Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

pijn aande binnenkant knie

pijn aande binnenkant knie 20 jul 2009 17:43 #1

Ik al 3 maanden last van mijn knie.
Het is niet dat ik er steeds last van heb maar wel dat het geregeld terug komt.
Heb er vaak last van als ik traploop.
de pijn zit dan vooral aan de binnenkant van mijn knie.
het begon naar de verhuizing.

Re:pijn aande binnenkant knie 21 jul 2009 00:34 #2

• Koen
Ligt er een acuut trauma aan ten grondslag? heb je je dus vertild en is het ineens onstaan?

Dan heb je grote kans dat je acuut de meniscus gescheurd hebt.

Deze diagnose kan alleen door lichamelijk onderzoek bevestigd worden.

Ga naar de huisarts.

Re:pijn aande binnenkant knie 21 jul 2009 17:02 #3

gaat het van zelf over of moet je er wel voor naar de huisarts.
Het is wel gebuirt naar dat ik zwaar heb getilt.
Maar het is niet zo dat ik er elke keer last van heb als ik trap loop het komt soms zo weer opspelen.

Re:pijn aande binnenkant knie 21 jul 2009 23:47 #4

• Anoniem

Re:pijn aande binnenkant knie 14 dec 2009 01:26 #5

• Anoniem
Meer berichten over pijn aan de binnenkant van de knie:
www.dokter.nl/index.php/Content/uw-zoekr...nkant&sa=Zoeken#1428

Re:pijn aande binnenkant knie 31 jan 2010 16:37 #6

• Anoniem
Meer vragen en antwoorden over Pijn in knie:
www.dokter.nl/index.php/Content/uw-zoekr...+knie&sa=Zoeken#1536

Re:pijn aande binnenkant knie 11 feb 2010 14:54 #7

• Paul
Hoi,

Als je al 3 maanden pijn heb aan de binnenkant van je knie kan het misschien zijn dat het je mediale meniscus is (binnenmeniscus).heb je ook vaak dat je knie opslot gaat? dan kan het namelijk zo zijn. Ikzelf ben al 3 keer geopereerd geweest aan mijn knie. 2 keer meniscus en 1 keer voorste kruisband.

Als het voorkomt dat je vaak ook last heb van vocht in je knie zou ik zeker een orthopeet in armen nemen.

pijn binnenkant knie 16 mei 2010 15:38 #8

• Sanne94
Hallo, ik ben een meid van 15 en heb last aan de binnenkant van mijn knie. Ik loop er al een tijdje mee rond. Ik heb het ook niet altijd, maar het komt opeens en duurt dan maar 10/15 minuutjes. Voor zo ver ik weet heb ik ook geen rare bewegingen gemaakt. heeft iemand misschien een idee wat het zou kunnen zijn?
Groetjes.

Re:pijn aande binnenkant knie 16 mei 2010 15:41 #9

• Sanne94
Pijn aan de mediale zijde (binnenkant) van de knie wordt meestal veroorzaakt door 1. scheurtjes in de meniscus, 2. door schade aan de mediale ligamenten van de knie of 3. door ontstekingen in de knie.

Re:pijn aande binnenkant knie 16 mei 2010 15:43 #10

• Sanne94

Re:pijn aande binnenkant knie 24 mei 2010 10:47 #11

Hallo

Ik ben ongeveer anderhalf jaar terug op mijn linkerknie gevallen met een flinke klap. Ik heb sindsdien last als ik me knie buig. Het buigen gaat goed tot de laatste 10cm. Als me hiel bijna tegen me bil zit. Met me rechterbeen is dit buigen absoluut geen probleem. Voor de rest heb ik er nooit last van. Ik kan rennen, springen, squaten. Alles eigenlijk behalve dat buigen. Nu heb ik gisteren een les Brazilian Jiu-Jitsu gedaan. Dan zit je dus de hele tijd op je knieeen, met je billen op je hielen. Einde van de les ging het steeds meer pijn doen. En nu doet het nog steeds heel veel pijn, ik denk aan de binnenkant van me knie. Ook kan me knie op slot schieten als ik hiel naar links beweeg. Ongeveer zo'n M houding hoe kinderen wel eens zitten. Als ik me been dan weer strek voel ik een harde klap. Ik was er nog niet mee naar de dokter geweest omdat ik er voor de rest geen last van heb. Alleen die houding van op je knieen zitten.

pijn aande binnenkant knie 24 mei 2010 10:50 #12

Hallo

Ik ben ongeveer anderhalf jaar terug op mijn linkerknie gevallen met een flinke klap. Ik heb sindsdien last als ik me knie buig. Het buigen gaat goed tot de laatste 10cm. Als me hiel bijna tegen me bil zit. Met me rechterbeen is dit buigen absoluut geen probleem. Voor de rest heb ik er nooit last van. Ik kan rennen, springen, squaten. Alles eigenlijk behalve dat buigen. Nu heb ik gisteren een les Brazilian Jiu-Jitsu gedaan. Dan zit je dus de hele tijd op je knieeen, met je billen op je hielen. Einde van de les ging het steeds meer pijn doen. En nu doet het nog steeds heel veel pijn, ik denk aan de binnenkant van me knie. Ook kan me knie op slot schieten als ik hiel naar links beweeg. Ongeveer zo'n M houding hoe kinderen wel eens zitten. Als ik me been dan weer strek voel ik een harde klap. Ik was er nog niet mee naar de dokter geweest omdat ik er voor de rest geen last van heb. Alleen die houding van op je knieen zitten.

Re:pijn aande binnenkant knie 24 mei 2010 12:18 #13

• Egbert
Een knie die 'op slot' zit is bijna pathognomisch voor een meniscus probleem, en omdat de pijn aan de mediale zijde zit, waarschijnlijk van de mediale meniscus.

Re:pijn aande binnenkant knie 24 mei 2010 14:06 #14

• Anoniem
Lees ook:

Gescheurd kraakbeen of gescheurde meniscus
www.dokter.nl/index.php/Spieren-pezen-bo...heurde-meniscus.html

Re:pijn aande binnenkant knie 24 mei 2010 19:47 #15

• Naruwyn
Als mijn meniscus kapot is moet ik er toch wel vaker last van hebben. Ik heb zeker een half jaar geen last gehad tot nu dan. Alleen een beperking in buigen gehad. Ik ga morgen naar de huisarts, maar moet ik dan vragen of hij me ergens anders heen kan sturen om naar te laten kijken. En wie heeft van zoiets het meest verstand.

dankje

Re:pijn aande binnenkant knie 24 mei 2010 20:09 #16

• Sanne94
Met deze klachten ga je gewoon naar de huisarts. De huisarts bepaalt in overleg met de patiënt of een verwijzing naar een orthopeed gewenst is.

In de meeste gevallen wordt eerst rust voorgeschreven.

Re:pijn aande binnenkant knie 14 nov 2010 14:55 #17

• Ine
tim83 schrijft:
Ik al 3 maanden last van mijn knie.
Het is niet dat ik er steeds last van heb maar wel dat het geregeld terug komt.
Heb er vaak last van als ik traploop.
de pijn zit dan vooral aan de binnenkant van mijn knie.
het begon naar de verhuizing.

Ja, ik heb ook al even pijn aan de binnenkant van mijn linker knie. Dezelfde symptomen en een oplossing is?...

Re:pijn aande binnenkant knie 14 nov 2010 18:34 #18

• Nil
Zolang er geen diagnose is gesteld, en er dus geen oorzaak van de klachten bekend is, kan er niets gedaan worden omdat de beste behandeling voor de betreffende diagnose dus niet bekend is. Ga voor een diagnose naar de huisarts, pas dan weet je wat er aan de hand is en wat je er zelf aan kunt doen. Bijvoorbeeld het aansterken van de bovenbeenspieren met hulp van een fysiotherapeut.

Re:pijn aande binnenkant knie 17 dec 2010 22:37 #19

• Anoniem

Re:pijn aande binnenkant knie 07 sep 2011 23:05 #20

• Simonee
ik heb dat ook ongeveer, ik weet niet precies of het de binnenkant is maar het trekt ook beetje naar onder.
het is nu al zo'n 3 keer terug gekomen en dan kan ik nauwelijks traplopen en 1 keer kon ik helemaal niet lopen van de pijn.
soms maakt een verkeerde beweging en dat doet het heel pijn, heel raar.
ga naar huisarts morgen misschien.
weet iemand wat het is?

xx

Re:pijn aande binnenkant knie 08 sep 2011 15:20 #21

• erik
Vraag om een mri als je het idee hebt dat ze het niet zeker weten.

Re:pijn aande binnenkant knie 23 feb 2012 07:25 #22

• Sabrine
Ik heb er ook last van.
Ben ermee naar de huisarts geweest en die heeft me verwezen om naar het ziekenhuis te gaan, die heeft me verwezen naar de fysio. Aan het probleem kun je zelf niks aan doen . Het ligt aan de knieschijf aan de binnen kant is het schroef wat bij het buigen en traplopen pijn doet. Waneer je je bovenbeen spier gebruikt zal zal de druk meet zitten op je knieschijf en zo meer pijn doen. Als ik jou was zou ik naar de fysio gaan die oefeningen met je doorneemt om je bovenbeen spier sterker te maken waardoor de last op je knieschijf minder word. Probeer bijvoorbeeld met je voeten beetje uit elkaar te lopen dan is je knieschijf recht en als je been normaal staat is die beetje naar de binnenkant toe geschoven. Bij trap lopen zal ik aansluiten , zadel hoger zetten bij het fietsen. Geen zware dingen inieder geval.

Mijn oefeningen zijn, spier 10 x aanspannen in de ochtend en avond, en been optillen luinen op je elebogen en been optillen paar seconde vast houden en laten zakken. Zo word de bovenbeen spier krachtiger en zal het minder trekken aan je knieschijf.

Re:pijn aande binnenkant knie 04 okt 2012 20:50 #23

• ludovic
hallo tis al een paar weken dat ik pijn heb binnen kant van de knie tis zeker niet van zwaar werk te doen. maar tword erger en erger.me opa is ook dood gegaan met botkanker en me vriend ook die was 12j en overleden aan ze 18j. dus 16 j geleden. ik ben bang nu heb veel pijn aan me knie maar aan me bod van binnen help me aub
Laatst bewerkt: 06 okt 2012 12:46 door Anoniem1.

Re:pijn aande binnenkant knie 06 okt 2012 12:48 #24

Ludovic, ga naar je huisarts.

Re:pijn aande binnenkant knie 08 okt 2012 23:56 #25

• Chris
Hallo, ik kreeg een 10-tal dagen geleden van het ene moment op het andere pijn in de knieholte, na het lopen (10 km). Even later was stappen pijnlijk en hinkend. De dokter dacht aan een Baker cyste of tendinitis en verwees me naar een kinesist voor zijn opinie. Hij voelde wel wat vocht in de knie, de pijn was typisch voor een Baker cyste, maar hij gokte toch op een verkrampte spier met wat tendinitis. Zijn remedie: ga morgen rustig 5 km lopen. Dat deed ik. Resultaat: sedertdien - 1 week - heb ik helse pijn, kan mijn been niet volledig strekken en/of plooien. Het is alsof er een baksteen ingemetseld zit in mijn knieholte. De pijn strekt zich uit naar de kuit en een beetje naar de achterkant van het bovenbeen, ik voel ook een pijnpunt bovenaan de knie, aan de buitenkant. Ik behelp me met icepacks, tigerbalsem, lichte rek- en strekoefeningen, voorlopig geen lopen meer, dat is uitgesloten. Jullie raad ?
Dank u!
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op