Nood: Hersteloperatie Vrouw

Wij willen zo graag er nog een kind bij, ik ben 38,5 en 6 jaar geleden gesteriliseerd d.m.v. klemmetjes.

Volgens de huisarts is de operatie erg zwaar en de kans om zwanger te raken 10 tot 20%.
    Wie o wie heeft hier goede ervaringen mee.
    Laat het mij alstublieft zo snel mogelijk weten.

Alvast bedankt.Marion

Reactie

Een sterilisatie moet u als definitief beschouwen. Een hersteloperatie is een moeizame aangelegenheid die maar in ??n op de drie gevallen slaagt. Na een hersteloperatie is de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap groter.

Sterilisatie is in principe een definitieve ingreep. Een gewenste zwangerschap is niet meer mogelijk. U moet dus abso-luut zeker zijn van uw besluit.
    Toch zijn er vrouwen die door veranderde familie-omstandighe-den spijt krijgen en om een ?hersteloperatie? vragen. Dit vereist meestal een buikoperatie. De kans op zwangerschap na een hersteloperatie hangt af van de methode die is toegepast. Na dichtbranden van de eileiders is, na herstel, de kans op zwangerschap 50%; bij ringen en clips ongeveer 80%.

Als u het echt wilt, doen! Maar wees voorbereid op een teleurstelling...

Reactie

Hoi,
    Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het de moeite waard is.
    Eind 1997 heb ik mijn sterilisatie na 5 jaar ongedaan laten maken. Geen spijt van.
    De operatie op zich is best een zware ingreep van zo'n 3 uur. De pijn was te verwaardelozen, echt waar. Ik kan wel zeggen dat de eerste ingreep (de sterilisatie) 100 keer meer pijn heeft gedaan. Het herstel is wel wat langer maar ook daar is overheen te komen.
    En raad eens : afgelopen woensdag (15 april) heb ik een zwangerschapstest gedaan. Resultaat ??? op 22 december verwachtten mijn man en ik een baby.
    Dus altijd doen !!! Het is dubbel en dik de moeite waard.

(uit archief oudersonline.nl)

Reactie

ik wil graag weten of er vrouwen zijn die al vrij snel na een sterilisatie spijt kregen van hun keuzen.
    ik zelf had eigenlijk al twijvels toen ik op de o.k lag om geseriliseerd te worden.
    ik heb klemmetjes en nu wil ik weten of de kans groter is om weer zwanger te worden als ik nu een hersteloperatie zou laten doen.
    ik heb de sterilisatie afgelopen februari pas laten doen.
    weet iemand of het zo is hoe eerder je de hersteloperatie doet,hoe sneller je zwanger kan worden.

groetjes anoniem. ❗

Reactie

Het succes is mede afhankelijk van de soort sterillisatie en de leeftijd van de vrouw, of je dus nog zwanger kan worden als het lukt.

Reactie

Sterilisatie ongedaan maken I
    http://www.dokter.nl/forum/Operaties/181817-sterilisatie-ongedaan-maken.html

Sterilisatie ongedaan maken II
    http://www.dokter.nl/forum/Anticonceptie-abortus/43445-sterilisatie-ongedaan-laten-meken.html

Sterilisatie ongedaan laten maken
    http://www.dokter.nl/forum/Anticonceptie-abortus/43365-sterilisatie-ongedaan-laten-maken.html

Herstel sterilisatie bij man
    http://www.dokter.nl/forum/Anticonceptie-abortus/43098-herstel-van-sterilisatie-bij-man-kans-op-zwanger-worden.html

Reactie

halo mag ik vraagen of je nog zwanger ben geworden ik ben nu 39 jaar wil graag mijn sterlizatie ongedaan laaten maaken maar ik twijfel

Reactie

hoy marjon ook ik hed spijt van mijn sterilisattie na de geboorte van mijn jongste zoon hed ik een sterilisatie laten dat was in 2003 maar na 4 jr hed ik spijt gekregen on ze kinder wens van mij en mijn man mijn huisarts wil mij niet helpen en zorg verz vergoeden het ook niet meer je moet het zelf betalen de herstel operatie maar ik wil graag met jou mailen hier over lijkt jou dat leuk ? ik hoor het wel groetjes willeke 89

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Hallo, mag ik vraagen of je nog zwanger ben geworden ik ben nu 39 jaar wil graag mijn sterlizatie ongedaan laaten maaken maar ik twijfel

hoy jolanda mag ik vragen waar om je twijfelt on een herstel operatie te laten doen ik ga er hele maal voor graag hoor ik datvan je groetjes willeke 89

Reactie

hey meid,

U huisarts liegt u wat voor.
    Ik had ook klemmetjes en dat is de meeste beste manier om een hersteloperatie te doen slagen het geeft je 80 percent om daarna terug zwanger te worden.
    Ik heb vorige week een hersteloperatie onder gaan in Leuven en ik had ook klemmetjes.En de operatie is niet meer pijnlijk dan een andere doorsnee operatie deugd doet het natuurlijk niet maar het is niet dat je ligt te kruipen van de pijn . ik heb 2 dagen in de kliniek moeten blijven en nog 3 weken werkonbekwaam. Nu moeten we wel zien dat we de komende 2 maanden niet zwanger geraken om buitenbaarmoedelijke zwangerschap te verkomen. dan nog 1 maal op controle om te kijken of de eileiders voldoende doorgang hebben en dan krijgen we groen licht.
    Dus laat je niet zo afschrikken als het dat is wat je echt wil zou ik zeggen meid ga er voor!!!!!!!!

Reactie

hallo..
    ik heb vier jaar geleden ook klemmetjes gekregen maar wil er heel graag weer van af ?
    hoe doe ik dat? en zijn en grote kosten aan verbonden..?
    heb er zo;n spijt van!!
    ik heb wel al begrepen van de huisarts dat na hersteloperatie ongeveer 80% kans is dat je weer zwanger kunt worden

Reactie

hoy ook iemand die heleveel spijt heeft van sterilisatie wat de kosten zijn weet ik ook nog niet maar ben bezig om te kijken of er een zorg verz die het nog wel vergoed de herstel opertatie woord alleen is cz.nl groetjes willeke 89

Reactie

Hallo Veronique,

Ik zie dat jij geopereerd bent in Leuven. Was dat bij Life Leuven? Ik moet volgende week voor de eerste keer naar daar en maar hopen dat het goed meevalt en dat ik niet te lang moet wachten om geopereerd te worden.

Greetz Nancy

Reactie

Ik wil ook een herstel operatie.Ik heb ringetjes om mijn eileiders
    Ik heb ondertussen 4 ifv behandelingen achter de rug helaas geen goed resultaat.
    Volgens de arts in het ziekenhuis waren de kosten van een hersteloperatie ( dit was 4 jaar geleden)
    30 duizend euro.
    Vandaar dat we kozen voor ifv
    nu 4 jaar later heb ik het idee dat dit bedrag niet klopt.
    Wie kan mij vertellen wat het wel kost?
    Natalie

Reactie

Dat lijkt mij ook wel heel erg veel. Wie weet hoeveel deze operatie kost?

Reactie
Reageer op: Nood: Hersteloperatie Vrouw
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief