Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Zaadbalkanker

Teelbal kanker

Teelbal kanker 19 jul 2006 21:55 #1

• Bas
Hallo,

Zou iemand mij kunnen vertellen wat precies de verschijnselen zijn bij teelbal kanker. De laatste paar maanden is mijn linker teelbal steeds gevoeliger. Ook voel ik hem vaak als ik gewoon zit of loop. Het doet niet echt pijn, maar het is wel gevoelig. Ik denk niet dat hij de laatste tijd echt veel gegroeid is, maar hij is wel iets groter dan mijn rechter bal. Helaas kan ik niet naar de huisarts want ik zit momenteel in Honduras. Over 5 weken kom ik pas thuis. Kan iemand mij advies geven?

Alvast heel erg bedankt.
Laatst bewerkt: 17 mrt 2011 17:08 door Anoniem1.

19 jul 2006 22:18 #2

• Bas
Owja, hij lijkt ook ietsje harder, al is het verschil niet enorm groot.

Teelbalkanker 20 jul 2006 09:36 #3

• Marlous
Via Google even nagezocht en kwam dit tegen:

Symptomen
Een niet pijnlijke, harde zwelling AAN de teelballen is een duidelijk teken dat er sprake kan zijn van teelbalkanker. De grootte van de tumoren varieert van 1 tot enkele cm. Dit is slechts 1 % van de mannen die daar last van heeft.

Ik zou niet meteen aan het ergste denken, wellicht heb je gewoon een lichte ontsteking; door het verblijf in een ander klimaat. Geniet voorlopig nog even heerlijk van dit land en dan zie je later wel weer. Waarschijnlijk is het dan al weer over.

Is het een vakantietrip of ben je uitgezonden? Hoor graag van je.
Laatst bewerkt: 17 mrt 2011 17:07 door Anoniem1.

20 jul 2006 16:27 #4

• Unknown
Ik heb dat een tijdje geleden ook gehad. Ik had een knobbeltje ontdekt die LOS van de teelbal zat. De teelbal was ook zeer gevoelig en ik zat er ook constant aan. Ik ben toen naar de dokter geweest en hij zei al dat het een cyste was en geen kanker. Ik heb toch voor de zekerheid een echo laten maken en het bleek ook een cyste te zijn.
Maar ik had wel nog steeds die gevoeligheid. Ze zeiden dat dat wel een paar weken kon duren, ik ben toen nog eens naar de dokter geweest en die heeft me ontstekingsremmers gegeven. Ik ben toen op vakantie gweest en uiteraard de pillen geslikt, en tis nu gelukkig over. Ik weet niet of dat kwam door de pillen of doordat ik het al paar weken had, of omdat ik ook beetje stress had.
Als je het nog hebt na de vakantie, gewoon ff langs gaan bij de dokter.

20 jul 2006 20:41 #5

• Bas
Nee ben niet uitgezonden. Ben hier voor vakantie.
Echter voel ik geen zwelling aan m?n teelbal, maar de gehele teelbal is ietsje harder.
Soms voel ik hem ook de hele dag niet niet, maar hij is wel gevoeliger dan de andere en soms voel ik hem spontaan.
Ik las dat je met teelbalkanker er snel bij moet zijn, vandaar dat ik een beetje bang ben, omdat ik pas over 5 weken terug ben.
Ik ben 2 weken geleden vanuit nederland vertokken. Ik had toen al naar de dokter moeten gaan want het is al een tijdje. Het is erg stom van me, maar ik dacht gewoon dat het niet zo erg was als de ene bal even wat gevoeliger is.

20 jul 2006 23:38 #6

• Unknown
het hoeft natuurlijk niet kanker te zijn, het kan ook gewoon een ontsteking zijn. Zodra je naar de dokter gaat, kan hij je meestal meteen vertellen of het kanker is of niet. En vraag voor een echo te maken, dat neemt nog meer ongerustheid weg

21 jul 2006 17:41 #7

• Bas
Het probleem is eigenlijk dat ik best wel bang ben. Zeker omdat ik pas over 5 weken terug in nederland ben en het al een tijdje heb.
Wat erg vreemd is, is dat toen ik de symptomen las, waaronder een dof gevoel in de onderbuik, ik sindsdien last heb van mijn onderbuik. Ik vind het erg vreemd dat dit pas zo is sinds ik de symptomen las. Misschien is het psychisch of misschien ben ik er extra op gaan letten. Ik weet het niet.
Ik wil mijn reis ook niet afbreken, maar als er een grote kans is dat ik teelbalkanker heb moet dat misschien wel.
Ik ben best wanhopig en ik weet niet goed wat ik moet doen.
Alle reacties zijn welkom.

