Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Doe hier de slaaptest!

Heeft u wel eens slaapproblemen of last van snurken, vermoeidheid of concentratieproblemen?
Doe dan onderstaande medisch erkende slaaptest van Dokter.nl, om ernstige gezondheidsproblemen te voorkomen. De uitslag van de vragenlijst geeft aan of er bij u wel of geen verhoogd risico is op een slaapstoornis.

Geef aan wat op u van toepassing is:

1. U snurkt
Maak a.u.b. een keuze

2. Bent regelmatig vermoeid
Maak a.u.b. een keuze

3. Last van apneus  (door partner vastgestelde ademstops tijdens slaap)
Maak a.u.b. een keuze

4. Hoge bloeddruk
Maak a.u.b. een keuze

5. U heeft duidelijk last van overgewicht (BMI= bodymassindex > 35)
Maak a.u.b. een keuze

6. Ouder dan 50 jaar
Maak a.u.b. een keuze

7. Halsomvang is meer dan 40 cm
Maak a.u.b. een keuze

8. U bent een man
Maak a.u.b. een keuze

Uitslag vragenlijst

Vul hieronder uw naam en e-mailadres in en ontvang binnen enkele ogenblikken per mail de uitslag op uw ingevulde vragenlijst.

Achternaam
Vul a.u.b. uw achternaam in

Uw e-mailadres
Geef a.u.b. een e-mailadres op

Vink a.u.b. de algemene voorwaarden aan

Uw privacy zal te allen tijde gerespecteerd worden. Dat betekent dat er geheimhouding rust op uw persoonlijke en medische gegevens. Uw gegevens zullen dan ook nooit aan derden verstrekt worden.

Ik wil graag gebeld worden door een KNO-arts als er een substantieel risico bestaat op OSAS:

Uw telefoonnummer (optioneel)
Ongeldige invoer

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Jeuk schaamlippen (geen afscheiding, dus geen schimmel?)

Jeuk schaamlippen (geen afscheiding, dus geen schimmel?) 20 sep 2003 20:33 #1

• Jo
Ik loop al jaren met dit probleem: ik heb jeuk zonder afscheiding uit de vagina, vooral op de grens van grote schaamlippen met zachte huid van de vulva, soms gecombineerd met kleine kloofjes in de huid onder de vagina en dat alles in vlagen (nu, de laatste maanden alleen in meer of mindere mate jeuk). Al diverse malen bij de huisarts geweest, die anti-schimmelcremes en vaginale pillen voorschreef die niet echt hielpen, maar waarvan mijn huid misschien wel dunner is geworden (een van de bijwerkingen volgens de bijsluiter) en die ik niet meer durf te gebruiken. De laatste tijd heb ik overigens wel vaak (vooral 's ochtends) aan de buitenzijde van de kleine schaamlippen een witte, smeerachtige substantie, die volgens mij verband houdt met de jeuk. Dit witte spul is niet vloeibaar, maar creme-achtig en komt beslist niet uit mijn vagina daarin en omheen is niets te zien; ook geen klachten aldaar). Ik heb het ook al een keer onder de microscoop bekeken (ik ben bioloog), maar zag alleen eigen cellen en geen schimmelcellen. Het is dus misschien een soort talg, als reactie van mijn lichaam op de jeuk en het krabben, maar het zou misschien ook een bacterie-infectie kunnen zijn, een allergie, eczeem of nog iets anders. Wat mij vooral helpt, is de vulva met (koud) water wassen, liefst na ieder toilet gebruik. Ik gebruik daar een lege plastic fles voor, die ik met koud of lauw water vul en op het toilet zittend gebruik en daarna met een alleen voor dat doel te gebruiken handdoekje. Verder draag ik uitsluitend katoenen onderbroeken zonder inlegkruisje, die ik handmatig was en zeer grondig uitspoel. Ook alle andere adviezen ter voorkoming van jeuk en evt. schimmelinfectie doe ik altijd al of heb ik opgevolgd. De jeuk is vrijwel dagelijks aanwezig en volgt niet mijn menstruatiecylus. Ik gebruik de pil en slik deze het laatste jaar ongeveer twee maanden achtereen door, zodat ik minder vaak menstrueer. Ik gebruik dan wel tampons.
Als de jeuk echt te erg wordt gebruik ik mult-gyn-gel, dat verkoelt ook een beetje.
Echt tevreden met hoe het nu gaat ben ik echter niet: ik wil graag weten wat de oorzaak is, zodat ik misschien daar wat aan kan doen. Ik wordt er een beetje gek van (mijn vriend vaak ook, want door dit probleem heb ik soms ook geen zin om te vrijen of het doet pijn vanwege opengekrabte plekjes of kloofjes), maar 'durf' ook niet naar de huisarts of een gyneacoloog, juist omdat er niets te zien is…

