Gestopt met blowen.

Hallo allemaal, ik wil graag mijn vriend helpen met het stoppen met blowen.  Hij blowt wanneer hij erg boos wordt of wanneer hij erg blij van een voetbalwedstrijd wordt!!! Hij is trouwens gestopt met een zware shake te roken.

graag mij de tips geven hoe ik hem kan hiermee helpen met stoppen met blowen.

graag jullie ervaringen en tips horen.

mvg, Helen

Reactie

"Hij blowt wanneer hij erg boos wordt of wanneer hij erg blij van een voetbalwedstrijd wordt!!! " en daartussenin blowt hij niet denk je?

Reactie

Heb je last van klachten als gevolg van alcohol, drugs en/of roken?
    En maak je je zorgen of ben je onzeker over je gezondheid?
    En heb je niet genoeg aan de antwoorden die je kunt vinden in ons forum?

Overweeg dan de mogelijkheid om gebruik te maken van ons kosteloos gezondheidsonderzoek.
    Meer weten?
    LEES VERDER

doktergezondheidsonderzoek

Heb 10 jaar geblowd. Moest stoppen met school, kreeg psychotische problemen, was begeleid gaan wonen, ben doorgegaan en had flink pijn alsof me hersenen in een magnetron zitten. Herstel langzaam van de hersenschade maar moet wel medicijnen slikken met bijwerkingen. Ik bid naar Allah en zing mantras en doe aan sport om beter te worden. Ik ben echt blij dat iemand in mijn leven is gekomen om me te helpen stoppen van een neutraal standpunt(buurman). Ouders waren een beetje moeilijk aan het doen omdat het maar niet bleef lukken en ben immers 28. Beste is wiet te stoppen, vooral als je gevoelig voor bent.

Reactie

Hoe kan ik snel mogelijk opgenomen worden ik belast alleen maar mensen om.weed te roken

Reactie

Dan moet je je melden bij verslavingszorg.

Reactie

Ik heb  heel lang cannabis gerookt. Nu niet meer, ik was aan het vluchten van de realiteit. Cannabis of welke verslaving dan ook is het probleem niet. Het probleem is, is dat je denkt dat er een probleem is. Het heeft te maken met zelf afwijzing, je wijst je zelf af. Kom er achter wie jij echt bent, en je bent vrij.

1. https://youtu.be/-i93UVyw-4k
    Reactie

https://youtu.be/-i93UVyw-4k

Reactie

Hallo, Ik ben een jongeman van 28, ik zal is zo kort mogelijk proberen uit te drukken wat ik wil zeggen, of vragen, Ik heb nooit psychishe klachten gehad, ben bijna nooit depressief geweest, heb altijd een soort schaamte gehad om te klagen, als er iets met mij aan de hand was, met het gedachte "Een man moet alles aankunnen", ben altijd zelfzeker geweest, en heb veel psychologische boeken gelezen, en vaak een rol van een psycholoog gespeeld, en andere mensen in het geval van depressie gekalmeerd! dus ben altijd hard geweest! en mijn emoties die een mens zouden verwzakken onderdrukt! Ik heb het verteld omdat ik ongeveer het beeld van mijn persoonlijkheid wil doorgeven! Dus het verhaal is, ik ben 2 jaar geleden begonnen met blowen, en het blowen is snel mijn dagelijkse gewoonte geworden, ik heb elke dag hetzelfde hoeveelheid gerookt, niet meer en niet minder! dus 1 joint ongeveer per 2 dagen, helft in een nacht voor het slapen gaan! Alles ging goed, ik werkte, sporte, deed wat ik moest doen elke dag, en heb altijd drukke dagen, heb veel verantwoordelijkheid op mij! Het ging deze 2 jaar als gewoonlijk, geen psychishe of fysieke klachten! Maar laatste tijd is mijn famillie niet echt blij ermee, en is mijn vader binnen gekomen in mijn kamer en zijn woorden waren "Mensen worden gek van smoren, aub ik wil jou niet verliezen" terwijl dat ik knetter stoned was, en had gesmoord zoals gewoonlijk voor het slapen gaan, en in die toestand kwamen deze gewoone woorden natuurlijk intensiever naar mij toe, en sindsdien, begon ik gewicht te verliezen, had precies het gevoel dat mijn persoonlijkheid verandert, had een gevoel dat mijn intellektueel niveau vermindert! probeerde diagnose voor mij eigen te stellen en mij eigen ermee te helpen! maar al bijna 2 weken! leegte van binnen! geen eetlust, geen zin om met iemand te spreken, een gevoel dat mijn brain verhard is! Of in plaats van brain soort wolkje of lucht is, moeilijk om uit te leggen, precies dat ik niet leef maar besta! dat ben ik niet! ik ben heel energiek, communicatief, en heel levendig iemand! ik rook nog altijd zoals ik het deed, halve joint voor het gaan slapen, en ga zoals gewoonlijk naar mijn werk de volgende ochtend, ik doe alles automatisch gewoon op mijn werk zonder enig improvisatie, precies geprogrammeerde robot! Ik heb normaal met een heel grote groep mensen contact! dus heb veel vrienden, en geniet uiteraard van vrouwen ook, maar contact met vrienden en verleiding met vrouwen, niets verandert mijn toestand, krijg al commentaar van mensen dat ik precies niet levendig meer ben! Ik heb ongeveer uitgelegd wat er aan de hand is, en zou elke raad volgen om mij te herstellen en oude ik terug te krijgen!

