spit in de nek

Hallo, ik heb te horen gekregen dat ik spit in mijn nek heb maar ik had hier nog nooit van gehoord?!

Weet iemand hier wat van het is, behalve ontzettend pijnlijk!

Reactie

hallo ik heb te horen gekregen dat ik spit in mijn nek hebt.
    maar ik heb hier nog nooit van gehoord weet iemand hier wat van het is ontzettend pijnlijk

Hoi, ja ik heb het ook gehad en had er ook nog nooit van gehoord.Alleen van spit in de rug. Dacht eerst dat ik een spier verrekt had tot de pijn zo erg was dat ik me niet meer kon bewegen en bukken. Bij mij hielp alleen een pijstiller en rust, rust. Lekker handig, je weet niet hoe je moet liggen!
    Wat een klein beetje verlichting gaf was het volgende: Een stugge doek (theedoek?) lekker warm strijken en om je nek leggen. Daardoor ontspannen je spieren een beetje. De ene persoon krijgt dit maar eens in zijn leven en de ander.....Maar even een opbeurend woord: Het heeft bij mij ongeveer een week geduurd maar ik heb het nooit meer teruggekregen!! iedereen denkt dat je het krijgt van te zwaar tillen. Ik kreeg het door iets heel onnozels. Ik zette kracht om een deur te openen die al honderd jaar klemde....bleek ineens de deur gerepareerd en was heel licht te openen.....

Reactie

Heb je last van klachten als gevolg van alcohol, drugs en/of roken?
    En maak je je zorgen of ben je onzeker over je gezondheid?
    En heb je niet genoeg aan de antwoorden die je kunt vinden in ons forum?

Overweeg dan de mogelijkheid om gebruik te maken van ons kosteloos gezondheidsonderzoek.
    Meer weten?
    LEES VERDER

doktergezondheidsonderzoek

nee van spit in de nek nooit gehoord

maar ik heb wel spit in de rug en dat is geen pretje gaat niet meer weg.... hebben ze me eerst tramadol voorgeschreven dat is een spierverslapper echt geen pretje kon nog niet eens alleen naar het toilett gaan....nu heb ik voor mijn rug ibuprofen 600 bruis gekregen maar moet eerlijk zeggen neem het al 4 jaar tegen de hoofdpijn want voor de rug helpt het niet.... het enige wat helpt is denken voordat je doet geen zware spullen tillen en als je tilt tillen zoals het hoort...niet vanuit de rug.... niet onder uit hangen bij de tv en als je kantoor werk doet zoals ikke... tafel en stoel instellen zoals het voor jou het prettigst zit en anders een pak papier onder je monitor leggen zodat die ook op goede hoogte komt... en het schijnt dat voor de rug wandelen en zwemmen goed is.....en anders toch eens kijken voor physio

nou suc-6 ermee

Reactie

Spit in de nek. Ook ik kreeg dit vandaag te horen van mijn huisarts. Afgelopen nacht niet kunnen slapen van de pijn. Nu heb al jaren last van mijn nek, maar in deze mate heb ik nog nooit gehad. Op de pijnschaal van 1 tot 10 zat ik vannacht wel 8,5 tot 9. Ook ik kreeg het zondag na het schrijven van een aantal enveloppen, dus geen zwaar werk.

Ik wens iedereen die dit krijgt veel sterkt toe.
    Groeten, Wim.

Reactie

hoi, heb al jaren last van een whiplash ,maar wat ik de afgelopen dagen en nachten heb gehad, wat een pijn, dus net naar de huisarts toe en spit in de nek, had er nog nooit van gehoord, wel in de rug .
    warm houden , rust en pijnstillers en dan maar duimen dat het overgaat.

Reactie

Ik heb het ook gehad toen ik ongeveer 11 jaar oud was. Ik knuffelde mijn vader voordat ik naar bed ging en had toen opeens een hele ergepijn in mijn nek, ik ben gewoon gaan slapen maar de volgende ochtend........
    De volgende ochtend konnik me hoofd HELEMAAL NIET meer draaien of optillen! ik heb 3 dagen in bed gelegen en de 3e dag kon ik weer een klein beetje me hoofd draaien en optillen. Ik ben toen nog met me hoofd liggend op mijn kussen naar de huisarts geweest met mijn moeder en kreeg te horen dat het spit in mijn nek was & dat het normaal eigelijk bijna nooit voorkomt op zulke jonge leeftijd.

