Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Doe hier de slaaptest!

Heeft u wel eens slaapproblemen of last van snurken, vermoeidheid of concentratieproblemen?
Doe dan onderstaande medisch erkende slaaptest van Dokter.nl, om ernstige gezondheidsproblemen te voorkomen. De uitslag van de vragenlijst geeft aan of er bij u wel of geen verhoogd risico is op een slaapstoornis.

Geef aan wat op u van toepassing is:

1. U snurkt
Maak a.u.b. een keuze

2. Bent regelmatig vermoeid
Maak a.u.b. een keuze

3. Last van apneus  (door partner vastgestelde ademstops tijdens slaap)
Maak a.u.b. een keuze

4. Hoge bloeddruk
Maak a.u.b. een keuze

5. U heeft duidelijk last van overgewicht (BMI= bodymassindex > 35)
Maak a.u.b. een keuze

6. Ouder dan 50 jaar
Maak a.u.b. een keuze

7. Halsomvang is meer dan 40 cm
Maak a.u.b. een keuze

8. U bent een man
Maak a.u.b. een keuze

Uitslag vragenlijst

Vul hieronder uw naam en e-mailadres in en ontvang binnen enkele ogenblikken per mail de uitslag op uw ingevulde vragenlijst.

Achternaam
Vul a.u.b. uw achternaam in

Uw e-mailadres
Geef a.u.b. een e-mailadres op

Vink a.u.b. de algemene voorwaarden aan

Uw privacy zal te allen tijde gerespecteerd worden. Dat betekent dat er geheimhouding rust op uw persoonlijke en medische gegevens. Uw gegevens zullen dan ook nooit aan derden verstrekt worden.

Ik wil graag gebeld worden door een KNO-arts als er een substantieel risico bestaat op OSAS:

Uw telefoonnummer (optioneel)
Ongeldige invoer

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

9 weken zwanger en benauwd

9 weken zwanger en benauwd 07 feb 2006 11:15 #1

• Anoniem
Hallo allemaal,

Ik heb een dringende vraag,
Ik ben nu 9 weken zwanger en heb het benauwd,een beetje een drukkend gevoel op de borst en op me keel,net alsof ik een strakke kol aan heb,zijn er mensen die dit herkennen en is het normaal?
Ik ben erg ongerust...en angstig

alvast bedankt.

Groetjes mij

Re: 9 weken zwanger en benauwd 07 feb 2006 12:50 #2

• Anoniem
Ik herken de klacht, het is een typische zwangerschapskwaal, maar hou het gewoon in de gaten. Maak je vooral niet ongerust, dat is niet goed voor de zwangerschap. Je krijgt vast nog wel meer klachtjes.

Geniet ervan!

Re: 9 weken zwanger en benauwd 08 feb 2006 10:30 #3

• Anoniem
Nou hartstikke bedankt voor je antwoord,het is wel een hele vervelede kwaal hoor,want ik schiet echt helemaal in de stress,omdat ik het zo angstig vind die benauwdheid,het lijkt wel of het steeds erger word.
wat is eigenlijk de oorzaak ervan? weet jij dat?
Alvast bedankt.

Veel liefs mij

08 feb 2006 10:36 #4

• A
Ik wil je niet onnodig ongerust maken, maar eerlijk gezegd komt het mij helemaal niet bekend voor. Nooit last van gehad en nooit over gehoord.
Ik ben ook benieuwd waar dit dan van komt.

Re: 9 weken zwanger en benauwd 08 feb 2006 14:04 #5

• Lynn
De verloskundige zei tegen mij dat de baarmoeder groeit en daardoor alles naar boven drukt en dat je daardoor last van benauwdheid kan hebben. Zelf ben ik vrij klein (1,63) en het schijnt vaker voor te komen bij kleinere mensen omdat je minder ruimte hebt ...

Als je het niet vertrouwd moet je even een afspraak maken bij de huisarts die luisterd dan even ...

Heb je toevallig ook bloedarmoede?

Groetjes,
Lynn

Re: 9 weken zwanger en benauwd 08 feb 2006 14:16 #6

• Anoniem
Heey,

ik ben 1.65 ong.dus ook vrij klein,ik weet niet of ik bloedarmoede heb,ik moet morgen bloedprikken en dan weet ik meer,maar jij heb het dus ook zo benauwd?
Ik wordt er echt niet goed van,hoop dat het snel weg trekt die benauwdheid en druk op me borst.

Groetjes

Re: 9 weken zwanger en benauwd 08 feb 2006 14:30 #7

• Anoniem
Dan kijken ze ook het hemoglobinegehalte ook (bloedarmoede) er wordt dan gekeken hoeveel rode bloedlichaampjes er in je bloed zitten.
Bij een te laag hemoglobinegehalte heb je last van bloedarmoede. Er is dan te weinig hemoglobine in je bloed aanwezig om de zuurstof naar al je cellen te vervoeren.

Ik had dus ook nog bloedarmoede. Ik heb hiervoor tijdens mijn zwangerschap Gravitamon en Ferrofumaraat Alpharma (Ijzertabletten) geslikt.

Ben je al bij de verloskundige praktijk geweest?

P.s. ik ben eind november bevallen van een dochter ..

Re: 9 weken zwanger en benauwd 08 feb 2006 14:39 #8

• Anoniem
heey,

Oh meid,nog van harte...leuk
ja ik ben al bij de VK geweest en zij zegt dat ook je borstkas iets uit gaat staan en je meer bovenin ademd in plaats van naar je buik en daardoor kun je het benauwd krijgen,ik heb het nu al een kleine week,dus wordt er niet vrolijker op.heb jij er erg lang last van gehad?

groetjes

Re: 9 weken zwanger en benauwd 08 feb 2006 15:07 #9

• Anoniem
Dankjewel :)

Ja, dat dacht ik al wel ... gelukkig maar.
Ik heb er toch wel een aardig tijdje last van gehad, dan was het weer weg, dan kwam het weer. Afwachten dus ...

Groetjes!

Re: 9 weken zwanger en benauwd 08 feb 2006 15:50 #10

• Anoniem
ja het probleem is dat ik het echt continu heb,van smorgens tot savonds.nou maar hopen dat het snel weggaat en dat ik me geen zorgen hoef te maken.

liefs

Re:9 weken zwanger en benauwd 27 okt 2010 10:11 #11

• anoniem
hallo ben nu 9 weken zwanger van de derde en heb last van mijn onderbuik tot in mijn bovenbenen is dat normaal krijg over twee weken pas mijn 1ste echo heeft iemand hier ook last van

Re:9 weken zwanger en benauwd 27 okt 2010 11:03 #12

• La
Wat bedoel je precies met "last"? Heb je pijn? Wat voor soort pijn? Kun je de "last" duidelijker omschrijven? En ben je met deze acute klachten al bij de huisarts geweest? Of heb je de verloskundige gebeld? wat zeiden zij van jouw klachten? Zij kennen je tenslotte, en zij kunnen je onderzoeken.
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op