Gestopt met blowen.

ik ben Vaak gestiot met blowen ik ben nu 40 blowde Vanaf me 12de.

de eerste 2 nachten kunnen moeilijk zijn om in slaap te vallen en de drang naar een joint is de eerste 2 Dagen het ergst.

als je makkelijk wilt stoppen drink dan elke dag voor je gaat slapen een paar biertjes.

nu is cbd thee ook de bomb het geeft je rust en nog veel meer.

1 week slaappillen kan.

verder goed eten veel advocados bananen donkere chocolade tegen depressie.

fitnissen is ook een goede afleiding en waneer Fitnis resultaat geef dan denk je wel 10 keer na om nog een keer een joint aan te nemen.

mijn fout was altijd om na een lange tijd gestopt te zijn om dan een jointje te roken.

de drang om weer te roken is er gelijk weer voor weken en dan denk je ah alleen vandaag nog morgen stop ik.

en waneer het morgen is doe je het weer over.

en zo gaat dat op en af bij mij vanaf mijn 16 probeer ik het al.

soms maanden gestopt soms een jaar maar na een paar haaltjes van iemand op een feestje zit er al gouw weer maanden aan vast wat zoon 800 euro per maand kost.

beter als je weet dat je verslavinggevoelig bent gebruik je niks en ga je gewoon sporten.

Reactie

Het is natuurlijk zinloos om naar de huisarts te gaan en dan niet alles te vertellen wat van belang is voor de klachten die je hebt. Ga dus terug naar de huisarts...

Reactie

Heb je last van klachten als gevolg van alcohol, drugs en/of roken?
    En maak je je zorgen of ben je onzeker over je gezondheid?
    En heb je niet genoeg aan de antwoorden die je kunt vinden in ons forum?

Overweeg dan de mogelijkheid om gebruik te maken van ons kosteloos gezondheidsonderzoek.
    Meer weten?
    LEES VERDER

doktergezondheidsonderzoek

Ik ben nu 2/5 maand gestopt met blowen en ben 4 jaar gestopt met sigaretten roken ,ik rookte 27 jaar lang gemiddeld 3 joints per dag , vroeger had je skunk en chiva nu heb je haze in diverse soorten. De weed van tegenwoordig is veel sterker. Ik rookte makkelijk een gram per dag . Het stoppen gaat me de laatste 2 weken erg goed . In heb begin droomde ik erg heftig en zweten ook veel snachts ,plus erg onrustig in bed 1 tip die ik kan geven : positief denken aan de voordelen van niet blowen , meer zin in dingen ondernemen , geen zaken uitstellen naar morgen, niet stinken naar weed ,geen rooie ogen ,niet steeds naar de shop om te kopen ,400 per maand overhouden . Als je daar steeds aan denkt komt alles goed. Me leven is er nu al op vooruit gegaan . Ik heb al 13 jaar een eigen bedrijf, ik hoefde niet te stoppen ik heb veel werk .maar zonder doe je alles 10 x beter .

Reactie

25 jaar gerookt en dagelijks geblowt. Stoppen met roken is niet zo makkelijk maar is me toch gelukt. Dagelijks denk ik aan roken sterker nog zou zo een sigaret kunnen opsteken. Heb me de afgelopen 6 maanden beroerd gevoeld omdat ik ben gestopt. Als ik nu weer zou roken dan had ik dat beter 6 maanden geleden kunnen doen. Dan had ik me ook niet beroerd gevoeld. Ik houd in gedachten dat roken en blowen slecht voor me is. En dat is ook de reden dat ik gestopt ben. Ben intussen wel 6 kilo aangekomen, maar heb niet gerookt en dat was mijn goal, stoppen.

Reactie

ik ben ook gestopt met blowen. ik deed het op een gegeven moment een jaar lang elke dag. dit samen met hele negatieve gedachtes zorgde er voor dat ik samen met een HBO studie kompleet uit me plaat vloog.

na een aantal psycholoog afspraken wilde ze me in jellinek. nou ik zou niet nog is 6 weken wachten dus ik stopte, met me autootje naar de ardennen gereden voor de eerste paar dagen, dat lukte prima. het waren inderdaad de weken er op die eindeloos lang lijken, waarin je niet of slecht in slaap komt, en je gedachtes echt met je op hol gaan.  maar op den duur gaat dit weg. en je voelt je vrij, omdat je niet meer elke zo veel uur MOET roken. er zit geen tijdslot meer op je stress ofso. heel erg fijn dus.

