Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

zwanger met spiraaltje??

zwanger met spiraaltje?? 06 apr 2007 14:37 #1

• angela
Hoi allemaal,
Ik heb sinds een jaartje of vier een koperspiraaltje.
Nu heb ik sinds drie weken vage buikpijn. Ben inmiddels al drie keer bij de huisarts geweest en krijg volgende week woensdag een echo maar dat duurt nog zo lang!!! De laatste week heb ik ook last van moeheid, minder eetlust, hevige buikkrampen en heb drie momenten gehad waarop mijn tepels erg pijnlijk waren. Ook is mijn buik wat dikker (dat merk ik aan mijn broeken). Ik heb natuurlijk gedacht om een test te halen maar die zal toch negatief uitslaan want ik moet pas volgende week de menstruatie krijgen. Zou ik toch zwanger kunnen zijn?? ik heb een gezonde zoon van 10 en daar wilde ik het bij houden anders had ik natuurlijk geen spiraaltje laten plaatsen.

Is er iemand die ook zwanger is geworden tijdens gebruik van een spiraaltje en of ken je iemand dan hoor ik dat graag en wat dan de klachten waren die jullie hadden. Ik hoop snel reactie te krijgen want dit is zenuwslopend.
Laatst bewerkt: 24 nov 2011 12:36 door Anoniem1.

zwanger? 21 apr 2007 09:48 #2

• Marjan
Ook ik heb laatste maand vage klachten maar gebruik ook een koperspiraaltje.
Gister ben ik eens gaan zoeken op het internet via google en daar kom je toch echt berichten tegen van vrouwen die ondanks het spiraaltje zwanger zijn geworden. Bij 1 was het zo dat die eerst aan de pil was en toen zwanger raakte, na die geboorte een spiraaltje laten zetten en die bleek weer zwanger te zijn. Hetr spiraaltje is verwijderd maar het vruchtje bleef zitten. Maar ik zie dat jouw berichtje al wat ouder is en ik denk dat je nu inmiddels wel wat weet?

Groetjes en sterkte

zwanger ondanks mijn spiraaltje 28 apr 2007 07:44 #3

• marjolein
hallo allemaal,

bij mij begon het ook allemaal met klachten als veel moe zijn en super gevoelige borsten. ik had nog niet eens in de gaten dat ik overtijd was. ik heb al zo´n 3,5 jaar een spiraaltje. maar wat bleek ik was wel degelijk inverwachting. ben nu ruim negen weken zwanger. ik het begin wel even schrikken omdat ik nu eerder zwanger ben geraakt dan gepland was. maar nu we eenmal van de schrik bekomen zijn, genieten we volop. van de week weer bij de verloskundige geweest en de baby groeit goed, alleen zal de hele zwangerschap toch wel de nodige risico´s met zich mee brengen. want ja ze laten het spiraaltje gewoon zitten. ik ben benieuwd naar jullie verhalen, hoe het verder met jullie is vergaan. groetjes marjolein

koperspiraal 28 apr 2007 23:17 #4

• Anoniem
ik ben ook zwanger geraakt met een koperspiraal, bij mij hebben ze het spriraal verwijderd. daarna bloedverlies en koorts. erge buikpijn ook. ik bleek een vleesboom te hebben die het spiraal wat had weggedrukt en daardoor toch zwanger, zwangerschap laten beeindigen, na week ziek te zijn geweest. Hoop voor jou dat het god gaat. veel sterkte en ik wens je een gezond kindje.

09 mei 2007 01:08 #5

• Nassima
Dag Angela,

Ongeveer 2 maanden geleden heb ik abortus laten plegen, omdat de zwangerschap behoorlijk ongewenst was. Aangezien ik nog een student ben en bij mijn ouders woon. Na de abortus hebben ze meteen een spiraaltje ingezet.
De laatste week begon ik misselijk te worden, at ik behoorlijk onregelmatig en veel en ik kreeg last van mijn buik. Door dat ik al die symptonen herken van paar maanden terug, ben ik meteen een test gaan halen en die gaf positief aan. Op dit moment ben behoorlijk geschrokken en weet ik dus echt niet wat ik moet doen. Maar hiermee wil ik alleen ff zeggen dat een spiraaltje niet heel erg betrouwbaar is of je hem nou pas er in hebt of al jaren.

09 mei 2007 20:17 #6

• Suzan
Voor meer zekerheid is het Mirena spiraaltje beter, die heeft hormonen die 5 jaar lang zo min mogelijk maar genoeg afgeven.
Ook ben ik daardoor 4 jaar lang niet meer ongesteld geweest.
Nu wil ik graag zwanger worden.

Zoek voor meer info op google. Ik ben supertevreden.
Succes allemaal.

spraaltjes 10 mei 2007 22:49 #7

• Anoniem
een spiraaltje is lang niet zo betrouwbaar als ze zeggen! sterkte met je zwangerschap, denk goed na of je nogmaals een abortus wil, het nml lijkt wel of het zo moet zijn! misschien komt het allemaal goed. veel wijsheid en sterkte gewenst!

