Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Doe hier de slaaptest!

Heeft u wel eens slaapproblemen of last van snurken, vermoeidheid of concentratieproblemen?
Doe dan onderstaande medisch erkende slaaptest van Dokter.nl, om ernstige gezondheidsproblemen te voorkomen. De uitslag van de vragenlijst geeft aan of er bij u wel of geen verhoogd risico is op een slaapstoornis.

Geef aan wat op u van toepassing is:

1. U snurkt
Maak a.u.b. een keuze

2. Bent regelmatig vermoeid
Maak a.u.b. een keuze

3. Last van apneus  (door partner vastgestelde ademstops tijdens slaap)
Maak a.u.b. een keuze

4. Hoge bloeddruk
Maak a.u.b. een keuze

5. U heeft duidelijk last van overgewicht (BMI= bodymassindex > 35)
Maak a.u.b. een keuze

6. Ouder dan 50 jaar
Maak a.u.b. een keuze

7. Halsomvang is meer dan 40 cm
Maak a.u.b. een keuze

8. U bent een man
Maak a.u.b. een keuze

Uitslag vragenlijst

Vul hieronder uw naam en e-mailadres in en ontvang binnen enkele ogenblikken per mail de uitslag op uw ingevulde vragenlijst.

Achternaam
Vul a.u.b. uw achternaam in

Uw e-mailadres
Geef a.u.b. een e-mailadres op

Vink a.u.b. de algemene voorwaarden aan

Uw privacy zal te allen tijde gerespecteerd worden. Dat betekent dat er geheimhouding rust op uw persoonlijke en medische gegevens. Uw gegevens zullen dan ook nooit aan derden verstrekt worden.

Ik wil graag gebeld worden door een KNO-arts als er een substantieel risico bestaat op OSAS:

Uw telefoonnummer (optioneel)
Ongeldige invoer

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Baby heeft krampjes

Baby heeft krampjes 26 nov 2007 16:06 #1

• Simone
Hallo,

Mijn zoon van 8 weken oud heeft in ene hele erge last van krampjes. Ook poept hij een stuk minder als voorheen. Er zitten ook heel veel scheetjes dwars. Als hij dan een scheet laat dan stinken die ten eerste als een gek en het lucht hem niet echt op. Hij heeft ook veel last van krampjes. Ik heb van verschillende mensen tips gehad zoals Venkelthee en Cinababy. Op Cinababy reageert hij nauwelijk en ik heb gehoord dat Venkelthee ook weer de onlasting stopt (wat hij nu al veel minder doet). Wie o wie heeft een goeie tip voor mij zodat mijn kleine mannetje wat minder last heeft van krampjes.

Alvast bedankt!

26 nov 2007 20:26 #2

• claudia
dit probleem ken ik .......ik heb het nl zelf gehad met mijn dochter en het is verschrikkelijk.
als moeder zijn loop je met je handen in het haar en weet je je eigen echt geen raad.
ik heb nu een paar vraagjes aan je.
_ geef je borst of flesvoeding?
_ boert ze goed op na de voeding?

mijn dochter die kreeg in het begin nutrilon gehad en daar had ze die ontzettende kramjes van en ze had moeite met poepen.
ik ben later over gestapt naar nutrilon tegen buikkrampjes (dat staat op de bus voeding)
ik hield tijdens de fles geven een tussenpauze en liet ik ze opboeren (wat heel moeilijk ging bij haar)
als ze erg last heeft van krampjes dan moet je ze bij je op schoot leggen ...je houd ze een beetje schuin. (ze moet met haar buikje vrij liggen) en maseer haar buikje zachtjes in een cirkel met de cijfers tegen de klok in. (dat ontspant het buikje)
tegen moeilijke ontlasting kan ik je ook aan raden om een half theelepeltje otrivin met pruimen siroop toe te voegen aan de fles (dat advies kreeg ik van de kinderarts)
dat jou kind zoveel windjes laat dat komt denk ik dat ze weinig op boert en die lucht dat komt via de darmpjes naar buiten.
je moet dus echter goed proberen dat de kleine op boert. en houd een tussenpauze tijdens het voeden en laat het even opboeren.
wilt het opboeren niet lukken dan kun je proberen om je kind om je kind op je schoot te laten liggen op de rug. je pakt de kleine daarna onder de okseltjes vast ...til ze een beetje op en laat ze dan zitten ( dan gaat nl de druk van de lucht die ze dan op dat moment hebt binnen gekregen met een boer er uit.
ik heb het voor jou uitgebreid genoteerd....ik zou zeggen ...probeer dit allemaal maar.
ik had er baad bij.
vergeet niet at de darmpjes nog helemaal tot ontwikkeling moet komen en dat kan wel een tijdje duren.
ik hoor het wel van je als je het geprobeert hebt en of je er baad bij hebt.
groetjes van claudia

