Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

test positief, nu negatief en bloedverlies....

test positief, nu negatief en bloedverlies.... 14 aug 2007 14:59 #1

• anoniem
Hallo,

Ik heb een vraag. Zondag (had ik ongesteld moeten worden) had ik een positieve zwangerschapstest. Vandaag van hetzelfde merk een negatieve test. En ik heb sinds 2 uur wat bloedverlies en menstruatiepijn, niet veel maar wel helderrood. Kan de eerste test vals positief zijn geweest? Want hcg verdwijnt na een mk toch niet zo snel uit je lijf?

alvast bedankt

test positief 14 aug 2007 17:22 #2

• Anoniem
denk dat je heel even zwanger was. nu een hele vroege miskraam. Sterkte.

14 aug 2007 20:20 #3

• anoniem
Bedankt voor de reactie. ik dacht zelf ook al aan zoiets. Maar ik dacht ook dat het hcg dan wel erg snel verdwenen is...ws omdat het heel laag is/was.
Jammer , de natuur zal wel het beste beslissen en dat is dit dan. Ik zie het nu meer als verlaatte menstruatie dan als mk. Als ik nou verder was, was het een ander verhaal.
Het bloeden is overigens wel weer bijna weg...

15 aug 2007 10:39 #4

• Mieke
Heel veel over zwangerschappen ken ik nog niet, maar ik las gisteren een gelijkaardig verhaal. De persoon in kwestie had ook een positieve zwangerschapstest gedaan, een paar dagen later verloor ze bloed en besloot ze opnieuw een zwangerschapstest te doen omdat ze niet wist of dit bloedverlies een mogelijk miskraam aanduide of het ging om menstruatiebloed. Deze test was echter negatief, wat erop duidde dat ze blijkbaar toch niet zwanger was. Echter om zeker te zijn deed ze een paar dagen later opnieuw een test en deze was weer positief. De gynaecoloog zei haar dat je de test best 's ochtends kon doen omdat de concentratie aan hCG (zwangerschapshormoon) dan het grootste is en je dan veel meer zekerheid hebt dan bij een test die 's middags of 's avonds wordt afgenomen omdat de concentratie in sommige gevallen minimiem is.

Ik hoop dat je iets met de info kan aanvangen.

Groetjes,
Mieke

Re:test positief, nu negatief en bloedverlies.... 24 mei 2008 15:34 #5

• mickey
Hoi ik heb hetzelfde verhaal als jou, 5 dagn overtijd voelde me zeer zwanger alle kwaaltjes van een zwangerschap had ik. Getest een heel licht streepje te zien, 2 dagen later echt bruin bloedverlies, daarna hevige pijn en rood bloedverlies. Nog maar een test en die gaf negatief aan, voel me nu ook weer normaal. Maar ben wel onzeker heb een opgezette buik en weet niet wat ik nu moet doen, moet ik naar een dokter of is het gewoon weg? Heeft iemand tips?

Re:test positief, nu negatief en bloedverlies.... 28 mei 2008 15:49 #6

Ja dit zou ook een vroege miskraam kunnen zijn, ik zou even een afspraak bij de huisarts maken als de klachten blijven aanhouden og als je je zorgen maakt.

help 29 mei 2008 14:17 #7

• m
hoi
mijn vriend en ik zijn al 8 maand bezig met proberen zwanger te worden was een keer zwanger geweest maar helaas een miskraam gehad
maar nu heb ik ook zoiets
maandag ochtend werd ik wakker en was ik echt misselijk moest zelfs overgeven ik gelijk een test gedaan en ja hoor positief dinsdag kreeg ik opeens een zeurende gevoel onderin mijn buik en tegen de avond kreeg ik een beetje donker bloedverlies
vandaag weer overgegeven en tegen de middag werd de bloedverlies erger en het is rood roze nu ben ik bang dat het is mis is gegaan

Re:help 06 jun 2009 12:05 #8

• margriet
nou ik ben dus aantal 7 weken zwanger en heb donderdag eeninwendige echo gedaan alles was goed hartje klopte maar had toen al wat bloedverlies ze zeiden oud bloedverlies. gisteren begon het bloedverlies erger. lijkt wel gewoon menstruatie.heb voor de zekerheid net een test gehaald en duidelijk nog positief. maar gewoon bloedverlies, escht maf.

