Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

last van pijn in nek, schouders en bovenrug

last van pijn in nek, schouders en bovenrug 17 mrt 2005 21:29 #1

• Anoniem
Hoi,

Ik ben 21 jaar en heb al zo'n 5 ? 6 jaar last van mijn nek, schouders en rug. Ik voel een soort spierpijn die iedere paar uur weer terug komt. Als ik dan met mijn nek kraak, is het weer even over, maar dat is natuurlijk ook niet goed voor mijn nek. Ik ben hiermee al naar mijn huisarts geweest die mij heeft door verwezen naar een Fysiotherapeut. Deze kwam er na circa 15 behandelingen achter dat hij niets voor me kon doen, enkel kraken en masseren (dit helpt vaak ook). Ik ben weer terug gegaan naar de dokter en vervolgens zijn er wat foto's en scans gemaakt in het ziekenhuis, maar hier is nooit iets op gezien. Ik heb ondertussen al met de pijn leren leven, maar het wordt steeds erger. Soms krijg ik er zelfs last van in mijn armen en vingers of krijg ik hoofdpijn. Ik kan er heel chagerijnig van worden. Weet iemand misschien wat precies het probleem is, dan weet ik hoe ik ermee verder moet.

Groeten,
Rob.

Re: last van pijn in nek, schouders en bovenrug 22 apr 2005 23:52 #2

• Erna
Hoi Rob,

Herken je probleem. Ik heb enorme last van mijn nek. De dokter heeft bij mij 'Radiculopathie' geconstateerd. (3e nekwervel). Na een paar keer omvallen (dacht gewoon dat ik griep had) ben ik toch maar naar de dokter gegaan.

Die heeft me nu doorgestuurd naar de fysio. Daar ben ik nu vier keer geweest, echter zonder enkel resultaat (nog). Ik moet daar dus nu sporten, maar ben er vandaag met een KNALLENDE koppijn vandaan gekomen. Slik ibuprofen (800 mg) per keer. Dat is dus niet normaal.

Bij mij kwam het na een kraaksessie van een andere fysio (maar dat was volgens die fysio niet 'te bewijsen')

Ondertussen zit je er maar mooi mee. Ik gebruik wel eens Perskindol als ik het echt niet meer trek, maar ja. Ik denk ook (en dat zij mijn huisarts ook) dat het niet echt beter zal worden. De huisarts zei dat we alleen wat pijn konden verminderen.
Dit verziekt mijn leven ook in zekere zin.

Heb een eigen zaak en geef nooit de moed zomaar op. Soms heb ik het gevoel dat mijn kop van mijn romp valt van klare ellende, maar toch houd ik moed. Ik hoop ook voor jou dat er een oplossing komt.

Sterkte.... en suc6

Erna

Nekpijn 28 apr 2005 11:39 #3

• Anoniem
Hallo mensen,
Ik las jullie stukje en ik heb er inderdaad ook last van. ik ben nu 22 jaar en heb ook al ongeveer 4 jaar last van mijn nek.
Als ik naar school ben geweest heb ik gewoon pijn in mijn armen en in mijn rug. meestal lig ik dan zo'n 2 uur op bed om 's avonds fatsoenlijk te kunnen zitten op de bank.
Ben er mee naar de huisarts geweest en die zegt dat ik last van stress heb. maar heb ook al bij de fysio gelopen. en ik moet zeggen dat het wel even helpt, voor een paar maanden. maar daarna begint de hele ellende gewoon op nieuw.
Ik wens jullie sterkte en suc6.

Groetjes Jos

08 mei 2005 15:08 #4

• Anoniem
Dit heb ik ook sinds een week.
Maar weet niet of het te vergelijken is.
Bij mij begon het met prikken/branden van m'n achterhoofd.
Toen m'n nek, rug.
Het lijkt wel of de huid weg brandt, en dan die pijn, echt niet normaal meer.
Niks helpt, tijgerbalsem niet, massage niet, ontstekingsremmers niet en gewone paracetamol ook niet.
Ik geef nog borstvoeding aan m'n vier maanden oude zoontje, dus ik mag niks gebruiken.
M'n maag begint nu ook te branden.(maagzweer??)

Groetjes,

M.K.

Re:last van pijn in nek, schouders en bovenrug 18 mei 2013 16:46 #5

• monica
Bij mij is de pijn ook gekomen na 1 behandeling van bovenrug door manueel therapeut. Ik loop al lang met die pijn en ben ba.g dat het nooit meer weggaat. Onderrug is hierdoor ook slechter geworden.
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op