Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Doe hier de slaaptest!

Heeft u wel eens slaapproblemen of last van snurken, vermoeidheid of concentratieproblemen?
Doe dan onderstaande medisch erkende slaaptest van Dokter.nl, om ernstige gezondheidsproblemen te voorkomen. De uitslag van de vragenlijst geeft aan of er bij u wel of geen verhoogd risico is op een slaapstoornis.

Geef aan wat op u van toepassing is:

1. U snurkt
Maak a.u.b. een keuze

2. Bent regelmatig vermoeid
Maak a.u.b. een keuze

3. Last van apneus  (door partner vastgestelde ademstops tijdens slaap)
Maak a.u.b. een keuze

4. Hoge bloeddruk
Maak a.u.b. een keuze

5. U heeft duidelijk last van overgewicht (BMI= bodymassindex > 35)
Maak a.u.b. een keuze

6. Ouder dan 50 jaar
Maak a.u.b. een keuze

7. Halsomvang is meer dan 40 cm
Maak a.u.b. een keuze

8. U bent een man
Maak a.u.b. een keuze

Uitslag vragenlijst

Vul hieronder uw naam en e-mailadres in en ontvang binnen enkele ogenblikken per mail de uitslag op uw ingevulde vragenlijst.

Achternaam
Vul a.u.b. uw achternaam in

Uw e-mailadres
Geef a.u.b. een e-mailadres op

Vink a.u.b. de algemene voorwaarden aan

Uw privacy zal te allen tijde gerespecteerd worden. Dat betekent dat er geheimhouding rust op uw persoonlijke en medische gegevens. Uw gegevens zullen dan ook nooit aan derden verstrekt worden.

Ik wil graag gebeld worden door een KNO-arts als er een substantieel risico bestaat op OSAS:

Uw telefoonnummer (optioneel)
Ongeldige invoer

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

(Spier)pijn in bovenbeen, onderrug en knie

(Spier)pijn in bovenbeen, onderrug en knie 13 mrt 2008 22:29 #1

• Anoniem
Door verkeerd te zitten (vaak en lange tijd) heb ik sinds een tijdje veel spierpijn en/of gewrichtspijn in mijn bovenbeen, onderrug en knie, soms ook in de kuit. Dit is bij 1 been en door gewoon te blijven bewegen en fietsen merk ik er overdag nagenoeg niets van, echter zodra ik in bed ga liggen dan gaat het steken en ik voel een heel er vermoeid, pijnlijk gevoel in de spieren, zo erg dat ik er niet van kan slapen en toch paracetamol moet nemen. Gelukkig geeft 1 tablet voldoende verlichting om te kunnen slapen (de ergste steken voel ik nog wel maar het is te doen.
Ook spiroflor smeren helpt gedeeltelijk.

Het begon met eens per week pijn maar nu is het al enkele dagen elke dag raak.

Is het gewoon een kwestie van goed leren zitten zonder opgevouwen benen en zonder aangespannen benen (de manieren waarop ik normaal zit) en afwachten of moet ik hiermee naar de dokter?

spierpijn 13 mrt 2008 22:43 #2

• Anoniem
ja, goed zitten, ik herken dit wel.
en belangrijk: Laat door een chiropractor even naar je rug, nek en schouders kijken, dan weet je tenminste zeker dat alles op zijn plaats zit.
Succes, Brenda

Re:(Spier)pijn in bovenbeen, onderrug en knie 24 mei 2008 00:53 #3

Hoi!

Van zoiets heb ik ook last! Ik ben naar een voorstelling geweest en door verkeerd te zitten heb ik nu ongeveer al 2 maanden spierpijn. Het begon eerst in de kuit, nu ook in de bovenbeen en net onder mijn rug. Als ik langdurig zit en vervolgens ga lopen, dan merk ik dat. Maar als ik de hele tijd bezig ben, loop of sta. Dan merk ik er niets van. Soms doet het paar dagen geen pijn en dan weer wel.

Woensdag een afspraak bij de dokter, zal wel vragen wat dit is. Ik ga natuurlijk gelijk uit van het ergste zoals trombose been of een etalage been. Laten we hopen dat het onschuldig is.

Re:(Spier)pijn in bovenbeen, onderrug en knie 18 aug 2009 17:02 #4

• S
Waarschijnlijk zit er een zenuw bekneld in je onderrug. Ga naar een erkende Chiropractor die kan je er vanaf helpen. Ik heb nagenoeg dezelfde klacht, en heb al een stuk minder last na 4 behandelingen.Succes!

Re:(Spier)pijn in bovenbeen, onderrug en knie 19 aug 2009 23:06 #5

• Lucas
Een hernia herstelt in veel gevallen zonder medisch ingrijpen. Eerst dient wel de diagnose hernia gesteld te worden door een arts.

Lees: Hernia van de rug
nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlic...entenbrief/PBL1c.htm

Re:(Spier)pijn in bovenbeen, onderrug en knie 18 nov 2009 16:35 #6

• Anoniem
Eenvoudige bovenbeen spieroefeningen

Eenvoudige oefeningen voor de bovenbeen spieren bijvoorbeeld na een operatie aan het kniegewricht of immobilisatie van het kniegewricht. De oefeningen moeten enkele malen tot tien keer achter elkaar worden herhaald en minstens een tot driemaal per dag worden gedaan. Het is beter vaak en kort te oefenen dan lang en weinig.

web.inter.nl.net/users/E.van.Kesteren/bovenb.htm

Re:(Spier)pijn in bovenbeen, onderrug en knie 31 jan 2010 16:38 #7

• Anoniem
Meer vragen en antwoorden over Pijn in knie:
www.dokter.nl/index.php/Content/uw-zoekr...+knie&sa=Zoeken#1536

Re:(Spier)pijn in bovenbeen, onderrug en knie 26 dec 2010 18:54 #8

mijn man heeft na wondroos(9mnd geleden )ondertussen nagenoeg pijn gehouden in de benen.
\we zijn ondertussen naar een neuroloog reumathaloog en dermathaloog geweest hier s niks uitgekomen.Een scan was van de rug gemaakt een week geleden hier kwam ook niks uit .
Maar het mooiste is mijn man zit er nog wel mee.Dat ik zo jou verhaal las herken ik er veel in.
Mijn man kan op een verkeerde stoel het niet lang uithouden.het zweet breekt hem aan alle kanten uit en is soms er ook moe bij.Pijn in de kuiten maar voooral in bovenbenen aan de achterkant.Hij heeft ook vaak last van koude voeten .
Misschien is een chiropractor wel de juiste weg laten we het maar hopen.
groetjes van ons

Re:(Spier)pijn in bovenbeen, onderrug en knie 08 mrt 2012 16:39 #9

• O. Klaver
Ik ben goed geholpen door een orthomanueel therapeut (zgn. kraker).
Ca. 3 behandelingen zijn voldoende.
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op