Re:koperspiraal 16 jun 2008 22:26 #8

• Kathleen
Ik heb na 9 jaar mijn oude spiraal laten vervangen. Wist niet dat dit na een aantal jaren vervangen moest worden...Maar ok..niets aan de hand..Nu heb nu ongeveer 1 jaar mijn oude spiraal laten vervangen, Ik heb toch zo'n vermoeden dat ik misschien zwanger zou zijn. Maar ik word nog steeds ongesteld. Is dit soms mogelijk dat aangezien ik ongesteld ben toch nog zwanger zou kunnen zijn? Ik word hier zo wanhopig van..ben nu 41 jaar en heb al een zoontje van 13 en dochter van 11. Ik zit niet op een volgend zwangerschap te wachten. Heeft iemand hier ervaring mee?

Re:zwanger met spiraaltje?? 09 jul 2008 22:47 #9

• Pms met een koperspraaltje
Hallo, ik heb zo'n 2 1/2 jaar geleden een koperspiraaltje laten zetten..Nou merk ik sinds een tijdje dat voordat ik ongesteld wordt echt vreselijk depressief wordt eetbuien,moe,hoofdpijn,en nou ben ik ook nog eens twee dagen over tijd....wordt gek

Re:zwanger met spiraaltje?? 09 jul 2008 23:34 #10

• brenda
het eerste is PMS, dat kun je ook zonder spiraal hebben.
2 dagen overtijd, t kan zomaar, maar kan ook zwangerschap zijn, over een paar dagen maar even testen!
Sterkte Brenda

Re:zwanger met spiraaltje?? 11 jul 2008 22:03 #11

• nina
hoi beste mensen,

Ik zoek ook raad,Ik ben een jonge moeder van drie kids. De jongste is net 1 jaar. Ik heb ook een koperspiraal laten zetten na de geboorte van de baby,maar ben nu een paar dagen misselijk en moet overgeven en duizelig. Ik weet niet wanneeer ik ongesteld moet worden.Ik hield het niet bij..

We zitten echt niet te wachten op een kind nu,mijn man helemaaaal niet!!

Help wat moet ik doen !!

Re: 29 aug 2008 16:26 #12

• lola
hallo, ik ben een vrouw van 34 jaar, draag al jaren een spiraaltje, laatst is die vervangen in december 2007, sinds twee maanden zijn mijn borsten ontzettend pijnlijk en van cup a naar c gegaan, ook mijn buik is dikker en rond en lijkt steeds geleidelijk aan te groeien sinds enkele weken ! het is 16 weken geleden dat ik voor het laatst onbeschermd sex heb gehad met inmiddels mijn ex-vriend. vandaag las ik in een blad dat er vrouwen zwanger worden ondanks een spiraaltje ! ik ben hier enorm van geschrokken, er is me al eens gevraagd of ik zwanger was en door deze dingen op te tellen en hoe emotioneel ik me voel en de moeheid die ik gehad heb, denk ik zwanger te zijn ! ik heb een test gehaald die was negatief, maar kan die ook negatief zijn dioor het hormoon van het spiraaltje die ik draag ? dat vraag ik me dus af ! ik heb een mirena-spiraaltje ben al eerder 2 keer zwanger geworden ondanks pil-gebruik !

Re:zwanger met spiraaltje?? 17 sep 2008 07:08 #13

• Miranda de Roode
hoi , ik ben zwanger geworden terwijl ik een spiraal had .
inmiddels is die er uit en ik heb een gezonde dochter van 10 maanden.
maar ik durf voorloppig geen spiraal meer te nemen.
groetjes miranda

Re: spiraal 3 wkn overtijd, test negatief 26 sep 2008 21:24 #14

• Ojw
Hoi
Ik heb een zoon van 6 en een spiraal al 6 jaar in me. Het is nu voor het 1st dat m'n menstruatie al 3 wkn ruim is weg gebleven, ik heb een test gedaan n het is negatief. Ik heb ook geen stress ofzo, de zwangerschap symptonen heb ik wel een paar van. De vraag is ben ik zwanger?

Re:koperspiraal 30 sep 2008 08:48 #15

• ook zwanger
Ook ik ben zwanger, ondanks een koperspiraaltje.
Ik krijg vandaag een termijnecho.
dit is dus de laatste keer dat ik ooit een spiraaltje laat zetten.
Ik zou het graag willen behouden, maar dat is gewoon onmogelijk. Dus momenteel geen leuke periode.

Sterkte allemaal.

Re:zwanger met spiraaltje?? 04 feb 2009 22:01 #16

• snuffeltje
Haai

Ik ben zelf 16 jaar en ben al op vroege leef tijd zwanger geweest.
Het was een hele moeilijke periode het is in juni een jaar geleden en ik heb het er nog steeds moeilijk mee.
Ik heb ook een spiraal want dat was iets dat me ouders wouden en dat begrijp ik ook, en het is ook beter voor mijn.
Ik heb laat ik zo maar zegge na de zwnageschap toch nog een half jaar last gehad van kokhalsen en misselijkheid.
Buik krampen kwamen er niet zo veel in voor ik heb nog nooit erge last gehad van me spiraal maar de laatste dagen voel ik me egt niet goed.
Ik voel me egt weer alsof ik zwanger ben en ik ben ook veel en veel dikker geworden ik heb ook precies zo'n buik.

