Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Doe hier de slaaptest!

Heeft u wel eens slaapproblemen of last van snurken, vermoeidheid of concentratieproblemen?
Doe dan onderstaande medisch erkende slaaptest van Dokter.nl, om ernstige gezondheidsproblemen te voorkomen. De uitslag van de vragenlijst geeft aan of er bij u wel of geen verhoogd risico is op een slaapstoornis.

Geef aan wat op u van toepassing is:

1. U snurkt
Maak a.u.b. een keuze

2. Bent regelmatig vermoeid
Maak a.u.b. een keuze

3. Last van apneus  (door partner vastgestelde ademstops tijdens slaap)
Maak a.u.b. een keuze

4. Hoge bloeddruk
Maak a.u.b. een keuze

5. U heeft duidelijk last van overgewicht (BMI= bodymassindex > 35)
Maak a.u.b. een keuze

6. Ouder dan 50 jaar
Maak a.u.b. een keuze

7. Halsomvang is meer dan 40 cm
Maak a.u.b. een keuze

8. U bent een man
Maak a.u.b. een keuze

Uitslag vragenlijst

Vul hieronder uw naam en e-mailadres in en ontvang binnen enkele ogenblikken per mail de uitslag op uw ingevulde vragenlijst.

Achternaam
Vul a.u.b. uw achternaam in

Uw e-mailadres
Geef a.u.b. een e-mailadres op

Vink a.u.b. de algemene voorwaarden aan

Uw privacy zal te allen tijde gerespecteerd worden. Dat betekent dat er geheimhouding rust op uw persoonlijke en medische gegevens. Uw gegevens zullen dan ook nooit aan derden verstrekt worden.

Ik wil graag gebeld worden door een KNO-arts als er een substantieel risico bestaat op OSAS:

Uw telefoonnummer (optioneel)
Ongeldige invoer

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

slijmbeurs ontsteking in de heup

slijmbeurs ontsteking in de heup 20 dec 2004 18:07 #1

• Wiljanne
ik heb een slijmbeurs ontsteking in de heup en een spuit heeft nog geen week geholpen en nu krijg ik fysiotherapie omdat alle omliggende spieren en de onsteking erg veel pijn geven. Nu is mijn vraag, ik heb nu 15 maal therapie gehad, 3 maal per week en er gebeurd eigenlijk niets positiefs. hoe lang gaat dit duren, weet iemand dat en zijn er mensen die de zlfde ervaring hebben.

Re: slijmbeurs ontsteking in de heup 21 dec 2004 20:48 #2

• Anoniem
Ik heb slecht nieuws voor je het gaat niet over.
Ik heb ook een slijmbeurs ontsteking aan mijn rechte heup al 2 jaar, ben naar 3 verschillende fysiotherapeuten geweest 2x geprikt en zo veel diclofenac ingenomen dat ik de tel kwijt ben. niks help. Ik heb zelf dagen dat ik niet kan lopen maar helaas er is niks aan te doen en mijn huisarts vind ook nog dat ik me aanstel.
Laatst bewerkt: 09 jun 2011 22:12 door Anoniem1.

28 dec 2004 22:14 #3

• Anoniem
Sorry, maar van een slijmbeursontsteking zal je denk ik altijd last van blijven houden. Ik zelf heb het al ruim 10 jaar in mijn heup en geen behandeling heeft geholpen. Op zich valt er prima mee te leven en te werken, ( ik zelf ben straatmaker) maar je zal wel op bepaalde bewegingen en zithoudingen moeten gaan letten maar dat gaat later automatisch. Succes en groetjes.

Re: slijmbeurs ontsteking in de heup 03 feb 2005 15:38 #4

• marjo
Ik heb ook slijmbeursontsteking gehad in mijn bovenbeen. Was binnen no time over! Eerst pijnstillers gehad en ontstekingsremmers. Die hebben niet geholpen, dus naar de fysio. Nar drie keer was het over!
Als het niet over gaat helpt het misschien om naar een orthopeed te gaan. Ze kunnen de slijmbeurs namelijk altijd weghalen zo is mij verteld.
Laatst bewerkt: 09 jun 2011 22:12 door Anoniem1.

Slijmbeursontsteking in beide heupen 25 feb 2005 10:11 #5

• Heidi
Ik heb al sinds vorig jaar november last van mijn heupen.
ik dacht eerst dat het gewoon spierpijn was, maar na 4 weken ben ik toch maar naar de huisarts gegaan.
Deze was in eerste instantie een beetje boos om mijn late beslissing de arts te raadplegen.
Het bleek dus slijmbeursontsteking te zijn. En omdat de pijn in vrij korte tijd erg hevig werd, besloot de arts na het slikken van medicijnen, die niet aansloegen, om eerst een spuit in het rechter been te geven. Heeft ??n dag niet zeer gedaan en toen begon alles opnieuw, met nog heviger pijn. Toen was het linkerbeen aan de beurt. Ook precies 1 dag geen last van gehad en nu is de pijn in beide heupen zodanig erg dat ik er niet van kan slapen. (Ik probeer met een kussen tussen mijn knie?n, mijn benen op de zelfde hoogte te houden, maar dit werkt niet echt....)
Omdat ik ook nogal zwakke knie?n heb, heeft mijn arts me aangeraden voorlopig niet te werken en zoveel mogelijk rust te houden, maar ik heb een dochtertje van 3 jaar en daar kan ik niet van verwachten dat ze hele dagen rustig blijft zitten. Bovendien woon ik in een appartementencomplex zonder lift, dus om alleen al bij mijn eigen voordeur te komen moet ik al 54 traptreden op, en in huis heb ik ook nog een trap (maisonnette-woning). Kortom ik ben min of meer ten einde raad en aangezien ik nu 32 jaar ben en erg weinig behoefte heb aan een rolstoel of rollator tegen de tijd dat ik 45 ben, zou ik graag willen weten wat ik nu verder kan doen om hier vanaf te komen, zonder de rest van mijn leven met chronische slijmbeursonsteking in mijn heupen te moeten "rondwaggelen"!
Ik ben al behoorlijk gefrustreerd door mijn beperkte bewgingsruimte etc., dus zit niet echt op super-negatieve reacties te wachten.....
Ik wil graag positieve reacties en vooruitzichten!!!!

Re: slijmbeurs ontsteking in de heup 03 mrt 2005 09:18 #6

• verheij
Hallo ga naar een natuurvoedingswinkel of drogist en haal daar bryonia. Neem dat een paar weken in, en kijk hoe het gaat.

Re: slijmbeurs ontsteking in de heup 13 mrt 2005 21:16 #7

• Anoniem
mijn slijmbeurs is verwijderdt en heb sindsdien weinig of geen last meer dit is in nov. 2001 gebeurd voor behandeling moet je naar de orthopead. groetjes anita
Laatst bewerkt: 09 jun 2011 22:14 door Anoniem1.

Re: slijmbeurs ontsteking in de heup 11 apr 2005 19:32 #8

• ria e
ook ik heb slijmbeurs ontsteking,ook spuiten gehad die even hielpen,ook met fysio ging het niet over.ik probeer het niet te veel te balasten.met slapen is het ook een probleem,ik neem dan een spierverslapper.en probeer te ontspannen.met rust kom je ver.maar uit ervaring weet ik dat het steeds weer terug keert,helaas.
Laatst bewerkt: 09 jun 2011 22:14 door Anoniem1.

Re: slijmbeurs ontsteking in de heup 12 apr 2005 12:40 #9

• Anoniem
Hoi

Ik heb goed nieuws voor je!

Ik verbaas me over het feit dat er zoveel van je lotgenoten al zo lang met deze klachten lopen, want dat is nergens voor nodig. 15 keer fysio is wel genoeg en zou op z'n minst een verbetering moeten brengen. Zoniet zou ik er mee stoppen of het ter sprake brengen bij jou hulpverlener. Vaak gaat het om een slijmbeurs aan de zijkant van je heup (bursa subtrochanterica. Mijn ervaring is, dat je eerst naar en oorzaak moet gaan kijken. Slijmbeursontstekingen onstaan niet voor niks. Vaak zit hier een mechanisch probleem achter. Als een gewrichtsverbinding niet goed beweegt zal de spier die hiermee te maken heeft harder moeten gaan trekken om in dit geval het been nog te kunnen bewegen. Deze spier raakt overbelast en reageert hierop met te veel aan spanning. Onder de pees hiervan ligt een slijmbeurs en bij aanhoudende verhoogde belasting op de beurs zal deze gaan irriteren.

Ik zie vaak, dat het probleem in de bekkengewrichten of soms de heupgewrichten zit, maar gezien de anatomie moet ook de kniefunctie bekeken worden. Dan moet je opzoek naar de oorzaak van dit probleem. Dat ligt vaak in slaap- en sta houdingen (op 1 been).

De behandeling kan dan bestaan uit mobilisatie van de geblokkeerde gewrichten, spanning verlaging van de betrokken spieren en vooral veel advies t.a.v. jou specifieke alledaagse gewoontes. Geen protocolletjes, maar jou 24 uur uitdiepen en samen met jou analyseren.
Afhankelijk van de grootte van de ontsteking is het wel eens zinvol om een injectie te zetten, maar die zal inderdaad alleen maar nut hebben als de rest ook aangepakt wordt.

Ik heb er totaal geen slechte ervaringen mee en heb ze allemaal nog kunnen behandelen met positief resultaat.

Praat met je fysio of huisarts en laat je bekken eens serieus onderzoeken door bijv. een manueel therapeut of een chiropractor.

Loop er niet mee rond.

Blijf kritisch en an handelen.

Herman
Laatst bewerkt: 18 nov 2011 09:32 door Anoniem1.

slijmbeursproblemen 05 jun 2006 09:45 #10

• helma
Sinds anderhalf jaar werk ik met een helium softlaserpen om o.a. slijmbeursproblemen op te lossen. Tot op heden heb ik nog niemand behandeld met een slijmbeurs probleem aan de heup, maar al die andere slijmbeursproblemen losten in korte tijd op.
groeten,
Helma
Laatst bewerkt: 09 jun 2011 22:16 door Anoniem1.

re slijmbeurs ontsteking in heup 25 jun 2006 22:05 #11

• Anoniem
hoi ben vr van nu in 40.
Begin 30 met slijmbeurs ontsteking in re schouder begonnen. injectie's hielpen niet , fysio hielp niet, uit eindelijk geopereerd omdat verkalking was opgetreden. later hetzelfde in enkels en in li schouder. Sinds kort nu ook in heupen. ook weer met injectie's begonnen, maar heb weinig hoop. bandenstelsen is overal te slap dat is dus mijn oorzaak helaas.
Heb in de loop der tijd wel gemerkt dat het vaak langdurige kwesties zijn en injectie's nauwelijks helpen.
De beste remedie heb ook ik nog niet gevonden.
s6 zou ik zeggen!

20 apr 2007 08:33 #12

• "The Bolletaz&quot
Ik ben een jongen van 23 jaar en heb dus ook een slijmbeurs ontsteking in mijn rechterheup. Ik loop er nu 2 maanden mee en heb afgelopen vrijdag mijn 2de injectie gehad en sinds maandag werk ik niet meer. Ik heb dus nu 'rust'.

Omdat rust een vaag begrip is ging ik eigenlijk ff zoeken op internet. Mijn team moet vanavond softballen en ik wil mee om te kijken. Mijn vriendin zegt dat als ik mee wil ik maar een rolstoel moet regelen, ik vond dat onzin, na al jullie positieve berichten vraag ik me af of t niet beter is om echt thuis te zitten/liggen 2 weken en hopen er daadwerkelijk vanaf te komen.

Ik zit nu 4 dagen thuis en ik word gek 2 weken haal ik nooit denk ik, maar misschien is een slijmbeurs ontsteking best wel serrieus als ik zie dat sommigen er al jaren mee lopen.

Dus als iemand een tipje heb van wel of geen rolstoel of echt rust pakken nu t nog pril is graag. En verder allemaal (en ik met jullie) suc6

slijmbeurs ontsteking 31 jul 2007 21:29 #13

• hanny
hallo. ook ik heb een slijm beurs ontsteking in mijn linker schouder.met diclofinac,maag capsules,en pracetamol .helpt het weinig.en kan ik terug komen voor spuiten .
ik vind dat moeilijk want de spuiten helpt niet veel (int verleden aan beiden schouders kalk weg gehaald)alvorens met spuiten geprobeerd om niet aan de schouders geholpen te hoeven worden.,daar naast vind ik dat je van die cortison overbeharing krijgt en wanneer je gevoelig voor t laatste bent,hoop je dat het een verdwijnt maar heb je er een probleem bij.maar lees net dat iedereen er niet gouw van af komt door welke middelen dan ook .maar wat dan ???heeft iemand nog een goede raad?
Laatst bewerkt: 09 jun 2011 22:19 door Anoniem1.

28 aug 2007 01:46 #14

• Anoniem
kijk eens in je buurt naar een osteopaat

diclofinac is slecht voor de maag, heb je nog geen klachten ?

Re: slijmbeurs ontsteking in de heup 03 jun 2008 21:26 #15

• cokky
Hallo ik heb een slijmbeurs ontsteking in mijn schouder gehad, en bijna 3 jaar mee gelopen, ik ben daar 22 april aan geopereerd, en ik heb een kapsalon aan huis, en was binnen 3 weken weer aan het werk. en heb geen pijn meer.
Na de operatie heb ik nog maar 3 dagen pijnstillers geslikt en ben er mee gestopt.
Nu heb ik ook een slijmbeurs onsteking in mijn heup sinds 3 maanden, en heb vandaag mijn eerste spuit gehad, dus weer maar afwachten.

Re: slijmbeurs ontsteking in de heup 29 jun 2008 11:31 #16

• dinkie
Helaas heb ik en een versleten heup en een slijmbeurs ontsteking met declafinac houd ik het uit tot de operatie en hoop dan dat het overgaat heeft iemand hier ervaring mee. Heb er nooit eerder last van gehad. Heb het idee dat het na de operatie wel verdwijnt.

Re:Slijmbeursontsteking in beide heupen 29 jun 2008 13:46 #17

• Jappenkamp survivor 1942-1946 nu erg gelukkig .
  • dinkiemaud
  • Afwezig
Beste Heidi er zijn een paar dingen die je kunt proberen. Ik heb ook een slijmbeurs ontsteking en gebruik een pil per dag, declafinac en dat helpt erg goed heb daar ook iets bij voor mijn maag van de huisarts plus op eigen initiatief ook iets voor de nieren ayurvedisch dit werkt erg goed of cranberrypillen van bloem forte. Als dit alles niet lukt zou ik je aanraden naar mijn blog te gaan oudenopgewekt bij google en daar staat het telefoon no van het ayurvedisch college in witharen, witharenweg 9 en een afspraak met ze maken het is omslachtig maar het kan en als je goed verzekerd bent is het ook aftrekbaar, maar dat kun je uitzoeken ook met de man van het college Cor Peters. geloof mij zij kunnen echt wat voor je doen groetjes Dinkie

Re:slijmbeurs ontsteking in de heup 27 aug 2008 09:15 #18

• Zelfdoctor
Het klinkt een beetje maf maar heb je wel eens VSM zalf geprobeerd? SRL of Spiroflor? Maar het drinken van vers tarwegrassap kan ook helpen. Daar zit een uitstekende natuurlijke virusremmer in.

Re:slijmbeurs ontsteking in de heup 12 sep 2008 11:51 #19

• dvlr
Door slecht lopen en soms overbelasting heb ik al jaren last van af en toe terugkerende slijmbeurs-ontsteking in mijn heup. Ik mag geen ontstekingsremmers gebruiken vanwege het gebruik van andere medicijnen. Mijn huisarts adviseert geen spuit te laten zetten, want na verloop van tijd grote kans op bot-afbraak!! Meestal probeer ik eerst Tantumzalf (te gebruiken bij overbelasting en blessure)met pijnstiller Panadol-Plus, maar gaat het niet snel over dan krijg ik bij mijn Fysiotherapiepraktijk (na trauma voeten, daar chronisch patiënt) 'UKG-straling', wat na meestal 2 behandelingen goed helpt!!
Ik vind het ontzettend fijn dat UKG bij mij helpt en dat ik zodoende gauw van die vreselijke pijn af ben. Misschien een idee voor meerdere 'lotgenoten'?!

Re:slijmbeurs ontsteking in de heup 05 okt 2008 20:37 #20

• Birgit
Ik heb ook al meer dan een jaar een slijmbeursontsteking in mijn beide heupen. En een slijmbeursontsteking gaat gewoon of vanzelf over, of er is een kleine ingreep door een orthopeed/fysio/medicijnen nodig. Het kan inderdaad wel maanden/jaren duren maar het gaat over. Geef het op tijd rust als je er veel last van krijgt en belast het niet meer dan nodig. Vraag desnoods een second opinion. Ik heb dit drie keer moeten doen, maar uiteindelijk word ik volgende week aan één kant geholpen en hoop ik van de pijn af te zijn. Er is dus wel degelijk iets aan te doen!

Re:slijmbeurs ontsteking in de heup 26 dec 2008 11:34 #21

• richard oude booijink
ja heb het ook sinds 2 maanden alhoewel de dokter nog niet devenetief gezegt heeft je hebt slijmbeurs, maar heb wel al 2 spuiten gehad die weinig helpen, tis erg pijnlijk soms kan ik niet eens goed lopen maar we zien wel hoe het loopt jij ook succes.

Re:slijmbeurs ontsteking in de heup 26 dec 2008 14:59 #22

• Linde
Let op het aloude medische adagium: "belasten op geleide van pijn". Een slijmbeursontseking is vrijwel altijd het gevolg van overbelasting met als gevolg irritatie van de slijmbeurs. Verdere belasting zorgt ervoor dat het chronisch wordt, een erg vervelende kwaal.

Re:slijmbeurs ontsteking in de heup 13 jan 2009 10:26 #23

• Femke
Ik heb ook slijmbeursontsteking in mijn heup,heb dit al 15 jaar,in november jl heb ik mri gehad,en kreeg een dollorclast behandeling dat zijn soort stroom schokjes op de pijnelijke plek het vergruist de slijmbeurs zeggen ze,maar nu na drie weken nog geen resultaad nu moet ik weer een scan in met radioactive spul om het scalet beter tezien pfff.

Re:slijmbeurs ontsteking in de heup, Dolorclast 14 jan 2009 00:25 #24

• Sachja
Nee, dat is niet waar. De naam van de behandeling is Dolorclast, met één L, een veel toegepaste therapie door de fysiotherapeut.

Met dit apparaat wordt via mechanische golven de plek met de hardnekkige chronische aandoening weer geactiveerd om via de natuurlijke weg de genezing te bevorderen. De stofwisseling wordt verhoogd en door de schokgolven komen onder andere lichaamseigen stoffen vrij, endorphines genaamd, die een pijnstillend effect hebben.

Vaak is een herhaling van de behandeling noodzakelijk, dus je maakt nog voldoende kans. Maar na 15 jaar kan het zijn dat het weefsel inmiddels zo veranderd is, dat de schade toch niet helemaal meer te genezen is. In ieder geval is het `t proberen waard, en schaden zal het niet. Waarschijnlijk zul je in het begin zelfs enige verergering van de klachten hebben omdat het inmmuunsysteem opnieuw getriggerd wordt. Houd daar rekening mee, en ontzie jezelf een beetje zolang de behandeling duurt. Niet gaan stilzitten maar rustig aan lijkt me.

Re: slijmbeurs ontsteking in de heup 26 mrt 2009 17:46 #25

• till van roode
heb een fikse slijmbeursont in bijde heupen heleboel prikken gehad. orthopeed wil het wegsnijden. hoe gaat dat in zijn werking en hoelang in het ziekenhuis blijven
Laatst bewerkt: 09 jun 2011 22:17 door Anoniem1.
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op