Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

zwanger en zeurende pijn in onderbuik

zwanger en zeurende pijn in onderbuik 24 jan 2004 08:24 #1

• inggla
ik ben 5 weken zwanger, en heb al 5 dagen een menstruatie achtige pijn in mijn onderbuik, maar ik verlies geen druppel bloed
Wie herkent dit of weet wat dit is?

Re: zwanger en zeurende pijn in onderbuik 25 jan 2004 11:17 #2

• Esther
Hoi Inggla,

ik zelf had dat ook, die zeurende pijn. Het duurde bij mij ook wel effe voor ik doorhad dat ik misschien zwanger kon zijn, want het voelde alsof ik bijna ongesteld moest worden, ik ben er pas met 7 1/2 week achter gekomen dat ik zwanger was.
Ik heb gehoord dat die pijn komt omdat je baarmoeder razendsnel groeit, dus eigenlijk is dat best een goed teken!
Ik wens je veel succes met het verloop van je zwangerschap.

Groetjes,
Esther

Re: zwanger en zeurende pijn in onderbuik 25 jan 2004 15:12 #3

• inggla
hoi esther
dankje voor je reactie
Hoelang duurde die zeurderige pijn bij jou dan?
Vandaag heb ik er trouwens zo goed als geen last van :)

Re: zwanger en zeurende pijn in onderbuik 27 jan 2004 21:52 #4

• Esther
Hoi Inggla,

volgens mij duurde het zo'n 2 weken. Toen ik 18 weken zwanger was had ik af en toe echte steken links en rechts, het voelde niet alsof ik me zorgen moest maken, maar ik heb het toch tegen mijn vk gezegd en volgens haar komt die pijn omdat de banden die aan je bekken zitten moeten mee rekken met het groeien van je baarmoeder, en dat kan zorgen voor scherp stekende pijn. Als je een beetje weet waar die pijntjes vandaan komen dan zijn ze een stuk vertrouwder.
Nu ben ik bijna 20 weken zwanger en toevallig had ik vandaag weer een beetje dat zeurende gevoel als in het begin van mijn zwangerschap.

Klopt het dat jij eerder een miskraam hebt gehad en pas na 2 jaar weer zwanger werd? Ik heb het volgens mij hier en daar gelezen op het forum. Ik kan me voorstellen dat als je al eens een miskraam hebt gehad, dat je helemaal geobsesdeerd bent met de eerste 3 maanden. Ik vond de eerste 3 maanden ook heel spannend omdat mijn schoonzusje net een maand daarvoor een miskraam had (ze gingen naar het hartje luisteren voor de 1e keer en die bleek niet te kloppen, was in week 9 gestopt), dus ik was zoo bang dat dat bij mij ook zou gebeuren.
Nu voel ik af en toe wat beweging en dat geeft ook wel een fijn gevoel, maar ik denk dat het natuurlijk is dat je je zorgen maakt of het allemaal wel goed is, denk maar zo, elke dag is er weer 1!
Je zegt dat je 5 weken zwanger bent, dan ben je er wel snel achter gekomen, is dat 5 weken geteld vanaf je laatste menstruatie dag, of is dat vanaf dat je denkt dat de bevruchting plaats vond? Officieel gesproken ben je zwanger vanaf je laatste menstruatie dag, dus 2 weken van je zwangerschap ben je niet eens zwanger. Dat zou misschien betekenen dat je al 7 weken zwanger bent i.p.v. 5.

Groetjes,
Esther

Re: zwanger en zeurende pijn in onderbuik 28 jan 2004 09:44 #5

• inggla
hoi esther
Je hebt het goed gezien, ik heb bijna 2 jaar geleden een miskraam gehad ik was toen 8 weken zwanger
De dokter heeft mijn zwangerschap geteld vanaf mijn eerste dag van mijn laatse menstruatie, en die was 22 december.
De zeurende krampen waar ik het over had, zijn nu grotendeels weg....alleen smorgens heb ik hier nog wat last van als ik net op ben.
Telt de verloskundige een zwangerschap anders dan een huisarts denk je?
Nu weet ik dus niet hoelang ik zwanger ben dan, wat denk jij?
Je hebt ook gelijk dat als je al eerder een miskraam hebt gehad je echt overnerveus bent de volgende keer dat je zwanger bent. bij elk pijntje denk je ...oh nee ......hoop weer van je te horen

Re: zwanger en zeurende pijn in onderbuik 28 jan 2004 13:30 #6

• inggla
Hoi allemaal, ik vond dit op het internet:
Hopenlijk hebben meer mensen hier wat aan....