Re: Jeuk schaamlippen (geen afscheiding, dus geen schimmel?) 11 dec 2003 23:48 #2

• Anoniem
Nou dit komt me zeer bekend voor.Door de jeuk moet je krabben en maak je het eigenlijk weer erger.Een koud washandje wil inderdaad wel helpen.
Ik denk wel eens dat het door stress komt.In je onderbewuste zal het je zwakke plekken opzoeken.Dat is bij mij nu op dit moment het geval.
Ik kreeg nog wel de tip om sudocreme(voor babybilletjes) te gebruiken.
Die kunnen soms ook zo open zijn door luieruitslag.
Het zal het zoveelste middeltje zijn die ik probeer,maar wel het proberen waard.Ik wil niet naar de huisarts.

Re: Jeuk schaamlippen (geen afscheiding, dus geen schimmel?) 11 jan 2005 14:45 #3

• Anoniem
Ik zit met PRECIES het zelfde probleem!
Wat je daar zegt over dat wit spul enzo! heb ik ook!!!!

Help, ik heb ook al vanalles geprobeerd! en ik ben wel al naar dokter geweest, al 5 soorten dingen geprobeerd, niets helpt!

11 jan 2005 23:17 #4

• Anoniem
Is er ooit bij jullie getest op suikerziekte ?? Een van de kenmerken is langdurige jeuk aan de vagina.

Jeuk Schaamlippen 13 jan 2005 13:43 #5

• Anoniem
jep is getest, alles was normaal!
IK WIL GEHOLPEN WORDEN ben dat echt beu!
Laatst bewerkt: 09 mrt 2011 10:52 door Anoniem1.

19 jan 2005 17:45 #6

• Anoniem
Ik heb precies hetzelfde en bij mij is het gerelateerd aan spanningen. Tijdens stressvolle periodes komt het opzetten en daarna verdwijnt het weer.

Re: jeuk 24 jan 2005 11:25 #7

• Anoniem
Ik loop al een jaar met dit probleem, de dokter vertelde dat het een candida schimmel was dat wist hij zonder er naar te kijken of het te laten onderzoeken. Ik heb inmiddels al vele cremes en pillen gehad maar niets hielp. Ik sta op het punt om om een uitstrijkje te vragen ookal heb ik hier een hartgrondige hekel aan. Ik ben 31 jaar, heb nu ongeveer al 5 jaar een slecht gereguleerde suikerziekte type 1 en sta ook al een lange tijd onder grote spanningen en gebruik daar ook al een jaar paroxetine voor nu nog maar 1 per dag. hoe kom ik er achter of mijn vaginale jeuk gerelateerd is aan spanningen? Voor mijn gevoel worden daar namelijk wel erg gemakelijk klachten aan toegeschreven.
Ik vind dit nogal een langdurige en lichamelijke klacht om toe te schrijven aan spanningen. Komt bij dat het een constant probleem is en spannings klachten op en neer gaan in mijn ervaring.
Laatst bewerkt: 09 mrt 2011 10:50 door Anoniem1.

24 jan 2005 15:32 #8

• Anoniem
Het is geen constant probleem, zoals ik schreef, het komt opzetten tijdens stressvolle periodes en verdwijnt daarna weer.

04 apr 2006 20:55 #9

• lyonne
Ik kamp met hetzelfde probleem als hierboven (boven die spammers dan he;-)

Een gewone schimmelinfektie heb ik sinds 2 jaar,...zo`n beetje toen ik weer met de diane pil begon.
Ongeveer 7 x per jaar en een week voor mijn menstruatie begint het dan.De gewone canesten creme en pillen combinatie helpt dan goed.
Maar sinds ruim 3 weken geleden begon het weer te jeuken (weeer een week voor mijn menstruatie) dus ik dacht aan de gewone schimmelinfektie,ik had nog wat creme en heb dat gebruikt.Meestal verdwijnt de schimmel na mijn menstruatie vanzelf.
Nu is het wel anders, ik heb bij mijn buitenste schaamlippen een soort uitslag (lijken wel muggebultjes) en het jeukt ontzettend.
Ik heb geen last van afscheiding en in mijn vagina zelf geen jeuk of last.
steeds als ik denk dat het overgaat begint het weer ik heb nu al meer dan 3 weken hevige jeuk...ik heb zelfs aan herpes genitalis gedacht, ook al heb ik geen blaasjes,maar omdat het zo erg jeukt.
Ik dacht ook dat het kwam door het scheren omdat het op die plaats begon, maar nu tijd niet geschoren.
Hygienisch was ik al heel erg,maar ga nu helemaal hygienisch te werk, je weet van gekkigheid niet waar je het moet zoeken.

