Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

last van pijn in nek, schouders en bovenrug

last van pijn in nek, schouders en bovenrug 17 mrt 2005 21:29 #1

• Anoniem
Hoi,

Ik ben 21 jaar en heb al zo'n 5 ? 6 jaar last van mijn nek, schouders en rug. Ik voel een soort spierpijn die iedere paar uur weer terug komt. Als ik dan met mijn nek kraak, is het weer even over, maar dat is natuurlijk ook niet goed voor mijn nek. Ik ben hiermee al naar mijn huisarts geweest die mij heeft door verwezen naar een Fysiotherapeut. Deze kwam er na circa 15 behandelingen achter dat hij niets voor me kon doen, enkel kraken en masseren (dit helpt vaak ook). Ik ben weer terug gegaan naar de dokter en vervolgens zijn er wat foto's en scans gemaakt in het ziekenhuis, maar hier is nooit iets op gezien. Ik heb ondertussen al met de pijn leren leven, maar het wordt steeds erger. Soms krijg ik er zelfs last van in mijn armen en vingers of krijg ik hoofdpijn. Ik kan er heel chagerijnig van worden. Weet iemand misschien wat precies het probleem is, dan weet ik hoe ik ermee verder moet.

Groeten,
Rob.

Re: last van pijn in nek, schouders en bovenrug 22 apr 2005 23:52 #2

• Erna
Hoi Rob,

Herken je probleem. Ik heb enorme last van mijn nek. De dokter heeft bij mij 'Radiculopathie' geconstateerd. (3e nekwervel). Na een paar keer omvallen (dacht gewoon dat ik griep had) ben ik toch maar naar de dokter gegaan.

Die heeft me nu doorgestuurd naar de fysio. Daar ben ik nu vier keer geweest, echter zonder enkel resultaat (nog). Ik moet daar dus nu sporten, maar ben er vandaag met een KNALLENDE koppijn vandaan gekomen. Slik ibuprofen (800 mg) per keer. Dat is dus niet normaal.

Bij mij kwam het na een kraaksessie van een andere fysio (maar dat was volgens die fysio niet 'te bewijsen')