Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Doe hier de slaaptest!

Heeft u wel eens slaapproblemen of last van snurken, vermoeidheid of concentratieproblemen?
Doe dan onderstaande medisch erkende slaaptest van Dokter.nl, om ernstige gezondheidsproblemen te voorkomen. De uitslag van de vragenlijst geeft aan of er bij u wel of geen verhoogd risico is op een slaapstoornis.

Geef aan wat op u van toepassing is:

1. U snurkt
Maak a.u.b. een keuze

2. Bent regelmatig vermoeid
Maak a.u.b. een keuze

3. Last van apneus  (door partner vastgestelde ademstops tijdens slaap)
Maak a.u.b. een keuze

4. Hoge bloeddruk
Maak a.u.b. een keuze

5. U heeft duidelijk last van overgewicht (BMI= bodymassindex > 35)
Maak a.u.b. een keuze

6. Ouder dan 50 jaar
Maak a.u.b. een keuze

7. Halsomvang is meer dan 40 cm
Maak a.u.b. een keuze

8. U bent een man
Maak a.u.b. een keuze

Uitslag vragenlijst

Vul hieronder uw naam en e-mailadres in en ontvang binnen enkele ogenblikken per mail de uitslag op uw ingevulde vragenlijst.

Achternaam
Vul a.u.b. uw achternaam in

Uw e-mailadres
Geef a.u.b. een e-mailadres op

Vink a.u.b. de algemene voorwaarden aan

Ja, ik wil bij een substantieel risico op een slaapstoornis, kosteloos gebeld worden door een KNO arts voor een korte diagnose en advies:

Uw telefoonnummer (optioneel)
Ongeldige invoer

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

wanneer een zwangerschapstest doen?

wanneer een zwangerschapstest doen? 19 feb 2006 10:32 #1

• Loes
Hoi,

Ik zou eigenlijk vandaag ongesteld moeten worden. Gelukkig op dit moment nog niet, want ik hoop namelijk dat ik zwanger ben. (ik ben gestopt met de pil)

Ik kan al drie dagen niet op mijn buik slapen, krijg dan zo'n raar misselijk gevoel. Verder heb ik een beetje pijn onderin mijn buik, en mijn buik is wat opgezet.

Stel, ik word een dezer dagen niet ongesteld, wanneer kan ik dan een zwangerschapstest doen? Of kan ik het beste wachten tot dat ik een week overtijd ben?

Groetjes Loes

19 feb 2006 13:43 #2

• Anoniem
hoi

als je het wilt kun je hem morgenochtend al doen.
ik heb hem ook 1 dag overtijd gedaan.

volgens mij kan je al op de dag zelf hem al doen.

heel veel succes

en laat je het nog weten.

zwangerschapstest 19 feb 2006 14:55 #3

• Anoniem
hoi je kan vandaag wel al een test doen ik heb ook op de dag dat ik eigelijk ongi moest worden een test gedaan geen probleem

ps laat je het even weten
groetjes natasja

19 feb 2006 15:26 #4

• ilse
Ja je kan op de dag als je ongesteld moet worden, en het dus niet word een test laten doen. Je kan ook nog even wachten. Maar voor je eigen gerustheid zou ik het gewoon nu doen. Je schreef dat je met de pil gestopt bent, ben je dat al lang? Of ben je dit keer gestopt en zou je ongesteld moeten worden. Als je met de pil stopt kan het nog zo zijn dat het niet erg regelmatig is. Maar goed, met zo'n test kan je het gelijk zien!! Het kan in 1 keer raak zijn, hoor je vaak. Succes ermee.

groetjes ilse

19 feb 2006 16:01 #5

• Loes
Ik ben in januari een week te vroeg ongesteld geworden. Ik denk dat dit komt doordat ik in januari wat slordig geweest ben met de pil. Ik ben half januari nog ongesteld geworden en daarna heb ik de pil niet meer geslikt. Ben dus nog niet zo lang gestopt.

Ik wacht vandaag en morgen nog even af met de test. Doordat ik in januari een week te vroeg ongesteld was, kan het natuurlijk ook zo zijn dat mijn lichaam in februari misschien ook nog wat in de war is, haha.

Ben komende week jarig, een zwangerschapstest met natuurlijk een positieve uitslag zou natuurlijk een perfect verjaardagscadeau zijn.

Ik houd jullie op de hoogte

Groetjes Loes

20 feb 2006 08:17 #6

• Loes
Vanmorgen heb ik een zwangerschapstest gedaan. Helaas
maar 1 streepje, een negatieve uitslag dus.

Jammer!

Groetjes Loes

Re:wanneer een zwangerschapstest doen? 22 jul 2009 00:31 #7

• Anoniem

Re:wanneer een zwangerschapstest doen? 28 mrt 2010 17:59 #8

• Anoniem

Re:wanneer een zwangerschapstest doen? 08 jun 2010 17:44 #9

• Marja
Hallo

Ik heb een vraag: kunt je terwijl je mentruatie hebt ook een zwangerschapstest doen?
En is dit dan ook betrouwbaar?
Wie o wie kan mij hier antwoord op geven.

Re:wanneer een zwangerschapstest doen? 08 jun 2010 19:21 #10

• brenda A
tijdens een menstruatie hoef je geen zwangerschapstest te doen, want je bent dan niet zwanger/
een test doe je als je overtijd bent.
groetjes, Brenda

Re:wanneer een zwangerschapstest doen? 08 jun 2010 22:13 #11

• Lobbus
Dat principe is juist, maar ingeval van uitzonderingen dat het bloedverlies geen menstruatiebloed is maar een bloeding anderszins dan blijft de vraag nog steeds overeind.

