Dokter.nl

BEL een VERTROUWENSPERSOON - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Het is mogelijk dat u vragen heeft die u liever niet op een publiek forum plaatst, ondanks de anonimiteit van het forum. Misschien heeft u behoefte aan een persoonlijk gesprek of zou u graag met een vertrouwenspersoon/professional over uw problemen willen praten. Voor meer info en beschikbaarheid, klik hier.
stinkende afscheiding (1/4) - Medisch Forum - Dokter.nl
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

stinkende afscheiding

stinkende afscheiding 06 feb 2007 17:30 #1

• Beardy
Hey...
Sinds een paar maanden heb ik last van stinkende afscheiding.
Ik ben ermee naar de dokter geweest omdat ik bang was voor baarmoederhalskanker.
Het is een weeïge doordringende zware geur.
Ze heeft uitstrijkjes en kweekjes gemaakt en er was niks bijzonders te vinden dan alleen een wat verstoorde zuurgraad in mijn vagina.
Nu heb ik ook altijd last van schimmels enzo.
Als ik naar de sauna ben geweest of in zee heb gezwommen, er hoeft maar iets te gebeuren en ik heb een schimmel.
Daarom gebruik in nu elke 3e dag van mijn cyclus Fluconasol, 1 tablet en ik ben de hele maand schimmelvrij.
Toen ik zelf op het net ben gaan surfen las ik dat de SOA Trichomonas ook een stinkende afscheiding geeft.
Nu ben ik monogaam maar ik wilde het medicijn wat je daarvoor kunt krijgen proberen en belde de dokter.
Zowaar het werkte!!!
Meteen na de eerste dag dat ik Metronidazol had gebruikt was de vieze lucht weg!!!
Nadat ik ongesteld was geworden kwam de stank ong. de 10e dag van de cyclus terug en heb ik weer Metronidazol gebruikt en zowaar ik was weer een maand van de vieze geur af maar het komt dus wel steeds terug.
Is er iemand die dit herkent?
Weet ook iemand of ik Metronidazol zonder gevaar elke maand kan gebruiken?
Hopelijk kan iemand mij meer vertellen of me laten weten dat ik niet de enige ben?
Het zit echt niet tussen mijn oren en ik vraag dan ook met klem of mensen alleen serieus willen reageren want ik vind het al moeilijk genoeg om erover te praten en het maakt me erg onzeker.

07 feb 2007 14:36 #2

• Beardy
Hallo aan allen die dit lezen,
Vandaag maar weer de dokter gebeld.
Ze denkt dat ik bacteriële vaginose heb waar de Metronidasol ook tegen helpt.
Dat is geen SOA maar een overgroei van een bep. bacterie die huist in je vagina.
Zijn er mensen die dit ook hebben of hebben gehad?
Zo ja, hoelang had je er last van en heb je er wat voor gekregen?
Beardy.

Vagina stinkt 11 feb 2008 13:43 #3

• alita
Hallo,

IK heb sinds een maand of 2 ook last van die zware geur. Ik ben voor andere dingen naar een gynaecoloog geweest en heb dit toen ook meteen gevraagd. Na wat testjes bleek dat ik bacteriele vaginose heb. Volgens hem is dat iets wat veel vrouwen hebben en niks om je voor te schamen. gewoon accepteren dat je het hebt zei hij (makkelijk praten voor een man) Maar goed, ik vind de geur dus erg genant (ook al is m'n partner er heel relaxed onder gelukkig)
Hij wilde geen antibiotica (metronidazol) geven omdat hij geen voorstander is van antibiotica. En omdat het vaak voorkomt dat je er een maand vanaf bent en dat het gewoon weer terug komt. Intiem spoeling zou een beetje helpen volgens hem.
Ik heb het vervolgens aan m'n huisarts gevraagd en die schreef het alleen voor bij mensen die erg last hebben van de geur en bang zijn dat anderen het ruiken etc. Ik ben me er erg bewust van en ruik het zelf door m'n broek heen (anderen misschien niet) maar voel me er vervelend bij. En onaantrekkelijk. Zij heeft het me dus wel gegeven en ik ga de pillen vanmiddag innemen (4 x 500 mg in een keer, 1 dag) Ik hoop heeeeeel erg dat het helpt en dat het niet weer terug komt (maar dus een kans van wel) Ik weet niet of je het elke maand kunt gebruiken maar ik neem aan dat dat niet de bedoeling is. Ik hoop echt dat het allemaal helpt. 3 maanden geleden had ik nog nergens last van! En ik wil het helemaal niet accepteren!
Laatst bewerkt: 11 feb 2010 18:36 door .

Re:stinkende afscheiding 22 jul 2009 02:00 #4

• Anoniem

Re:stinkende afscheiding 11 feb 2010 18:29 #5

• E
Hallo.

