Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

stank

stank 20 jan 2006 14:55 #1

• ik
hallo,
wie kan mij advies geven?
Ik heb al, sinds ik mij kan herinneren een stinkende vagina. Het ruikt een beetje naar ammoniak. alles heb ik al geprobeerd, lactacyd, intiemdoekjes noem maar op.
Ik weet 100% zeker dat het geen SOA is, altijd veilige seks met condoom gehad met een vaste partner.
Mijn zwarte onderbroeken krijgen na 1 keer dragen al bruine vlekken in het kruis.
Ik vind het stom om hiermee naar de huisarts te gaan, al weet ik dat hij echt wel het een en ander gewend zal zijn.

Wie kan mij hier tips over geven? durf mijn onderbroeken niet meer aan de waslijn buiten te hangen!

20 jan 2006 15:11 #2

• els
hoi ik

Ik zou ook graag op jou vraag antwoord willen hebben.
Heb namelijk het zelfde probleem en durf hier ook niet goed mee naar de huisarts toe.
heb geen soa dat weet ik ook 100% zeker.
Durfde hem hier eingelijk ook niet goed te stellen want dacht dat ik het alleen was met dit probleem.

groetjes els

Stank vagina 20 jan 2006 20:16 #3

• Janni
Hoi,wat jij zegt over je zwarte ondergoed,dat herken ik ook bij mezelf.En dat heeft volgens mij met de zuurgraad te maken en kan geen kwaad.Maar een stinkende vagina??Kijk...er zit geen parfum luchtje aan,maar als je m gewoon 2 keer per dag met alleen warm water wast,dan moet dat toch voldoende zijn.Misschien ben jij er wel teveel mee bezig en was je je vagina te vaak,en dat werkt averechts.Succes
Laatst bewerkt: 14 jun 2011 09:47 door Anoniem1.

21 jan 2006 08:34 #4

• ik
dank je voor je reactie.
Je zegt dat ik er teveel mee b ezig ben, maar dat is ook niet zo. Ik was mezelf niet 100 keer per dag. Alleen tijdens het douchen. Ik weet ookdat meer niet goed voor me is!

Stank vagina 21 jan 2006 10:12 #5

• Janni
Je kan ook last hebben van een schimmel-infectie,dat komt namelijk heel vaak voor bij vrouwen.Ga dan toch maar naar de huisarts.Ik zelf heb een vrouwlijke huisarts en misschien praat dat wat makkelijker dan tegen een man?Gr
Laatst bewerkt: 14 jun 2011 09:35 door Anoniem1.

27 feb 2006 16:56 #6

• Anoniem
gewoon naar de huisarts gaan. Gyno-daktarin vragen, dit is een middel tegen (candida) schimmelinfectie. Als je dit niet doet, blijft het probleem bestaan.

stank 19 mrt 2006 15:07 #7

• angel
no met die stank kan ik ook niet meer leven,bedoel het werkt op je sex leven en alles wat je doet en ik heb ook alles geprobeerd om er van af te komen het is zelf zo erg dat ik mezelf ruik ook door de kleding heen,nu los ik het een beetje op door maar een tampon te gebruiken dan verpest ik mn ondergoed niet zo en ik rui het niet ,ik had gedacht dat het over zou gaan na dat ik kinderen had gehad maar niets,zelf heb ik het idee dat er iets zit wat er niet hoort te zitten en raar maar heb het idee dat er iets is aant rotten maar geen enkel onderzoek wijst dat uit en ik ben nu zover dat ik zeg haal de baarmoeder er maar uit want ik word er humeurig van of geef een goede oplossing wat dit kan niet meer ik ben wanhopig,en dan krijg ik te horen van de gynicoloog je bent te jong pfff ik heb 3 kids en wil er echt geen meer dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden wie herkend dit. angel van 35

Re: stank 19 mrt 2006 21:50 #8

• ria
Hallo ik zou toch graag jullie een advies willen geven om naar de huisarts te gaan vaak in zo'n geval krijg je een medicijn en ben je er zo weer van af.
Ik heb het zelf ook in erge mate gehad ,maar ik ben wel naar de dokter geweest en heb ook medicijnen daarvoor gekregen maar die hebben niet geholpen.
Ik heb toe alternatieve geneeskundigen gevraagd en die hebben mij geholpen ik had candida een schimmel in mijn lichaam waar door ik een zeer sterke geur kreeg en heelveel afscheding dus dames ga gerust je bent niet de enige succes.