Nu heb ik ook last van mijn eierstokken(?) baarmoeder(?) ,..in ieder geval voel ik van alles in mijn onderbuik. Ook had ik laats een klein beetje bloedverlies.

Gisteren naar huisarts geweest en hij heeft uitstrijkje genomen en dat moeten we dan even afwachten.

Ik heb zo`n 7 jaar gelelden wel een chlamydia infektie gehad die is metteen ontdekt en verholpen, dokter heeft me 2 jaar geleden toen de schimmelinfektie begon al onderzocht en ook op chlamydia voor het geval dat omdat hij zij dat het mischien nog niet weg zou zijn?....
Nu heeft tie weer daarop gezocht en verder op schimmels dacht ik.

Nou ik wacht maar even af,....heeft iemand anders ook deze verschijnselen erbij?(buikpijn) en hoe is het met de startster van deze topic?????

Mijn man heeft overigens geen last nergens van.

Hoop dat er iemand een tip of iets heeft....word gek van de klachten en maak me best zorgen!!!

Groetjes,lyonne

05 apr 2006 20:09 #10

• M
ik heb ook last van kloofjes, en witte substantie, maar niet echt last van jeuk of andere afscheiding. wat ik wel heb is heel erg pijn bij de sex, erna een branderig gevoel. niet altijd al gehad en net zo vaak bij de dokter gezeten maar die pillen en capsules hebben niet geholpen. ook had ik regelmatig blaasontsteking maar daar ben ik inmiddels van af. op de 'gouden kweek' was ook niks te zien. hebben jullie ook pijn bij sex? of had iemand dat en heeft een medicijn wel geholpen?

06 apr 2006 17:25 #11

• lyonne
ik heb geen pijn bij sex,maar ben momenteel sinds ik deze klachten heb ook ff sexloos omdat ik bang bent dat dat t erger maakt,....dus nu weet ik t eigenlijk niet....

13 apr 2006 17:08 #12

• Lyonne
Nou ik ben inmiddels bij de huisarts geweest en die heeft een kweekje gemaakt en de uitslag hoorde ik gisteren, er is een bacterie gevonden.
Ik zou een antibioticum kunnen krijgen maar omdat de klachten minder waren geworden hoefde het toch maar niet.
Nu een dag later heb ik weer last van jeuk,...houdt t dan nooit op?
Morgen dan nog maar bellen,....erigenlijk begrijp ik niet hoe ik aan die bacterie kom of wat voor bacterie het is???

Heeft iemand dit ook wel eens gehad????

. 25 apr 2006 08:27 #13

• Elle
Hey Lyonne,
welke medicatie is het die je nu moet gebruiken?
Ik heb momenteel een schimmelinfectie en moet gyno-dactarin gebruiken, ik hoop maar dat volgende week alles voorbij is. Want dat is toch zo irritant, he...

Groetjes,
Elle

Ook kriebel! 02 mei 2006 22:17 #14

• Jolanda
Hey hallo,

Heb mn heil maar even op het internet gezocht. Heb sinds een kleine week last van jeuk. Ik heb bij een van de dames gelezen dat het bij haar begon toen ze weer aan de diane pil begon, heel toevallig ben ik hier een paar weken geleden mee begonnen (eerst paar jaar geslikt, toen gestopt en nu weer begonnen) een paar geleden heb ik ook zo n jeuk gehad, is vanzelf weer overgegaan. Kan me allleen niet herinneren dat ik toen met de diane pil ben begonnen. De kriebel komt en gaat, het kriebelt alleen alsof er kleine haartjes in prikken verder is er niets te zien. Ik heb nu lactacyd gekocht en wat natusan om de boel te verzachten. Ik heb wel vorige week voor het eerst sexueel contact gehad met mijn vriend, hij heeft nergens last van..kunnen mannen ook drager zijn van bepaalde geslachtsziektes? Daar dacht ik in eerste instantie aan, maar nu ik dat van de diane pil heb gelezen begin ik toch wel te twijfelen..

Dames, succes met de kriebel!