Re:help 06 jun 2009 14:18 #9

• brenda A
een bloeding kan wijzen op een miskraam , maar de zwangerschapshormonen blijven nog wel een aantal weken in je lichaam dus test je positief.
als je blijft bloeden meteen contact opnemen met verloskundige of gynac!!!
hoop dat het meevalt, soms is een bloeding onverklaarbaar en blijft het goed gaan, maar als je blijft bloeden gaat het waarschijnlijk mis.
Sterkte, Brenda.

Re:help 06 jun 2009 15:02 #10

• margriet
raar allemaal want donderdag ben ik naar de verloskundige gegaan ook met bloed verlies wel wat minder alleen bij afvegen en al een week geleden bruine druppels na de wc.maar de verloskundige zei dat het hartje klopte en het goed was . das drie dagen geleden bijna. kunnen ze dan geen vroegtijdige miskraam zien aan komen .

Re:help 06 jun 2009 15:05 #11

• margriet
en me baarmoeder doet wel zeer een trekkend gevoel

Re:test positief, nu negatief 16 sep 2009 08:45 #12

• mootje06
hallo allemaal

ik heb het zelfde mee gemaakt. ik had 2 positiefe testen en heb vervolgens 1 week later weer getest en die was negatief. heb gelijk de dokter gebelt en zei dat ik gewoon zwanger was omdat een test geeft nooit zomaar het zwangerschaps hormoon aan. ze zij ook je moet niet meer testen omdat je maakt je zelf gewoon gek vooral in het begin stadium kan het zo zijn dat het soms negatief is en soms posietief. ik ben nu gelukkig in mijn 6 week van de zwangerschap en heb een afspraak met de verloskundige gehad. dus als het 1 keer positief is dan niet meer testen en gewoon de dokter even bellen. geen geld meer verspillen aan die testen positief is positief.

Re:test positief, nu negatief en bloedverlies.... 09 jun 2010 15:20 #13

• meid25
hallo, ik heb woensdag 2x positief getest eind van de ochtend ( ik was 1 wk overtijd). Toen heb ik gewoon uit nieuwsgierigheid 's avond een testje gedaan en die was tot mijn grote verbazing negatief..donderdag ochtend weer een test en ja hoor, weer positief met het aantal weken erby (1-2 weken). Ik weer helemaal blij! Toen kreeg ik vrijdagavond ineens een klein beetje bloed. Bruinig/rood..de dag erna helder bloed, maar helemaal geen stolsels, en het rook nergens naar(sorry) en ik heb helemaal geen buikpijn gehad. En het waren steeds kleine beetjes..die dag daarna byna niks meer..maarr test was toen gelyk negatief. Ik ben een maandag wel naar de HA geweest, maar daar ben ik niet veel wijzer geworden. Hy onderzocht me niet, hy zei dat een bloedtest niets uit zou wijzen, niks! Hy zei alleen dat ik moest afwachten maar hy denkt wel dat ik zwanger bent..vaag..Ik ga een vrijdag weer,maar dit keer by de vrouwelyke arts! Wie heeft dit ook gehad en hoe ging dat verder? Ik weet echt niet wat ik moet doen en word hier erg onzeker van! Ik voel me overigens nog wel zwanger(misselyk en een appart gevoel in me buik). Wel heb ik een lichte vezakking van me vorige bevalling overgehouden en vaak blaasontsteking.kan dit invloed hebben op de tests? Ik hoop dat iemand me kan helpen! Groetjes meid25

Re:test positief, nu negatief en bloedverlies.... 09 jun 2010 21:25 #14

• Chris
Een urineweginfectie en een verzakking van de bekkenbodem hebben geen invloed op de uitslag van een zwangerschapstest.

Voer de test nogmaals als volgt uit: 's avonds na 10 uur niets meer drinken, en de volgende ochtend direct de test doen bij het eerste plasje. Dan is namelijk de concentratie van het HCG het hoogst in de urine, en heb je de minste kans op vals negatieve uitslagen.

