Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Test hier uw BMI!

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

paracetamol

paracetamol 30 mrt 2006 10:23 #1

• ell
Ik heb de griep te pakken. Erg vervelend, zeker nu ik 29weken zwanger ben. Heb vooral last van mijn keel. Weet iemand of ik gewoon een paracetamolletje nag slikken zonder dat dat kwaad kan voor mijn kindje? Op de bijsluiter staat namelijk altijd in overleg met arts, dus durf het niet zo goed in te nemen. Als ik zoek op google en op bijvoorbeeld de pagina apotheek.nl staat dat je het het met mate wel gewoon zonder problemen kunt gebruiken. Wat klopt nu? Heeft iemand hier ervaring mee? Iemand die antwoord heeft gehad van een arts of verloskundige?

Wat ook erg vervelend is is dat ik zo slecht slaap door de keelpijn en verstopte neus, maar bij de keelpijn ook nog eens erg veel last heb van branderig maagzuur in mijn keel. Dit is dus dubbel zo pijnlijk. Maarja paracetamol en een rennie tegelijk lijkt me helemaal niet verstandig.
Iemand tips?

30 mrt 2006 12:46 #2

• eva
Hoi,
Kijk even onder het topic MAG DAT.

Beterschap eva

30 mrt 2006 15:10 #3

• Anoniem
Ik heb net de griep achter de rug met 17 weken zwangerschap.
ik mocht van de huisarts zonder problemen 3 keer daags paracetamol slikken. Het schijnt aangetoont te zijn dat het echt geen kwaad kan voor de baby.
dus doe netals ik, gooi er een paar tegen aan,zorg dat je even lekker kan slapen en dan ben je er zo weer bovenop.(ik heb 3 dagen paracetamol geslikt)

30 mrt 2006 17:12 #4

• Anoniem
Toevallig ben ik net mijn huiswerk aan het maken over paracetamol. Zwangere vrouwen mogen paracetamol gebruiken. Maar als je het goed wilt doen toch even met je eigen huisarts overleggen. DIt is alleen een pijnstiller.

01 apr 2006 22:52 #5

• Anoniem
paracetamol kan inderdaad geen kwaad als het op doktersadvies gaat. voor je keerpijn kun je het beste gorgelen met zout water en niet een keeltablet gebruiken.hiervan is nl niet bewezen dat het veilig is voor het kind. veel slikken ( op een snoepje zuigen) werkt ook goed. een neusspray mag ook niet

paracetamol? 02 apr 2006 11:08 #6

• tassie
hoi hoi,
Je mag inderdaad best paracetamol nemen tijdens je zwangerschap(geen andere pijnstillers!!) ,mocht ik wel namelijk, anders even huisarts bellen of een apotheek,die kunnen je daar goed in adviseren.
Neusspray op zoutbasis mag ook (neuspray voor baby's) en inderdaad zuigen is voor keelpijn erg belangrijk, gewoon veel zuigen op snoepies....
succes!

Paracetamol & Zwanger - Griep 15 jun 2011 17:18 #7

Lees ook:

Paracetamol & Zwanger - Mag Ik Paracetamol Slikken?
www.dokter.nl/index.php/Medicijnen/34124-paracetamol.html

Paracetamol & Zwanger - Hoeveel Paracetamol Mag Ik?
www.dokter.nl/index.php/Zwangerschap/148...ns-zwangerschap.html

Paracetamol & Zwanger - Met Coffeine/Codeine?
www.dokter.nl/index.php/Zwangerschap/153...-Coff-gebruiken.html

Paracetamol & Zwanger - Verkouden/Hoofdpijn
www.dokter.nl/index.php/Zwangerschap/150408-paracetamol.html

Paracetamol & Vermoedelijk Zwanger:
www.dokter.nl/index.php/Zwanger-worden/14431-paracetamol.html

Paracetamol & Zwanger - Coffeine
www.dokter.nl/index.php/Medicijnen/35650...je-zwanger-bent.html

Paracetamol & Zwanger - Volgens de Bijsluiter
www.dokter.nl/index.php/Zwangerschap/145247-paracetamol.html

Paracetamol & Zwanger - Hoofdpijn:
www.dokter.nl/index.php/Zwangerschap/145509-Hoofdpijn.html
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op