Dokter.nl

BEL een VERTROUWENSPERSOON - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Het is mogelijk dat u vragen heeft die u liever niet op een publiek forum plaatst, ondanks de anonimiteit van het forum. Misschien heeft u behoefte aan een persoonlijk gesprek of zou u graag met een vertrouwenspersoon/professional over uw problemen willen praten. Voor meer info en beschikbaarheid, klik hier.
Brandende/stekende pijn in rechter bovenarm/schouder. (1/3) - Medisch Forum - Dokter.nl
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Brandende/stekende pijn in rechter bovenarm/schouder.

Brandende/stekende pijn in rechter bovenarm/schouder. 05 jun 2007 11:04 #1

• Bernadet
Hallo,

Ik heb sinds 1,5 week een brandende/stekende pijn in mijn rechter bovenarm/schouder.
Het is net of iemand continu met naaldjes in me arm prikken!
Kan hem wel gewoon bewegen, maar blijf die pijn houden. Als ik hem laat rusten, net alsof je hem in een mitella houd, gaat het wel, ik voel het dan in ieder geval niet meer steken!

Het enige punt is, dat het iedere dag ff wat meer pijn gaat doen.Slapen lukt wel, maar zodra ik hem ga bewegen begint de elende weer.

Heb wel 2x al een slijmbeursonsteking gehad, maar dit voelt anders...

Ik heb al 2,5 jaar een kantoorbaan... en zit dus iedere dag achter de computer.
Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?

Groetjes Bernadet

brandende stekende pijn 05 jun 2007 11:25 #2

• Anoniem
zoek eens op RSI, kijk of je het herkent. je moet voorlopig even achter de computer vandaan. sterkte!

05 jun 2007 11:31 #3

• Bernadet
Ik heb op internet al opgezocht over RSI, maar zie daar niet echt een overeenkomt mee.
Er word daar gezegt dat het met de elleboog begint, daar heb ik echt absoluut geen pijn...

pijn in bovenarm/schouder 04 jul 2007 13:23 #4

• Kris
Hallo ,ik kamp al enige tijd met pijn in de bovenarm/schouder ,volgens de dokter gaat het om bursitis ontsteking in de schouder (de pijn straalt uit naar de bovenarm)

Re:Brandende/stekende pijn in rechter bovenarm/schouder. 08 jul 2009 14:11 #5

• Anoniem
ik heb al een tijdje last van mijn arm, met name mijn schouder/bovenarm. eerst viel het wel mee maar nu word het steeds erger.
als ik iets oppakte en recht omhoog bracht, voelde ik een stekende pijn in mijn arm, net boven mijn biceps/triceps. nu heb ik zelfs als ik niet eens wat in mijn hand heb, maar alleen mijn arm omhoog doe. het voelt niet alsof het een spier is, maar alsof het dieper zit.. iemand enig idee?

Re:Brandende/stekende pijn in rechter bovenarm/schouder. 08 jul 2009 14:11 #6

• Anoniem
Heb waarschijnlijk ontsteking ergens in bovenarm/schouder. Van dokter moest ik ijstklontjes gebruiken en wel in beweging blijven. Schoot er zo maar in. Hoe vaak moet ik die ijsklontjes gebruiken? Wie weet?

Re:Brandende/stekende pijn in rechter bovenarm/schouder. 08 jul 2009 14:12 #7

• Anoniem
Een ontsteking schiet er niet "zomaar" in. Dat is het gevolg van een langduriger proces van overmatig belasten. Waarschijnlijker is het dat, als het er zomaar inschoot, er een spiertje is gescheurd. Dat kan alleen helen met rust.

Re:Brandende/stekende pijn in rechter bovenarm/schouder. 08 jul 2009 14:12 #8

• Anoniem
Hoihoi beste mensen.

Sinds ongeveer 2 maanden heb ik steeds last van een knakkende geluiden zowel in mijn bovenarm als rond mijn schouderkapsel. Het gaat echt maar door. Zo ergdat ik bang ben voor slijtage.
Vooral als ik op mijn buik lig en ik draai m`n arm een beetje naar binnen dan knakt het, en als ik het terugdraai ook.
Het begint nu ook al in mijn dagelijkse bezigheden. Het begint langzamerhand een beetje gevoelig/pijn te worden/doen. Ik heb het gevoel dat er twee botten tegen elkaar aan zitten, en als die in beweging komen dat ze tegen elkaar aan komen en beginnen te knakken. Alleen dat is natuurlijk onmogelijk aangezien we niet zoals de onderarm twee pezen in de bovenarm hebben.
het zit ongveer 10 centimeter vanaf het gewricht. Ongeveer waar je spier zich aanhecht. Maar het lijkt me onmogelijk dat een spier zulke botkrakende geluiden kan geven.

het is niet alleen de bovenarm. Mijn schouderkapsel begin ik ook te voelen. Ik ben bang dat het slijtage is of iets dergelijks. Mss een ontsteking. Er zijn momenten dat het ff erg warm wordt, maar dat gaat vrij snel weer over.

herkend iemand dit, of weet iemand wat het zou kunnen zijn.
Alvast bedankt.

Groeten van Ingrid

Re:Brandende/stekende pijn in rechter bovenarm/schouder. 08 jul 2009 14:13 #9

• Anoniem
hallo ingrid,

zoals je het net zo beschreef lijkt het alsof je een vrij losse gewrichtskom hebt. Ikzelf heb in mijn jeugdjaren de linker schouder uit de kom gehad en nu, ruim 25 jaar na dato heb ik daar nog gevolgen van. waarschijnlijk hebben mijn banden toen de de tijd gehad om volledig te herstellen, met als gevolg dat ik nu mijn arm voor mijn gevoel een heel einf uit de kom kan halen. af en toe, een beetje afhankelijk van het weer, heb ik last van mijngewricht. ook als ik erg druk ben geweest met mijn linkerarm dan voel ik dat. door dat ik met paarden omga krijg ik nog wel eens een flinke opdonder. ik moet dat ook altijd uitkijken dat ik mijn arm niet een bovenwaardse achterwaardse beweging laat maken ( als of je een bal met een gestrekte arm boven je hoofd gaat vangen) want dat vrees ik dat hij eruit vliegt

dat gevoel alof er twee botten overelkaar heen gaan komt bij mij oook voor, het is alleen de kop die uit de kom schuift

ik hoop dat je hier wat aan hebt

Re:Brandende/stekende pijn in rechter bovenarm/schouder. 08 jul 2009 14:13 #10

• Anoniem
ik ben 39 en heb sinds 3 maanden acuut last van kraken en knoepende gewrichten, vooral de schouderbladen,en boven armen beginnen nu ook al.
De masseur en dokter doen er allebij nogal rustig over maar ik maak me zorgen over ontkalking of iets. Ik smeer de hele dagen met middeltjes maar het helpt niets het doet pijn ik kan er bijna niet van slapen. Stil op de rug liggen en niet bewegen dan voel ik het niet en hoor ik het niet.
Ik vind het ook vreselijk en hoop ook op een antwoord voor jou en mijn. Stekte er mee.

Re:Brandende/stekende pijn in rechter bovenarm/schouder. 08 jul 2009 14:13 #11

• Anoniem
Mensen,

Ik heb latste tijd ege last van steken rond mijn hartstreek en het is een constant gevoel. Ik den dat dit er ook mee te maken heeft 3 dagen lang dezelfde spierpijn links tussen mijn schouderblad en bij bewegingen waarbij je die spier nodig hebt doet het echt pijn vooral mij hart baart mij zorgen constant een steek en had laatste tijd ook last van mijn linkerbovenarm/elleboog. ik ben naar de dokter geweest hij hoorde een geruis en verwees mij door woensdag heb ik een afspraak en ik vroeg me af of het ernstig is?

ik ben 16 jaar.

Re:Brandende/stekende pijn in rechter bovenarm/schouder. 08 jul 2009 14:17 #12

• Anoniem
ik heb bij bepalde beweegingen een stekende pijn in de arm schouder
het is de linker en soms ook in de rechter arm schouder

Re:Brandende/stekende pijn in rechter bovenarm/schouder. 08 jul 2009 14:17 #13

• Anoniem
Schouderklachten kunnen plotseling of geleidelijk ontstaan. Meestal worden de klachten veroorzaakt door overbelasting van uw schouder. Vooral het langdurig herhalen van (ongebruikelijke) bewegingen kan irritatie en ontsteking in de schouder veroorzaken. De precieze oorzaak van de klachten blijft vaak onduidelijk.
Schouderklachten gaan vaak binnen twee tot zes weken vanzelf over. Spoedig herstel is er vooral als de klachten plotseling zijn ontstaan of na overbelasting door ongebruikelijke bewegingen. Voor het herstel is het belangrijk dat u uw schouder blijft gebruiken, ook al heeft u pijn. U kunt het beste gewoon doorgaan met uw dagelijkse bezigheden en werkzaamheden. Vermijd echter zware belasting en bewegingen die de pijn duidelijk verergeren. Alleen als ook kleine bewegingen al zeer pijnlijk zijn, is het goed uw schouder tijdelijk rust te geven. Probeer dan toch een paar keer per dag uw arm in meerdere richtingen te bewegen. Zorg dat u uw dagelijkse bezigheden zo snel mogelijk daarna weer oppakt. Wacht daar niet mee tot de pijn geheel is verdwenen. Als u te lang wacht, wordt uw schouder stijf en wordt het steeds lastiger uw arm weer gewoon te gebruiken.

