paracetamol

Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

Ik ben bijna 30 weken zwanger en ben snip verkouden. Kan ik met een gerust hart paracetamolslikken? Ik heb er gedurende zwangerschap er maar heel weinig van geslikt, alleen gister heb ik er 2 ingenomen 1 in de ochtend en 1 in de avond. Ik ben benieuwd 🙂

Reactie

toevallig heb ik gister de bijsluiter van de pararcetamol bekeken en er staat in dat het gewoon kan. Ook tijdens borstvoeding kun je paracetamol gebruiken, het wordt wel in de moedermelk uit gescheiden, maar als je je aan de dosis houdt is dit niet schadelijk.

Reactie

Yvonne erg bedankt voor je antwoord. Gelukkig knap ik weer wat op, maar je blijft altijd onzeker als het om de gezondheid van je babytje gaat!

Reactie

artsen raden aan maximaal 4 paracetamol per dag te gebruiken, dus niks aan de hand!

Reactie

ik weet het, je bent extra voorzichig. maar ik lees net dat je max 4 paracetamolletjes mag… Nou daar moet je het wel mee redden hoop ik?

Suc6 ermee!

Groetjes Yvonne

Reactie
Reageer op: paracetamol
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief
Dokter.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Je geeft door gebruik te blijven maken van deze website, of door op 'ga verder' te klikken, toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.
Ga verder