Nou is mijn vraag heeft u al reactie's gehad op u berciht of je gewoon zwnager kan raken ondanks je toch een spiraal heb ?

Met vriendelijke groet

Re:zwanger met spiraaltje?? 05 feb 2009 00:06 #17

• brenda
zoals je leest kun je ook met koperspiraal zwanger worden/
het zal niet heel vaak voorkomen, maar wel meer dan ze bij de voorlichting zeggen!
Ik was ook met koperspiraal zwanger en in de echo kamer was ik die ochtend al de 2e.
Brenda.

Re:zwanger met spiraaltje?? 12 mei 2009 09:52 #18

• anoniem
Hallo allemaal ben nu meer als 2 weken overtijd. Me buik erg opgeblazen. Soms pijnlijke borsten. Heb nu sinds 3 jaar en koperspiraal. Test gedaan maar negatief!!Kan het zijn toch zwanger bent maar test negatief is lijkt me niet toch???Dokter zegt kijk je volgende maand maar even aan of je wel ongesteld word anders echo afwachten dus!!!

Re:zwanger met spiraaltje?? 13 mei 2009 10:26 #19

• Maureen
Hoi hoi,

Ik heb ook sinds enkele weken last van stemmingswisselingen, misselijk, kokhalzen, heel veel moeten plassen (zelfs als je net geweest bent), vermoeid, verminderde eetlust, soms verstopping, opgeblazen gevoel..
Heb al ruim 3 jaar een mirena spiraal..
Gelukkig wel een vaste relatie maar nog niet erg lang.. Zal ik zwanger zijn??? Zal niet gepland zijn, maar zeker wel gewenst.. Stiekem wil ik nu nl wel een kindje..

Komende week maar ff in de gaten houden of ik ongesteld wordt en zo nodig ff naar de huisarts om duidelijkheid te krijgen...

Greetz Maureen

Re:zwanger met spiraaltje?? 30 jun 2009 10:22 #20

• vero
hallo...

ik ben gisteren bij me huisarts geweest omdat ik heel veel bijkpijn heb onderin me buik.
ik heb ook een spiraal zitten, dus wou ze deze controleren..maar de draadjes waren niet meer zichtbaar.
weet iemand of de pijn hierdoor veroorzaakt kan worden?
of dat ik misschien toch wel zwanger ben geworden omdat de draadjes niet meer goed zitten?

Re:zwanger ondanks mijn spiraaltje 21 jul 2009 18:42 #21

• desire
hey ik zat dit zo lezen mij vraag is natuurlijk wat is geworden hoe is natuurlijk met jullie ????
groetjes desire

Re:zwanger ondanks mijn spiraaltje 28 aug 2009 13:36 #22

• mamavan3
Tja, ik ben ook benieuwd als je de verhalen leest hoe het verder met jullie gegaan is.

Ik dacht zwanger te zijn van de 4e, niet gepland eigenlijk ook niet gewenst, maar na wat piekeren en praten met mijn man. Als het zo is, dan mag het kindje komen.

Nu ben ik toch ongesteld geworden en valt het gewoon tegen, ben ik raar? haha... Mijn lichaam geeft me wel alle signalen van zwangerschap, maar testen zijn negatief en menstruatie is vandaag begonnen...

Wat zit een mens soms raar in elkaar. Eerst wil ik het niet, nu had ik het toch best willen hebben....

Re:zwanger ondanks mijn spiraaltje 23 sep 2009 23:05 #23

• Wendy
Hallo ben zwanger met Mirena spiraal geraakt en deze kan niet verwijderd worden. Mijn vraag is of er vrouwen zijn die de zwangerschap uitgedragen hebben met een spiraal?? en wat voor consequenties heeft dat met zich meegebracht.

Re:zwanger ondanks mijn spiraaltje 30 okt 2009 20:28 #24

• zwangerspiraaltje
Hallo iedereen,

Ik lees dat ik niet de enige ben die zwanger is terwijl ik een spriaal heb(koper)
ik ben twee maanden niet ongi geweest en dacht maar even een tesje doen en ja hoor twee keer was de test positief.....nu de vraag hoe zal het verder gaan

Re:zwanger ondanks mijn spiraaltje 30 okt 2009 21:24 #25

• brenda A
join de club, je bent zeker niet de enige, het percentage zwangerschappen met spiraal is hoger dan ze zeggen!

normaal ga je naar de Gynacoloog en wordt het spiraal verwijdert, je hebt dan wel een kans op een kleine bloeding en soms ook een miskraam.
hoop dat alles goed met je gaat, Brenda
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op