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Alias, ik zou het toch bespreken met je huisarts. Twee weken valt mee. Dus mocht er toch iets zijn kan je dit optijd delen met een afgestudeerd psycholoog.

Cannabis brengt altijd ellende, kijk maar eens rond op dit forum. Ookal rookt iemand 1 jointje of  al 10+ jaar, iedereen gaat een keer onderuit.

Reactie

Ik vroeg mij af, of dit iemand heeft meegemaakt, of ben ik de enigste?

Reactie

Beste Alias,

Voor mij best wel herkenbaar. Een vervelende situatie waarin je jezelf beetje bij beetje dreigt te verliezen.

Ben je al gestopt met blowen trouwens? Mijn tip: eerst stoppen met blowen, dus je lichaam minimaal 1 week laten ontgiften, intussen veel water drinken, groente/fruit nemen voor extra vitamines en daarna kijken of je toestand verbetert?

Sterkte.

Reactie

Dag mensen,

Goede vriend en collega van mij is een goed voorbeeld van wat ik hier lees. Hij zat ook enorm met zichzelf in de kluts. Ga naar je huisarts! Het is helemaal geen probleem, hij kan je echt helpen. Er zijn pilletjes voor.

Zelf ben ik meerdere malen een tijdje gestopt met blowen. Ik ken de chagrijnige buien maar al te goed. Wat bij mij helpt is lekker bezig blijven. Ga sporten of gamen. Houd jezelf rustig en probeer in je hoofd te houden dat het allemaal wel mee valt :p.

Over relatie achtige dingen... Als je vriendin of vrouw weet van het blowen moet je gewoon eerlijk toegeven dat je daar chagerijnig door bent. Als je partner niet weet waar het vandaan komt is het erger.

Wees trots op dat je niet blowt. Voor de sterke geesten: ga juist met je blowende vrienden op stap en 'vecht' tegen die drang en je chagerijnigheid. Als het je lukt gaat het allemaal sneller.

Succes.

Reactie

Beste Kevin, Hartelijk dank voor uw geruststellende reactie! Ik ben 2 dagen gestopt, val moeilijk in slaap en word elke 2 uur wakker, en die gevoel in hoofd is er nog, maar is nog vroeg om ervan af te zijn, heb gevoel dat mijn brain anders is en mijn ziel er niet is, en tottaal zoals ik al zei emotieloos, maar wat raar is, niemand merkt er iets van🤷‍♂️

Reactie

Ricardo va Luik, dank u voor uw reactie, ik ben nog niet van plan om naar huisarts te gaan, ik zal een week afckiken en als er geen verbetering komt, ga ik het zeker doen! Heb gezien dat er mensen van zot worden, heb heel veel verantwoordelijkheid, heb goede banden met mensen in mijn omgeving, en  ga binnenkort trouwen! Dus zot worden wil ik nog niet😅

Reactie

Allerbeste mensen, ik ben het Alias weer, ten eerste wil ik zeggen dat ik van jullie allemaal hou xd, let er niet op mijn gedrag, al die emoties die onderdrukt waren door de "THC" zijn naar boven gekomen! Precies dat ik mdma heb gevruikt ofso:) En oh mij God "Allah" wat zijn ze intensief!!! Ik zou zeggen dat ik me slecht voel, maar nee, ik voel mijn goed omdat ik tenmiste iets "voel"! Zijn de emoties negatief of positief, ik voel wel iets! En ben er blij mee, en ik wil vertellen wat ik heb in die dagen geleerd, ik heb letterlijk begrepen wat "THC" met je doet! En wou graag aan iedereen die het leest mededelen..

Sorry als er schrijffouten zijn, ik ben geen Belg, of een Nederlander!

Ten eerste maakt thc niks in je brain kapot!!!

Maar maakt het geest zelf kapot! Dat is een belangrijke punt..

Ten tweede het maakt je geest kapot door emoties af te vlakken! En emoties zijn "alles" in onze leven, intuitie, instinkt, intellekt, alles! Dus zonder emoties zijn we robots! De reden dat mensen "Gek" worden is dat het geest ziek geraakt en niet door dat je hersencellen uitsterven ofzo! En de grootste fout van de blowers is dat zun verder blowen om de emoties terug te krijgen en het leegte in hun proberen leeg te blowen!

Dus als de emoties zijn afgevlakt, verder blowen brengt tot depersonalisatie en derealisatie, en die verschijnselen kunnen spijtig genoeg jarenlang in u zitten, duss mensen! Als de emoties zijn afgevlakt! Aub stop ermee tenminste tot de tijd dat zun terug komen, MVG Alias! Sterkte allemaal die dit heeft megemaakt!!!!

Reactie
Reageer op: Gestopt met blowen.
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief