Hoofdpijn van pijnstillers

man-met-hoofdpijn

Overmatig gebruik van pijnstillers kan bij chronische hoofdpijn de klachten juist verergeren.
Dit zegt een wetenschapster in een proefschrift aan de Universiteit van Leiden.
Volgens wetenschapster Nathalie Wiendels gebruiken veel patiënten met chronische hoofdpijn te veel pijnstillers. Dit kan leiden tot verslaving aan de pijnstillers, terwijl de klachten juist toenemen. Door simpelweg te stoppen met de pijnstillers, zou de hoofdpijn afnemen. Wiendels raadt de overheid aan bij reclame voor pijnstillers te waarschuwen voor de gevaren van regelmatig gebruik ervan.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief
Dokter.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Je geeft door gebruik te blijven maken van deze website, of door op 'ga verder' te klikken, toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.
Ga verder