Groetjes Jolanda

21 mei 2006 02:15 #15

• Lyonne
Hoi....ik heb toch nog een antibioticum gehad (k weet ff niet uit mn hoofd t merk) en toen is het verdwenen.
Helaas is het nu weer begonnen grrrrrrr

Wat je zegt over de diane pil....ik ben 2 jaar geleden weer met die pil begonnen en heb sindsdien een schimmelinfectie.
Alleen wat ik laatst had en nu weer voelt toch weer anders aan, en helpt ook de gewone antischimmelcreme niet tegen.

Re: Jeuk schaamlippen (geen afscheiding, dus geen schimmel?) 18 okt 2006 15:46 #16

• Janneke
Hoi, ik heb nu sinds een jaar dezelfde klachten als jij, de jeuk zit nu ook op het zachte deel tussen anus en vulva, het is om gek van te worden, ik krab me helemaal kapot. Ik ben al bij de gyneAcoloog om raad geweest EN bij een internist maar geen enkel zalfje helpt. Ik vraag me nu af of er bij jou na al die tijd al een oplossing uit de bus kwam ?
Laatst bewerkt: 09 mrt 2011 11:06 door Anoniem1.

27 okt 2006 23:45 #17

• Tina
Dit heb ik ook, komt het misschien niet van heel lang een string dragen en nu is het helemaal "uit de hand gelopen" Door krabben en strings... Bij mij zit er ook tussen de Vulva en anus een soort bruine huid (dat jeukt dus)... weet niet of dit er al eerder zo precies was en ook zo er uitzag... Draag nu onderbroeken en krab niet...
GR

Re: Jeuk schaamlippen (geen afscheiding, dus geen schimmel?) 23 jul 2008 03:09 #18

• vraag
hallo, ik ben 14 jaar, en heb ook last van dat spul. het is wit beetje brokkelig best wel klein, en het zit onder de schaamlippen, af en toe heb ik een beetje jeuk maar niet zo heel erg. en het stinkt ook niet ofzo. ik zou graag willen weten wat het is, weet u het misschien, of kunt u mij wat tips geven ? heel erg bedankt.

Re:Jeuk schaamlippen (geen afscheiding, dus geen schimmel?) 28 aug 2008 19:37 #19

• Esmeralda
Hey ik last van jeuk en wit spul in mijn vagina. elke dag heb ik last van jeuk en last van wit spul in mijn ondergoed. moet ik de huisarts waarschuwen of moet ik gewoon door het leven hiermee? en weten jullie wat het is?
groetjes Esmeralda
Laatst bewerkt: 09 mrt 2011 11:11 door Anoniem1.

Re:Jeuk schaamlippen (geen afscheiding, dus geen schimmel?) 30 aug 2008 21:01 #20

• anoniem2
Ik denk dat ik dit ook heb. Ik heb een soa-test laten doen, kwam niets uit. Nog specifiek getest op trychiominas ofzoiets. Want dat leek er een beetje op, maar onder een soa kon ik het zelf niet plaatsen, en de soa-arts ook niet. Die zei dat het misschien een schimmel was. Maar die vond sowieso dat ik me maar aanstelde! De zuurgraad was ook goed zei die, dus BV was het dan ook niet. Nu ben ik bij de dokter geweest, en heb ik een ei-achtig iets gekregen, voor een schimmelinfectie. Ik hoop echt dat het hiervan overgaat. Maar ik ben bang van niet. Maar hebben jullie ook dat de binnenste schaamlippen rood worden en opzwollen, en dat de 'kriebel'/jeuk, dan op de schaamlippen veranderdt in gewoon heel gevoelig pijnlijk iets?

Re:Jeuk schaamlippen (geen afscheiding, dus geen schimmel?) 13 sep 2008 14:50 #21

• an
Ik heb dit probleem ook al jaren.
Ik heb geen jeuk, wel gehad of als ik mij niet was, maar heb vooral last van de witte substantie tussen mijn schaamlippen en bij bij zit het ook boven tussen mn billen.
Ik heb ook al verschillende cremes geprobeerd, maar dat zijn dan anti schimmel cremes en dat helpt wel een beetje maar dat wil je ook niet elke dag gebruiken, daar zitten toch niet al te goede bestandsdelen in. Ook vind ik het geen prettig idee dat mijn vriend eventueel met die creme in aanraking komt.
Ik draag tegenwoordig hipsters ipv strings maar dat maakt niet uit. Verder heb ik het altijd even erg, alleen rond de menstruatie kan ik last krijgen van zo een kloofje, altijd op de zelfde plek. Ik wordt er gek van en moet altijd opfrissen of douchen 's ochtends en 's avonds, spontane sex is er ook niet echt bij.
Toch hoop ik dar iemand is met een oplossing!!!!

