Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Doe hier de slaaptest!

Heeft u wel eens slaapproblemen of last van snurken, vermoeidheid of concentratieproblemen?
Doe dan onderstaande medisch erkende slaaptest van Dokter.nl, om ernstige gezondheidsproblemen te voorkomen. De uitslag van de vragenlijst geeft aan of er bij u wel of geen verhoogd risico is op een slaapstoornis.

Geef aan wat op u van toepassing is:

1. U snurkt
Maak a.u.b. een keuze

2. Bent regelmatig vermoeid
Maak a.u.b. een keuze

3. Last van apneus  (door partner vastgestelde ademstops tijdens slaap)
Maak a.u.b. een keuze

4. Hoge bloeddruk
Maak a.u.b. een keuze

5. U heeft duidelijk last van overgewicht (BMI= bodymassindex > 35)
Maak a.u.b. een keuze

6. Ouder dan 50 jaar
Maak a.u.b. een keuze

7. Halsomvang is meer dan 40 cm
Maak a.u.b. een keuze

8. U bent een man
Maak a.u.b. een keuze

Uitslag vragenlijst

Vul hieronder uw naam en e-mailadres in en ontvang binnen enkele ogenblikken per mail de uitslag op uw ingevulde vragenlijst.

Achternaam
Vul a.u.b. uw achternaam in

Uw e-mailadres
Geef a.u.b. een e-mailadres op

Vink a.u.b. de algemene voorwaarden aan

Uw privacy zal te allen tijde gerespecteerd worden. Dat betekent dat er geheimhouding rust op uw persoonlijke en medische gegevens. Uw gegevens zullen dan ook nooit aan derden verstrekt worden.

Ik wil graag gebeld worden door een KNO-arts als er een substantieel risico bestaat op OSAS:

Uw telefoonnummer (optioneel)
Ongeldige invoer

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

lage rugpijn misschien zwanger???

lage rugpijn misschien zwanger??? 17 mrt 2007 09:58 #1

• lidia
hallo allemaal,

Ik heb sinds een aantal dagen erg last van lage rugpijn,ik kan nauwelijks bukken. Dit heb ik nog nooit gehad en vroeg me ook af of de kans bestaat dat ik zwanger kan zijn. Ik moet(liever niet natuurlijk) ook een week ongi worden. Ik heb nu behoefte aan meer /lekker eten,gespannen borsten en heb dus die rugpijn. Aangezien ik nog nooit heb gehoord of dat verschijnsel bij een evt. zwangerschap hoort zou ik graag ervaringen hiervan willen lezen. Ik ben nl. al tijden bezig zwanger te raken en hoop dat het nu eindelijk raak zal zijn.
Wie kan hier wat over vertellen. Natuurlijk weet ik dat ik nog een weekje moet wachten en dan moet testen,maar jullie weten vast wel hoe wij vrouwen zijn met dit soort dingen.

Groet Lydia

17 mrt 2007 11:25 #2

• do
je bedoelt waarschijnlijk dat je over 1 week ongi moet worden? ik heb het wel meer gehoord dat je zelfs in de eerste maand lage rugpijn kan krijgen dat dit te maken heeft met een zwangerschap,nl. doordat je hormoonaanmaakt wat je kraakbeen losser maakt waardoor de pijn onstaat.succes en ik duim voor je ik weet zelf wat het is om lang te wachten

17 mrt 2007 12:45 #3

• M
nou dan sluit ik me meteen aan bij jouw nieuwsgierigheid. ik heb prcies hetzelfde. moet aankomede donderdag pas ongesteld worden, maar kan nu haast niet normaal lopen van de rugpijn. echter ik heb al 2 kinderen. ik moest van de gynaecoloog 3 maanden stoppen met de pil en mijn vriend en ik zijn niet altijd voorzichtig geweest.
het kán dus wel, heb het zo vorige zwangerschappen niet gehad dit (voordat ik wist zwanger te zijn bedoel ik), maar tijdens mijn laatste zwangerschap wel deze pijn
regelmatig gevoeld. wanneeer moet jij ongesteld worden? voor jou hoop ik het zeker. ik weet nog niet wat ik hoop. als het wél zo is, is het een cadeautje/verassing toe.
mijn 1e zijn bijna 5 en bijna 2.
spannend hoor, hou ons op de hoogte! groetjes M