Enig bloedverlies en kramp: Als je zwanger bent, kan het voorkomen dat
je wat licht roze bloed afscheidt op het moment dat de embryo zich nestelt in de wand van de baarmoeder. Dit gebeurt 8-10 dagen na de ovulatie, dus iets eerder dan je menstruatie. Je kan dit bloedverlies onderscheiden van een normale menstruatie doordat het iets eerder plaatsvindt, heel gering en rozig is (niet rood en hevig als een gewone ongesteldheid) en niet het patroon volgt (licht bloedverlies, hevig en weer licht). Kramp kan ook heel normaal zijn vroeg in de zwangerschap. Totdat de baarmoeder zijn positie in het midden aanneemt en beter ondersteund wordt door het bekken in het tweede trimester, is het normaal om menstruatie-achtige krampen te voelen. Samentrekkingen van de baarmoeder komen regelmatig voor, en verergeren bij inspanning, orgasmen en veranderingen van houding.

Re: zwanger en zeurende pijn in onderbuik 28 jan 2004 13:43 #7

• Anoniem
Hoi Inggla,

de vk telt ook gewoon vanaf je laatste menstruatie dag, dus 5 weken klopt wel. Toen ik wist dat ik zwanger was, wist ik niet dat je moest tellen vanaf je laatste menstruatiedag, dus toen ik dacht dat ik 6 weken zwanger was, bleken het er 8 te zijn, op die manier gaan de 1e 3 maandjes wel snel!

groetjes,
Esther

Re: zwanger en zeurende pijn in onderbuik 18 feb 2004 16:52 #8

• inggla
hoi allemaal
Ben nu 8 weken en 2 dagen zwanger
2 maart voor het eerst naar de verloskundige, dan ben ik 10 weken.
Ik heb nog af en toe die zeurende pijn in onderbuik, maar niet zo vaak meer gelukkig, ik hou jullie op de hoogte :D

Re: zwanger en zeurende pijn in onderbuik 04 mei 2004 18:34 #9

• inggla
hoi allemaal,
Ik ben nu inmiddels al 20 weken zwanger, en het gaat uitstekend :D

Re: zwanger en zeurende pijn in onderbuik 05 mei 2004 20:22 #10

• Esther
Hoi Inggla,

hier weer eens een berichtje van mij. Leuk te horen dat het nog allemaal goed gaat. Ga je een pret-echo doen? Wij hebben dat wel gedaan toen ik 21 weken en 4 dagen zwanger was. Was echt heel leuk, en we weten dat het een jongetje wordt. Het gaf mij ook wel een goed gevoel dat de verloskundige die de echo deed geen afwijkingen zag enzo, dat is natuurlijk het belangrijkste.
Zelf ben ik nu bijna 34 weken zwanger en ik mag ook nog steeds niet klagen, alhoewel ik wel merk dat het lichamelijk een stuk zwaarder is geworden de laatste weken. Gelukkig hoef ik nog maar 2 dagen te werken en dan begint mijn verlof, dus kom maar op met die zon!
Heb je al schopjes gevoeld? Ik voelde de eerste echte schopjes met 20 weken en 2 dagen, echt heel leuk.

Nou ik hoop snel weer wat van je te horen.

