Dokter.nl

BEL een VERTROUWENSPERSOON - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Het is mogelijk dat u vragen heeft die u liever niet op een publiek forum plaatst, ondanks de anonimiteit van het forum. Misschien heeft u behoefte aan een persoonlijk gesprek of zou u graag met een vertrouwenspersoon/professional over uw problemen willen praten. Voor meer info en beschikbaarheid, klik hier.
pijn in nek/achterhoofd (1/2) - Medisch Forum - Dokter.nl
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

pijn in nek/achterhoofd

pijn in nek/achterhoofd 10 aug 2007 11:48 #1

• Anoniem
Ik heb nu ongeveer een maand dagelijks (maar niet constant) pijn tussen mijn nek en achterhoofd. Hierdoor ontstaat dan weer een soort hoofdpijn. De pijn concentreert zich aan de linker en rechterkant van mijn nek.
Vooral 's avonds (als ik stilzit) en nachts heb ik er last van. Als ik overdag bezig ben is het hoegenaamd weg.

Zelf heb ik het idee dat het te maken heeft met de aderen aan de linker- en rechterkant van mijn nek, aangezien de pijn daar specifiek voelbaar is als ik daarop druk.
Volgens mij heeft het niet met de spieren te maken.

Ik heb spondylose op de overgang van mijn nek naar het ruggemerg, maar dat heb ik al langer. Dit ging nooit gepaard met bovengenoemde klachten. Heeft het hier misschien toch wel mee te maken?
Wie komt dit bekend voor?

Re:pijn in nek/achterhoofd 01 aug 2008 11:43 #2

• Sisly
Ook ik heb pijn in mn nek en achterhoofd. Soms bij het praten komen die pijnen bovenop. Raar vind ik dat. Had e.e.g. laten maken en een ct-scan. Niets uitgewezen. Kan wel stress zijn zegt de dokter. Het rare is dat ik bij het praten en lachen gelijk al hoofdpijn begin te krijgen.Mn ademhaling komt dan ook moeilijk op gang.Niet zo leuk. Het geeft me het gevoel mn levensvreugde te verliezen.

Re:pijn in nek/achterhoofd 01 aug 2008 12:40 #3

• brenda
zou er een chiropractor naar laten kijken, misschien zit er toch iets niet helemaal lekker in je nek of schouders, waardoor de spieren extra aanspannen. Hij kan dit meestal wel verhelpen. Gewoon doen, is de moeite zeker waard!
Brenda

Re:pijn in nek/achterhoofd 22 jul 2009 14:25 #4

• Anoniem
Hallo,
Ik heb een paar weken al last van pijn rechts in mijn achterhoofd. Dit voel ik goed als ik mijn hoofd naar mijn rechterschouder wel brengen, dan heb precies op een punt in me rechter achterhoofd pijn. Ook lichte pijn als ik me hoofd naar me linkerschouder breng.

Als ik 's ochtends wakker word heb ik weleens wat last van pijn in me achterhoofd, maar het is geen hoofdpijn dat je voelt als je ziek bent, maar voelt anders aan.

Als ik 's ochtends wakker word zit ook altijd mijn linkeroor wat dicht.

Ik heb een kantoorbaan, dus zou dit ermee te maken kunnen hebben?

Re:pijn in nek/achterhoofd 22 jul 2009 14:25 #5

• Anoniem
Afgelopen donderdag, pijn in mijn nek, vaag.
Werd erger, twee dagen met tabletten Ibuprofen 400 mg. werd minder
maar heb daarna met ontzettende pijn gelopen, tabletten hielpen steeds minder, ben naar huisarts geweest heb gisteren diclofennacnatrium 50 mg
gerkregen ingenomen, maar voor dat die hielpen heb ik door het huisgelopen van de pijn, zo erg heb ik nog nooit pijn gevoeld, ben anders wel wat gewend.
Kreeg ook nog oefeningen voor nekklachten mee van de huisarts,
als je dan zo'n ontzettende pijn hebt kan je toch geen oefeningen doen.
De pijn trekt in mijn hele achterhoofd.
Zou dit een ontsteking van de nekspieren kunnen zijn? En is er verder nog wat aan te doen.

anny

Re:pijn in nek/achterhoofd 22 jul 2009 14:26 #6

• Anoniem
Ik heb al heel lang last van mijn nek en schouders.
Afgelopen vakantie werd ik op een ochtend wakker, kon niets meer, alles deed zeer en kon mijn arm niet meer optillen.
Ben later naar huisarts gegaan heeft gevoeld en mij doorverwezen naar een mensendieck.
Zij masseert elke sessie en doet oefeningen met je om je houding te verbeteren en het gaat met mij al een stuk beter.
Misschien iets voor je??
Ik weet het ook niet hoor in ieder geval succes ermee

Re:pijn in nek/achterhoofd 22 jul 2009 14:27 #7

• Anoniem
bedankt voor het reageren, het gaat nu iets beter, maandag a.s. moet ik weer naar de huisarts, ben benieuwd wat hij nu gaat doen.

groetjes
anny

Re:pijn in nek/achterhoofd 22 jul 2009 14:27 #8

• Anoniem
Vraag je huisarts eens om een goede reden waarom hij je niet even langs en fysio of manueeltherapeut stuurt. Kosten is geen goed argument, want die medicijnen zijn ook niet gratis en helpen dus niet of niet afdoende.....

Sterkte!

Re:pijn in nek/linksonder/achterhoofd 07 nov 2009 09:44 #9

• Ton
Sinds vannacht een behoorlijke pijn, zoals in "onderwerp" door mij is aangegeven. De pijn concentreert zich voornamelijk in het linker onderste deel van achterschedel en voel deze, wanneer ik er op druk ook in het linksachtergedeelte van mijn nek. Kan het zijn dat hier sprake is van een onschuldige verrekking van een spiertje of moet ik mij hier verder zorgen over maken.

Re:pijn in nek/achterhoofd 09 nov 2009 22:49 #10

• Anoniem
Ik heb dit antwoord vaker gegeven op deze website.

Hoofdpijn wordt bijna altijd veroorzaakt door stress en spanning. Als ook de nek pijnlijk is en hard, dan is de doorbloeding minder waardoor afvalstoffen minder goed kunnen worden afgevoerd en zuurtstof minder wordt aangevoerd.

Re:pijn in nek/achterhoofd 09 nov 2009 22:51 #11

• Anoniem

Re:pijn in nek/achterhoofd 25 nov 2009 20:12 #12

• johan
ook ik kan ondertussen al ca 8 weken over pijn in de nek optrekkend naar achterhoofd en voorhoofd meepraten.
begon tijdens een etentje met een stijf wordend gevoel in de nek, zowel links als rechts.
in de loop van enkele uren zat alles vast.
de dag erna was het weg, echter na een dag of 3 kwam het weer opzetten en kreeg daar ook nog eens een drukkend gevoel in mijn achterhoofd bij alsof de schedel uitelkaar wilde barsten.
pijn wisselde van achterhoofd naar voorhoofd, nam hiertegen paracetamol. dit verzachte de pijn maar bleef op de achtergrond voelbaar.
dus naar de dokter, deze zei me dat er een ontsteking zat achter aanhechting pees aan schedel.
moest vanzelf weggaan, kreeg geen medicijnen ervoor, paracetamol was goed
had al een afspraak lopen met een iriscopist (was 2 weken later) en deze onderzocht me en vertelde dat de doorbloeding niet goed was door verkrampte aders, dit zou de oorzaak van mijn klachten zijn.
kreeg hiervoor homeopatische medicijnen voor 6 weken, hierna moest het beter zijn.
moet zeggen dat de pijnloze periodes steeds groter werden, soms een dag veel last, vervolgens 3 dagen niks, dan weer vaag op de achtergrond voelbaar, het wisselde constant.
echter vorige week vrijdag na een paar flesjes bier werd ik snachts wakker met een bonzende schedel en heftige pijn in de nek.
afgelopen 3 dagen moest ik de boeken induiken voor een opleiding en soms deed de nek zo zeer dat concentreren onmogelijk was.
dus weer contact opgenomen met iriscopist en morgenavond er maar weer naar toe, kijken wat er verder gaat gebeuren.
word vervolgt.

Re:pijn in nek/achterhoofd 25 nov 2009 22:47 #13

• Sanne
Ik heb het idee dat gewone gezonde beweging als wandelen, zwemmen en sporten veel van je klachten kunnen verminderen. Bewegen bevordert de doorbloeding en de afvoer van afvalstoffen van de verzuring van de spieren die de kramp veroorzaken.

Re:pijn in nek/achterhoofd 25 nov 2009 22:51 #14

• Anoniem

Re:pijn in nek/achterhoofd 08 mei 2010 11:33 #15

• Gerry
Op donderdag zit ik in de kroeg, als ik die avond teveel drink kan ik de klok erop gelijk zetten dat ik maandag rond de klok van 15:00 uur
hele flinke hoofdpijn krijg vanuit mijn nekspier rechts naar mijn schedel, en bonke maar. Na een aantal paracetamols gaat het weer. Dinsdag zelfde ritueel maar minder, Woensdag zo goed als over. Tot helaas op koninginnedag, even goed gevierd en dinsdag was het zover, exact 4 dagen later dus maar helaas wat ik ook doe het gaat niet meer over tot nu toe. Wordt wel minder als ik nekspier oefeningen doe, dus ronddraaien en losmaken. Merk nu wel dat het beter gaat. Maar helaas zal ik zonder alcohol in het leven verder moeten gaan. Voor mij de enige remedie.

Re:pijn in nek/achterhoofd 08 mei 2010 22:03 #16

• Anoniem
De spierpijn is een gevolg van de vernauwing van de bloedvaten.

Alcohol heeft een verwijdend effect op de bloedvaten. Hierdoor komt er meer bloed in het hoofd.

Als je meer alcohol drinkt, is het effect averechts, en vernauwen de bloedvaten zich.

Als gevolg hiervan verkrampen de spieren en krijg je die pijn.

Re:pijn in nek/achterhoofd 21 sep 2010 23:31 #17

• Anoniem

Re:pijn in nek/linksonder/achterhoofd 01 nov 2010 19:23 #18

• Frank
Ik heb precies het zelfde alleen duurt dit bij mij sinds een maand.
Even dacht ik dat ik ervan af was .Maar sinds vandaag in volle glorie terug.
Ik heb hierbij het gevoel dat de pijn een beetje naar boven kruipt. Was van afgelopen week wat dik.Eerst dacht ik dat ik me dat verbeeldemaar nu is voor mij duidelijk dat de verdikking weg is maar niet de pijn.Voelt ook wat branderig aan.

Ik heb het nu een tijd aangezien.
Tijd om nu mijn arts te raadplegen

Re:pijn in nek/achterhoofd 01 nov 2010 22:22 #19

• Tim
Frank, wil je laten weten wat er volgens de huisarts aan de hand is bij je?

Re:pijn in nek/achterhoofd 12 nov 2010 21:00 #20

• Nicole H.
Hoi, ik herken een paar van deze klachten heel erg ... ik heb sinds een goeie week pijn aan de linkerkant van mijn hoofd gelijk achter mijn linker oor ... de pijn trekt door naar mijn nek en linkerschouder ... ik loop de hele dag met een sjaal om en draag deze 's nachts ook ... maar de pijn wordt niet minder. Ik ben begonnen met paracetamol maar die hielpen helemaal niets nu slik ik sinds een dag ibrupofen en die helpen ongeveer 2 uur en dan is de pijn in alle hevigheid terug ... ik wordt er dood moe van want van slapen komt ook niet echt veel en overdag wordt ik gewoon beperkt in mijn bezigheden ... ik heb voor as dinsdag een afspraak staan bij de huisarts ben benieuwd wat ze te zeggen heeft ... ik loop ook al jaren met rug en heup klachten en na verschillende soorten therapieën gooit zij het nu op de psychische kant ... ik wacht dinsdag wel af wat ze zegt maar deze pijn is niet leuk en ook ik ben al heel wat gewend maar deze pijn is niet te houden ... gr. Nicole
Laatst bewerkt: 09 jun 2011 15:36 door Anoniem1.

Re:pijn in nek/achterhoofd 12 nov 2010 22:22 #21

• Anoniem
Ik denk dat er deze keer sprake is van een of andere infectie. Het kan natuurlijk zijn dat het iets anders is dan jouw andere gewrichtspijnen, temeer de klachten nu heel anders zijn, namelijk acuut en hevig.

Re:pijn in nek/achterhoofd 17 nov 2010 19:08 #22

• ASteK
Weet johan al wat de oorzaak is? of beter gezegt de oplossing. na paar biertjes heftige pijn in hoofd en nek?
Zelf al jaren last van pijn vanuit de rug naar nek en dan naar voorhoofd. Als ik 1 biertje drink is het al mis.

Re:pijn in nek/achterhoofd 17 nov 2010 20:26 #23

• Erik
Ik vraag mij af wat uw algehele lichamelijke conditie is als u al na één biertje hoofdpijn krijgt mogelijk als gevolg van het bloedvatverwijdende effect van alcohol. Beweegt u voldoende en bent u fit?

Re:pijn in nek/achterhoofd 17 nov 2010 20:27 #24

• Anoniem
Lees de patiënteninformatie van het Nederlands Huisartsen Genootschap over gezond bewegen op:
nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlic...entenfolder/PF43.htm

Re:pijn in nek/achterhoofd 02 dec 2010 22:02 #25

• laura
Herken het probleem.
Ook ik heb last van hevige spierpijn in mijn nek en tussen de schouderbladen. Soms vooral sàvonds en smorgens trekt het door lans mijn oor naar boven mijn oogkas. Tevens heb ik smorgens last van bloedproppen in mijn neus. Ben hiervoor al ruim 2 keer voor gemiddeld 7/8 behandelingen bij de fysio geweest. Mijn huisarts en fysio geven aan dat het met spanning te maken heeft. Maar helaas keert het elke keer weer terug. Je zou bijna denken dat het wat anders is.
Moderators: Cheers, Tandor

Vergelijkbare discussies

BEL een VERTROUWENSPERSOON - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Het is mogelijk dat u vragen heeft die u liever niet op een publiek forum plaatst, ondanks de anonimiteit van het forum. Misschien heeft u behoefte aan een persoonlijk gesprek of zou u graag met een vertrouwenspersoon/professional over uw problemen willen praten. Voor meer info en beschikbaarheid, klik hier.

Vind Dokter op