hallo..
Ik heb een vraagje..
Ik ben twee maaanden geleden gestopt met de pil..kben daarna na bijna 4 weken op twee dagen na netjes ongesteld geworden ( dus niet zwanger de eerste maand ) nu in de tweede keer proberen vaak sex gehad..
Ben ook vaak misselijk geweest deze maand en de laatste dagen heel erg hoofdpijn..
Het is vandaag vier weken geleden dat ik oni ben geweest dus kan elk moment gebeuren ( zoals ik dus al zei .. veel misselijk en hoofdpijn maar heb wel die erge steken van ongesteldheid in mijn buik maar het kmt maa nog niet ) heb daar al de hele week last van ..
Zal ik zwanger kunnen zijn?
Groetjes Ikkuh
Steken in je buik zijn geen duidelijke zwangerschapssignalen. Het kan ook worden veroorzaakt door je komende menstruatie, of misschien wel iets onder de leden, zoals een maag-darm infectie, maar dan zou je bijvoorbeeld ook diaree verwachten.
Wacht het even een paar dagen af, waarschijnlijk word je gewoon ongesteld, en als het te lang duurt doe je een zwangerschapstest.
Slik je wel foliumzuur trouwens?
ik heb preciet het zelde als jou ben nu ook 2 maand gestopt met de pil en toen ik pas gestopt was ik ook bijna 4 weken lang ongesteld en nu moest ik afgelopen vrijdag ongesteld blijven maar het blijft uit..heb ook last van steken en echt 1 hele zere borst.en oom het gevoel of ik ongesteld moet worden..
kben geen 4 weken lang ongesteld geweest gewoon 6 dagen..
En nu heb ik al n week het gevoel dat k het moet worden maar wordt het maar niet.
Waarschijnlijk komt het ook nog wel..
Maar ben echt misselijk met vlagen..hoofpijn..en oowk telkens komt er maagzuur naa boven vandaar..
Dacht michien heeft het er wel mee te maken want die dingen hoor ik dat je die wel hebt als je zwanger kan zijn!!
Ik slik trouwens nog geen foliumzuur , ik dacht bij mezelf eerst een paar maanden zo proberen en dan pas over gaan tot andere maatregelen.
Ma ik ben nu twee dagen overtijd maar het komt nog niet de ongesteldheid.
Kben benieuwd ( waarschijnlijk wordt het niets , want de tweede keer hoor je het niet so heel erg vaak dat het meteen lukt ) en daarnaast heb ik oowk niet echt kwaaltjes , ja af en toe misselijk en dat soort dingentjes !!! hoop dat er wat meer mensen reageren op mijn bericht !
Hoi,
Mijn eerste zwangerschaps symptomen waren bij mij steken in mijn onderbuik en erg zere borsten.
Het voelde echt of ik ieder moment ongesteld moest worden maar het bleef uit. Toen besloot ik na 3 dagen overtijd te zijn maar te gaan testen, en ja hoor een positieve test. Heb inmiddels een prachtige zoon van 6 maanden.
Misschien moet je toch eens gaan testen, bij de kruidvat 2 testen voor 5 euro.
Bij mij was het trouwens de 3de ronde raak, ik raad wel aan om foliumzuur te gaan slikken want dat is voor vrouwen die zwanger willen worden en zwanger zijn..
Veel succes!
Oke dank je voor je reactie,
Tot nu toe ben ik nog niet ongesteld ( 3 dagen overtijd heb vanaf 4 weken gerekent want vroeger werd ik altijd tussen de drie en de 4 weken ongesteld niet precies een exacte datum.
Maar ik moet dan toch maar eens gaan testen ,
Ik hoop natuurlijk dat het raak is , maar ik ga der niet van uit.
Ik laat het nog wel weten , alvast bedankt , groetjes Ikkuh !!
Gisteren heb ik test gehaald bij kruidvat , 2 voor 12 euro..
Eerste gisteren gedaan.. negatief .. tweede vanochtend oowk negatief...
maar nog steeds niet ongesteld , aankomende dinsdag is het 5 weken geleden dat ik ongesteld ben geweest..
Wat moet ik nou doen .. ??
Alvast bedankt , groetjes Ikkuh !!!