17 mrt 2007 12:47 #4

• M weer
heb jij ook zo'n rommelige buik? ik wel. (wie weet wordt ik gewoon eerder ongesteld en maak ik me druk om niks)

17 mrt 2007 12:58 #5

• lidia
hallo M,

Nee ik heb geen last van een rommelige buik,wel voel ik af en toe wat steken aan de kant van mijn eierstokken,maar het kunnen uiteraard ook allemaal premenstruele klachten zijn,ik vind de rugpijn die zo heftig is alleen wat vreemd want daar heb ik nooit last van. het bericht van Do geeft mij natuurlijk wel hoop dat ik ook echt zwanger ben,maar ik heb geleerd toch maar nuchter te zijn. Helaas tikt de klok wel door en ik ben al 34 dus ik hoop zo dat het nu een keer raak is. Voor jouw zou het dan inderdaad een kadootje zijn,stel dat het niet zo was zou je dan toch nog wel een kindje willen?
hou me op de hoogte.
Groet Lidia

17 mrt 2007 13:11 #6

• lidia
oh nog vergeten ,ik moet volgende week zaterdag ongi worden

17 mrt 2007 14:41 #7

• M
tja goede vraag; het is iets wat wij ons ook afvragen. aan de ene kant onwijs leuk, maar wat ons doet twijfelen is de financiele kant, de ruimte in het huis, de aandacht voor de ander 2. we hebben al 2 hele leuke en gelukkig gezonde kinderen.
áls het wel zo zou zijn nu is dit kindje van harte welkom en mischien dat er nu toch stiekum een beetje op hoop, maar áls ik wel ongesteld word dan is het ook goed en zullen we in het vervolg zeker voorzichtiger zijn, het zet je wel weer met beide benen op de grond.
ik ben echt heel beniuwd waar mijn lichaam nu mee bezig is, want heb toch echt ook buikpijn, dus vermoedt eigenlijk wel dat het eerdaags doorbreekt.
echter, bij jou, jij hebt ook zere borsten, dat had ik bij mijn eerste 2 ook, dus hoop het echt voor je, heb je daar nooit eerder last van gehad? dan zou ik inderdaad toch wel stiekum verwachten dat het nu raak is bij je, ik duim voor je!!!

18 mrt 2007 18:54 #8

• M
bij mij wordt de onzekerheid langzamerhand zekerheid, de mestruatie is beetje begonnen, te vroeg helaas, het is weer een zooitje, maar nogmaals ik had niet persé een wens, ik hoop voor jou nogsteeds dat hij uitblijft volgende week...
hou je ons op de hoogte?

18 mrt 2007 20:04 #9

• lidia
he m,

dan weet je waar je aan toe bent,ik weet niet of je blij bent of niet,is een dubbel gevoel lijkt mij> ....Hoe is het met je rug,ik loop bijna krom van de pijn ,ga morgen naar dokter want het voelt niet goed. ik hou je op de hoogte
gr.

19 mrt 2007 08:29 #10

• Anoniem
goedemorgen m,

het kan ook een innestelingsbloeding zijn omdat het vroeger is begonnen! is het geen helderrood bloed dan kan je niet spreken van een menstruatie
succes
k

19 mrt 2007 10:51 #11

• M
Nou, het inderdaad nog wat onduidelijk. toen ik gister dacht dat het begonnen was, was het echt een klein beetje met afvegen en eerder licht roze. het heeft verder niet doorgezet. wel heb ik nog buikpijn, maar denk dat ik een buikgriepje heb ofzo, want blijf maar naar de wc gaan, heb me vandaag ook ziek gemeld op mijn werk. de rugpijn is wel stuk minder dan zaterdag.
en bij jou, Lydia, ben je nog naar de dokter geweest?

19 mrt 2007 11:21 #12

• lidia
goedemorgen m,

ik ben naar de dokter geweest,hij verwijst me door naar het ziekenhuis omdat de verschijnselen lijken op een hernia.
aangezien er een kans bestaat dat ik zwanger ben,ik hoop het zo!!! moet ik wachten tot ik dat zeker weet,omdat er anders geen fotos kunnen worden gemaakt.
Ook pijnstillers en spierverslappers worden daardoor afgeraden,dat is nu even lastig,maar goed als blijkt dat ik het daarvoor moet laten heb ik het er graag voorover.