21 jul 2006 20:39 #8

• Unknown
dat had ik ook dat ik er last van ging krijgen. maar denk dat dat gewoon iets is dat in je hoofd dan zit. Ik zou nog even een paar dagen afwachten en vooral even geen info zoeken op internet, anders maak je je alleen maar gekker.

Teelbalkanker 12 aug 2006 21:55 #9

• Mariska
Ben je gek. Je moet niet direct aan het ergste denken. Mijn man is hiervoor ook naar het ziekenhuis geweest. Zijn bal was ook gevoelig en deed een hele lange tijd best veel pijn. De uroloog heeft na een echo tegen hem gezegd, dat indien je een harde knobbel voelt dan is het vaak foute boel, maar dat wil nog niet zeggen einde van de wereld. Je word er dan aan geholpen. Maar als ik het goed begrijp voel jij geen knobbels, dus jongen maak je niet druk.

Sterkte en fijne vakantie. Laat je vakantie hierdoor niet verpesten.

Mariska

06 okt 2006 17:20 #10

• Iemand
kan het dat de teelballen niet even groot zijn of dat ze niet op gelijke hoogten hangen? ik denk namelikj dat dat bij mij zo is.
Ik maak mij ongerust en zou graag zo snel mogelijk reactie hebben

Teelbal 07 dec 2006 22:13 #11

• Henk
ik heb een beetje hetzelfde als bas,
gevoelig, iets harder, verdikkingetje en het voelt soms alsof er iets in de knoop zit.
ik weet niet meer wanneer het begon of dat het altijd zo was maar ik maak me ongerust.
vaak als ik heb gezeten en weer op sta heb ik last van een beetje tintelent gevoel in mijn linker bal, alsof hij 'slaapt'
en hij is heel gevoelig sowieso.

moet ik er mee naar de dokter?

10 dec 2006 22:25 #12

• Ik
In mijn linker teelbal voel ik ook een zeurige pijn en ik voel ook iets zachts om mijn teelbal een zacht bultje ofzo

21 dec 2006 15:23 #13

• Dac
Ikzelf heb er ook last van, heb zeld een echo laten maken, 1x antibiotica, 1x ontstekingsremmers en ben naar de uroloog geweest en 2 huisartsen. Helemaal niets gevonden. nu heb ik 2 jan een echo v/d prostaat, Maar de uroloog weet niet wat het is..

teelbalkanker 04 jun 2007 14:07 #14

• Anoniem
ik heb na de ontsteking nogsteeds die knobbel al 3 jaar ofzo jij ook?

11 jul 2007 15:39 #15

• Anoniem
he had ook iets met me bal,, naja meer de zaadleider omhoog,, want ik check dat wel eens voorkanker je weet maar nooit maar die zaadleider is beetje dikig/hard bij mij, is dat normaal en dat loopt van me teelbal/bijbal tot boven aan me zak zover ik kan voelen..
graag een reactie

Re:Teelbal kanker 30 aug 2008 23:17 #16

• help!!!!!
Hallo, ik heb een vraagje, mijn linker bal heeft aan de bovenkant een soort raar hard stukje wat helemaal niet bij me andere bal zit, het is een hard en als ik er beetje op knijp doet het enorme pijn. Ik ben 16 dus zit in de leeftijd categorie waarbij balzaadkanker het meeste voorkomt.

Is het harde stuk op de bovenkant van me linker bal misschien een tumor ofzoiets, wat moet ik doen????????

groetjes m.