Groetjes,
Esther

Re: zwanger en zeurende pijn in onderbuik 08 mei 2004 08:53 #11

• inggla
Hoi Esther!!
Leuk om weer 's wat van jou te horen, ik heb inderdaad een afspraak gemaakt voor een pretecho en wel op 17 mei, dus al bijna, wij willen ook graag weten wat het word (niet dat we een voorkeur hebben, maar is gewoon nieuwsgierigheid)
Ik voelde de eerste bewegingen van mijn baby toen ik een week of 18-19 was, als ik die pretecho heb ben ik ook 21 weken net als jij toen.
Fijn dat het met jou ook zo goed gaat, ik ben blij voor je.
Ik laat je nog wel weten hoe de pretecho verlopen is naderhand, ik moet daarvoor in arnhem zijn, tot gauw en pas goed op jezelf :wink:

Re: zwanger en zeurende pijn in onderbuik 17 jul 2004 19:55 #12

• inggla
hoi allemaal
Ben inmiddels 30 weken zwanger en d.m.v die pretecho die ik gehad heb weten we dat het een meisje gaat worden :D

Re:zwanger en zeurende pijn in onderbuik 18 nov 2010 00:26 #13

• Anoniem
Lees ook:

Bloedverlies in 7de week zwangerschap
www.dokter.nl/index.php/Zwangerschap/174...ek-zwangerschap.html

5 weken zwanger en bloed
www.dokter.nl/index.php/Zwangerschap/152...wanger-en-bloed.html

7 weken zwanger en lichte bloeding, help!
www.dokter.nl/index.php/Zwangerschap/143...e-bloeding-help.html

11 weken zwanger en lichte bloeding
www.dokter.nl/index.php/Zwangerschap/148...lichte-bloeding.html

Help, 6 weken zwanger en bloedverlies!
www.dokter.nl/index.php/Zwangerschap/156...en-bloedverlies.html

Wie van jullie (zwanger) heeft innestelingsbloed gehad?
www.dokter.nl/index.php/Zwangerschap/144...ingsbloed-gehad.html

Bandenpijn
www.dokter.nl/index.php/Zwanger-worden/21183-Bandenpijn.html

Menstruatiepijn tijdens zwangerschap
www.dokter.nl/index.php/Zwangerschap/152...ns-zwangerschap.html

Roze afscheiding
www.dokter.nl/index.php/Zwangerschap/158...oze-afscheiding.html

Lichte bloedingen, 7 weken en geen hartje op echo
www.dokter.nl/index.php/Zwangerschap/157...-hartje-op-echo.html

Bloedverlies 6e week
www.dokter.nl/index.php/Zwangerschap/148...verlies-6e-week.html

Een beetje oud bloed
www.dokter.nl/index.php/Zwangerschap/146...eetje-oud-bloed.html

Zwanger en beetje bloedverlies en buikpijn
www.dokter.nl/index.php/Anticonceptie-ab...ies-en-buikpijn.html

5 weken zwanger, bloed, blaasontsteking, help
www.dokter.nl/index.php/Zwangerschap/147...ontsteking-help.html

Ongesteld tijdens zwangerschap
www.dokter.nl/index.php/Menstruatie/9171...ns-zwangerschap.html

Bloeding 12e week na echo
www.dokter.nl/index.php/Zwangerschap/144...2e-week-na-echo.html

Re:zwanger en zeurende pijn in onderbuik 18 nov 2012 00:45 #14

• g
hallo ik heb ook de laatste 2 dagen een zeurende onderbuikpijn, heb afgelopen week een test gedaan maar was negatief ben onmiddels gestoprt met de pil naar 6 jaar en ben voor het laatst 9 okt ongesteld geweest zou het als nog kunnen zijn?

Re:zwanger en zeurende pijn in onderbuik 18 apr 2013 09:33 #15

• shirley
hoi ik.ben ook 5 weken.zwanger gisteren na.de vk geweest en.een.inwendige echo gehad
daar uit bleek dat ik.tussen de 4 en 5 wekwn zit
8.mei moet ik weer terig komen.dan.ben ik.o.geveer 7 weken
ik.heb ook.zo.stekende gevoel.onder in.me.buik
en.dat had ik.niet vokgebs mijn bij me eerst zoontje
soort menstuatie pijn en.ik heb het dan lings onder buik
hopelijk is het allemaal goed
al ga ik wel.twijfelen
groetjes shirley
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op