Re:Brandende/stekende pijn in rechter bovenarm/schouder. 08 jul 2009 14:18 #14

• Anoniem
Ook ik had, vooral als ik mijn arm bewoog of op mijn zij lag, last van mijn schouder. Injecties hielpen niet en door de fysio leek het alleen maar erger te worden.
Uit de MRI bleek dat er een vergroeiing aan het bot en een scheur in een spier zat.
In maart ben ik geopereerd en nu kan ik weer bijna alles met mijn rechterarm. De pijn is helemaal weg.
Ik weet niet of het gewoon pech is, maar een paar maanden na de operatie kreeg ik last van mijn andere schouder. Deze keer geen fysio, wel injecties, maar ook zonder enig resultaat. Nu word ik in januari aan mijn linkerschouder geopereerd en ik heb daar alle vertrouwen in.

O ja, zo`n operatie heet een Cuff repair.

Re:Brandende/stekende pijn in rechter bovenarm/schouder. 08 jul 2009 14:18 #15

• Anoniem
Een cuff repair is toch best een pittige ingreep dacht ik, of valt het mee?

Re:Brandende/stekende pijn in rechter bovenarm/schouder. 08 jul 2009 14:19 #16

• Anoniem

Re:Brandende/stekende pijn in rechter bovenarm/schouder. 08 jul 2009 14:19 #17

• Anoniem
Hoi Marloes,
Ik weet niet of het een pittige ingreep is.
Vlak voor de narcose kreeg ik een Pippablock waardoor mijn arm en schouder ongeveer 24 uur gevoelloos waren. Daarna paracetamol.
De eerste weken was het pijnlijk als ik mijn arm bewoog en ik kon ook niet op mijn rechterschouder liggen, maar daarna ging het steeds beter.
Ik heb me goed gehouden aan de instructies van de chirurg: 6 weken mijn arm in een draagband en niet gebruiken.
Het ergste was de eerste keer fysio. Volgens de therapeute had ik een frozen schoulder en daar heeft ze doorheen bewogen. Ik viel bijna flauw.
Als ik dit teruglees was het inderdaad geen kleinigheidje maar ik ben zo gelukkig met het resultaat dat ik die pijn op de koop toe neem.

Re:Brandende/stekende pijn in rechter bovenarm/schouder. 08 jul 2009 14:21 #18

• Anoniem
TOPIC: Pijn in schouder trekt door naar arm
www.dokter.nl/index.php/Reuma/173832-Pij...t-door-naar-arm.html

TOPIC: schouder/peesontsteking/scheuring.
www.dokter.nl/index.php/Sport/26594-scho...eking/scheuring.html

TOPIC: slijmbeursontsteking in schouder
www.dokter.nl/index.php/Spieren-pezen-bo...ing-in-schouder.html

Re:Brandende/stekende pijn in rechter bovenarm/schouder. 14 jul 2009 16:47 #19

• Kelly
Hallo ,

Ik heb al langer als 6 maanden enorm last met men linker schouder, steeds als ik men arm wil uitstrekken of men arm ophef krijg ik een stekende pijn, die gaat van men sleutelbeen tot in men schouder en men schouderblad. Het doet dan zo pijn dat ik op die moment slecht kan ademen. als ik men arm in een hoek van 90 graden tegen men borst houd stopt de pijn. Ik kan bijna nix meer met die arm doen zonder pijn. Slapen gaat ook moeilijk, steeds wordt ik wakker als ik me in men slaap omdraai.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn ?
alvast bedankt

mvg kelly

Re:Brandende/stekende pijn in rechter bovenarm/schouder. 21 jul 2009 22:42 #20

• Anoniem

Re:Brandende/stekende pijn in rechter bovenarm/schouder. 20 nov 2009 23:39 #21

• JvG
Ik drink ook te veel en dan krijg je dat, pijn in je lever, je bovenarm rechts, achter je ribben rechts etc. Links zitten de hartproblemen (SP e.d.), rechts de alcoholproblemen (PVV, dierenpartij e.d.)

Re:Brandende/stekende pijn in rechter bovenarm/schouder. 11 dec 2009 11:44 #22

• Anoniem

Re:Brandende/stekende pijn in rechter bovenarm/schouder. 19 jan 2010 11:48 #23

• renate
Hey, het lijkt of je last hebt van verkalking op je pezen, die geeft dat pijn gevoel in je schouder/arm.Dat beperkt je bewegingen en eventueel als je gaat slapen, succes

Re:Brandende/stekende pijn in rechter bovenarm/schouder. 04 mei 2010 12:58 #24

• Anoniem

Re:Brandende/stekende pijn in rechter bovenarm/schouder. 11 feb 2011 19:20 #25

• margriet
wat jij nu bespreekbaar maakt, heb ik ook het is alleen lastig om dit bespreekbaar te maken het is heel vaag ,
ik heb 4 weken last nu , maar ben nu uiteindelijk naar de huisarts gegaan en die vond dit ook heel vreemd
nu even een afspraak maken bij een manueel therapeut
we gaan het zien
Moderators: Cheers, Tandor

Vind Dokter op