Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Doe hier de slaaptest!

Heeft u wel eens slaapproblemen of last van snurken, vermoeidheid of concentratieproblemen?
Doe dan onderstaande medisch erkende slaaptest van Dokter.nl, om ernstige gezondheidsproblemen te voorkomen. De uitslag van de vragenlijst geeft aan of er bij u wel of geen verhoogd risico is op een slaapstoornis.

Geef aan wat op u van toepassing is:

1. U snurkt
Maak a.u.b. een keuze

2. Bent regelmatig vermoeid
Maak a.u.b. een keuze

3. Last van apneus  (door partner vastgestelde ademstops tijdens slaap)
Maak a.u.b. een keuze

4. Hoge bloeddruk
Maak a.u.b. een keuze

5. U heeft duidelijk last van overgewicht (BMI= bodymassindex > 35)
Maak a.u.b. een keuze

6. Ouder dan 50 jaar
Maak a.u.b. een keuze

7. Halsomvang is meer dan 40 cm
Maak a.u.b. een keuze

8. U bent een man
Maak a.u.b. een keuze

Uitslag vragenlijst

Vul hieronder uw naam en e-mailadres in en ontvang binnen enkele ogenblikken per mail de uitslag op uw ingevulde vragenlijst.

Achternaam
Vul a.u.b. uw achternaam in

Uw e-mailadres
Geef a.u.b. een e-mailadres op

Vink a.u.b. de algemene voorwaarden aan

Uw privacy zal te allen tijde gerespecteerd worden. Dat betekent dat er geheimhouding rust op uw persoonlijke en medische gegevens. Uw gegevens zullen dan ook nooit aan derden verstrekt worden.

Ik wil graag gebeld worden door een KNO-arts als er een substantieel risico bestaat op OSAS:

Uw telefoonnummer (optioneel)
Ongeldige invoer

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Pijn na keizersnee

Pijn na keizersnee 27 sep 2003 15:25 #1

• Liesbeth
Een half jaar geleden ben ik na een moeilijke zwangerschap, bevallen van een gezonde dochter. De bevalling zette te vroeg in omdat mijn placenta losliet en vanwege zware zwangerschapsvergiftiging. Nu, 6 maanden na de spoed keizersnee die onze levens heeft gered, blijf ik maar pijn houden in mijn buik. Mijn buik is 's avonds ook opgezet en hangt dan. Ook doet vrijen pijn. Herken je dit? Wat heb je er aan kunnen doen? Hoor graag van je

Re: Pijn na keizersnee 20 jan 2004 20:17 #2

• jacqueline
Hallo, ook ik had een moeilijke zwangerschap, ik ben benieuwd wat bij jou de moeilijkheid was. Bij mij hield dat in dat ik veel buikpijn had en bijna 6 maanden op de bank heb doorgebracht. Ik had eigenlijk constant een harde buik. Na de keizersnee bleef ik maar buikpijn houden, dat waren geen gynaecologische klachten. Nu (2,5 jaar na de keziersnee) loop ik nog steeds bij een internist. Ik heb prikkelbare darmen, daardoor bijna altijd buikpijn en opgeblazen buik. 's Avonds is de buik soms enorm. Door de pijn en vermoeidheid hebben we bijna geen sex, vlak na de sex is de pijn nog erger. Ik probeer nu de prikkelbare darmen onder controle te krijgen, wat eindelijk lijkt te lukken. Hopelijk heb je iets aan dit bericht, je bent in ieder geval de enige niet.
Groetjes van Jacqueline.
Laatst bewerkt: 01 mei 2011 13:49 door Anoniem1.

26 mei 2005 08:58 #3

• Janet
Ik heb 4 jaar geleden een spoed keizersnee gehad. Zelfs nu heb ik nog last van mijn darmen en een trekkerig gevoel aan de uiteinden van mijn litteken. Mijn litteken is ook wel erg groot omdat het zo snel moest. Mijn menstruatie is ook pijnlijk sinds die tijd. Ik ben wel onderzocht door een gyneacoloog maar alles was prima en het kon volgens hem niet aan de keizersnee liggen maar ik heb toch mijn twijfels,vooral als ik jullie verhaal lees.

28 sep 2005 14:15 #4

• Anoniem
ik herken dit ook heel erg . Nu bijna twee jaar geleden ben ik ook bevallen van een keizersnee. en jullie klachten herken ik ook.

28 feb 2006 23:22 #5

• Anoniem
Ga terug naar je gynaecoloog, die kan misschien helpen.

27 jun 2006 20:57 #6

• bregje
Ga is naar je huisarts en laat je eens uitleggen of mirena (spiraaltje) wat voor jou is. Ik heb twee spoedbevallingen gehad. De eerste door loslating van placenta, de tweede door het helppsyndroom. Ik had dezelfde klachten als jou, maar door mirena is het stukken minder geworden. Heb nog wel eens last van n opgeblazen buik, maar de pijn is te verdragen. menstruatie heb ik door mirena niet meer , dus ook geen klachten meer. Dit lijkt mij voor jou de uitkomst. Je kan het in ieder geval proberen. succes.

keizersnee 11 jul 2006 03:11 #7

• C
Hallo,

25 november,afgelopen jaar, ben ik moeder geworden via een keizersnee. Helaas heb ik op dit moment nog steeds (medisch aantoonbare) klachten. Met name baarmoederontstekingen en een zeer pijnlijk litteken. Mijn gyneacoloog heeft er geen idee van wat er met mij aan de hand is en wat er fout is gegaan, dit geeft hij openlijk toe. Inmiddels wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd en is een beloofde operatie door een chirurg (voor littekenbreuk ?) uitgesteld zonder enig overleg. Mijn verzoek tot telefonisch contact wordt door hem genegeerd. Mijn leven is volledig overhoop gehaald en ik zit al maanden thuis met veel pijn en ellende. Ook mijn relatie met mijn dochter leidt hier zwaar onder (onder andere tillen is erg pijnlijk). Het is gewoon belachelijk hoe ze hier mee om gaan! Ik ben echter niet van plan op te geven, zij hebben dit veroorzaakt en ze zoeken nu maar uit wat er fout is gegaan!!

Groeten C

keizersnee met opgezwollen buik en pijn 04 aug 2006 13:05 #8

• monique
wie herkent dit ook. Opgezwollen buik lijk wel 7 maanden zwanger dat roept ook iedereen hoelang nog? wordt er gek van. pijn in mijn rechteramr en rechterbeen gewichtsverlies en een soort spierpijn ook gewoon moeilijk te zeggen hoe en wat maar ik word er gek van. de snee doet ook pijn en trekt en soms ook met plassen en voroal als ik ongesteld word en ben. dokter zegt moet slijten en gynacoloog heb ik maar weer mee afgesproken.
ik llop de hele dag te bieren en te winden en zelfs winden laten doet pijn in mijn buik. Ik ben bevallen op 1 - 1 - 2006 dus nu 7 maanden geleden maar nog steeds last. wie herkent dit en weet misschien raad?

groetjes Monique

Re:keizersnee met opgezwollen buik en pijn 09 apr 2010 21:44 #9

• Esther
Ik ben 7 maanden geleden bevallen via een KS en heb ook vreselijk veel last van mijn darmen en inderdaad s'avonds is mijn buik opgezwollen. Ben zo blij om te lezen dat dit een herkenbaar probleem is. Vind het wel vervelend, hopelijk wordt het minder.........;

Re:Pijn na keizersnee 12 okt 2010 21:45 #10

• bionda
Hoi

Ik ben ook moeder 24jaar oud ik ben 11april2009 van een dochtertje bevallen met keizersnee bij mij was het ook spoedkeizersnee en heeft ons leven gered ik beviel met 29weken.tot nu toe heb ik last van de keizersnee en af toe zo erg dat ik bijna niet meer kan lopen zitten en liggen het lijkt dan net of ik net een keizersneede heb gehad en ik weet ook niet wat je er tegen kan doen ik ben bij de dokters geweest die zeggen we kunnen wel gaan opareren maar meestal wordt het erna erger. maar ik heb het zelfde als wat in jou verhaal stond.

groetjes bionda

Re:Pijn na keizersnee 05 feb 2011 19:59 #11

• noortje
Ik herken jouw verhaal volkomen. Ik heb 3 jaar geleden een keizersnede gehad, ik was toen met 27 weken bevallen. Ik heb dezelfde klachten die jij ook hebt. Ik heb op de plek van mijn litteken een soort bal wanneer ik eraan zit doet het pijn voornamelijk een dag voor en tijdens mijn menstruatie heb ik veel pijn.Mijn huisarts zegt dat het litteken weefsel is, en geen kwaad kan. En een operatie raad zij me af, omdat het weefsel terug kan keren. Ik blijf toch pijn hebben, en ik word er een beetje bang van. Stel dat zij het mis heeft.

Re:Pijn na keizersnee 05 feb 2011 20:12 #12

• Sacha
Hoi Noortje, waar je ben je bang voor?

Verklevingen, zogenaamd littekenweefsel, is een bekend probleem dat kan ontstaan na een keizersnede. Sommige vrouwen krijgen problemen zoals verstopping bij de ontlasting, anderen pijn. Bij een volgende zwangerschap is er ook een wat groter risico op complicaties maar daar wordt je goed op gecontroleerd.

Dit is bekend. En waar ben je dan bang voor? Heeft de huisarts het misschien onvoldoende aan je uitgelegd waardoor je het misschien niet goed begrepen hebt?

In ieder geval sterkte gewenst.

Re: Pijn na keizersnee 01 mei 2011 13:37 #13

• Lenneke
Hoe heb jij je prikkelbare darmen onder controle gekregen?
Ik heb er na mijn keizersnee soms meer last van heb ik het idee, terwijl ik het daarvoor ook al had.

Re:Pijn na keizersnee 01 mei 2011 14:39 #14

• Maria
Het prikkelbare darm syndroom houd je met name onder controle met rust, reinheid en regelmaat zodat je lichaam weer helemaal in evenwicht kan raken. Zeker nu je net bevallen bent is het erg belangrijk dat jij juist nu voldoende tijd neemt om tot rust te komen en te genezen, en voldoende aandacht aan jezelf besteedt naast alle energie die in jouw nieuwe kindje gaat zitten. Dus zorg goed voor je kind, maar dus ook heel erg goed voor jezelf. En dat vergeten vrouwen wel eens die net bevallen zijn.

Re:Pijn na keizersnee 16 jul 2012 15:18 #15

Pijn na keizersnee 31 jan 2014 23:41 #16

• Anoniem
Naar een goede osteopaat! Het heeft mijn klachten verminderd. En mijn opgeblazen buik werd dunner.(na 10 maanden) hij/zij voelt je buik en kan voelen of er iets vast zit. Ik had bijv littekenweefsel en die maakte hij soepeler.
Hij kan ook voelen hoe je organen staan. Ik had ineens weer erge bekkenklachten na ongeveer 8 maanden en mijn fysiotherapeut zei: ga eens naar onze osteopaat. Ik voelde zelf ook gewoon dat hij aan mijn littekenweefsel zat. En dat mijn trekkerig gevoel bij het litteken minder werd!

Ik lees ook dat iemand een soort bal voelt bij het litteken. Dit kan een hechting zijn die niet is opgelost en waar het lichaam zelf weefsel om heeft zitten maken. Ga naar de dokter, die stuurt je door naar een chirurg en die kan voelen of je een littekenbreuk hebt (buikwandbreuk) of dus bijvoorbeeld eigen weefsel.
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op