Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

veel pijn aan clitoris

veel pijn aan clitoris 19 mrt 2008 15:36 #1

• m
Ik heb een zeer pijnlijke, opgezwollen clitoris. Dit heb ik sinds een paar dagen, maar vandaag het ergst. Hij is ook opgezwollen en wat roder dan normaal...

Ik ben gisteren naar de huisarts geweest, maar er was niks aan de hand en het is waarschijnlijk geïrriteerd.

Maar vandaag doet het zo'n pijn, bij alles doet mijn clitoris zeer. Zitten/staan/lopen.

Iemand dit ook gehad of tips/ideeën??
Laatst bewerkt: 09 aug 2011 17:31 door Anoniem1.

Re:idee! 16 aug 2008 20:05 #2

• anoniem
Heb laatste dagen ook wel vaak is wat pijnlijke clitoris,ik vraag me wel af ook of het kan zijn van te veel te masturberen?
Masturbeer laatste dagen wel veel en altijd wel clitoraal,mijn clitoris is ook wel meer rood van kleur heb ik al wel gezien...
Wie van meisjes,vrouwen heeft ook dat probleempje wel?

Re:idee! 10 sep 2008 03:09 #3

• meid 32
hebben jullie een grote klit of zo ?
dat jullie er zo pijn aan hebben want als die klein is hangt die niet buiten je schaam lippen en heb je ook geen niet zo last van of pijn ik nooit heb daar nooit last van

Re:veel pijn aan clitoris 15 sep 2008 20:00 #4

• anoniem
ik had drie dagen last van een opgezwollen en pijnlijke clitoris, blijkt dat er een groot abces onder zit...

Re:veel pijn aan clitoris 26 okt 2008 13:51 #5

• cupje
Heb ook wel vaak een pijnlijke en meer een geèriteerde clitoris,heb zelf maar een vrij klein voorhuidje dat je clitoris moet afschermen vandaar dat mijn clitoris vaak bloot is en tussen mijn schaamlippen uitkomt..Heb ook vaak een eriterend gevoel aan clitoris van vrijving van mijn slipje er tegenaan en vaak ook een gezwollen clitoris en rood van kleur wel.
Kan het zijn dat het van te vaak te masturberen is dat mijn clitoris te gevoelig word en dan eriteert?Masturbeer wel vaak vandaar mischiens?
Iemand raad voor mij?
Grtjes....

Re:veel pijn aan clitoris 27 okt 2008 01:11 #6

• Linde
Een gevoelige of pijnlijke clitoris komt vaker voor, en is niets om je voor te schamen.
Meestal is een schimmelinfectie de oorzaak, maar het kan ook "zomaar" zijn en dan gaat het altijd binnen een paar dagen over.
Heb je last van deze klachten, kijk het dan even een paar dagen aan, en ga dan naar de huisarts voor een behandeling van de schimmelinfectie.
Laatst bewerkt: 08 dec 2008 02:58 door Linde.

Re:veel pijn aan clitoris 30 jan 2009 15:14 #7

• ikkuh
Ik heb er nu ook last van, geen idee waarom. Zie ook dat het rood en geirriteerd is.
Ik ben kort hiervoor ongesteld geweest, heb toen een paar dagen geen sex of iets gehad. daarna 1 keer sex maar was rustig. Niet hard of pijnlijk op dat moment. kan me haast ook niet voorstellen dat het daar van komt. Iemand nog tips?
Zie mezelf nu nog niet echt naar de huisarts te gaan.

Re:veel pijn aan clitoris 31 jan 2009 01:12 #8

• Linde
Houd het even in de gaten. Een schimmelinfectie is in de regel gemakkelijk te verhelpen.

Re:veel pijn aan clitoris 31 jan 2009 01:13 #9

• Esther
Om schimmelinfecties te voorkomen of het herstel te bespoedigen, kunt u een aantal dingen proberen. Probeer de natuurlijke toestand van het vaginale slijmvlies zo weinig mogelijk te verstoren. U moet zich niet vaker of grondiger wassen; zeep kan het vaginale slijmvlies irriteren. Het is beter om de schaamstreek onder de douche alleen met lauw water af te spoelen. De binnenkant van de vagina reinigt zichzelf.
Vrijen terwijl de vagina nog droog is, kan het slijmvlies irriteren. Zorg er bij de geslachtsgemeenschap voor dat u de tijd neemt om opgewonden te raken en gebruik zo nodig een glijmiddel.
Een schimmelinfectie gaat meestal vanzelf over. Als de afscheiding of branderigheid erg hinderlijk zijn, dan is behandeling mogelijk met een vaginale tablet (clotrimazol) of een vaginale capsule (miconazol). Bij jeuk aan de schaamlippen kunt u daarnaast uitwendig een schimmeldodende crème aanbrengen. U kunt de tabletten of crème ook tijdens de zwangerschap gebruiken. Het duurt enkele dagen voordat de klachten overgaan. Soms is het nodig de medicijnen iets langer te geven.

Volledige tekst: NHG Candida
nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlic...entenbrief/PBU2b.htm
Laatst bewerkt: 04 jun 2011 15:11 door Anoniem.

Re:veel pijn aan clitoris 23 mei 2009 12:50 #10

• anoniempje
Heb ook wel is vaak last van een pijnlijke clitoris,ben 19 .Meestal treed de pijn op als ik paar dagen 4é 5 dagen na elkaar masturbeer wel.De pijn komt vaak nadat ik ben klaargekomen en de voorhuid terug over mijn clitoris is.Ook is mijn clitoris dan vaak gezwollen en rood van kleur wel .Wat zal de oorzaak zijn van mijn probleempje ? grtjes...

Re:veel pijn aan clitoris 23 mei 2009 18:04 #11

• Ien
Ik kan mij goed voorstellen dat de gevoelige clitoris na overstimulatie pijnlijk geïrriteerd raakt. Blijkbaar is de oorzaak jouw veelvuldige masturberen.

Re:veel pijn aan clitoris 27 jul 2009 00:31 #12

• Anoniem
ik heb een verschrikkelijke pijn aan mijn clitoris, ik heb geen sex meer gehad lange tijd. dus hier ligt het namelijk niet aan.
als ik zelf eens voel er aan, dan is het precies dat er onder de clitoris een harde ondergrond is, deze doet verschrikkelijk pijn, als ik loop of ga zitten
weet iemand wa dat is

Re:veel pijn aan clitoris 27 jul 2009 00:31 #13

• Anoniem
Raadpleeg een huisarts!!! Ik weet niet wat het is, maar als het zo'n pijn doet, moet je daar wat aan doen.

Re:veel pijn aan clitoris 27 jul 2009 00:32 #14

• Anoniem
De clitoris is wel het meest gevoelige plaatsje bij elk meisje wel,laat staan dat je er pijn aan hebt dan.Zeker mee naar je huisarts gaan en naar je clitoris laten kijken of er iets niet normaal is.Heb zelf ook een 2 tal weken een wat pijnlijke en eriterende clitoris gehad,dacht van te vaak clitoraal te masturberen en de pijn daar uit volgde,maar na paar dagen niet te masturberen bleef de pijn noch wel.
Ben er dan toch mee naar mijn huisartse gegaan voor onderzoekje van mijn clitoris te laten doen...

Grtjes.....

Re:veel pijn aan clitoris 27 jul 2009 00:32 #15

• Anoniem
Heb nu ook laatste dagen wel pijn aan mijn clitoris.Als ik naar mijn clitoris kijk is hij ook meer opgezwollen,groter en rood van kleur wel.De pijn vermindert wel als ik mijn voorhuidje dat mijn clitoris bedekt er helemaal af doe wel.Heb trouwens geen vriendje waar ik sex mee heb.Wel voordien vaak gemasturbeert(wel clitoraal).
Kan het zijn dat het van te vaak clitoraal te masturberen is en dat je clitoris dan te gevoelig word en pijnlijk is en daar de pijn van komt?
graag wat hulp wel voor ik ermede naar de huisartse toega,is wel niet het ideale plaatse vind ik om aan je huisartse te laten zien zo...

Re:veel pijn aan clitoris 27 jul 2009 00:33 #16

• Anoniem
Sinds vanochtend stond ik op met 'n enorm pijnlijke clitoris.
Hij is helemaal opgezwollen en doet de hele tijd pijn.

Wat kan dit zijn?

Re:veel pijn aan clitoris 27 jul 2009 00:34 #17

• Anoniem
Het zou goed een schimmelinfectie kunnen zijn. heb je ook last van witte afscheiding?
Spoel regelmatig met voldoende water en smeer een weinig vaseline rond de clitoris. Bij aanhoudende klachten even langs de huisarts gaan denk ik.

Re:veel pijn aan clitoris 27 jul 2009 00:34 #18

• Anoniem
Hoi,

Heb je ook last van jeuk?
Als je deze symptomen hebt icm witte afscheiding, dan is het zoals al eerder is gezegd een schimmelinfectie. Kan je nu al zeggen dat je je huisarts even moet bellen voor een recept want zomaar kom je er niet van af. Ik heb het vorige week nog gehad. Verschrikkelijk was het. Je krijgt een kuur van 3 tabletten (=3 dagen) die je vaginaal voor het slapen gaan moet inbrengen. Ik adviseer je wel de volgende dag na het inbrengen voordat je de deur uitgaat een inlegkruisje te gebruiken want dat spul komt er tijdens het lopen uit... het is dan witte drap met al die bacterieen. Na 3 dagen ben je er van af als het goed pakt. Mijn vriend heeft er nu last van maar het verschil was dat ik last had van jeuk, inwendig en had er slapeloze nachten door!!

En mocht het niet het geval zijn dan weet ik niet wat het zou kunnen zijn.

Sterkte ermee!!

Re:veel pijn aan clitoris 27 jul 2009 00:36 #19

• Anoniem
Vraagje?
Ben bijna 19,heb ook wel is vaak jeuk ter hoogte van mijn clitoris.Ik was mijn vagina elke dag wel met lauw water.Had nu is per ongeluk en voor de eerste maal het voorhuidje dat de clitoris bedekt een keer helemaal verwijdert wel dat mijn clitoris helemaal bloot was en zag toen dat er zo van die witte pus aan was tussen voorhuidje en clitoris.Zou dat op een schimmel kunnen lijken?
Ik heb me daar toen proper gemaakt wel maar na 2 dagen zag ik het opnieuw wel.
Moet je nu telkens als je u vagina wast ook dat voorhuidje helemaal verwijderen en dan ook je clitoris en onder het voorhuidje u wassen ? vind dat wel zeer gevoelig eraan wel,en is dat nadien normaal dat het voorhuidje er dan moeilijker over gaat weer want clitoris is gezwollen beetje dan wel merk ik dan ...

Grtjes..

Re:veel pijn aan clitoris 27 jul 2009 00:37 #20

• Anoniem
heb al twee weken met een blaasontsteking die uiteindelijk genezen is maar men clitoris blijft gevoelig/pijnlijk. Het voelt gewoon raar.
Enig idee wat dit kan zijn. Ik weet zeker dat ik geen soa heb.

Re:veel pijn aan clitoris 27 jul 2009 00:37 #21

• Anoniem
Het zou eventueel een schimmelinfectie kunnen zijn. Merk je nog andere veranderingen vb. andere afscheiding, jeuk etc. Een schimmelinfectie kan je op verschillende manier krijgen, door bacteriën bij de anus of een lagere weerstand in wisselwerking met en blaasonsteking etc.

Re:veel pijn aan clitoris 27 jul 2009 00:38 #22

• Anoniem
Heb ook een vraagje ivm mijn clitoris.
Heb de laatste weken gezien bij mezelf dat mijn clitoris altijd van tussen mijn schaamlippen uitkomt en ook een meer rode kleur heeft.Heb er helemaal wel geen pijn aan,wel vaak een eriterend gevoel er aan door de vrijving van de stof van mijn slipje dat tegen mijn clitoris aanzit .Ook na het sporten als we gezamelijk gaan dousche met andere meisjes schaam ik mij er wel wat voor dat ze het zien dat mijn clitoris steeds van tussen mijn schaamlippen uitkomt.
Vraag me steeds af of het normaal is,ben ik de enige of zijn er noch meisjes met dit complex??
Gtx jes.....

Re:veel pijn aan clitoris 27 jul 2009 00:38 #23

• Anoniem
over pijnlijke clitorus, ik heb dat volgens mij ook een paar keer gehad.
Clitorus deed niet echt ontzettend pijn of zo, maar meer overgevoelig zeg maar, heel irritant gevoel. Daarbij had ik soms ook een beetje pijn in onderbuik, wat voelde alsof ik blaasontsteking had, beetje stekende pijn bij mn blaas, alsof mn blaas telkens heel vol zat zeg maar, zo'n gevoel. ik had urine ingeleverd maar ik had geen blaasontsteking,... heel vaag. Daarna is het vanzelf weer weggegaan.. heb er iets van 2x last van gehad, en telkens gaat het weer weg.. zal wel niks zijn dan :)

Re:veel pijn aan clitoris 27 jul 2009 00:38 #24

• Anoniem
Heb nu ook al een paar dagen zo wat pijnlijke en eriterende clitoris,laats tijdens
het masturberen heb ik dat velletje dat je clitoris bedekt er helemaal af geschoven dat die helemaal bloot was toen en dan verder gedaan met masturberen.Mijn clitoris zie nu ook rood van kleur,was eerste maal wel dat ik dat zo deed.
Mag je dat velletje er zo helemaal afschuiven en mag je dat wel vaker doen?Kan daar dat wat pijnlijk gevoel van komen van het er af te schuiven zo.
Wat moet ik nu doen?Kan iemand mij raad geven daar over? Gtx-jes

Re:veel pijn aan clitoris 27 jul 2009 00:39 #25

• Anoniem
Ik ben een meisje van 19 en heb last van een overgevoelige clitoris als ik sex heb gehad. Ik kom dan ook niet klaar omdat het op een gegeven moment te intens is. We hebben al vanalles geprobeerd maar niks helpt. Ik loop daarna ook 4 dagen met dit gevoel rond. Erg vervelend! Is er misschien een creme die dit tegengaat ofzo? Wie weet wat ik moet doen??
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op