27 nov 2007 09:28 #3

• meggy
Friso is veel lichter verteerbaar als nutrilon.
ik gaf haar vaak rooibosthee in flesje tussendoor
geef dus voldoende water/thee zodat de ontlasting zachter wordt
buikje masseren met de klok mee
het is een tijd waar je doorheen moet
succes en sterkte

darmkrampjes 30 nov 2007 20:37 #4

• Lotte
Hallo, wat je eventueel nog kunt proberen is het volgende middeltje. Ik vind het echt een super middeltje wat ik vrij vaak geef. Je geeft 15 druppeltjes rechtstreeks in de mond of je doet die druppeltjes in de fles met de voeding mengen. Het heet Sab Simplex en het is bij de Duitse apotheek verkrijgbaar, zelf woon ik 5 minuten rijden van Duitsland, maar is dat niet het geval dan kun je het via internet bestellen, maar krijg je er verzendkosten bij.
Buiten at het tegen darmkrampjes goed werkt, merk je ook at de kleine er heerlijk van slaapt. Het is het proberen waard!! Heb je nog vragen, dan hoor ik het wel.
Veel succes en ik hoop dat je er wat aan hebt natuurlijk.

reactie 11 feb 2008 20:23 #5

• stefanie
ik wilde even zeggen dat mijn dochtertje ook erge last heeft gehad van haar darm krampjes en ik heb van alles geprobeert en 3 dingen hielpen echt.

1* Ik ben overgegaan op nutrilon omneo, dat is voor krampjes en mkoeilijke ontlasting,
2* ik heb het water niet meer opgewarmt in de magnetron maar gewoon heet waer gepakt
en nummer 3 is venkelthee geven, dat helpt ook goed tegen krampjes en mijn dochtertje is zometeen alweer 6 maanden oud en heeft er helemaal geen last meer van.
Dus ik hoop ook dat het jouw kindje helpen gaat.
Groetjes stefanie

darmkrampjes 25 mrt 2008 21:07 #6

• astrid
hallo simone ,wat je ook kan doen is bronwater kopen deze wel in de waterkoker koken ,daar er soms zout in het water zit. bronwater is zachter dan kraan water zit kalk in waardoor sommige babies harde ontlasting krijgen.
ook opletten dat je handwarm pas de voeding erbij doet ivm verdamping van hett water,daar de voeding anders te dik wordt en zo ook weer obstipatie ontstaat.als dit ook niet helpt kan je ook tien cc extra bronwater erbij doen,warm ,maar dan moet je wel weten of het die voeding helemaal op krijgt, anders zou het kunnen afvallen als de voeding over blijft.
tegenwoordig zie je dat de ouders kraanwater meteen in de magnetron doen,zie vaak dat het toch niet voldoende is daar het kalk er dan niet uit is.en wat helemaal niet goed is om te doen de voeding al in de fles ,dan in magnetron,met gevolg te heet en daardoor de eiwitten stuk gaan.het kindje krijgt dan niet de goede voeding die het nodig heeft.
ik hoop je hier mee te helpen ,vaak helpt dit al,kijk uit met onbekende middeltjes zoals ik ergens gelezen heb over suiker met alcohol,echt niet doen ten eertse heel slecht voor de hersenen van het kindje en suiker kan het gebit aantasten ook al zie je nog geen tandjes.
gelezen op een andere site. vriendelijke groeten astrid

Re:Baby heeft krampjes 19 jun 2010 23:16 #7

• Anoniem

Re:Baby heeft krampjes 20 jun 2010 11:10 #8

• Newby
Ik legde mijn dochtertje altijd op mijn buik en samen even blijven liggen of gewoon buikje masseren,hielp enorm en werd ze ook rustiger.

Re:Baby heeft krampjes 20 jun 2010 16:18 #9

• Anneke
Dank je voor jouw praktische advies Newby.

Anneke.
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op