Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

dikke opgezwollen vingers

dikke opgezwollen vingers 21 jan 2006 15:00 #1

• jan
Ik heb sinds een tijdje hele dikke opgezwollen vingers. Het lijkt wel of er allemaal vocht inzit. Heeft iemand dit ook en wat is er evt. aan te doen ( gedaan)?

Re: dikke opgezwollen vingers 21 jan 2006 19:22 #2

• Y
Naar de huisarts gaan ! Had destijds ook ook dikke opgezwollen vingers en ben mee naar de huisarts geweest die me gelijk plaspillen voorschreef + verder onderzoek. Oorzaak was o.a. hoge bloeddruk.

dikke vingers 28 apr 2006 23:21 #3

• annemarie
ik heb sind januari last van dikke vingers als ik s'morgens wakker ben kan ik mijn vingers bijna niet bewgen en doen dan veel pijn als ik probeer er beweging in te krijgen.. langzaam, met kleine betjes gaat het weer en heb niet veel pijn meer als ik maar blijf bewegen,ik ben er al mee naar de huisarts geweest en bloed geprikt maar er is niets uit gekomen p/s ik ben 43 jaar

dikke vingers en voeten 25 sep 2006 21:55 #4

• jan
ze meenden eerst dat het reuma was, maar na onderzoek met het bloed bleek het om acromegalie te gaan. een (goedaardige tumor) bij de hypofyse.

handen 30 apr 2007 18:43 #5

• joke
heb ook veel last van mijn handen,via werk kwamen er bulten op(interieurverzorgster)ben bij reumatoloog,internist,neuroloog geweest,ben aan alle twee mijn handen geopereerd,carpaaltunnelsyndroom,links 2 keergeopereerd,na verloop van 2jaar kwamen de klachten terug,dus tot nu toe heb ik nog steeds de zelfde klachten,er is gewoon niets aan te doen,met tussen posen je werk doen helpt nog het beste,ik heb ook iedere dag pijn eraan,fisyotherapie geeft wel verlichting,maar haalt niet je klachten weg,succes verder
Laatst bewerkt: 22 mrt 2011 17:03 door Anoniem1.

dikke vingers 09 sep 2007 21:26 #6

• frederike
ook ik ben 43 en heb 's morgens dikke vingers en dokters kunnen nog geen oorzaak vinden.

dikke vingers 20 okt 2007 16:56 #7

• dr.jeannette
Hebben jullie aan de overgang gedacht???
In de overgang kun je heel veel verschillende kwalen hebben, zonder dat er aan de overgang gedacht wordt.
Dus laat je bloed prikken!!

dikke vingers 15 nov 2007 18:33 #8

• Nicole
Mijn vader heeft sinds twee maanden last van dikke vingers. Net of er allemaal vocht in zit. Het doet ook erg veel pijn. Daarnaast trekt de pijn nu door naar zijn polsen. Ze dachten eerst aan reuma maar na bloedonderzoek bleek dit niet het geval. Nu is hij toch eind november!!! pas doorverwezen naar een reumatoloog.
Aangezien mijn vader nooit klaagt en dus ook nooit naar de dokter gaat maar zich nu zelfs ziek heeft moet melden maak ik me zorgen. Iemand enig idee in welke hoek ik moet zoeken?

12 dec 2007 22:07 #9

• Alicia
Hoi allemaal,

Ik ben 18 jaar en heb sinds kort last van een dikke ringvinger aan mijn rechterhand, en ben daar ook voor naar de huisarts geweest maar die wist er niks op hij zei dat het er ontstoken uit zag maar dat toch niet was en ik het moest aankijken.

nu paar dagen verder heb ik het nog steeds en het voelt ook heel verwarmd aan en het is een beetje opgezet.

Ik zou niet weten wat ik hieraan kan doen.

Groetjes,

Alicia

21 dec 2007 15:08 #10

• R.D
Hallo allemaal,

ik ben roland 16 jaar en heb nu al 2 dagen opgezwollen vingers(rechterhand allemaal en links aleen mijn middelvinger)
het is niet vocht want mijn vingers voelen eerder hard aan dan zacht , en het doet geen pijn maar het jeukt ,
iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn en wat de oplossing?

dikke vingers 04 jan 2008 21:10 #11

• karin
Ik heb ook last van dikke vingers. Zowel de vingers aan de rechter en linkerhand. Ik denk ook niet dat er vocht in mijn vingers zitten. Het doet soms pijn maar het jeukt ook. Ik durf niet naar de dokter te gaan, ben bang dat het een reumatische aandoening is.

03 apr 2008 15:04 #12

• maartje
ik ben net 19 en kamp al 5 jaar met dit probleem, ben wel eens op reuma getest jaar of 4 geledne maar kwam niks uit. toen was het al1 nog mijn vingers, voornamelijk smorgens in de kou en tydens computeren,. nu heb ik het ook al in mijn enkels polsen en soms pijn in mijn knieen, zo erg als vandaag heb ik eht nog nie tmeegemaakt me polsen als deze gewrichten doen zeer en me polsen en vingers zijn dik en verdoofd. Ik denk dat ik maandag maar naa rde dokter ga. Ik wou dat ik wist wat ik had en er wat tegen te doen was wan thet wordt steeds erger

... 14 apr 2008 23:44 #13

• Yvon
Ik heb sinds een aantal weken laatst van dikke opgezwolle vingers.. Als ik ze recht trek voelen ze heel droog aan,terwijl ik ze vaak insmeer.. Krijg ook schilfertjes,omdat ze vooral 's avonds ernorm beginnen te jeuken en zelfs sneetjes in me pink krijg.. Maar dacht ga even op internet neuzen,kijken wat het kan zijn,voordat ik naar de dokter ga... Wacht het liever even af voordat ik naar de dokter ga en er gezegd word 'even aan kijken' ben niet zo'n dokter loper...Yvon

Re: 11 jul 2008 20:40 #14

• Hanne
Je klachten komen nogal met die van mij overeen, hoewel het bij mij voornamelijk mn benen, en dan vooral mn voeten betreft.. Het heeft bijna 3 jaar geduurd voordat men er achter was wat het was bij mij.. Kben ook op reuma getest en bij nog veel meer andere artsen geweest, maar daar kwam allemaal niets uit.. Nu blijkt dat het lymfoedeem is, een gebrek aan lymfevaten, of slecht werkende lymfevaten.. Voor verdere informatie verwijs ik je naar www.lymfoedeem.nl

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen want ik weet hoe frustrerend het is om iets te hebben waar je niet van weet wat het is..

Re:dikke vingers 07 sep 2008 15:14 #15

Zelf heb ik lymfeoedeem en gebruik daar oa kousen en lymhetape voor, als er ondanks dat niet voldoende afvoer is gaan de gewrichten pijn doen. Voor artsen vaag maar voor mij erg logsch. Probeer eens een oedeem/fysiotheraapeut die lymfetaping doet

Re:dikke opgezwollen vingers 11 sep 2008 16:00 #16

• marja
Kan ook nog aan een te langzaam werkende schildklier liggen

Re:dikke opgezwollen vingers 29 sep 2008 10:50 #17

• han
Mijn wijsvinger aan mijn linkerhand is opgezwolle bij het middelste kootje, kan mijn vinger niet buigen. hij is verder niet rood of iets alleen dik en pijnlijk. Iemand een idee hoe dat komt?

Heb tevens ook last van al mijn gewrichten in m'n enkels, knieen, polsen, vingers, ellebogen enz.

Ps. Ik ben 21

Re:dikke vingers 16 jan 2009 20:25 #18

• MIMKE
IK HEB EEN STERK VERGELIJKBAAR PROBLEEM MET MIJN HANDEN.VOORAL DE PIJN S'MORGENS.
MIJN HANDEN ZIJN OOK GEZWOLLEN.
IN BLOED WAS NIETS TE VINDEN.
KAN JIJ MIJ AL IETS ZEGGEN OVER U SITUATIE?
GROETJES

Re:dikke opgezwollen vingers 16 jan 2009 20:38 #19

• Michael
Heeft de huisarts reuma overwogen? Ontstekingsreuma kennmerkt zich door langdurige gewrichtsontstekingen. Ruim 790.000 Nederlanders hebben een chronische vorm van ontstekingsreuma. Eén van de meest voorkomende vormen is reumatoïde artritis (RA). Bij RA is het afweersysteem van het lichaam ontregeld, waardoor er ontstekingen in de gewrichten ontstaan. De ziekte komt vaker voor bij vrouwen dan bij mannen en begint meestal tussen het veertigste en vijftigste levensjaar.
Informeer uzelf bij het reumafonds.
Laatst bewerkt: 22 mrt 2011 17:27 door Anoniem1.

Re:dikke opgezwollen vingers 16 jan 2009 20:44 #20

• Linde
Heb je last van zwellingen in beide handen? verricht je intensieve handarbeid? Kom je in aanraking met reactieve stoffen? Zijn er andere klachten?

Re:dikke opgezwollen vingers 21 jan 2009 13:53 #21

• Madelief
De winst bij het behandelen van reuma zit in het beginstadium van de ziekte.
Patiënten die begonnen met een combinatie van stevige medicijnen, waaronder prednison of infliximab, hadden sneller minder klachten en bleken minder gewrichtsschade op te lopen dan patiënten die deze middelen pas kregen als 'traditionele' middelen, zoals methotrexaat, niet voldoende hadden geholpen.

Re:dikke opgezwollen vingers 22 jan 2009 13:04 #22

• Narr
Mn bloed is oa ook op reuma getest, maar die wees niets uit.. huisarts weet et dus nog steeds niet
Ik heb dus ook een opgezwollen vinger (al sinds mid-november). het was een tijdje weg met nieuwjaar en nu heb k er sinds een week weer last van, het doet geen pijn en meestal rond bedtijd lijkt ie warm te worden en begint het te jeuken. sochtends is ie het dikst en rond de avond rood, wanneer ie dus begint te jeuken en.. ohja, mn pink lijkt het nu ook te hebben
heel eng allemaal, wil echt weten wat et is..

Re:dikke opgezwollen vingers 23 jan 2009 03:03 #23

• Joyce
Rood en dik, en aan één vinger? Dat is zeker een ontsteking. Kan het artrose zijn?
En misschien een rare vraag: welk vinger gewricht is het precies? Het laatste vòòr het topje, of eentje lager? Van welke vinger?

Re:dikke opgezwollen vingers 25 jan 2009 13:30 #24

• Monique
Hoi,
Ik heb sinds een half jaar dat mijn wijsvingers bij lichte aanraking soms zwart werden wat binnen een een paar dagen weer verdween.Dat lijkt mij op gesprongen bloedvaatjes. Nu gebeurt dat niet meer maar zijn mijn wijsvingers ook gezwollen en voelt aan alsof er veel vocht in zit. Ik heb geen idee hoe dit komt en ben ook niet zo dat ik snel naar een dokter ga als het nog leefbaar is.Ik herken het dus wel maar kan je niet verder helpen.
Hartelijke groet, Monique

Re:dikke opgezwollen vingers 25 feb 2009 08:27 #25

• an
Goeiemorgen
Ik heb ook erg last van mijn dikke vingers en dan vooral na het slapen.
Het begon van de zomer met een soort allergie.
Ik heb allerlei tests gehad maar daar is niks uitgekomen.
Als ik een wondje heb lijkt het net of ik er met een hamer op heb geslagen.
Nu krijg ik een lichttherapie voor mijn handen, maar ik geloof niet dat dit werkt.
Ik zou graag wilen weten waar het vandaan komt.
Ik werk erg veel met mijn handen.
Alvast bedankt!!
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op