Het is inderdaad zo dat je menstruatie pas begint als je helderrrod bloed verliest. Volgens mij kan het bij jouw alle kanten nog op. Wel he ik de arts nog even gevraagd of de rugpijn door een evt. zwangerschap kon onstaan. Dit had er volgend hem niks mee te maken dus gewoon afwachten

Gr. lidia

19 mrt 2007 13:31 #13

• M
nou spannend dan voor je, dus eigenlijk weet je volgende week meer wat je kan doen.
ik hoop echt voor je dat je zwanger zal zijn.
weetje, ik geloof ik zeker zin wel wat de dokter zegt, maar toch is het ook zo dat zoals het 1e antwoord beschreef je wel last kan krijgen van je rug onder invloed van hormonen, hoeveel vrouwen hebben er ook geen lsat van als ze ongesteld moeten worden, dus het 1 het wel zeker met het ander te maken.
bij jou is het natuurlijk wat anders als de dokter aan een hernia denkt, het zou gewoon stom toevallig zijn.
en bij mij, tja... even afwachten maar of het nog doorzet en anders zou ik het dus donderdag ongeveer moeten worden. wie weet... spannend...
hoop dat de pijn bij jou al wat minder wordt. paracetamol mag wel trouwens hoor.

19 mrt 2007 16:03 #14

• lidia
Hi m,

Nou je ziet het wel,tijdverdrijf als je last van je rug hebt,bijna de hele dag online haha. En zo ook bezig veel info te zoeken. Ook ik ben het met het antwoord eens wat in dit forum is geschreven,ik heb de info ook gevonden datzelfs in het begin van de zwangerschap toch rugpijn kan ontstaan. Het is bij mij inderdaad wel heftiger,maar het is nog niet uit te sluiten waardoor het precies komt.
Dus je menstru zet nog steeds niet door.Wel gek hoor je zou haast denken dat je een innestelingsbloeding hebt gehad. Mag ik je vragen waarom je 3 maand met de pil moest stoppen? En stel dat je nu niet zwanger bent ,wil je dan echt wel doorgaan met de pil slikken? Als ik jouw was zou ik toch eens goed nadenken over andere alternatieven,want het is toch rotzooi wat je binnenkrijgt.
Weet je nog wanneer je echt merktte bij je vorige zwangerschappen toen je de verschijnselen kreeg, en welek had jij allemaal.
Ik weet het ik ben er momenteel even heel erg mee bezig,dat komt mede doordat ik even verder niks kan,mijn man wordt er al gek van en zegt gewoon afwachten,ja zo zijn mannen he.
Ik hoop weer van je te horen
gr. lidia

19 mrt 2007 16:29 #15

• Mar (ja, dat is M)
bij mijn 1e merkte ik het vooral aan zere borsten, soms zo erg dat ik niet eens op mijn buik kon liggen. verder bij alle2 de eerste 4 maanden misselijk geweest.
hihi, ik voel nu soms ook aan mijn borsten of ze gevoeliger zijn, maar dat is niet het geval, maarja... áls het al zo zou zijn is het misschien een beetje vroeg nog, het kän wel hoor.
juist omdat het het er met jou zo over heb denk ik er steeds aan, zal het? wat duurt een week dan lang he?
de reden dat ik moest stoppen met de pil is omdat ik nogsteeds veel last van mijn heupen heb, deze klacht kwam tijdens mijn 2e zwangerschap. en zo goed als geen libido meer, dus de gyn raadde me aan om een tijdje zonder pil te proberen om te kijken of deze klachten met de hormonen te maken hebben.
ik moet in april terug komen.

hee, je rug wordt niet minder nog? wat rot joh. bij mij vergeleken met zaterdag stukken beter, maar nog niet over. vooral van zit/lig naar staan is pijnlijk.

het is wel grappig, mijn zoontje zei een paar weken geleden zomaar uit het niks; mam, jou buik gaat snel groeien he?
ik dacht huh? ik vroeg hem hoe dat dan kwam? hij antwoordde dat er een baby in zou komen. want hij wou een broertje, ha ha. paranormaal begaafd? stel je voor dat hij toch gelijk krijgt...

nou Lidia, ik lees je wel weer, wel leuk zo, sterkte met je rug!!!
groetjes Mar

19 mrt 2007 16:30 #16

• Mar
slik je trouwens wel al foliumzuur? wel aan te raden hoor als je een wens heb...