wat wel een nadeel kan zijn is dat je niet weet hoe je met je stress( in mijn geval) moet omgaan. dus op het moment dat jij weer in een mega stressvolle situatie komt, kan het zijn dat je je echt niet rustig kan houden.  puur omdat je dit nooit hebt hoeven trainen.

maar voor iedereen die stopt 🙂 als die deur met monsters open gaat, je denkt dat je gek wordt etc. gewoon uitzitten. uitzweten ook, sport is een goeie vervanger... het stopt vanzelf.

maar niet alles is de schuld van blowen, soms ben je ook gewoon een luie stoner 😉

Reactie

@alias, bij een verslaving speelt natuurlijk het achterliggende emotionele probleem. Vaak gebruik je verdovende middelen om een innerlijke leegte die je ervaart op te vullen; je zoekt een houvast in de buitenwereld. Wat ook speelt is dat drugs zorgen voor veranderingen in je neurotransmitters en zorgen voor verlies aan voedingsstoffen. Blowen onder andere aan magnesium. Wat kan schelen is zorgen voor een evenwichtig voedingspatroon, met complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, zodat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft. Stoffen als histamine en tyramine zorgen voor het vrijmaken van adrenaline in je lichaam dus beter zorgen voor zo min mogelijk van dit soort stofjes, die onder andere in kaas en chocolade zitten.  Ook exorfinen, zoals in zuivel en spinazie beter vermijden.

Aanvullend kunnen bepaalde vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren helpen om allerlei neurotransmitters in balans te brengen. Denk aan stofjes als magnesium, zink, vitamine B, C en D en omega 3. Zorgen voor voldoende voedingsstoffen kan helpen minder verslavingsgevoelig te worden. Ben zelf van mijn vreetbuien afgekomen, mede door aanpassing van mijn voeding, in combinatie met een paar voedingssupplementen. CBD-olie, die de tegenhanger is van THC, kan ontspannend werken. wel een goede kwaliteit kopen; die is wel iets duurder dan die van de drogist. Ook zorgen voor  voldoende lichaamsbeweging en dan iets kiezen dat bij jou past. En zorgen voor een rustige ademhaling.

Reactie

hallo ben gestopt met blowen maar heb last van

angst
    zenuwachtigheid

Reactie

Ik ben nu inmiddels 6 jaar gestopt. Tip zorg dat je altijd wat te doen hebt. Zelf na 6 jaar heb ik af en toe heel erg trek in een blowtje maar dat komt omdat ik niks te doen hebt en graag wil ontspannen. Tip 2 gebruik je blowen voor het slapen ? Zorg dan dat je met de dokter afspreekt om voor je eerste stop periode het medicijnen ‘Temezapan’ te gebruiken dat zorgt namelijk dat je als een roos kan slapen. Let op doe dit voor een korte periode want dat slaapmedicijn kan best verslavend zijn maar nooit zo erg als tabak, cannabis en alcohol. Tip 3 ->Doe waar jij zin in hebt maar maak je zelf nooit kapot want uiteindelijk is je gezondheid het belangrijkste en doorslaggevend over hoe jij je leven gaat leiden.

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Michael
    Ik ben 35 en ben drie weken geleden na 21 jaar blowen ineens gestopt met blowen door de komst van ritalin voor mijn add in mijn leven. Blowen was voor mij puur zelfmedicatie achteraf gezien.

De bijwerkingen zijn enorm:
    - Dagenlang wakker zijn
    - De uurtjes die ik slaap heb ik continu levensechte nachtmerries
    - Doorweekt wakker worden
    - Agressief en zeer prikkelbaar zijn.
    - Hoofdpijn

Zonet nog heb ik mijn buren wakker geschreeuwd tijdens mijn heftigste levensechte nachtmerrie ooit.

Ik wil echt nooit meer blowen om deze tijd nooit meer mee te hoeven maken.

Volgende week krijg ik hulp van de verslavingszorg om aan mijn nieuwe pas begonnen leven te wennen.

Het voelt alsof ik ben ontwaakt uit een droom van 21 jaar en dat is behoorlijk heftig de wereld ziet er ineens anders uit terwijl ik 35 jaar oud ben niemand kent me meer terug en ikzelf ook niet.

Ik schrijf dit om even te kunnen bekomen van mijn nachtmerrie net. Misschien kan ik anderen zo motiveren om per direct te stoppen met die rotzooi !!!

Groeten Michael

Reactie

wiet is niet onschuldig , t is een poort voor t duister ,elke wiet roker zit meestal in een trip dus niet beginnen !

