Gestopt met blowen.

hoi,

ik ben nu dan ook gestopt met blowen...ik ben begonnen zo rond mn 13e en nu op mn 33e ineens zomaar gestopt...ik had er geen zin meer in ,voelde me lusteloos,te stoned om iets te ondenemen...en na een goeie 20 jaar blowen vond ik het wel welletjes...al ging ik wel altijd gewoon netjes naar mn werk en was dan ook nooit te laat,en deed mn werk altijd goed...ik heb het dan ook nooit op mn werk gedaan.

en dan nu ....gestopt,je zou denken dat je je dan wat beter zou moeten voelen,maar wat ik hier zo allemaal lees .......klopt het wel dat je erg vermoeid bent heel de tijd en als ik heel de dag kon slapen zou ik het ook doen....depresief ja ook dat ben ik wel een beetje ,maar ik heb het geluk dat ik altijd heel erg positief ben ingesteld en laat me niet zomaar uit het veld slaan......ik ben nu zo n twee weken gestopt.......is errug lang voor iemand die al ruim 20 jaar blowt en ik vind het dan ook een hele prestratie van mezelf al heb ik af en toe toch echt wel zin in dat blowtje....maar dan kom ik thuis ,waar het zo voor het pakken ligt en dan denk ik er niet meer aan.......vergeet eigenlijk dat ik zo n in had om te blowen.......maar die vermoeidheid zelfs met blowen was ik nog niet zo suf als ik nu ben.........maar ik hou het vol ,maar is moeilijk er met niemand over te kunnen praten dat mis ik wel........ik ondrneem wel zo veel mogelijk dingen om die moeheid te onderdrukken en als ik dan denk hoeveel geld ik in de week over hou(zo'n 35 euro in de week)dan moedigt dat me ook weer wel wat aan...dus ik hou het vol al is het erg moeilijk........lichamelijk meer als psychisch

groetjes miran

Reactie

Hallo allemaal, ik ben nu sinds twee en halve maand gestopt met blowen, ik rookte al jaren, dan weer stoppen, afkicken, en in moeilijke tijden dacht ik, toch even 1 joint halen, moet kunnen, nou daar ging ik weer, en elke dag weer meer, tot in depressieve dagen tot 10 joints per dag!!Nu bijna drie maanden clean, alleen zit ik al 5 jaar in een instabiele relatie met een man die mij emotioneel niet kan voelen/steunen, omdat hij nog nooit geblowd heeft...
    Onze miscommunicaties en zijn afsluiten van mij triggeren mij nu heel erg om te denken waar doe ik het allemaal voor... heel erg naar, en frustrerend, ik ben ook door psychische testen bij Psyq erachter dat ik ADHD gradatie 6 op 10 heb..en dat allemaal op mn 38ste..pfff..hoe lossen diegenen het op als ze een partner hebben die zich kil en onpersoonlijk opsteld, zich afsluit en totaal geen begrip/liefde tonen, en ik maar mn best doen.. ik heb vorig jaar kerst ook nog een miskraam gehad, moet ik ook in mn eentje dragen..krijg bijna last van zelfmedelijden bahbah..
    Groetjes van een hoog senstitieve vrouw..(ook nog)

Reactie

Dat is inderdaad een lastige situatie. Zoals je zelf al aangeeft heb jij behoefte aan lotgenoten contact.

Reactie

Ja , dat heb ik zeker, maar hoe vind ik die...? Dank je voor je reactie trouwens, altijd fijn.

Reactie

Ik vind het persoonlijk verstandiger dat je dit soort zaken bespreekt buiten je persoonlijke omgeving.

Het stoppen met het gebruik van marihuana vergt in problematische gevallen, in gevallen waarin het stoppen problemen kan geven zoals jij beschrijft, professionele hulp.

Heb je al contact opgenomen met de verslavingszorg in jouw omgeving, via de huisarts?

Reactie

Smoking marijuana is more harmful for young people than previously believed, according to a Swedish study.

http://www.fhi.se/PageFiles/7915/R-2009-13-Skador-av-hasch-o-marijuana.pdf

Reactie

pffff,wat een domme, totaal zonder enig vermogen van inleven in een ander persoon, opmerking is dit zeg...misschien werk jij 24 uur per dag??ja, dan heb je ook geen tijd meer over...zo zie je, ook een verslaving dus...maar dan werkverslaving?Allebei heel ongezond

Reactie

ps: dit is mijn reactie op diegene die zegt, misschien moet je maar gaan werken ofzo..

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Het is een gegeven feit dat veel mensen die zich melden bij de verslavingszorg, mede als gevolg van hun verslaving hun baan verloren hebben. Te laat komen, verslapen, belangrijke dingen vergeten, afspraken niet nakomen: dit zijn allemaal effecten op de hersenen als gevolg van overmatig cannabis-gebruik.

Reactie

Dat klopt absoluut, maar ik weet van toen ik nog blowde, dat ik gewoon elke dag op tijd op mn werk was, en mn werk ook goed deed en afmaakte, thuis wachtte dan de beloning op me, want ik vond dat ik dat verdiend had, dat is ook een soort van structuur die je jezelf moet opleggen, anders verval je inderdaad in passiviteit..als je in een depressie raakt, dan wordt het een heel ander verhaal.En ja, van te lang en te veel blowen raak je depressief...ik ben dan ook blij dat bij mij de knop om is, en ik er niet meer naar terug grijp..thank god

Reactie

Ik heb zelf 6 jaar geblowed, van waar de laaste 2 jaar dagelijks.

Ben nu sinds nieuwjaar gestopt, en nu al bijna 3 weken clean. Dit is voor het eerst in mn leven dat ik deze stap onderneem, en het voelt zeer goed.

De eerste week was ik ontzettend chagerijnig en eigenlijk boos op iedereen, ma dit aso gedrag wordt gelukkig met de dag minder 🙂

Heb een disctubele tip voor degene onder ons die graag willen stoppen. Het is iets wat voor mij persoonlijk geweldig gewerkt heeft, maar je zal er mentaal sterk voor in je schoenen moeten staan! Ik heb een zak wiet op mn kamer liggen, met lange vloei tip etc etc. Dit haalt het 'ik mis iets' gevoel compleet bij me weg en geeft me tegelijkertijd ook een lekker en machtig gevoel. Omdat het zo binnen handbereik is, en dat ik temptation kan weerstaan als het ware. Natuurlijk heb ik er soms zin in, maar ik merk dat het met de tijd minder wordt. En als ik weer zon zwak moment heb s'nachts en het toch niet doe, sta ik de volgende dag weer met een trots gevoel op :).

Bedankt voor jullie verhalen, het heeft me geholpen.

Reactie

Mooi gesproken over dat machtige gevoel! Valt het je op dat de zon feller schijnt als de rook om je hoofd is verdwenen...?

Zie ook: http://www.tsrocks.com/b/boudewijn_de_groot_texts/als_de_rook_om_je_hoofd_is_verdwenen.html

Reactie

Ik ben ook na 2 jaar eindelijk maar is gestopt met de weed.

3 weken geleden laatste jointje gerookt.
    ik was het eigenlijk niet van plan maar kreeg zomaar op een dinsdag avond een heel raar gevoel in me hoofd na een jointje.
    net of er iets knapte en hele heette vloeistof door mn hoofd ging.

ik heb ook na het stoppen erg last van benauwdheid en heb zelf 2 keer een hyperventilatie aanval gehad...

ben 6 keer bij de dokter geweest heb fotos van me hoofd laten maken en maak me nog steeds druk dat er meer aan de hand is..

er word mij ook verteld dat ik een angststoornis heb en dat de klachten zijn door spanning.

ik voel me nog steeds helemaal niet lkkr heb vies speeksel en ben veel misselijk.

weed kan echt een naar effect geven als je er zomaar meeophoud.