Misschien moest je jezelf eens even wat rust gunnen. Misschien blijft je menstruatie wel uit door alle drukte die jij jezelf maakt.
Probeer dit weekeinde nu eens te ontspannen en laat het de komende week ook af en toe even uit je hoofd om er steeds maar weer mee bezig te zijn. Dat zou mijn advies zijn, rust, reinheid en regelmaat en je lichaam en geest weer in de pas laten lopen... Begrijp je...?
Hallo..
Ik heb nu inmiddels getest..jaa afgelopen weekend al..vrijdag en zaterdag..
Beide testen waren negatief..
Wat moet ik nu doen..het is vandaag 5 weken geleden dat ik ongi ben geweest..
Dus nee..Nog steeds niet ongesteld..
Wat kan ik het beste doen..
Ongesteldheid had toch al een keer moeten komen , ondanks dat ik na de eerste maand stoppen met de pil gewoon netjes naa 3a4 weken ongesteld werd ?
Khoop dat julie mij een reactie kunnen geven..
Groetjes IkkUh !!!
Sorrie..ik begrijp je advies..maar ik heb van het wiekend ook aan andere dingen gedacht..mooi een feestje gehad..en had zoiets van laat die ongesteldheid maa komen..want no way dat ik zwanger ben..
Ma goed nu drie dagen verder en dan nog niet..en toch elke keer als je na de wc gaat denk je waar blijft het weetje..
Leef je wel gezond en evenwichtig. Je menstruatie kan uitblijven als je lichaam het gevoel heeft te functioenren in een stress-situatie. Het geeft dan eigenlijk aan dat het net voldoende energie heeft om alle dagelijkse dingen te regelen maar klaar zijn voor een zwangerschap, nee, dat dus niet. Zorg je wel goed voor jezelf? Slaap je voldoende en regelmatig? Eet je evenwichtig en gezond? Ben je mentaal in rust en evenwichtig? Dat soort dingen kunnen je menstruatie gemakkelijk beïnvloeden. In ieder geval zijn de tests negatief dus daar kun je nu rust over hebben. Beterschap gewenst, in de zin dan het beter met je gaat dan nu. haihai.
Nou..sorrie hoor..maar het wil niet zeggen dat ik echt niet zwanger ben..
Alle twee de testen gedaan eentje 4 dagen over tijd andere 5..
Dus dat geeft nog geen rust..
Want sommige testen maar positief na 3 weken overtijd?
En daarna ja verdergaat het allemaal goed..
Het is niet so dat ik me ziek voel..
Ben de hele dag in beweging doe alles wat ik moet doen..en daarnaast nog genoeg engergie om andere dingen te doen..
Ik ben wel te zwaaar..maar dat ben ik al veel te lang..ook voordat ik aan de pil ging en toen was ik altijd regelmatig ongesteld..
Nu gestopt met de pil..eerte maand meteen weer op tijd ook op tijd ongesteld..
En nu de tweede maand zal mn lichaam het ineens allemaal ongezond vinden..en niet meer ongesteld kunnen worden door een of ander iets..??
Dat lijkt me onwaarschijnlijk niet?
Groetjes Ik..
Lees dit eens:
Uitblijven menstruatie
http://www.dokter.nl/forum/Menstruatie/91676-uitblijven-menstruatie.html
en
Gestopt met pil en nu nog geen menstruatie
http://www.dokter.nl/forum/Menstruatie/197720-Gestopt-met-pil-en-nu-nog-geen-menstruatie.html
en
Uitblijven menstruatie na stoppen pil
http://www.dokter.nl/forum/Menstruatie/87185-uitblijven-van-menstruatie-na-stoppen-pil.html
Dank je wel..
Ik heb zodadelijk een afspraak bij de huisarts voor iets anders..
Dan begin ik meteen hier over..
kijken wat die ervan vind..want alle verhalen die hier staan zijn toch allemaal een beetje anders dan die van mij..
of nog steeds niet ongesteld geworden na stoppen met de pil..of daaarna steeds iets later..
Ma dat is bij mi niet t geval eertste keer wel netjes ongesteldgeworden..
Maaar we zullen zien..wat hij zegt..
Groetjes IkkUh..
Moderator: J. Leppink (zorgprofessional)