Reactie

hallo , ik ben nu 7 dagen gestopt met cannabis ( cold turkey) na 20 jaar iedere dag te blowen, laatste 15 jaar heel veel, 2 tot 5 joints per dag en altijd haze soorten. Heb het er heel moeilijk mee en heb al de afkick symptonen die er maar beschreven staan op internet. Kan er wel redelijk mee omgaan maar de hoofdpijn is ng ergste, weet iemand hoelang de afkickverschijnselen kunnen duren en of de hoofdpijn ook overgaat ?

Reactie

Hallo,

Ook ik ben gestopt na jaren blowen (20+ jaar). Eerst voor vermaak, althans dat dacht ik,  later als zelfmedicatie. Vroeger rookte ik vaker per dag maar nooit voor mijn werk. De laatste jaren heb ik gekozen om gezonder te leven (voeding,beweging enz.) en 1 jointje voor het slapen gaan te roken, soms 2 per avond en dan vooral in het weekend. Ik functioneerde prima, was wel vaak te laat maar dat heeft andere redenen (nu nog dus). Ik rookte altijd het goedkoopste wat ik kon vinden (wiet welteverstaan). De laatste jaren heb ik per 7-10 dagen 5 gram purple of sensi (buitenwietjes) gerookt. Heel soms iets meer. Afgelopen zaterdag was ik 4 weken gestopt.

Ik ben al vaker gestopt en weer na een paar weken begonnen door de " o ja!" momenten. In mijn geval zijn de "o ja!" momenten de gebeurtenissen in de nachtmerries. Ik begrijp nu dondersgoed waarom mijn psych van vroeger het blowen zelfmedicatie noemde. Daarvan heb ik de diagnose ptss gekregen vanwege gebeurtenissen door de jaren heen. Dit kan nachtmerries teweeg brengen en bij eerdere stoppogingen was ik me daar niet direct van bewust. Ik begon weer omdat ik gewoon lekker wilde slapen.

Nu zet ik door maar ben kapot. Continu gebroken nachten en de eerste 2,5 week max. 3 uur slaap per nacht, 1,5 uur was eerder de regel wat ook enigzins overeenkomt met de slaapcyclus. Zodra ik begon te dromen (en dan de welbekende nachtmerries) schrok, en schrik ik nog steeds, wakker (doorweekt) en was (en ben) daarna bang om weer verder te slapen. Alles om de nachtmerries niet te beleven.

Ik doe mijn best nieuwe dingen te proberen, mede op aanraden van de huisarts. Ik heb melatonine geprobeerd, ik val dan gewoon in slaap maar word na een droom weer wakker en dan ben ik misselijk. Volgens mij wil mijn lijf dan slapen maar mijn hoofd staat op scherp en dat conflicteerd intern, kan ook andersom zijn, ik ben geen dokter. Hoe dan ook voor mij geen succes. De eerste nachten heb ik bij wakker worden na dromen uren zitten knokken om niet m'n maag inhoud te verliezen.

De volgende stap van de huisarts waren slaaptabletten, in mijn geval capsules temazepam. Helaas, ook hierdoor ben ik weer wakker na een nachtmerrie. Inslapen lukt dan ook niet meer. Soms pas na uren rondspoken  dat ik nog een uurtje of twee slaap pak. Ook dan weer wakker door nachtmerrie.  Ik heb ook een vervelende val meegemaakt waardoor ik hier voorzichtiger mee ben. Ik schrok wakker na of in een nachtmerrie en moest naar de wc. Ik stond te snel naast m'n bed en mijn benen "gaven niet thuis" waardoor ik er meteen doorheen zakte. Nu ruim een week later heb ik nog steeds beurse bil. Ik had er 10 gekregen, nou ja gekocht want ik moest ze zelf betalen, en heb er nog 3 over. Misschien dat ik er met een week nog eens 1 probeer.

Het langste wat ik nu, in de ruim 4 weken, geslapen heb is 6 uur. Dat was op een zwaar slaap medicijn welke ik 1 malig via via heb verkregen. Wat een genot was dat, niet het medicijn maar de uren continu slaap. Voor mij nu geen optie meer, ik wil geen nieuwe verslaving. Het geluk is dat ik momenteel niet hoef te werken wegens ziekte (fysieke aard). Ik moet zeggen dat ik ondanks de beperkte nachtrust nog goed functioneer. Mijn probleem oplossend vermogen functioneert nog goed en verbaal of schriftelijk ook nog niet veel te merken. Na een paar nachten van 1,5-3 uur niet hoor. Dan krijg je het bekende dronken gevoel. Ik moest me met bv. autorijden super goed focussen. Ik reed niet meer dan 10 minuten achtereen. Ook met de temazepam had ik s'ochtends meer tijd nodig om "wakker" te worden. Nu ook weer maar dat komt gewoon omdat ik niet genoeg kan rusten. Ik heb gewoon 8-9 uur slaap nodig en daar doe ik nu zo'n 3 dagen over.

Ik heb sporten voor het slapen geprobeerd, heet of koud douchen, meditatie/ mindfullness oefeningen, laatste uur voor bedtijd in donkere kamer zitten en niet op schermen kijken, slaap routine opnieuw beginnen na wakker worden enzovoorts. Ik ben nooit een "drinker" geweest maar heb dat ook al geprobeerd met en zonder medicatie. Alles met hetzelfde effect. 4-5 Uur slaap per nacht in meestal 2-3 etappes.

Ik weet dat mijn beschreven problemen persoonlijk zijn en anderen die hopelijk niet hoeven te ervaren. Wel houd ik mezelf altijd voor dat er mensen zijn die het veel zwaarder hebben. Met die insteek heb ik dit ook even geschreven in de hoop dat het andere stoppers helpt de lastige periode na het net stoppen door te komen.

Als laatste nog een motivatie: wees zuinig op hetgeen je nu hebt. Het word met de jaren alleen maar minder. Ter verduidelijking : ik doel hiermee op je gezondheid en niet je bezittingen. Je gezondheid is je grootste bezit.

Reactie

Hoi iedereen,

Mijn eerste joint was op mijn 13de en was me jammer genoeg goed bevallen! Langzaam aan rook je elke dag meer en meer en nog meer. Nu ik 32 ben en al eigenlijk meer dan 10 jaar wil stoppen maar niet echt durfde omdat een joint mijn grootste vriend was en dat niet kwijt wou. Ben ik nu al 4 dagen gestopt en moet zeggen dat ik me echt mega slecht voel momenteel maar weet dat dit tijdelijk is!! Wat jammer dat ik jarenlang die vuile rotzooi rookte en wiet mijn leven bepaalde. Nu ben ik zeker dat ik het nooit meer wil!! Het verwoest je leven, niet als je verslaafd bent maar het begint met 1. Dus pas op hoe je ermee omgaat!!! Nu heb ik met 6 uur genoeg slaap terwijl ik anders 9 uur nodig had en nog als een wrak opstond. Ik blijf doorzetten hoe moeilijk het nog zal zijn maar de WIL is groter dan ooit!!!

Reactie

En eens je zwaar verslaafd bent en je beslist om te minderen dan bedot je u eigen want voor je het weet ben je weer aan je oude gewoonte! Grijp ook niet naar de drank of pillen want voor je het weet sluip je in een andere verslaving!! De wiet is ook dubbel van thc dan 10 jaar geleden. Ik vraag me af of dat dan nog wel soft drug is?? Mijn maag is gelijk ne baksteen, krampen, hoofdpijn, lig te ijsberen in mijn bed van de kou en dan ineens kletsnat van tzweet. Zitten blijten voor God weet wat. Echt triestig!!! Nooit meer voor mij. En al mijn smoorvrienden die niet inzien dat ze niet goed bezig zijn, laat ik gewoon vallen!! Want nu moet ik aan mezelf denken! Anders ben ik weer vertrokken, je moet de kat niet bij de melk zetten... aan alle mensen die hiermee willen stoppen, veel succes, het is even doorbijten maar het is het waard!!!

Reactie

Hoi allemaal,

Na 20 jaar dagelijks blowen weet ik nu ik bijna 3 maanden gestopt ben echt wel wat iedereen doormaakt. Heb 2 maanden niet geslapen en in angst en depressie geleefd, continue hoofdpijn, moe, niet meer eten etc. neem van me aan dat het over zal gaan en zet gewoon door.

wat mij enorm helpt zijn supplementen voor neurotransmitters, daar zit namelijk het grootste probleem als je stopt.

gaba 2 uur voor het slapengaan.

dopamine smorgens voor het ontbijt helpt je door de dag beter te concentreren en niet continue in de waan van je gedachten mee te gaan.

Serotonine (dit is de belangrijkste) ook smorgens voor het ontbijt voor een goed humeur en positieve kijk op dingen.

Ik heb ze van natural stacks besteld op livehelfi.com en ben sindsdien zo goed als vrij van klachten.

succes en doorbijten, onthoudt:

FEAR = False Evidence Appearing Real

Het zit allemaal tussen je oren.

Reactie
Reageer op: Gestopt met blowen.
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief