Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Soort kleine puistje ingang vagina!

Soort kleine puistje ingang vagina! 17 dec 2005 22:02 #1

• Anoniem
Lieve mensen,

Ik ben echt radeloos. Al lange tijd heb ik last van mijn vagina. Ik ben al verschillende keren naar de huisarts geweest en heb al verschillende zalfjes en medicijnen gehad voor schimmelinfectie. Maar nu bekeek ik pas geleden mijn vagina in de spiegel(ik wilde weten waar die brandende pijn vandaan kwam) en zag dat ik net bij de ingang van mijn vagina 1 hele kleine puistje bij de ingang van mijn vagina had(wel binnen mijn vagina). Als ik er op druk voel ik dus dat branderige pijn. Kan dit een gevolg zijn, omdat ik te lang met die schimmelinfectie ben rond blijven lopen of is het iets anders? Ik ben nog maagd, dus het kan geen SOA zijn, maar ik ga binnenkort wel trouwen en ben bang dat het voor problemen gaat zorgen bij het vrijen. Dat weet ik eigenlijk wel zeker,want die plek doet al pijn bij het aanraken met mijn vinger! Kan iemand mij aub helpen, ben echt radeloos. Ik wil hier heel graag vanaf. Ik heb allerlei verhalen gelezen dat er zelfs operaties aan te pas moeten komen. Ik moet er niet aan denken!!

18 dec 2005 19:03 #2

• Kim
Ik heb natuurlijk jouw vagina niet gezien, maar je verhaal klinkt als een gewone candidiasis (schimmelinfectie). Schimmelinfecties komen vaak voor en zijn erg makkelijk te behandelen. Je noemt al de zalfjes die je van de dokter hebt gehad. Het is ook niet vreemd dat je die infecties steeds terugkrijgt. Er zijn zelfs vrouwen die elke keer als ze ongesteld zijn geweest een candidiasis krijgen!
Deze infecties kun je zelf helpen voorkomen door een beetje 'lief te zijn' voor je vagina. Je mag je vagina bijvoorbeeld nooit wassen met zeep. Ook de speciale intiem-wasgels zijn niet goed voor de zuurgraad. Water is echt de beste manier!
Voor de zekerheid kun je even naar de huisarts gaan. Maak een afspraak en vertel hem/haar wat je hebt gezien. Misschien is jouw omschrijving al voldoende, misschien moet er even naar gekeken worden. Ik denk niet dat je geopereerd hoeft te worden. Sterker nog; waarschijnlijk is een zalfje al voldoende.

Succes

Re:Soort kleine puistje ingang vagina! 03 dec 2012 12:30 #3

• Clara
En wat was het? Ik herken dit namelijk bij mezelf. Ik weet dat je bericht van jaren terug is, maar mocht je t lezen....

Re:Soort kleine puistje ingang vagina! 03 dec 2012 12:42 #4

Bedoel je klier van Bartholin?

Re:Soort kleine puistje ingang vagina! 03 dec 2012 12:45 #5

Soort kleine puistje ingang vagina! 04 feb 2014 18:27 #6

• Anoniem
Ik heb al een tijdje last van een puistje net tussen mn anus en vagina. Het jeukt. Ik ben geen maagd meer maar ik vrij altijd met condoom.
Ik denk dat het gewoon een infectie of ontsteking is maarja wil toch even zeker weten.

Soort kleine puistje ingang vagina! 04 feb 2014 18:47 #7

Als het echt een puistje is, zal het waarschijnlijk een ontstoken haarzakje zijn dat ontstaat door een ingegroeide haar. Als het lang duurt en je er regelmatig last van hebt, ga dan even naar de huisarts.
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op