Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

endometriose

endometriose 21 aug 2007 19:49 #1

• mirjam
hallo,,

ik ben mirjam en ik ben 28 jaar,
ik heb twee kinderen van 6 en 4 jaar,
tijdens de laatste zwangerschap heb ik heel veel last gehad van me baarmoeder maar toen dachten ze dat ik last had van een vleesboom, na nader onderzoek was dit dus niet het geval.
na de bevalling werd de pijn erger maar door de drukte thuis en niet helemaal een gezonde baby waarmee ik ziekenhuis in en uit ging nooit bij de arts geweest.
tot vorig jaar toen werd de pijn ondragelijk, en werd ik door gestuurd naar de gyn.
na meerdere onderezoeken gingen ze kijken met een kijk operatie en die zou 20 min duren.
maar uit eindelijk duurde die 1,5 uuren kreeg ik te horen dat ze endometriose hadden gevonden en die hebben weggebrand.
dat is vorig jaar eind okt gebeurd, en zou ik er vanaf zijn.
toen na alles een paar mnd rust te hebben gegeven ging ik naar de gyn om een mirena te laten plaatsen en toen zei ze dat ze de oorzaak zag waardoor ik endo heb gekregen mijn baarmoeder daalt veelste snel in na een menstruatie waardoor het meeste bloed naar me bekkenholte loopt. en dat ik ook absoluut geen kinderen meer mocht krijgen.
en dat het dus voor mij geval goed zou zijn een mirena. dus ik helemaal blij, ik zou van die pijn verlost zijn. maar nu sinds 2 mnd komt het in alle hevigheid terug erger dan wat het ooit was geweest.

en na alles wat ik heb gelezen op het internet dat na het wegbranden van de endo dat dat littekens achterlaat en dat de endo daar gek op is, ben ik er niet zo blij mee wie heeft hier ervaring mee????????????

groetjes mirjam

22 aug 2007 10:10 #2

• Guppie
Er staat een heel topic over endometriose, met een hele hoop ervaringsverhalen.

endometriose 22 aug 2007 11:31 #3

• bijtje
Hoi ik heb een dochter van 16 die al maanden last heeft van buikpijn.drie maanden geleden zeiden ze in het ziekendhuis dat ze een verstopte darm had.twee maanden geleden kreeg ze pijn,misselijk,koorts 40 graden en werd haar blindendarm verwijderd.Die bleek niet ontstoken te zijn.vorige maand kreeg ze weer koorts 40 en pijn bij het plassen en haar nieren.dus blaas en nierbekken ontsteking en aan het infuus met antibiotica.koorts zakte pijn bleef.Bij controle bleek dat er in haar blindendarm endometriose gevonden is. dus afspraak bij de gyn maandag.
Ik belde hem en hij had het over de prikpil.Maar is een kijk operatie niet logischer= ze heeft op verschillende plaatsen pijn en wil wel weten waar het allemaal zit. bovendien heeft die koorts tijdens de menstruatie volgens hem hier niets mee te maken en is dat toeval.neemt die prikpil niet alleen de symptomen weg en komt het terug als je er mee stopt=
ze wil over een paar jaar dolgraag kinderen.wat vinden jullie ervan
ben erg ongerust en vind het erg vaag allemaal
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op