Re:wanneer een zwangerschapstest doen? 09 jun 2010 15:57 #12

hallo allemaal
ik ben nu ook 3 dagen overtijd. net in mei gestopt met de pil dus het kan ook daardoor komen.
maar stiekem hoop ik dat ik zwanger ben.
ik wacht met testen tot dat ik een week overtijd ben dan heb ik meer zekerheid denk ik zelf.
wat denken jullie?
liefs BlonDjeé

Re:wanneer een zwangerschapstest doen? 10 jun 2010 21:22 #13

Je geeft zelf het antwoord al; het kan ontpillen zijn (je bent nét gestopt!) en ja je zou ook zwanger kunnen zijn...

Afwachten dus. En over een poosje misschien testen. Houd er rekening mee dat een vrouw gemiddeld na 9 maanden pas zwanger is. Uitzonderingen daar gelaten, natuurlijk.

Re:wanneer een zwangerschapstest doen? 13 sep 2010 12:21 #14

• hao
ik heb precies het zelfde en net een test gedaan maar hij geeft aan dat ik niet zwanger ben

Re:wanneer een zwangerschapstest doen? 13 sep 2010 13:02 #15

• Vera
Jammer! Of gefeliciteerd...?

Re:wanneer een zwangerschapstest doen? 10 feb 2011 15:54 #16

• Anoniem
vraagje:

ik ben aan de pil maar heb toch het idee dat ik misschien zwanger ben. Ik heb net een zwangerschapstest gekocht maar kan er niet helemaal uit komen wanneer ik deze nou het beste kan nemen..
In de stopweek?? En dan wanneer je ongesteld moet worden? Maar wat als je wel ongesteld wordt?

Hoop dat iemand dit kan beantwoorden!!

Re:wanneer een zwangerschapstest doen? 17 mei 2011 15:31 #17

hallo

ik ben moeder van een zoontje van anderhalf.

Voor hem had ik altijd een regelmatige cyclus.

Nu zijn wij bezig voor een 2de en heb nu dus een hele onregelmatige cyclus de ene keer 42 dagen en de andere keer 33 dagen..!!

Ik ben voor het laatst op 26 april 2010 ongesteld geweest en wij hebben op 10 mei 2011 onveilige seks gehad..

WANNEER KAN IK NU EEN ZWANGERSCHAPSTEST DOEN?

Groetjes Kelly

Re:wanneer een zwangerschapstest doen? 17 mei 2011 15:31 #18

sorry ongesteld geweest op 26 april 2011 natuurlijk hahaha

Re:wanneer een zwangerschapstest doen? 17 mei 2011 16:57 #19

Vanaf 33 dagen na de 26e april dus, en vanaf de 42e dag (14 juni) zou je echt zekerheid moeten hebben. 'Je kunt testen vanaf de eerste dag van de volgende te verwachten menstruatie'. Dus als je overtijd bent.

Re:wanneer een zwangerschapstest doen? 18 mei 2011 16:34 #20

dank je wel!! Nou weet ik temminste een beetje waar ik aan toe ben!!
groetjs kelly

Re:wanneer een zwangerschapstest doen? 13 jun 2011 22:59 #21

• tja.
Ik was 22 juni begonnen met het menstruatie en het 29ste klaar ik heb het afgelopen weken onveilig seks gedaan vooral in me vruchtbaarste tijd ik slik niet de pil maar me vriend is ook niet in me klaargekomen en wil graag weten als ik zwanger ben ofniet en na hoeveel dagen of weken een zwangerschapstest kan doen. Ik wil graag een snelle reactie want ben te jong om zwanger te zijn.

Re:wanneer een zwangerschapstest doen? 13 jun 2011 23:10 #22

Hoe lang duurt jouw cyclus? Of wanneer verwacht je weer ongesteld te worden? Op de eerste dag van de nieuwe cyclus, dus als je ongesteld zou moeten worden, kun je een zwangerschapstest doen.
De kans dat je van voorvocht zwanger wordt is weliswaar klein maar niet nul. Overweeg een morning after pil. En ga naar de huisarts voor de pil, of gebruik in het vervolg condooms.

Re:wanneer een zwangerschapstest doen? 02 jul 2011 19:16 #23

Hoi,

Ik denk dat ik zwanger ben, heb verschillende overeenkomsten, dat ik zwanger ben, loop er al een paar maanden mee rond, is een zwangerschapstest nu noch wel betrouwbaar? Om te testen als ik zwanger ben. Hopelijk kan iemand mij dit vertellen wat ik moet doen?

Re:wanneer een zwangerschapstest doen? 02 jul 2011 19:18 #24

Je kunt al lang testen, al vanaf je eerste verwachtte menstruatie.

Re:wanneer een zwangerschapstest doen? 05 sep 2011 21:26 #25

• mamabeer
hallo allemaal!
ik heb een kleine vraagje ik ben nu al vanaf 11 juli niet meer ongi geweest,maar nu ben ik een paar keer naar de huisarts geweest en heb daar ook een test gedaan die was helaas negatief nu ben ik er weer heen geweest omdat mijn klachten steeds meer over een komen met mijn vorige zwangerschap maarja nu moest ik een test van hun halen
horen de artsen niet veder te kijken dan dat ik kan mijn baarmoeder niet voelen in juli kon ik dat nog wel hij was laag en wat harder dan normaal
zou het zijn dat ik misschien wel zwanger ben??

gr mamabeer
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op