Re:Teelbal kanker 17 sep 2008 02:07 #17

• gast
Ik heb exact hetzelfde, ben 20 en weet niet hoe lang het er al zit want ik kom er net pas achter maar toen ik rond 15 was is mijn zak wel vaak het slachtoffer geweest van mijn skateboard. Ook heb ik gele klontjes in me sperma heeft dit met elkaar te maken en hebben mensen met balkanker vaker klontjes gehad?

Re:Teelbal kanker 18 sep 2008 21:51 #18

• m
kzou als ik jou was voor de zekerheid naar de dokter gaan, kben vandaag geweest en het bleek een verhardingen van bloedvaten te zijn niks ernstigs dus. gwn dokter voor de zekerheid

Re:Teelbal kanker 01 okt 2008 21:02 #19

• R
Mijn teelbal is ook groter dan de andere en ook harder. Moet ik gelijk aan het ergste denken? Dit is echter al anderhalf jaar zo. Ik ben er nog nooit mee bij de dokter geweest. Durf niet.

Ik denk dat ik kanker heb. 25 feb 2009 17:18 #20

• Jordi
Help!!
Ik ben 12 en ik voel aan mijn piemel (niet de ballen maar echt de piemel dat er iets zit.
Het is blauw en het voeld hard aan en het lijkt een dikke ader die eruit is gesprogen.
Heb ik kanker?
Vertel het me

Re:Teelbal kanker 25 feb 2009 22:05 #21

• Clair
Jordi,ga naar je huisarts,anders maak je jezelf gek.

Re:Teelbal kanker 25 feb 2009 22:22 #22

• Guus
Dag Jordi,

De huisarts kan je onderzoeken. Dat kunnen wij hier niet.

Vertel het aan je vader of moeder en ga samen even naar de huisarts.

Hoe je het beschrijft is het waarschijnlijk een ader op je piemel. Maar heb je ook pijn, bijvoorbeeld als je je benen over elkaar doet? Ga dan zeker even naar de huisarts, misschien is je balletje gedraaid in de zak, en dat kan best veel pijn doen. De huisarts kan je hierbij helpen.

Succes ermee.

Re:Teelbal kanker 01 okt 2009 21:01 #23

• unknown
ik heb ook een soort knoopje aan me boven rechter teelbal ik ben 18 en weet niet of het altijd al zo geweest is.. en me bal doet soms na een tijdje pijn. wat ik weet is dat het overgaat maar ik ben wel ongerust. en durf niet naar de dokter xD

Re:Teelbal kanker 12 okt 2009 17:43 #24

• Iemand
Ik heb een hard knobbeltje op mijn rechter teelbal. het zit er al een tijd. (voor zover ik weet meer dan een half jaar. Het zit op de plek waar mij bloedvat de zaatbal binnenkomt. Is dit iets om mijn zorgen over te maken? Wat moet ik doen?

gr

Re:Teelbal kanker 05 nov 2009 02:33 #25

• Martijn
Heren,

Ondanks dat een klacht aan 'je edele delen' geen prettige klacht is om mee naar de huisarts te gaan wil ik iedere man het klemmende advies geven niet met een klacht te blijven rondlopen. Heb je een verdikking in één van je teelballen? Heb je een knobbeltje? Voel je iets waar je ook maar enigszins over twijfelt? Zet je over de angst heen en ga naar de huisarts. Ook als je geen pijn hebt.

Bij mij is op 16 oktober j.l. teelbalkanker geconstateerd. Ik had sinds een maand of 2 á 3 last van een verdikking in mijn rechter testikel. Ik had er geen last van en ben er mee rond blijven lopen. Ik dacht dat het vanzelf over ging.

Uiteindelijk naar de huisarts geweest. Hij heeft me doorgestuurd naar de uroloog. Daar bleek uit een echo dat ik teelbalkanker heb, ik ben dezelfde dag nog geopereerd. Omdat ik er té lang mee heb rondgelopen heb ik enkele uitzaaiingen in mijn lymfe klieren. Ik begin aanstaande maandag met mijn eerste chemo kuur.

Heren, hoe vervelend ook. Als je iets 'geks' merkt: twijfel niet en ga naar de huisarts. Beter drie keer te veel, dan één keer te weinig ;)
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op