19 mrt 2007 21:37 #17

• Mar
nou, het is nu zo goed als zeker dat ik toch ongesteld geworden ben. raar.
maar lidia, ik wil nog wel op de hoogte blijven hoe het met jou gaat, oke?

20 mrt 2007 11:50 #18

• lidia
Hi Mar,

Klinkt toch beter dan M hoor. Dus nu toch op gang gekomen... Als ik zo je laatste berichtjes lees en zeker dat van je zoontje krijg ik toch heel sterk de indruk dat je nu een beetje teleurgesteld bent en toch stiekum had gehoopt dat je zwanger was,of heb ik het mis??
Ik kan je 1 ding wel zeggen,ik wou dat ik de "luxe"had om de voor en nadelen van kinderen op een rijtje te zetten,zolas financien ,te klein huis ect. Werkelijk dat is voor mij allemaal zo betrekkelijk. Bij mij ligt het feit er gewoon dat ik kinderen wil,maar nog steeds na 4 jaar nog niet zwanger ben. Uit de onderzoeken van ons beide is niks uitgekomen,en werd afgedaan met ,gewoon goed klussen op je vruchtbare dagen.
Maar ik baal er wel van omdat ik natuurlijk ouder ben ,en ook wilde ik niet dat het een obsessie gaat worden zoals je bij zoveel mensen ziet. Wij zijn wel heel gelukkig met z'n twee,maar hebben ook het gevoel dat we kinderen zoveel zouden kunnen bieden en het een kroon op onze relatie zou worden.Dus Mar koester wat je hebt,en soms is het beter je mee te laten slepen door je gevoel dan je verstand,want echt de dingen komen zoals het gaat,en overal is een oplossing voor. Mijn vriendin kreeg onverwacht nog een vierde waar ze eerst helemaal niet blij mee was,en moet je nu zien, de kleine meid is echt haar oogappeltje.
Verder gaat het bij mij nog steeds hetzelfde,de pijn in de rug is constant aan wezig,ik slik af en toe een paracetamol maar het is wel frusterend. Het belemmert me om dingen te doen en ik ben altijd nogal druk van aard. De week duurt voor mij nu ook heel lang ,ik kan niet wachten tot het weekend is,maar ook wetende dat het weer (de zoveelste) teleurstelling kan worden. De test ligt klaar,ik hoop zo dat ik 'm kan gebruiken en dat het raak zal zijn.Ik voel mijn borsten wel minder,soms denk ik wel eens dat ik het me verbeeld, ben wel moe maar dat zal door mijn aangepaste houding van de rug komen.Ik moet gewoon geduld hebben ,ik hou je op de hoogte
Gr. Lidia

20 mrt 2007 11:53 #19

• lidia
vergat antwoord te geven op je vraag: ja ik slik foliumzuur en hou overal rekening mee ,ik leef zo supergezond(zal ook wel obsessie zijn) haha daar kan het niet aan liggen

20 mrt 2007 13:03 #20

• Mar
hoi Lidia, ik wil je in ieder geval 1 ding duidelijk maken en dat is dat ik wel degelijk besef wat je bedoeld, ik ben enorm dankbaar voor mijn kinderen en dat zeg ik regelmatig, ook het feit dat ze gezond zijn, wij hebben van dichtbij meegemaakt dat een stel hun zoontje kwijt raakte, het maakt je dan des te meer dankbaar dat jou kinderen niets mankeren.
het feit dat we nu twijfelden was echt voor een 3e, ik begrijp wat je bedoeld hoor en als het wél zo geweest zou zijn, was het ook goed en hadden we gerust wel weer een oplossing gevonden.
ik denk er vaak over na waarom het toch zo oneerlijk verdeeld is in de wereld; bij een lief stel wat dolgraag kinderen wilt lukt het niet en een ander wordt ongevraagd zwanger zonder hier blij mee te zijn.
ik ben nu 29 en mijn levensdoel is al bereikt, er stond 1 ding voorop en dat was moeder worden en dat ben ik nu en geniet er elke dag weer van.
ik hoop echt Lidia, dat dat bij jullie ook gaat gebeuren.
ik duim voor je, meid!!
hou me op de hoogte

22 mrt 2007 10:58 #21

• lidia
Hallo Mar,

Jeetje wat is dit een lange week voor mij zeg.mede omdat ik nog steeds weinig kan vanwege mijn rug en de toennemende onzekerheid van wel of niet zwanger.
Ik voel me soms wat anders maar soms ook niet.Begrijp me niet verkeerd in mijn vorige reactie,het was geen aanval op jouw maar meer een soort frustratie van mezelf.Ik begrijp jouw ook wel en vind het goed dat je zegt dat als het zo was dat je zwanger was het welkom is,er zijn er genoeg die daar dan anders over denken.
Mijn eetlust neemt toe,en mede doordat ik weinig kan doen deze week ben ik al een kilo aangekomen,maar ik kan er wel wat bijhebben dus dat vind ik niet heel erg.Ik heb af en toe prikkelende borsten voornamelijk als ik in bad lig of op bed dan voel ik het. Nou weet ik dat dit ook een premenstruele klacht kan zijn,maar dan voelde ik het de hele tijd door.Meestal ben ik dan ook heel erg chagarynig,nu ook niet terwijl ik daar nu toch wel een reden voor heb.Ik kan niet wachten tot het weekend omdat ik op een of andere manier nu meer het gevoel krijg dat het toch wel eens raak kan zijn. Krijg je je verschijnselen van zwanger zijn gelijk de week na de bevruchting of kan dat ook langer duren,zal ook bij iedereen wel verschillend zijn.
Maandag moet ik naa het ziekenhuis voor mijn rug als het nog niet over is.
I k hoop weer van je te horen gr. Lidia

22 mrt 2007 13:49 #22

• Mar
ja hoor |Lidia, ik blijf je gewoon steunen, ben ook benieuwd.
wat die verschijnselen betreft is inderdaad bij iedereen verschillend. bij de 2e voelde ik me een paar dagen voor ik de test deed al niet zo lekker. zo blijft het toch, de 1 heeft nergens last van en de andere treft alle kwaaltjes.
ik hoop het zó voor je, je bent er nu ook zo mee bezig dat ik ook hoop dat je niet teleurgesteld zal worden. het zal ook wel komen door je rug, je hebt er nu veel meer tijd voor om over na te denken.
zaterdag he? en ben je altijd precies op tijd? ik moet zaterdag werken, maar als ik thuis ben zal ik meteen even checken hi hi

22 mrt 2007 14:06 #23

• lidia
hee mar,

leuk datje weer zo snel reageert. Het lijkt inderdaad dat het me helemaal beheerst als ik zo mijn berichten terug lees,maar het valt ook wel mee hoor. Het ene uurtje verdeeld over de dag dat ik achter mijn pc zit misschien maar verder probeer ik het wel uit mijnhoofd te zetten. Ook bespreek ik het niet eens met mijn man,maar dat leer je wel na zovel teleurstellingen. En inderdaad is deze week gewoon langer voor mij omdat ik normaal werk en druk ben met andere dingen en nu nauwlijks een half uur kan zitten.
De paracetamol helpen geenene zier meer,daar baal ik van want de pijn is weer heftiger. Het beste is in bad liggen of op de bank of op bed,lang zitten is funest.
Dat ga ik dan ook maar weer even doen,lezenin bad.
Over het algemeen is mijncyclus redelijk normaal. De laatste keer werd ik zaterdagavond ongi terwijl het normaal op zondag is na 28 dagen wel precies. Dus het kan nu ook weer gewoon zondag zijn ,maar ik hou je op de hoogte en fijn dat je zo meeleeft,doet me goed mijn verhaal even kwijt te kunnen. Hoe is je ongi normaal /of heftiger?
gr. Lidia

24 mrt 2007 16:27 #24

• Mar
en Lidai, hoe voel je je? hopelijk is er nog geen menstruatie begonnen? hoop zo voor je dat het nu raak is...

25 mrt 2007 18:42 #25

• Mar
Lidia???
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op