Je bent niet de enigste die er last van heeft. Ik voel me er ook heel onzeker door.
Ik ben laatst ook naar de dokter geweest en heb ik een pilletje gehad voor een bacteriele infectie of een schimmelinfectie, het heeft niet geholpen.
Ik zit er ook heel erg mee.
Vind je dat ik ook een uitstrijkje moet laten doen?
Ik ben nog maar jong en het lijkt me ook een beetje eng om dat te laten doen.

Groetjes

Re:stinkende afscheiding 11 feb 2010 18:39 #6

Re:stinkende afscheiding 04 mei 2010 23:13 #7

• anoniem
Hallo,

Als ik ongesteld ben geweest heb ik ook last van een nare vaginale lucht, ik kan het niet omschrijven misschien gek het ruikt naar sondevoeding.
het komt steeds terug na mijn ongesteldheid en heeft het een licht bruine kleur.
Ik was hier al een keer voor naar de dokter geweest en had ik een vaginale schimmel innfectie,hier kreeg ik vaginale tabletten voor, dit heeft niet geholpen maar ik heb geen zin in al die gekke onderzoekjes van een dokter maar is het knap vervelend dat het terug komt.

Re:stinkende afscheiding 28 jun 2010 23:22 #8

• anoniem
hai!
ik heb dat dus ook en ook al meerdere malen een uitstrijkje laten doen maar er kwam niks uit nu weet ik niet wat ik moet doen ik heb dit nooit gehad en begrijp niet wat ik er mee moet mijn afscheiding heeft geen andere kleur maar het heeft een pisluchtje echt vis en ik ben dat niet gewend ik voel me dan ook echt vies maar krijg het niet weg.....

Re:stinkende afscheiding 05 aug 2010 18:00 #9

• Anoniem

Re:stinkende afscheiding 12 okt 2010 23:31 #10

• josefientje
Ik heb er ook af en toe last van.
asl ik het heb ga ik naar de dokter krijg een kuurtje mee en het is klaar.
volgens de dokter komt het door dat sperma een base is en in je vagina een zuur,. meestal komt het door de sperma die je ph waarde door de war schopt. je lichaam gaat dan heel sterk een goede bacterie aan maken en die stinkt.. niks ernstigs dus alleen heeeeel erg vervelend.
hoop dat julli er iets mee kunnen!
sterkte!

Re:stinkende afscheiding 17 okt 2010 22:14 #11

• linniee
ik heb daar dus ook al heel lang last van en heb een aantal keer zon capsule gehad om in te brenegmdactarin heet het geloof ik,datw erkt maar na een aantla weken komt het terug.
ik heb geen jeuk ofzo alleen die vieze geur die je door je broek heen ruikt,gatver,ik schaam me echt hiervoor.
je hebt bij de etos bruistabletten die kan je laten bruisen in llauw water eninbrengen met zon vaginal douch flacond.dit helpt erg goed alleen helaas maar voor een aantla dagen of week.
maar da scheelt wel weer genante bezoekjs aan de huisarts.het staat naast de lactasit enzo

Re:stinkende afscheiding 31 okt 2010 17:28 #12

• Jessie
Hoi,

Ik heb hier echt al maanden last van. Ben nog niet bij de huisarts geweest.

Ik denk eerlijk gezegd ook dat het door de sperma komt, die de ph door de war schopt.
Na de sex heb ik het namelijk heel erg. Wanneer ik ovuleer is het heel sterk en voor en na mijn menstruatie...( altijd dus eigenlijk)
Ik heb me altijd veel gewassen daar beneden, nooit met zeep, altijd met water.
Ik gebruik vaginale douches, helpt maar even idd...en ik gebruik sinds eergister de gel die je inbrengt...daardoor wordt het wel iets minder, maar het komt dus wel terug..

Ik weet dus ook echt niet wat ik doen moet.. Ik schaam me dood en ruik het dus ook heel sterk.

Huisarts denk ik? al vraag ik me af wat hij er voor heeft, ik lees van jullie dat het blijft terug komen...antibiotica is niet goed. Helpt even, maar doodt alle bacterien, ook goede, waardoor je dus weer sneller kans hebt op iets anders...daar zit ik ook niet op te wachten...