Groetjes, Silke (14)

Reactie

Heet zoiets niet een torticollis?

Reactie

Torticollis of draaihals is de situatie waarin de nek niet vrij kan worden bewogen en vaak een asymmetrische dwangstand in meer of mindere mate optreedt. Zie voor neurologische oorzaken torticollis spasmodica. De meest voorkomende en onschuldige vorm is de gewone 'stijve nek' waarbij een spier in de hals (vaak de m. sternocleidomastoideus of de m. trapezius) stijf en pijnlijk is. Dit kan ontstaan na op de tocht zitten of langdurig in een ongemakkelijke houding moeten zitten, maar ook spontaan. Dit is niet ongewoon (enkele gevallen per duizend per jaar melden zich bij de huisarts, maar veel meer mensen gaan er waarschijnlijk niet eens mee naar de dokter) en gaat spontaan over na 1-4 weken. De huisarts adviseert meestal warmte, in beweging blijven, eventueel een milde pijnstiller en vooral wat geduld. Daarnaast zijn er vele andere aangeboren en verworven oorzaken mogelijk, die allemaal veel zeldzamer zijn.

Bron:
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Torticollis

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Silke jij schreef komt niet vaak voir bij jonge kinderen.
    Mijn zoontje van 4 kreeg t vanmiddag ook na een potje voetbal.
    Hij wist niet waar hij t moest zoeken van de pijn. Hoop dat t snel overgaat.

Reactie

Ook ik kreeg spit in mijn nek. Ik wilde mijn scooter tegen houden toen die viel. Oh oh wat een pijn, kon mijn hoofd helemaal niet meer bewegen, maar gelukkig na een dag of 4 werd het een ietsje beter na een paar dagen pijnstillers gebruikt te hebben. De pijnstillers hielpen niet tegen de pijn van de spit helaas, maar wel tegen de hoofdpijn die ik ook erg had.

Reactie

Ik heb op dit mmoment spit in de nek en heb nu 1 behandeling gehad bij de fysio waar ze de ruimte tussen de wervels iets opgeruimd hebben en ben in ieder geval de pijn kwijt, alles is nog wel stijf maar nog enkele behandelingen en hopelijk is het dan weer klaar.

Reactie

Naar de dokter geweest na 2 dagen helse pijn boven in de nek. Inderdaad nek spit. Nieuw fenomeen voor mij. ik neem 3 x daags 2x paracetamol met 1 diclofenac voor in ieder geval 3 tot 4 dagen. Volgens mijn arts moet de pijn na 3 dagen minder worden. Wanneer ik s'morgens wakker word, leg ik meteen een zo'n warm mogelijke kruik in mijn nek, want dan is de pijn op zijn ergst. Ook je hoofd blijven bewegen, bijtend tegen de pijn om nog meer verstijving te voorkomen.

Sterkte een ieder die deze spit ooit krijgt.

Reactie

Ja klinkt bekend. Ook gehad, begon met een beetje stijfheid, binnen een paar uur was het zo pijnlijk en bewegingsbelemmerend, niets meer kunnen drinken en alleen heel oppervlakkig ademen door de neus ging nog zonder pijnscheuten.

Bij mij na een HAP bezoek pijnstillers en spierverslappers gekregen, na een paar dagen rust was het helemaal weg. Daarna nooit meer teruggekomen.

Reactie

Ja, helaas heb ik dit vanaf mijn 9-de regelmatig, eens in de paar jaar. Proberen heel rustig te blijven bewegen, afgewisseld met rust, warmte en pijnstillers. Wat bij mij ook wel wil helpen is laten intapen, wel door een professional (dus fysiotherapeut of manueel therapeut). Pas in een later stadium kan ik het verdragen dat mijn nek wordt gemanipuleerd, afhankelijk van de pijn.

Reactie
Reageer op: spit in de nek
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief