Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Pijn in onderrug met uitstraling naar benen.

Pijn in onderrug met uitstraling naar benen. 05 sep 2007 20:48 #1

• Dennis
Hallo,

Ik heb sinds een paar weken last van mijn rug met uitstraling naar meestal mijn linkerbeen, maar sinds de laatste paar dagen ook regelmatig naar beide benen. Ik heb in het verleden al wel vaker last gehad van mijn rug en dit vooral met gebukt staan te werken en dan overeind komen. Dit was echter meestal snel weer over, in het ergste geval een paar dagen.
Dit keer loop ik er al een paar weken mee en het word sinds de laatste dagen eigenlijk steeds erger, ik kan niks meer zonder pijn, zitten gaat even goed, maar ik moet steeds gaan verzitten, en uiteindelijk héél voorzichtig opstaan om even te gaan bewegen anders hou ik het gewoon niet.

Ik ben vorige week bij de huisarts geweest, die heeft een beetje gevoelt en gedaan, en hij dacht niet dat het een hernia was, toch voor de zekerheid een röntgenfoto laten maken.

Vanmorgen maar eens gebeld of er al uitslag binnen was, die was er. Ik had de assistente aan de lijn die mij melde dat er geen onregelmatigheden te zien waren en dat alles goed was. Dus ik haar gevraagd hoe het dan kon dat ik als een oude man rondloop en het bijna niet meer hou van de pijn, dat wist ze ook niet dan moest ik maar even weer een nieuwe afspraak maken, vrijdag kan ik al terecht.

Maar goed mijn vragen zijn nu, zijn er meer mensen met deze klachten?

Als het geen hernia is wat zou het dan kunnen zijn?
Ik hoor en lees van mensen dat een hernia helemaal niet te zien is op een röntgenfoto, en dat een MRI-scan daarvoor noodzakelijk is, wat is daar van waar?

Ik hoop dat iemand mij wat kan vertellen hierover.

Alvast bedankt.
Laatst bewerkt: 30 jun 2011 13:08 door Anoniem1.

pijn in onderrug 05 sep 2007 20:56 #2

• Anoniem