Dokter.nl

BEL een VERTROUWENSPERSOON - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Het is mogelijk dat u vragen heeft die u liever niet op een publiek forum plaatst, ondanks de anonimiteit van het forum. Misschien heeft u behoefte aan een persoonlijk gesprek of zou u graag met een vertrouwenspersoon/professional over uw problemen willen praten. Voor meer info en beschikbaarheid, klik hier.
onregelmatige cyclus (1/3) - Medisch Forum - Dokter.nl
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

onregelmatige cyclus

onregelmatige cyclus 17 jul 2009 13:44 #1

• Bakker
Hallo allemaal,

Ik zou graag willen weten of het normaal is als je half mei gestopt bent met de pil een cyclus van 13 dagen, 31 dagen en weer 16 dagen hebt?

Wij willen graag kinderen en ben half mei gestopt maar zulke korte cyclussen vind ik zo vervelend en wil weten of iemand hier ook ervaring mee heeft gehad.

Bedankt.

groetjes

Re:onregelmatige cyclus 17 jul 2009 22:48 #2

• Anoniem
hou er reneking mee dat als je jaren aan de pil geweest bent, dan het nogal even kan duren voordat je weer een normale cyclus hebt (als je die tenminste ervoor ook had)
Dit noemen ze ontpillen en bij elke vrouw varieert het enorm voordat de cyclus weer normaal wordt, kan soms maanden duren.. Hoop in ieder geval voor je dat het bij jou niet meer lang gaat duren.... veel succes..

Re:onregelmatige cyclus 17 jul 2009 22:56 #3

• Anoniem
Veel berichten over het onderwerp 'Ontpillen' vind je hier:

www.dokter.nl/index.php/Zwanger-worden/4909-Ontpillen.html

Re:onregelmatige cyclus 17 jul 2009 23:01 #4

Bedankt voor je reactie.

Ik ben al 10 jaar aan de diane 35 en androcur geweest. Er is een grote kinderwens en ik ben half mei gestopt maar ik ben nu al 3 keer teleurgesteld geweest vooral als je menstruatie 3 keer kort achter elkaar komt.

Ik heb ook veel gelezen over vrouwen die gelijk zwanger waren na het stoppen met de pil.

Ik zou ook graag willen weten of iemand bekend is met hormoon problemen en zwangerschap. Ik wil weten of de hoge testosteron gehalte de vruchbaarheid belemmerd?

Mijn gyn.zei 6 jaar geleden toen ik niet aan kinderen dacht dat ik 50% kan op kind had dit zit mij dwars.

Re:onregelmatige cyclus 18 jul 2009 18:51 #5

• Anoniem
Blijkbaar is er bij jou meer aan de hand dan ontpillen? Je schrijft over dat je al eerder bij een gyn bent geweest en die heeft een uitspraak gedaan over je vruchtbaarheid. Dit ivm je testosterongehalte? Of waren er andere redenen dat je al bij de gyn liep (toen je nog niet met kinderen krijgen bezig was)?
Het lijkt me dat een te hoog testosterongehalte wel een rol kan spelen bij verminderde vruchtbaarheid, want je hebt juist de vrouwelijke hormonen oestrogeen, progesteron, LH en FSH nodig om zwanger te kunnen raken. Misschien dat het testosteron juist een remmende werking heeft..?
Ik weet hier niet zoveel van af verder.
Je huisarts of gyn kan je hier meer over vertellen.

Re:onregelmatige cyclus 18 jul 2009 19:56 #6

Hoi,

Bedankt voor je reactie.

Het ging toen om de testosterongehalte die hoger was dan de oestrogenen. Daarom liep ik bij de gyn. Ik heb vorige keer wel eisprong gehad. Een LH piek gehad.

Voor medicijnen gebruik had ik regelmatige cyclus met de jaren mee kwam ik aan en bleef mijn menstruatie uit soms werd ik 4 maanden niet ongesteld. Sinds ik 22 kilo kwijt ben werd ik netjes ongesteld met pil gebruik. Nu gestopt met de pil word ik zoals eerder zei kort achter elkaar ongesteld. En ik voel mijn baarmoeder wat ik nooit heb gevoeld.

Ik heb wel eisprong anders zou ik niet ongesteld worden denk ik dan. En zolang je eisprong hebt kan je toch zwanger worden? Dat denk ik in ieder geval.

Ik heb 13 aug. afspraak bij gyn. dus ik weet dan hopelijk meer.

Maar ik ben zo benieuwd naar mensen met dezelfde ervaring dat ik hier mijn vraag neerleg. Ik ben een beetje ongeduldig namelijk.

Ik ben er ook teveel mee bezig wat niet goed is ik weet het wel maar je doet het toch automatisch.

