Voedsel voor een perfecte huid

blozen-mooie-vrouw

Denkt u ook dat het gebruiken van verschillende dure schoonheidsproducten niet heiligmakend is? En dat er meer moet zijn? Nu dat klopt!

Wij hebben 10 producten die voor een prachtige huid gaan zorgen.

1. Rode paprika
Rode paprika is zowel gekookt als rauw heerlijk en bevat meer dan 100% van uw dagelijkse Vitamine C behoeften een en behoorlijke hoeveelheid voedingsvezels en Vitamine B6. Bovendien zijn rode paprika’s rijk aan carotenoïden die helpen om uw rimpels te bestrijden en die zorgen voor een verbetering van de bloedsomloop van uw huid met als resultaat een jonger ogende huid. Een rode paprika is het perfecte, “low-calorie”snack. Ze bevat maar 30 calorieën en is echt ene bevredigende krokante hap. Dus zorg ervoor dat u altijd reepjes rode paprika in de koelkast heeft liggen.

2. Pure Chocola
Voor velen waarschijnlijk de beste uit deze lijst! Pure chocolade is rijk aan antioxidanten, vetzuren en flavanolen die een voor een prachtige gloed op uw huid kan zorgen. De antioxidanten verzachten de huid en beschermen deze tegen de zon. En cacao verbeterd de bloedsomloop wat een gezondere huid ten goede komt. Zorg er wel voor dat u kiest voor pure chocolade met ten minste 80% cacao.

3. Zalm
Zalm werkt erg goed tegen stress, angst en depressie. Het eten van zalm zorgt voor de dagelijkse Vitamine D behoefte. En zoals u misschien ook weet is vitamine D goed voor een gezond hart, sterke botten en een gezonde dikke darm en hersenen. Zalm is ook rijk aan Omega-3 vetzuren die helpen bij het bestrijden van ontstekingen, rimpels en acne. Het hoge gehalte van omega-3 zorgt er ook voor dat de huid van binnenuit wordt gehydrateerd.

4. Kokos Olie
Kokosolie is een van de rijkste bronnen van verzadigde vetten met ongeveer 90 procent van de calorieën als verzadigd vet. Het bevat laurinezuur, een krachtige antibacteriële en antivirale-agent die virussen, infecties, ontstekingen en acne op een afstand houdt. Kokosolie is ook rijk aan essentiële vetzuren en Vitamine E, die weer zorgen voor een vochtige, zachte en rimpel-vrije huid.

5. Groene thee
Oke, groene thee is een drankje en dus geen voedsel maar theeblaadjes komen van een plant! Drink iedere dag groene thee want het is een bron van anti-oxidanten en een unieke aminozuren en L-theanine en deze helpt het lichaam om te ontspannen.

6. Spinazie
Spinazie is bijzonder gezond en zou u eigenlijk dagelijks moeten eten. Spinazie is namelijk een prachtige bron van ijzer, folaat, chlorofyl, Vitamine E, magnesium, Vitamine A, vezels, plantaardige eiwitten en Vitamine C. En omdat spinazie rijk is aan antioxidanten, Vitamine C en Vitamine E zult u zien dat ook uw huid er gek op is.

7. Zaden
Chia zaden, hennepzaad, zonnebloempitten, pompoenpitten en lijnzaad zijn allemaal geweldig voor uw huid. Pompoenpitten en zonnebloempitten zijn beide rijk aan selenium, Vitamine E, magnesium en eiwit. Selenium en eiwit verminderen de rimpels, Vitamine E zorgt voor een betere vochthuishouding en magnesium verlaagt uw stress niveau. De gezonde Omega-3 vetzuren in chia zaden en hennepzaden zijn perfect voor de bestrijding van rimpels en acne.

8. Selderij
Selderij bevat Vitamine K die weer zorgt voor een goede bloedcirculatie en helpt bij het verlagen van een hoge bloeddruk, en een lagere bloeddruk kan uw stressniveau verminderen, en zoals u weet is stress uiteindelijk terug te zien in/op de huid.

9. Papaya
Papaya is een heerlijke vrucht, die een rijke geschiedenis heeft en talrijke voedingswaardes heeft. Het is zeer laag in calorieën (slechts 39 calorieën per 100 g!) en bevat ook geen cholesterol. Dus als u aan het lijnen bent denk dan eens aan papaya. Papaja is laag in fructose en is uitstekend geschikt voor spijsvertering! De anti-oxidant samen met de Vitamine C en Vitamine E en beta-caroteen, zorgen voor een vermindering van eventuele ontstekingen en acne.

10. Wortelen
Wortelen zijn niet alleen goed voor je ogen, maar ook voor uw huid. Ze zijn vooral goed tegen acne. Wortelen zijn rijk aan vitamine A en helpen de overproductie van cellen in de buitenste laag van de huid te voorkomen en dat is waar overtollige talg gecombineerd met dode cellen acne kan veroorzaken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief
Dokter.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Je geeft door gebruik te blijven maken van deze website, of door op 'ga verder' te klikken, toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.
Ga verder