Re:Jeuk schaamlippen (geen afscheiding, dus geen schimmel?) 13 sep 2008 15:03 #22

• Evert
Vaginale jeuk is een veel voorkomend probleem.

Nestosyl is een verdovende, verkoelende en verzorgende zalf. Daarmee zullen de klachten afnemen. Het kan zijn dat een eenmaal weer tot rust gekomen vagina geen candidabehandeling meer behoeft.

Van intravaginale melkzuurapplicatie (zoals Lactacyd) is geen enkele werkzaamheid bekend dan wel wetenschappelijk aangetoond. Hetzelfde geld voor de toepassing van Lactobacillus acidophilus bevattende (in de volksmond: Bulgaarse) yoghurt

Het feit dat het dat jeuk klachten blijven bestaan is dus ook onafhankelijk van het gebruik van deze middelen.

Lichen sclerosus (et atrophicus) vulvae kan inderdaad ook jeuk (en pijn) geven. Maar jeuk doet niet automatisch denken aan lichen sclerosus, al was het maar omdat het een uiterst zeldzame ziekte is. (Ca. 1 op 300-1000 van de verwezen patiënten naar de dermatoloog wordt als zodanig na biopt gediagnosticeerd) Tevens heeft lichen een meer chronisch karakter en presenteert zich dus anders.

Als laatste is belangrijk dat met uitwendig gebruik inderdaad wordt bedoelt het niet slikken van een middel, ook al worden bepaalde middelen in de vagina gebracht.

Therapie is bij voorkeur lokaal, dwz daar waar de klachten zijn en dus geen tablet. Dit minimalisseert de kans op bijwerkingen. Dat kan met vaginale tabletten zijn, capsules, ovules of lokale crème.

Re:Jeuk schaamlippen (geen afscheiding, dus geen schimmel?) 13 sep 2008 15:25 #23

• an
Best Evert,

een lang verhaal, maar ik zie niks van mij symtomen terug in jou verhaal.
Ik wil graag na het gebruik van een creme of iets anders dat het weg blijft ebn dat doet het dus niet en daarom gebruik ik nu ook geen creme alleen als het heel erg is en als ik een kloofje heb.
Ik wil af van de witte korrelige substantie!!
Heb je hier ook tips voor?

Re:Jeuk schaamlippen (geen afscheiding, dus geen schimmel?) 03 feb 2009 09:58 #24

• annoniem
Hallo,

Ik heb ook al jaren last van jeuk. Vaak na mijn menstruatie. Volgens de dokter kan ik niet overgevoelig zijn voor maandverband maar sinds ik dit niet meer gebruik gaat het stukken beter en heb ik geen keurtje meer nodig gehad.
Wel heb ik nog steeds regelmatig jeuk en opgezette rode schaamlippen. Ik gebruik na het verkoelen met koud water, uiercreme (van die gele/vette) en dat verzacht. Ook helpt het om regelmatig sex te hebben. Enne nee als ik jeuk heb heeft het niks te maken met opwinding. En ook ik heb af en toe van die zalfachtige smeer tussen de schaamlippen.
Ik hoorde laats een klein stukje op TV iets over een ziekte dat vrouwen altijd gevoelige rode opgezette schaamlippen hebben, wie heeft dit gezien? Ik was op bezoek en durfde niet te vragen of ze het dat TV programma wouden laten aan staan.

Re:Jeuk schaamlippen (geen afscheiding, dus geen schimmel?) 03 feb 2009 10:01 #25

• sus
Hallo,

Ik heb ook al jaren last van jeuk. Vaak na mijn menstruatie. Volgens de dokter kan ik niet overgevoelig zijn voor maandverband maar sinds ik dit niet meer gebruik gaat het stukken beter en heb ik geen keurtje meer nodig gehad.
Wel heb ik nog steeds regelmatig jeuk en opgezette rode schaamlippen. Ik gebruik na het verkoelen met koud water, uiercreme (van die gele/vette) en dat verzacht. Ook helpt het om regelmatig sex te hebben. Enne nee als ik jeuk heb heeft het niks te maken met opwinding. En ook ik heb af en toe van die zalfachtige smeer tussen de schaamlippen.
Ik hoorde laats een klein stukje op TV iets over een ziekte dat vrouwen altijd gevoelige rode opgezette schaamlippen hebben, wie heeft dit gezien? Ik was op bezoek en durfde niet te vragen of ze het TV programma wouden laten aan staan.[/quote]
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op