Groetjes

Re:regelmatige cyclus?? 19 jul 2009 09:13 #7

Hoi

Ik ben ook midden mei gestopt met de pil, ik had mijn regels toen 18 mei, cyclys van 32 dagen, 18 juni mn regels, 4 juli eisprong op 30 dagen en nu mn regels op 19 juli , weer 32 dagen. Blijkbaar heb ik toch een regelmatige cyclys als ik lees over ander mensen met verschillende korte en langer cyclussen. Maar is het normaal dat mijn eisprong vroeger komt? Want normaal zou ik die gekrege moet hebben op de 5 de juli.

groeten
sn

Re:onregelmatige cyclus 19 jul 2009 12:52 #8

• Anoniem
Ik heb ongeveer twaalf jaar de pil gebruikt...ben er mee gestopt,niet om zwanger te worden maar om gewoon mijn lijf even rust te geven van die hormonen... vanaf die tijd 1 keer twee keer in de maand ongesteld geweest en verder precies 28 dagen ertussen...nu ben ik 311008 voor het laatst ongesteld geweest, het is nu 0112 en ben nog niet ongesteld... kan het nu zijn dat ik zwanger ben of is mijn cyclus toch ontregeld ondanks nu al een poosje regelmatige cyclus? mvg mandy

Re:onregelmatige cyclus 19 jul 2009 12:53 #9

• Anoniem
Ik begrijp je onzekerheid want beide mogelijkheden zouden inderdaad kunnen. Een eventuele zwangerschap is eenvoudig vast te stellen met een zwangerschapstest. Het geeft je zekerheid, en mocht je zwanger zijn, dan kun je er rekening mee houden. Neem het zekere voor het onzekere zou ik zeggen.

Re:onregelmatige cyclus 19 jul 2009 12:53 #10

• Anoniem
Bedankt voor je reactie.... ik weet ook wel dat een test alles zou uitwijzen maar ik ben er ook een beetje 'bang' voor... heb nl niet helemaal gezond geleefd, veel medicijnen bijv gebruikt ivm kwalen.... ik heb ook de klachten wel een beetje die bij een menstruatie passen, dus beetje krampen in de buik bijv maar nog steeds geen bloedverlies.... het is wel zo dat ik 1 keer niet heel goed heb opgelet, maar heb toen de morning afterpil gebruikt maar ja de vraag is dus nu die wel heeft gewerkt...normaal zou ik best open staan voor een zwangerschap maar ben nu lichamelijk aan het kwakkelen....

Re:onregelmatige cyclus 19 jul 2009 12:54 #11

• Anoniem
De enige manier om je onzekere direct gerust te stellen is een zwangerschapstest. Je kunt ook afwachten maar dan is het weinig zinvol om alles tegen elkaar te blijven afwegen.

Re:onregelmatige cyclus 19 jul 2009 12:54 #12

• Anoniem
daar heb je ook wel gelijk in hoor maar ik denk dat ik gewoon even van een ander wil horen dat de kans eigenlijk heel klein is... ik denk aan de ene kant ook 'natuurlijk is het niet zo' maar er is een stemmetje dat blijft knagen....het zou misschien anders zijn als ik bijv vijf dagen over tijd zou zijn, nu zijn het er drie en denk ik je zit dan nog pas op cyclusdag 31 snap je? en verwacht ik eigenlijk nog een menstruatie...

Re:onregelmatige cyclus 19 jul 2009 12:54 #13

• Anoniem
Doe rustig aan. En let een beetje op jezelf want stress en je te druk maken heeft ook weer een vertragende werking op je menstruatie.

Re:onregelmatige cyclus 19 jul 2009 12:55 #14

• Anoniem
ja doe ik hoor, alleen ik wil toch heel graag van je horen of de kans dat ik zwanger ben even groot is als dat ik niet zwanger ben, wat denk jij? zeurpiet ben ik hè, maar wil gewoon heel graag iemand anders zijn mening horen...gr mandy

Re:onregelmatige cyclus 19 jul 2009 12:55 #15

• Anoniem
Je wilt je lichaam even rust geven van die hormonen. Maar dan neem je de morning afterpil,
dan geef je je lichaam opeens in 1 keer een hele stoot hormonen! Weg al die maanden van hormonenrust. Bovendien ben je nu bang zwanger te zijn. Maar aan een mening van zomaar iemand hoe groot de kans is heb je niets. Gewoon testen en als je niet zwanger blijkt te zijn en ongesteld wordt een koperspiraal laten plaatsen.
Dat is mijn mening.

Re:onregelmatige cyclus 19 jul 2009 12:56 #16

• Anoniem
Goed zo Anootje, ik vind je advies doortastend en accuraat.

