Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

gekantelde baarmoeder

gekantelde baarmoeder 02 sep 2003 13:17 #1

• Corrie
Hoi ik wil graag weten wat voor gevolgen een gekantelde baarmoeder kan hebben. En wat voor klachten je daar van kan hebben.

Re: gekantelde baarmoeder 19 nov 2003 18:05 #2

• Sanne
Voor zover ik weet kan het totaal geen kwaad. Mijn baarmoeder is ook gekanteld, naar achteren.

Ik heb het mijn gyneacoloog gevraagd en die zei dat het verder helemaal niets uit maakt.

Hoop dat je hier wat aan hebt!!
Laatst bewerkt: 03 mei 2011 10:26 door Anoniem1.

Re: gekantelde baarmoeder 20 nov 2003 18:17 #3

• milou
hallo,

als je een gekantelde baarmoeder hebt dan heb je als het goed is met je menstruatie meer lage rugpijn dan buikpijn.
ook in je zwangerschap kan je meer last krijgen van je rug dan je buik
maar het is niet gevaarlijk.
groetjes milou

Re: gekantelde baarmoeder 07 jan 2004 17:23 #4

• joke
Jaren heb ik al last van lage rugpijn, die steeds pijnlijker wordt, ik ben er sinds kort achter, dat dit komt door een gekantelde baarmoeder. Je kunt er dus wel degelijk last van krijgen. Ik ben nu in behandeling bij een ostheopaat, die tevens deze oorzaak gevonden heeft.
Misschien ligt het eraan hoe de baarmoeder gekanteld is, bij mij is dit naar links. Hierdoor krijg je druk op de bekkenbodem, wanneer je dus veel tilwerk verricht, gaan je spieren verstijven, hierdoor ontstaat de rugpijn. Zelf ben ik blij nu eindelijk te weten waar die rugpijn vandaan komt, ik heb al ergotherapie en langdurige fysiotherapie, achter de rug en elke keer kreeg ik weer andere ingewikkelde oefeningen mee en niets hielp! Hoop dat je hier wat aan hebt
Laatst bewerkt: 03 mei 2011 10:27 door Anoniem1.

Re: gekantelde baarmoeder 21 feb 2004 17:07 #5

• Anoniem
Jaren heb ik al last van lage rugpijn, die steeds pijnlijker wordt, ik ben er sinds kort achter, dat dit komt door een gekantelde baarmoeder. Je kunt er dus wel degelijk last van krijgen. Ik ben nu in behandeling bij een ostheopaat, die tevens deze oorzaak gevonden heeft.
Misschien ligt het eraan hoe de baarmoeder gekanteld is, bij mij is dit naar links. Hierdoor krijg je druk op de bekkenbodem, wanneer je dus veel tilwerk verricht, gaan je spieren verstijven, hierdoor ontstaat de rugpijn. Zelf ben ik blij nu eindelijk te weten waar die rugpijn vandaan komt, ik heb al ergotherapie en langdurige fysiotherapie, achter de rug en elke keer kreeg ik weer andere ingewikkelde oefeningen mee en niets hielp! Hoop dat je hier wat aan hebt
Laatst bewerkt: 03 mei 2011 10:28 door Anoniem1.

Re:gekantelde baarmoeder 02 mei 2011 21:26 #6

• natasja
Hallo, wie kan me iets vertellen over gekantelde baarmoeder!! Mijn dochter is net 17 jaar, erg jong nog. Maar kreeg vanavond te horen van de fysio. dat ze een gekantelde baarmoeder heeft. Ze heeft heel veel rugklachten, vandaar ie fysio. Wie kan mij hier meer over vertellen,is het gevaarlijk. Moet ik met haar de dokter? gr.natasja
Laatst bewerkt: 03 mei 2011 10:29 door Anoniem1.

Re:gekantelde baarmoeder 02 mei 2011 21:36 #7

Lees ook:

gekantelde baarmoeder
www.dokter.nl/index.php/Vagina-baarmoede...elde-baarmoeder.html

gekantelde baarmoeder, zwanger worden?

Gekantelde baarmoeder, uitstrijkje?

gekantelde baarmoeder ontdekt tijdens zwangerschapecho
www.dokter.nl/index.php/Zwangerschap/147...wangerschapecho.html

Meer vragen en antwoorden over een gekantelde baarmoeder
www.dokter.nl/index.php/Content/uw-zoekr...moeder&sa=zoeken#943

Re:gekantelde baarmoeder 15 jun 2011 11:52 #8

• sandra
een gekantelde baarmoeder is géén aandoening. het is ook niet zo dat de baarmoeder opeens is omgevallen of zo. blanke vrouwen hebben meestal een vooroverliggende baarmoeder, aziatische vrouwen vaak een achteroverliggende baarmoeder die men hier dan "gekantelde baarmoeder" noemt. dit geeft geen klachten en hoeft ook niet behandeld te worden. tijdens zwangerschap richt iedere baarmoeder zich op dus de ontwikkeling is normaal.
misschien heeft u ergens lang terug aziatische voorouders.
rugklachten liggen ergens anders aan.

Re:gekantelde baarmoeder 02 dec 2012 20:41 #9

• Lagerugpijn
Hoi, ik weet niet hoelang deze post al geleden is, maar Sandra ben je ondertussen geholpen door de osteopaat??? Ik zit in het zelfde schuitje en niets helpt bij mij! Heb sinds de zwangerschap zoveel lage rugpijn die steeds erger wordt! Bedankt voor je antwoordje!

Re:gekantelde baarmoeder 03 dec 2012 09:18 #10

Misschien helpt rode tijgerbalsem smeren... Succes met je verdere zwangerschap!

Re:gekantelde baarmoeder 26 feb 2013 19:46 #11

• Corrie
Ben ik nog even,bedankt voor de feetback,lees veel over rugpijn.Heb ik idd ook,voelt als weeen,komt en gaat,vaak aangekaart,niemand wist het,mijn
ha zei dat het ook bij fibromyalgie past.
Nu moet ik een uitstrijkje laten maken en dat lukte niet bij mijn HA omdat ik een gekantelde baarmoeder heb,nu naar de gynecoloog,zie er erg tegenop omdat het bij de HA veel pijn deed.Hoop dat de gynecoloog mijn baarmoederhals verdoofd

gekantelde baarmoeder 17 jan 2014 23:43 #12

• Anoniem
hoy, weet er iemand of je door de gekantelde baarmoeder een beetje wijde vagina van krijgt??

gekantelde baarmoeder 17 jan 2014 23:50 #13

Voor zover ik weet niet.

gekantelde baarmoeder 18 jan 2014 10:07 #14

• Anoniem
door wat kan je het gekantelde baarmoeder krijgen?

gekantelde baarmoeder 18 jan 2014 11:10 #15

Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op