Groetjes,
Jess

Re:stinkende afscheiding 05 nov 2010 15:17 #13

• Anoniem
Lees ook:

Witte vlokken in urine
www.dokter.nl/index.php/Nieren-blaas-uri...ken-in-de-urine.html

Hevige jeuk, afscheiding, enz.
www.dokter.nl/index.php/Vagina-baarmoede...afscheiding-enz.html

Vervelende pijn, spanningsgevoel in vagina en onderbuik
www.dokter.nl/index.php/Zwanger-worden/1...agina/onderbuik.html

Witte vlokjes in urine
www.dokter.nl/index.php/Nieren-blaas-uri...lokjes-in-Urine.html

Vaginale afscheiding
www.dokter.nl/index.php/Vagina-baarmoede...ale-afscheiding.html

Terugkerende vaginale riekende afscheiding
www.dokter.nl/index.php/Vagina-baarmoede...nde-afscheiding.html

Vaginale geur, afscheiding
www.dokter.nl/index.php/Vagina-baarmoede...eur/afscheiding.html

Candida creme's werken niet
www.dokter.nl/index.php/Vagina-baarmoede...mes-werken-niet.html

Candida! Hoe lang geen seks?
www.dokter.nl/index.php/Vagina-baarmoede...e-lang-geen-sex.html

Extra partner en candida
www.dokter.nl/index.php/Vagina-baarmoede...tner-en-candida.html

Candida + menstruatie, help
www.dokter.nl/index.php/Vagina-baarmoede...struatie-=-help.html

Na chronisch last van candida, altijd pijn bij vrijen
www.dokter.nl/index.php/Vagina-baarmoede...pijn-bij-vrijen.html

Candida, hoelang geen seks? www.dokter.nl/index.php/Vagina-baarmoede...elang-geen-seks.html

Candida en vrijen?
www.dokter.nl/index.php/Vagina-baarmoede...ndida-en-vrijen.html

Meer vaginale afscheiding en branderig gevoel na seks
www.dokter.nl/index.php/Vagina-baarmoede...-gevoel-na-seks.html

Geen lactacyd meer
www.dokter.nl/index.php/Vagina-baarmoede...n-lactacyd-meer.html

Witte vlokken vagina
www.dokter.nl/index.php/Vagina-baarmoede...8-witte-vlokken.html

Re:stinkende afscheiding 09 dec 2010 17:04 #14

• ikke
Hai,

ik heb alle berichtjes hierboven gelezen en t klinkt allemaal wel bekend! Gelukkig... ik ben niet de enige..!
Ik ben heel gevoelig daar beneden en heb snel last van schimmels e.d. Ik ben vaste klant bij de huisarts wat betreft mijn doos! Ik heb dus nu ook al een aantal maanden last van stinkende afscheiding.. Vreselijk! ik zou wel 10 keer op een dag willen douchen! ben ook al 2 keer voor dit geval naar de huisarts geweest en 2 keer werd mij vertelt dat er niets te zien is.. "je zuurtegraad is verstoord" wordt mij verteld.. Ik heb nu besloten om een verwijskaart te vragen voor de gynaecoloog.. Kijken of ze daar wat kunnen vinden.. ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes

Re:stinkende afscheiding 11 dec 2010 16:54 #15

• rachel
Haai,

Erg herkenbaar ben nu 20 maar heb nu al een half jaartje last hiervan.
Heb al weet ik wel niet hoeveel schimmel capsules en etc gehad.
Als ik naar de dokter bel of ga is het inderdaad 9 van de 10 x voor mijn doos.
Wordt er gek van de capsules helpen 2 a 3 dagen maar t keert gewoon weer terug erg vervelend.
Pa mirena spiraal laten zetten en om een uitstrijkje gevraagd voor een soa test,
Toen ik belde voor de uitslag was er tot mijn verbazing niks aan de hand.
Snap nu al helemaal niet wat het dan kan zijn. Heb geprobeerd met vaginale (goede bacterie)
stimulerende douches. Daarna werd me aangerade niks te gebruiken alleen water.
Maar niks helpt! Vind het echt genant als ik mezelf ruik. Weet echt niet wat ik moet doen.
help!!!

Groetjes Rachel

Re:stinkende afscheiding 13 dec 2010 16:50 #16

• Anoniem
Lees de patiënteninformatie van het Nederlands Huisartsen Genootschap over:

Afscheiding is geen afwijking
nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlic...entenbrief/PBU2a.htm

Bacteriële vaginose
nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlic...entenbrief/PBU2c.htm

Candida
nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlic...entenbrief/PBU2b.htm

Re:stinkende afscheiding 14 dec 2010 20:02 #17

• miep
ik heb me laten vertellen dat je een tampon gedoopt in gewone yogort moet in brengen,het zou de zuurtegraad herstellen.
heb het zelf pas een keer geprobeerd en ik geloof dat de geur minder word.
dus het proberen waard

Re:stinkende afscheiding 20 dec 2010 11:11 #18

• bloem
Dit verhaal herken ik. Ik ben in het ziekenhuis geweest voor het stinken van de vagina. Ze zeiden dat het gewoon een hormoon verandering is en daar kunnen ze niets aan doen. De uitstrijkjes waren ook goed. Maar ik voel me niet op mijn gemak.
Laatst bewerkt: 20 dec 2010 15:40 door .