Re:onregelmatige cyclus 19 jul 2009 12:56 #17

• Anoniem
ik snap je reactie wel hoor maar als ik mijn lichaam rust wil geven en er gaat iets mis met een ander anticonceptiemiddel tja wat moet je dan? dan moet je toch een morningafterpil nemen?
en ik gebruikte trouwens niet 'de morningafterpil' maar 2x2 microgynon 30 op advies van de huisarts..daar zitten denk ik minder hormonen in dan, dat zijn 'maar' vier pillen..gr mandy

Re:onregelmatige cyclus 19 jul 2009 12:56 #18

• Anoniem
Jee, je krijgt het "advies" om 4 lichte pillen te slikken? En dat moet een zwangerschap tegenhouden?
Zoek maar een andere huisarts.
In de gewone pil zitten microgrammen, bij de map praat je over milligrammen!

Re:onregelmatige cyclus 19 jul 2009 12:57 #19

• Anoniem
Nou dat is wel fijn zeg! Ik heb inderdaad toen dat advies gekregen... weet je zeker dat deze info klopt, dat ik dus een 'flutadvies' heb gekregen? Nu ben ik helemaal onzeker....wacht het nog even af en ga dan zeker testen, ben nu toch wel een beetje 'bang' geworden...

Re:onregelmatige cyclus 19 jul 2009 12:57 #20

• Anoniem
Nou daar ben ik weer.. Ik heb gisteren getest (gisteren ochtend) maar test was negatief maar....ook nog niet ongesteld...dus ben nog niet helemaal gerustgesteld.... wat een gedoe allemaal...

Re:onregelmatige cyclus 19 jul 2009 12:58 #21

• Anoniem
Ik ben ik januari gestopt met de pil en sindsdien probeer ik dus zwanger te worden.
Nu was de duur van mijn cyclussen 32,33,35,37 en nu 44 dagen!! Hoe kan ik nu weten wanneer ik vruchtbaar ben en hoe kan het dat die cyclussen steeds langer worden?

Re:onregelmatige cyclus 19 jul 2009 12:58 #22

• Anoniem
Hoi, je bent waarschijnlijk tussen dag 18 en dag 30 het meest vruchtbaar.
Ga eens letten op eventueel slijm uit je vagina. Als het doorzichtig en draderig is dan zit je in de vruchtbare dagen (door het slijm klimt het zaad beter omhoog de baarmoeder in). Vanaf dag 16 om de dag vrijen tm dag 32. Dan maak je een goede kans.
Scucces!

Re:onregelmatige cyclus 19 jul 2009 12:58 #23

• Anoniem
je kunt de temperatuur gaan opnemen 's morgens vroeg als je nog in bed ligt of nog handiger een apparaatje kopen bij de apotheek, dan zie je ook de vruchtbare dagen.
Succes, Brenda

Re:onregelmatige cyclus 19 jul 2009 13:02 #24

• Anoniem
Ik ben op 12 augustus gecurreteerd vanwege een miskraam. Daarna werd ik pas weer 10 oktober ongesteld. Nu zit ik inmiddels alweer op dag 36 van mij cyclus en nog niet ongesteld. Ik ben half april gestopt met de pil. Heb toen 1 keer een cyclus gehad van 32 dagen en was daarna zwanger. Ik weet nu dus niet wat mijn gemiddelde cyclus is. Omdat het zo lang duurt hoop ik elke keer dat ik weer zwanger ben, maar ga nu nog geen test doen. Vorige keer ook drie testen gedaan die dus allemaal negatief waren.

Heeft iemand dit ook meegemaakt? Word je cyclus na een curretage uiteindelijk weer normaal?

Re:onregelmatige cyclus 19 jul 2009 13:03 #25

• Anoniem
Hai Marleen, ik ben helaas ook gecurreteerd ,7 juli.Mijn gyneacoloog zei dat het ongeveer 3 weken tot 4 maanden kon duren voordat je weer een normale cyclus hebt.Bij mij was het na 4 weken weer 'gewoon" op gang gekomen. Daarna gewoon weer na 4 weken.Zo te lezen duurt jou cyclus zowiezo wat langer dan gemiddeld. Had je dat normaal ook,dan komt het gerust wel weer goed.

Succes verder!

Groetjes Linda
Moderators: Cheers, Tandor
BEL een VERTROUWENSPERSOON - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Het is mogelijk dat u vragen heeft die u liever niet op een publiek forum plaatst, ondanks de anonimiteit van het forum. Misschien heeft u behoefte aan een persoonlijk gesprek of zou u graag met een vertrouwenspersoon/professional over uw problemen willen praten. Voor meer info en beschikbaarheid, klik hier.

Vind Dokter op