Re:test positief, nu negatief en bloedverlies.... 15 jun 2010 16:20 #15

hey allemaal

ik was al een paar dagen overtijd,dus ik gelijk een test gedaan wat bleek die was positief,nogeen gedaan die was ook positief. een paar dagen daarna kreeg ik helle heftige pijn in me onderbuik en begon ook heftig te bloeden(donker rood).
dus had nog maar een test gedaan en die bleek negatief te zijn.dus heb eigenlijk gewoon een miskraam gehad.
liefs

Re:test positief, nu negatief en bloedverlies.... 16 jun 2010 15:25 #16

• vrouw
Hallo, Ik zit ook in onzekerheid, afgelopen weekend heb ik 2 testen gedaan en ze waren allebei positief, maar toen ik zondag ongesteld ben geworden, heb ik de dag erna weer meteen een test gedaan en die was negatief, ik dacht ook aan een miskraam, maar toch twijfel ik een beetje, ook omdat ik steeds pijn in mij zij heb en ook nog heel moe ben, de 2 testen geven toch niet zomaar positief aan. Ben nog wel steeds een beetje ongesteld (3 dagen al:() Heeft iemand hetzelfde meegemaakt, en toch zwanger?bedankt.

Re:test positief, nu negatief en bloedverlies.... 16 jun 2010 22:06 #17

• Anoniem
Ben je wel ongesteld? Is het geen innestelingsbloeding?

Re:test positief, nu negatief en bloedverlies.... 16 jun 2010 22:08 #18

• Hester
Het kan zijn dat de vrucht in de vroege zwangerschap is afgestoten omdat de vrucht niet levensvatbaar was. Dit gebeurt in 70% van de 'zwangerschappen' en is dus helemaal niet vreemd.

Re:test positief, nu negatief en bloedverlies.... 17 jun 2010 16:30 #19

• Chan21
Hey allemaal. ik was inderdaad zwanger maar heb ere gister een miskraam gehad. vandaag hebben ze in het ziekenhuis alles schoongemaakt van binnen. dus was wel even schrikken. Liefs

Re:test positief, nu negatief en bloedverlies.... 17 jun 2010 17:19 #20

• Eva
Sterkte gewenst Chantalle...

Re:test positief, nu negatief en bloedverlies.... 21 jun 2010 14:32 #21

• vrouw
het was volgens mij gewoon ongesteld, maar vandaag toch maar weer een test halen.

Re:test positief, nu negatief en bloedverlies.... 22 jul 2010 17:15 #22

• Kristel
Hallo, ik zit even met een lastige vraag.
Ik ben al een weekje overtijd dus besloot ik zondag een test te doen! Daar stond 2 lijntjes op, dus zwanger.. Een paar dagen later besloot ik om toch nog eens te testen en ineens was die test negatief. Ik heb geen bloedingen gehad, niets en voel mij nog steeds "zwanger", alle symptomen heb ik wel en ik zit echt met de handen in het haar. Ik zou naar de dokter willen gaan om bloed te laten trekken, maar wil niet ontgoogeld zijn als het negatief is. Wat zouden jullie doen? En hoe kan een test positief zijn, en enkele dagen later negatief, zonder dat je een bloeding of dergelijke hebt gehad?

Re:test positief, nu negatief en bloedverlies.... 27 jul 2010 22:11 #23

• Danielle
Ik heb precies hetzelfde Kristel, ik heb zaterdag nog positief getest en vanmorgen niet meer... maak me ook zorgen heb geen bloedverlies gehad en voel me nog steeds zwanger. Wie weet wat dit kan betekenen ?

Groetjes Danielle

Re:test positief, nu negatief en bloedverlies.... 28 jul 2010 00:31 #24

• Sjintie
Testen die dan wel, en dan niet positief zijn, zijn vaak onjuist uitgevoerd.

Het vermoeden dat de zwangerschap inmiddels afgebroken zou zijn komt pas na het zeker juist uitvoeren van de zwangerschapstest. De hoeveelheid hCG neemt snel af na een miskraam.

Medicijnen voor epilepsie, Parkinson, slaapmiddelen en kalmeringsmiddelen kunnen een fout-positieve uitslag geven.

Re:test positief, nu negatief en bloedverlies.... 01 aug 2010 00:42 #25

• anne
heb net hetzelfd, het 2 en een half jaar geleden een miskraam gehad en dacht dat ik eindelijk terug zwanger was tst gaan halen en positief , 2de test negatief en danook nog is maandstonden gekregen heb bloed laten trekke dokter en weet overmorgen de resultaten dus afwachten maar hooper er al ni te hard op :-(
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op