gr kewinz

Reactie

Hoi iedereen die de strijd is aangegaan met wiet, maar vooral met zichzelf.
    Mijn teller staat nu op 2 weken. Hier voel ik goed over en sterker door.
    Sinds een tijd zit ik nu in een zw uitkering wegens een (lichte) depressie. Daar loop ik nu voor bij een psych, die zei al vrij snel dat het blowen niet echt bevorderlijk was voor mijn depressie en de voortgang van de sessies. Ik wist dit min of meer van te voren al en heb toen ook contact gezocht met verslavingszorg. Gek genoeg ben ik de dag voordat ik daar een gesprek had gestopt met blowen, alle spullen die me er aan zouden herinneren (lange vloei, tips, grinders buisjes, doosjes, ALLES) weggegeven. Daar gaan ze ook een soort leefstijltraining aan met een groep mensen die met verslavingen zitten en willen stoppen. Omdat de verslaving op een bepaalt punt je leven dicteert ipv dat jij dat doet. Dit om m`n eigen besluit wat kracht bij te zetten en om aan mezelf te bewijzen dat het ditmaal heel serieus was.
    Zoals ik al zei voel ik me er sterker door. Helaas herken ik erg veel van de ontwenningsverschijnselen die hier genoemd worden. Vandaag is een goeie dag, maar gister was alles kut. Elke dag is een uitdaging, elke dag is tot dusver een overwinning over mezelf.
    Wat ik vooral ervaar is dat alles volledig op je af komt en je je niet kunt afzonderen (emotioneel) door een jointje te roken.
    Wel droom ik weer, wat erg positief is. Er zijn namelijk therapieën die de REM (rappid eye movement) nabootsen om (bv) trauma`s te verwerken. Dromen is je eigen manier om gebeurtenissen in je leven te verwerken en er mee om te leren gaan. Bij mij zijn deze dromen niet naar, wel vreemd (goh, na 7 jaar) en ik kan er altijd wel iets uithalen dat met mijn leven te maken heeft.
    Daarnaast is er, vooral 's avonds een sterk gevoel van eenzaamheid, ik voel me verloren. Verklaren kan ik het wel, maar dat maakt het niet minder intens. Sinds ik gestopt ben kijk ik wel weer helder (met een vleugje paranoïde) naar de wereld om me heen en ben tot de vervelende conclusie gekomen dat de 'vrienden' die ik heb verzameld, voornamelijk blowmaatjes waren. Nu ik ben gestopt, met erg sterke argumenten, vind ik het moeilijk nog sociaal met hen om te gaan. Dit is in de eerste plaats omdat zij wel blowen en ik wellicht de verleiding niet kan weerstaan, maar ook omdat ze me gewoonweg niet echt veel meer te melden hebben wat mij boeit. Tis allemaal slap geouwehoer zonder inhoud, of men loopt te kanker op vanalles en nogwat, waar ik gewoonweg geen trek meer in heb.
    De voordelen zijn ook in overvloed aanwezig hoor, opruimen is normaal geworden, waar ik anders 3 maanden niets deed doe ik dit nu dagelijks, afspraken nakomen, dingen regelen, doe weer aan sport, eet regelmatig en bewuster. Begin weer in te zien dat het leven leuk kan zijn zonder te hoeven blowen. Mijn houding is van passief naar actief verschoven. Verder ga ik confrontaties met andere (en dus met mezelf) niet meer uit de weg.
    Waar ik nu vooral last van heb is het gebrek aan sociaal contact met mensen die 'gewoon' zijn, waar het voorheen bestond uit sociaal contact omwille van jointjes roken.
    Verder heb ik een vrij sterk gevoel, waar ik nu dus dagelijks mee wordt geconfronteerd. Dit is misschien wel het allermoeilijkste om hier van dag tot dag mee om te gaan. Waar ik dit voorheen kon uitschakelen met een jointje (gram per dag + 1 á 2 voorgedraaide).
    Zelf ben ik nu ook tegen de avond zwaar moe (mentaal), al ken ik dit gevoel van wanneer ik héél laat op de avond pas een joint rookte, waarna dat ook meteen weer verdween. Mijn theorie: Blowen overheerst het vermoeide gevoel met een gevoel van lamheid en ontspannenheid, bij mij wordt het nu steeds minder maar ben nog steeds moe als ik om 00h ga slapen, wat fijn is, omdat ik praktisch geen slaapprobleem heb.
    Moe zijn is een signaal van je lichaam dat het genoeg is geweest, je hebt de meeste energie nu wel opgemaakt.
    Nouja, tis een heel verhaal, toch ben ik blij het hier kwijt te kunnen (lang leven de anonimiteit van het internet) en wil vooral iedereen een hart onder de riem steken die zich hier ook doorheen aan het worstelen is. Succes!

Reactie

hoi

ik heb 9 jaar wel 5 joints soms wat meer soms wat minder gerookt.Begin dit jaar begon ik me niet lekker meer te voelen het leek alsof mijn hart op tilt sloeg en mijn middenrif op slot sloeg daardoor kreeg ik het benauwd en voelde me echt heeeel vreemd.Ik heb het blowen meteen laten vallen want ik had zoiets ik heb dit spul niet nodig en misschien is het wel door de wiet.Ik ben nu een maand echt gestopt met blowen en al die symphtonen zijn weg.Ik rook alleen nu veel meer shaggies op een dag dat is ook niet normaal meer.Soms wel 12 op een dag ,en toen ik blowde deed ik dit alleen na het avondeten tot aan het slapen gaan en deed ik geen shaggies meer roken maar nu rook ik dus shaggies tot aan mijn bed toe.Ik kan niet zeggen dat ik er veel van merk dat ik gestopt ben met blowen ik kom nog net zo slecht mijn bed uit ik heb weer dromen maar wel de meest idiote en afschuwelijke.Ik denk dat ik gewoon omdat ik al lang niet meer naar de dokter was geweest me eigen bang zat te maken en dat het blowen dat versterkte(hartkloppingen,paniekaanval)
    Het enigste waar ik last van heb is het in slaap vallen dat lukte met wiet op wel en nu niet meer.Maar ik voel me niet helderder of gezonder of wat dan ook.
    Ik weet wel dat de shops te hogen thc waardes hebben maar volgens mij valt het allemaal wel mee en zit het meeste tussen je oren omdat de media zo slecht nieuws over wiet naar buiten brengt...sterker nog ik ga misschien wel verder met me eigen plantjes kweken(zonder rotzooi) en ga weer lekker blowen!

Reactie
Reageer op: Gestopt met blowen.
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief