Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Antwoord discussie: gebroken ribben

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een medisch consult.
Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!
Onderwerp
Forumcode
Bericht
Vergroot /  Verklein
Bijlagen

Discussiegeschiedenis van : gebroken ribben

Toon max. de laatste 7 berichten - (Laatste bericht eerst)
16 mei 2014 01:41 #

Anoniem

's Profielfoto

Ook hier een gebroken zwevende rib
nog 2 dagen mee rondgelopen totdat ik moest niesen en helemaal afgewerkt was.
door de ct scan heen en jahoor keurig netjes door 2.
Na 4dagen ziekenhuis en heel wat morfine verder slaap ik weer in mijn eigen bed.
toch merk ik dat de pijn nog wel blijft, ook omdat ik gestopt ben met die morfine pillen.
07 jan 2014 00:18 #

Anoniem

's Profielfoto

Ik ben 15-11-13 van mijn paard gevallen. 5 ribben gebroken en de rest gekneusd. 10 dagen ziekenhuis en fikse pijnstillers. Thuis nu ook nog veel last. Jammer dat er geen gips kan worden gebruikt. Ook ik slaap half zittend. Heb een bed via thuiszorg. hoop dat het snel beter gaat.
31 okt 2012 19:19 #

Bert

's Profielfoto

Hallo Carolien,

Ook ik ben van mijn paard gevallen op 28-09.
4 gebroken 6 fracturen enhet bovenste deel van de long zat los. Ik had wel last van die drukplekken van het liggen. Heb 2en halve week op de rug geslapen schuin omhoog,daarna plat op de rug.Kan zinds een paar dagen ook weer een poosje op de zij liggen. Gebruik nog wel paracetamol. Ik zit nog niet weer op het paard.

Beterschap en succes verder.

Groeten

Beterschap
12 okt 2012 13:26 #

christa

's Profielfoto

Het verschil tussen een gekneusde en gebroken rib is deze: Gekneusd kun je toch met pijstillers uiteraard wel dingen doen.
Gebroken is er kans op meer beschadiging als je geen rust neemt en teveel doet voordat het genezingsproces op gang is
06 okt 2012 13:00 #

Anoniem1

Anoniem1's Profielfoto

En, heb je een foto laten maken?
04 okt 2012 19:46 #

mariam w.h.

's Profielfoto

ik ben gisteren gevallen met de fiets en ik vermoed dat ik mijn ribben gekneusd of misschien zelfs gebroken hebt het doet enorm pijn met inademen en s'nachts met draaien zou het verstandig zijn om toch even langs de huisarts te gaan, dit heb ik nog niet gedaan want aan gebroken ribben kunnen niets doen toch!
26 sep 2012 12:44 #

ribben gebroken en gekneusd

's Profielfoto

ik ben zaterdag gevallen zwevende rib gebrokken de rest zwaar gekneusd voel het zelfde , vreselijke pijn , maar hoorde dat je ook ingetapt kan worden , niet direkt maar later maar hoeveel later?

Vind Dokter op