stinkende vagina 31 mei 2006 17:30 #9

• p
hallo hoop dat jullie me kunnen helpen heb al gelezen bij stank maar heb niet echt veel aan die antwoorden ik ruik sinds 2 dagen mijn vagina door de kleren heen niks helpt wassen niet lactaciet niet helemaal niks ik kan de stank niet meer aan wat zou het kunnen zijn hoop snel antwoord te krijgen

ps in het onderwerp stank stond dat het een schimmelinfectie zou kunnen zijn maar dan heb je toch ook jeuk?????? daar heb ik geen last van

liefs p

02 jun 2006 10:35 #10

• Melissa
Beste IK,

Wat je beschreef herken ik ook, een vies ruikende vagina en veel afscheiding. Ik denk inderdaad dat het een schimmelinfectie is en geen SOA want ook ik heb alleen maar veilige sex gehad. Ben je al naar de dokter geweest? En wat schreef hij je voor? Kan je mij dat vertellen? Ik durf niet goed naar de arts te gaan.

stank 03 jul 2006 22:56 #11

• tea
hey

ik heb dit ook, ik heb verder geen last, geen schimmel (ze hebben een kweek gemaakt) ik draag geen synthetisch ondergoed meer (dat gaat broeien), draag geen te strakke broeken, gebruik geen tampons, ik spoel mijn vagina elke week 1 a 2 keer (moet van de gynaecoloog) ik was me elke dag daar beneden en toch stink ik.
ik word hier ontzettend ziek van want ik loop hier nu al 1.5 jaar mee en niemand kan me vertellen wat het is. me afscheiding is weer normaal, dus wat kan dit zijn??
ik heb me laten testen op SOA en HIV, beide heb ik niet.
ik heb zo'n beetje alles (ongeveer) gehad, gebruikt. vaginale tabletten (3 van eieren) ee pil die je 1 keer in de maand moet innemen (een half jaar lang gebruikt), spoelen met lactacyd, vaginale tabletten (kuur van tien dagen) heb al zo'n 15 keer met me benen wijd gelegen en niemand kan me vertellen wat het is.

ik hoop ergens dat 1 van jullie dit herkent en dat ie me mss toch meer kan vertellen want dit duurt al te lang, niemand kan me een antwoord geven hierop. de doktoren niet, de gynaecoloog niet en ben het spoor nu helemaal bijster.
Bij elke medicijnen krijg ik weer een beetje hoop, maar dat word dan elke keer weer weggerukt. met de seks voel ik me minder fijn, omdat ik mezelf zeg maar ruik en er bang voor ben. me vriend weet ervan, hij vind het niet heel erg maar lekker is natuurlijk anders....
what to do what to do?? ik hoop echt dat iemand een antwoord voor me heeft....

dankje wel alvast

help ik heb hetzelfde! 21 jul 2006 23:55 #12

• Suus
Ik heb hetzelfde! Ik heb al ruim elf jaar een vaginale afscheiding die ik enorm vind stinken, beetje ammonia-achtige geur. Verder geen rare kleur, geen jeuk e.d. Het is kleurloos en erg vloeibaar. Het is niet de slijmerige afscheiding die je voor een eisprong kunt hebben, die stinkt niet zo. Ik ben er een aantal jaren geleden herhaaldelijk mee naar een gynaecoloog geweest, die zei dat het candida was en die schreef me dan steeds medicijnen voor, die maar heel kort hielpen. Ik heb zelfs een tijdje een tamelijk ingewikkeld dieet geprobeerd dat helpt tegen candida, je mag dan helemaal geen suiker, geen gist, geen koemelkproducten en zo. Het hielp geloof ik wel een beetje, en ik viel er ook van af. Maar ik ga natuurlijk niet de rest van mijn leven zo'n moeilijk dieet houden. Ik draag zwarte, katoenen onderbroeken, die ik twee keer per dag wissel, met dit hete weer wel drie keer per dag. Ik slik nu niet de pil, maar heb een spiraaltje. Hierdoor word ik niet meer ongesteld en ik gebruik dus ook geen tampons meer. Maar aan die afscheiding is niets veranderd, ook na een zwangerschap niet. Ik kan me bij seks niet volledig ontspannen. Je voelt je wel een beetje fris als je eerst doucht, maar het idee dat de sekspartner dit ook ruikt is niet prettig. Ik vind het ook een naar idee dat mijn kind het zal gaan opmerken als het wat ouder wordt en zijn hoofd eens op mijn schoot legt. Je wilt toch geen stinkende mamma zijn. Ik heb een vriendin die baat heeft van het alternatieve circuit, zij een dieet en gaat naar iemand die dingen doet met buisjes (niet inwendig). Volgens haar helpt het, maar ik vind het wel erg vaag... Graag oplossingen!

stank 31 jul 2006 20:18 #13

• babs
Ik denk dat hier niet gauw een oplossing voor gevonden word. Vaak zoeken vouwen het probleem helemaal bij zichzelf. Kijk eens naar jezelf en je relatie !?
Heb je regematig sex met je partner, zo ja, ga er dan ook vanuit dat zijn sperma de zuurtegraad aantast. Vooral als je dagelijks sex hebt.
Mannelijk sperma hoeft ook niet altijd lekker te ruiken, vooral niet als het in kontakt komt met vaginaal vocht. Vrouwen die veel sex hebben met condooms kunnen een allergie tegen latex hebben dat is ook niet goed voor de zuurtegraad.
Eigenlijk moet je er je niet al te druk om maken. De ene dag zul je er meer last van hebben dan op een andere dag, zelfs als je het idee hebt dat je doorlopend stinkt.
Ik reinig mijn vagina overdag alleen met snoetepoetsers (van zwitsal) anders gebruik ik de reinigingsdoekjes van AH eigen merk euroshopper. Hier zit kamille in en dat kalmeert goed. Verder alleen met zuiver water reinigen als je doucht. Geloof me, 9 van de tien keer zul je nergens last van hebben. En wat dan nog als het een tiende keer wel voorkomt.
Dit advies geldt natuurlijk alleen als je zeker weet dat je geen schimmelinfectie of iets dergelijks hebt. succes......

02 aug 2006 11:02 #14

• Paradoxje
wat ben ik blij jullie reacties te lezen!!!
Heb nu al meer zo'n 1,5 last van dit probleem. 1,5 jaar geleden bleek ik een blaasontsteking te hebben, en dachten mn huisarts en ik dat het daar aan zou liggen. Niet dus. De geur is nooit meer weg gegaan. Zelfs getest op Chlamydia en andere soa's etc etc.
Vanalles geprobeerd, van 2 x per week Lactacyd, tot het 'n maand met rust laten (met alle stinkende gevolgen vandien..), tot met lauw water spoelen, tampons in tegen de stank anti-biotica etc etc etc.
Soms is het even weg/minder, maar zoals vandaag dan ruik ik het weer door mn kleding heen, gatverdamme! Ben echt schoon op mezelf, niet t?, want dat tast de zuurtegraad weer aan, maar het blijft terug komen. Schaam me dood, en ik ben het echt zat! Moet soms de broek die ik aanhad, dezelfde dag nog in de was gooien!
ben net als sommige van jullie bang dat er iets aan het rotten is van binnen, of ben ik ineens bang/ervan overtuigd dat er een "vergeten" tampon is blijven zitten. (wat ik raar zou vinden)
Het stink iig erg!

Meiden, ik hoop dat er snel een oplossing is!

Stank vagina 14 aug 2006 00:09 #15

• chiquita
Ik moet toegeven dat nu ik South Beach diet aan het doen ben ik het weer heb, dus het kan te maken hebben met te veel eiwitten eten. Vooral een verstoorde darmflora schijnt een probleem te zijn en invloed te hebben op candida..althans ik denk dat het allemaal om candida draait. Succes
Laatst bewerkt: 14 jun 2011 09:35 door Anoniem1.

29 sep 2006 14:04 #16

• Anoniem
Ik herkent dit probleem en vermoed dat bij mij de oorzaak ergens anders ligt. ik heb nu al een jaar lang een schimmelinfectie. Ik krijg er dan een zalf voor voor twee weken. Dit helpt goed. tot dat ik weer sex heb. Ik heb namelijk zo'n droge vagina daar is geen glijmiddel tegen bestand. (een paar keer stoten en ik mag er wel weer flink wat in smeren om het even plat te zeggen). doordat die vagina zo droog is schuurt deze van binnen open en nestelt zich die schimmel hier in. kortom: een paar uur schimmel vrij en het is weer raak.