Re:stinkende afscheiding 20 dec 2010 15:41 #19

Lees de patiënten informatie van het Nederlands Huisartsen Genootschap over:

Afscheiding is geen afwijking
nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlic...entenbrief/PBU2a.htm

Bacteriële vaginose
nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlic...entenbrief/PBU2c.htm

Re:stinkende afscheiding 22 dec 2010 00:09 #20

• Lara
hallo, je bent niet de enige, nee, het is heel erg herkenbaar. Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik ben nog bezig met onderzoeken, want ik heb ook last van mij linker eierstok.

Gr: Lara
Laatst bewerkt: 22 dec 2010 22:11 door .

Re:stinkende afscheiding 27 dec 2010 23:08 #21

• moi
hoi iedereen,

aan de ene ben ik heel blij dit allemaal te lezen ik ben gelukkig niet de enige! ik voel me al een paar maanden dood ongelukkig ik ruik mezelf gewoon...zo vies ik heb al vanalles geprobeerd maar ik kom er niet vanaf.
kan iemand mij vertellen hoe je er vanaf komt..ik dacht eerst dat het te maken had met mijn mirena spiraal.

ik durf hier gewoon niet mee naar een huisarts te gaan ik schaam me dood...ik ben ook zo bang dat iemand het ruikt..

als iemand de oplossing weet let me know

Re:stinkende afscheiding 15 jan 2011 12:38 #22

• anoniempje84
wat een ellende allemaal maar ben toch blij het te lezen.
want ik heb hier ook last van...
me vriend gaf het gister ook aan na xe sex en dat is echt alles behalve fijn.
het is echt een soort van vis geur een hele sterke doordringende geur.
ik ga maanddsg mijn huisarts bellen en hopen dat er iets aan gedaan kan worden!
sterkte allemaal en schaam je vooral niet om naar je huisarts te gaan vrouwen komen voor 80 % voor dit soort dingen bij huisartsen dus die zijn wel wat gewend !!
als ik iets heb gevonden dat helpt laat k het gelijk weten tot spreeks !!

Re:stinkende afscheiding 15 jan 2011 13:45 #23

• Kiki
Hpi 'anoniempje' ik ben benieuwd wat de huisarts ervan zegt. Wil je dat hier laten weten alsjeblieft???

Re:stinkende afscheiding 24 jan 2011 23:07 #24

• Ano Niem
Hallo dames,

Ik had zelf ook last hiervan. Vooral na sex zonder condoom. Wat ik doe is wassen met lactacyd vloeistof. En daarnaast gebruik ik balance active vaginale gel. Er komen 7 in een pak. De eerste keer heb ik het gedurende 7 dagen dagelijks gebruikt. De geur was snel weg. Omdat ik een vaste partner had en dus onveilig sex had ben ik het daarna 1 keer per week blijven gebruiken. Mijn partner is onlangs overleden en dus geen sex en nu heb ik er helemaal geen last meer van. Ik gebruik het ook wel standaard na mijn menstruatie, want door je menstruatie kan je zuurgraad afnemen waardoor je de symptomen weer krijgt. Het middel koop ik bij de kruidvat maar het raakt snel uitverkocht en als dat gebeurt (wat vaak het geval is) koop ik de eigen merk vaginale gel van de etos. Die werkt ook heel goed. Alleen is het een grotere tube voor meermalig gebruik. Is ook goedkoper.

Ik hoop dat jullie wat aanhebben.
Laatst bewerkt: 25 jan 2011 00:12 door .

Re:stinkende afscheiding 28 jan 2011 22:18 #25

• F
Ik heb al het bovenstaande en ben ook al behandeld voor bacteriële vaginose, maar tijdens de behandeling bleef ik er zelfs last van hebben.
Ik ben getest op SOA's en heb er geen.
Ik heb nog een aantal extra symptomen, namelijk dat ik het eruit voel lopen en als ik bij wijze van 'druk' dan loopt het er uit, zo erg is het gewoon. Zelfs nadat ik in bad ben geweest, loopt het eruit en stinkt het ontzettend.
Ook heb ik sinds kort last van wat meer winderigheid, ik denk alleen niet dat dit in verbinding staat hiermee.
Bij bacteriële vaginose is het zo dat je last hebt van vaginale winden, dit heb ik ook alleen dan loopt het er ook uit.
Ik zit er echt al tijden mee, al 3 jaar ongeveer en het gaat niet over.
Het is alleen maar erger geworden
Moderators: Cheers, Tandor

Vind Dokter op