Wie herkent dit.

bruine vlekken in zwart ondergoed 21 okt 2006 15:12 #17

• J
Het was voor mij wel een 'opluchting' om te lezen..heb dit zelf namelijk ook. En het waslijn idee ook....
en loop er zelf ook al een tijd mee rond..hoe dit kan.
maar aan de zuurtegraad dus... of zijn er nog andere mogelijke oorzaken?

stink kut 25 okt 2006 22:21 #18

• leif meisje
ej ej
ik heb vaak sex met een jongen. Maar hij wil me niet beffen omdat ik zo stink en hij zegt dat hij het graag doet maar niet bihj mij. ok zegt hij dat ik nooit iemand anders kan vinden wie met mijn naar bed wil. Ik woel me hier heel kut onder ik ruik zelf niks en ik doe er van alles aan ik douch me elke dag dan maak ik mijn vagina schoon met intiem zeep en lauw water. Ik weet het ook niet meer help ik voel me echt kut. Ik wil een normale kut hebben echt niet leuk als hij dat elke keer zegt :< help

25 okt 2006 22:48 #19

• Mar
waarom hb je sex met een jongen die zulke kwetende dingen zegt? dat pik je toch niet?

31 okt 2006 16:12 #20

• arts
Hoi dames,

Veel van jullie klachten zijn kenmerkend voor bacteriele vaginose. Dit is geen SOA, maar een infectie die kan ontstaan doordat de natuurlijke zuurtegraad van de vagina verstoord word.

kijk eens op: www.huidziekten.nl/folders/nederlands/soabacterielevaginose.htm

Ga met je klachten en dit verhaal naar de dokter als hij/zij hier zelf nog niet mee was gekomen.

Succes.

stank vagina 31 okt 2006 22:31 #21

• manon
Goedenavond,
Ik zou ten eerste het laatste bericht van de arts lezen en de link zoeken + door lezen.
Vaak heeft de geur (ik vind stank zo'n ondankbaar woord, voor iets waar je niks aan kan doen) inderdaad te maken met een (bacteriële) infectie. Daarnaast het volgende:
- draag altijd onderbroeken van katoen
- draag liever géén tampons tijdens de menstruatie (ook niet om geur niet te ruiken)
- zuurgraad van de vrouw kan uit balans raken door sperma
- de pil gebruiken kan de zuurgraad in vagina veranderen en geur veroorzaken
- niet iedere vrouw kan tegen het gebruik van lactacyd, soms wordt de klacht juist erger
- probeer jouw algehele weerstand te verhogen (multi-vitamine ed en vooral Vit. C)
- evt. schimmelinfecties hoeven niet persé een geur te verspreiden
- houdt de vaginale afscheiding goed in de gaten (bij sterke verkleuring naar arts)
- 3x p.w. een lauw zitbad met appelazijn kan de zuurgraad verbeteren
- een anti-biotica kuur kan ook de zuurgraad veranderen of minder weerstand
creeëren, waardoor je vaginaal meer vatbaar bent
- een ammoniak-geur geeft meestal aan dat er een ontsteking/infectie zit (ga naar arts)
Ik hoop dat het jullie (een beetje) helpt en veel succes!
Groeten

... 21 feb 2007 12:29 #22

• Anoniem
Je moet cicatridina eens proberen. Verkrijgbaar bij apotheek.
Laatst bewerkt: 29 nov 2011 10:18 door Anoniem1.

16 mrt 2007 13:41 #23

• angel27
je moet je vagina met niet al te heet water wassen en gebruik ook een schone en zachte
washandje zo neem je al het vuil mee. ga daarna op je hurken, stop je vinger in je vagina en water er bij zo komt al het slijmrige in je vagina naar buiten. 2. als je heb geurineerd veeg je vagina van voor naar achter af zodat er geen bacterien van de anus in je vagina terecht komen is dat wel het geval gaan je vagina wel stinken. reinig je vagina ook na de sex zo voorkom je ook nare luchjes. draag altijd een inlegkruisje of een minni mandverband dit verkleind de kans op een blaasontsteking, wel regelmatig je maandverband of inlegkruis verwisselen totslot je hooguit 2 keer per dag je vagina reinigen. succes!

16 mrt 2007 19:06 #24

• Anoniem
Uhm iedereen weet toch inmiddels dat inlegkruisjes juist dit soort dingen kunnen veroorzaken/ in stand houden!?

vagina 22 feb 2008 08:15 #25

• Saskia
Ik had ook last van een niet lekker ruikende vagina, vooral in de ochtend rook het erg naar ammoniak. Daarnaast had ik ook last van afscheiding in mijn onderbroek en een heel klein beetje urine verlies. Ik ben er mee naar de dokter gegaan en ik bleek suikerzieket te hebben (diabetisch type II). Vooral bij een hoge bloedsuikerspiegel krijg ik last van mijn vagina, geur en afscheiding. Ik zou maar naar de huisart gaan en let er vooral op of je urine naar ammoniak ruik, want dat betekend dat er veel eiwitten en suiker in je urine zit.
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op