Dokter.nl

BEL een VERTROUWENSPERSOON - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Het is mogelijk dat u vragen heeft die u liever niet op een publiek forum plaatst, ondanks de anonimiteit van het forum. Misschien heeft u behoefte aan een persoonlijk gesprek of zou u graag met een vertrouwenspersoon/professional over uw problemen willen praten. Voor meer info en beschikbaarheid, klik hier.
pijn in de onderbuik bij liggen (1/1) - Medisch Forum - Dokter.nl
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

pijn in de onderbuik bij liggen

pijn in de onderbuik bij liggen 14 mei 2007 10:43 #1

• Peter
Al meer dan een jaar heb ik last van een stekende pijn in het midden van de onderbuik bij het liggen; ik heb hier dan ook de hele nacht last van. In de loop van de dag trekt de pijn meestal grotendeels weg door veel fietsen, lopen, staan. Maar zodra ik ga liggen, komt e pijn onmiddellijk weer terug. In erge periodes hoort er ook een pijn in het onderste deel van de wervelkolom en een vage pijn in de nierstreek bij. Ik heb geen problemen met plassen, de urine is in orde. IK heb de laatste tijd wel af en toe last van ontregelde ontlasting.

Een jaar geleden is er een echo van mijn onderbuik gemaakt met als diagnose chronische blindedarmontsteking, hoewel de pijn in het midden van de onderbuik zit. Mijn blindedarm is vervolgens verwijderd, maar de klachten zijn gebleven. Men wijt deze nu aan verklevingen en raadt mij aan hiermee te leren leven, omdat opnieuw opereren vaak nieuwe verklevingen kan veroorzaken.

Het vreemde aan deze pijn vind ik dat hij het ergst is bij druk op de onderbuik door liggen. Past dat wel bij verklevingen?

Wie weet wat er aan de hand kan zijn?

15 mei 2007 11:23 #2

• Steve
Hallo Peter,
Lastige situatie. Ga eens bij een 'goede' osteopaat langs. die willen nog wel eens kijken naar de posistie van organen die vervolgens pijnen op zenuwen, botten veroorzaken.
Na vragen kan altijd.
Verhelpen geeft waarschijnlijk direct meer pijn, en na x tijd verlichting. Maar of die dan ook blijvend is....

Houd ons op de hoogte.
Sterkte,
Steve

15 mei 2007 23:43 #3

• Peter
Hele goeie suggestie. Dank je wel, Steve. Ik hou jullie op de hoogte.

06 sep 2007 12:44 #4

• Peter
Ben een aantal keren bij de osteopaat geweest. Die constateerde dat met name de dunne darm erg immobiel was en wist heel goed de pijnlijke plekken te vinden. Helaas kon hij echter de pijn niet verhelpen. Op dit moment is de pijn weer erg hevig en heb ik 24 uur per dag pijn, inclusief flinke pijn in mijn rechter lies en in de nierstreek. Ben nu in afwachting van een afspraak bij een maag-darm-lever arts, maar heb het gevoel dat dit iets is waarmee ik moet zien te leren leven.

buikpijn 10 sep 2007 14:01 #5

• Anoniem
niet te snel mee leren leven! oplossing blijven zoeken. Heb je al een darmonderzoek gehad? loop je nog bij de osteophaat? Misschien zou je een keertje de chiropractor(werkt toch weer anders dan osteo) kunnen vragen of de stand van je onderste wervels wel klopt, hij kan dit misschien verhelpen. Anders de accupunturist? vind het een rare klacht, er moet toch een oplossing zijn. hou je ons op de hoogte? sterkte, Brenda

23 jan 2008 12:47 #6

• Peter
Een update van mijn situatie. Ik heb nog steeds dezelfde stekende buikpijn bij het liggen, nu dus al meer dan twee jaar. Ik heb in december een echo en een endoscopie gehad. Sinds dat onderzoek is mijn ontlasting niet meer normaal geweest, terwijl dit eerst wel het geval was. De ontlasting is nu altijd halfzacht. De echo was normaal. Bij de endoscopie zijn alleen een spastisch colon en een verkramping van de klep tussen dunne en dikke darm geconstateerd.
Ik heb een vezelpoeder voorgeschreven gekregen, maar op de bijsluiter stond dat dit bedoeld is voor verstoppingen en daar heb ik geen last van. Verder heb ik Buscopan-zetpillen gekregen voor ´s nachts tegen de pijn, maar die werken niet (zijn bedoeld tegen verkramping, maar de verkramping veroorzaakt blijkbaar mijn pijn niet).
Ik ben nu regelmatig een dag thuis omdat ik de nacht ervoor te weinig heb geslapen van de pijn en ik ben eigenlijk continu moe, moe, moe...
Ik denk na over acupunctuur of nog eens osteopatie of de chiropractor, maar mijn huisarts is van geen van allen fan en mijn polis vergoedt maar weinig.

pijn in onderbuik 24 jan 2008 01:57 #7

• Anoniem
waar jouw huisarts wel of geen fan van is , is niet belangrijk.
Wat belangrijk is: de normale geneeskunde kan jou niet helpen, zoek het daarom in de aanvullende geneeskunde.
Ik zou zeggen: bezoek een Chineze arts die acupuntuur doet, deze kijkt heel anders naar de klacht en stelt op een andere manier de diagnose. gewoon doen!
Succes, Brenda/

13 feb 2008 15:41 #8

• Peter
Nieuwe diagnose nadat ik bij een fysiotherapeut ben geweest: bekkeninstabiliteit! Volgens mij is het nu echt bingo. Hoop dat fysiotherapie gaat helpen.

26 feb 2008 15:56 #9

• Peter
Ik was iets te voorbarig. Bekkeninstabiliteit is niet het juiste woord. Het is een sterke irritatie van de bovenrand van het schaambeen. Mogelijk is het botvlies ontstoken door een trauma, maar het zou ook het gevolg kunnen zijn van het feit dat mijn bekken scheef blijkt te staan door een beenlengteverschil.

Ik ben daarom toch maar weer eens begonnen met ibuprofen. Werkte in het verleden niet, maar bij de apotheek zei men dat ibuprofen vaak pas later ´aanslaat´ en dat je een bepaalde, permanente ibuprofenspiegel moet opbouwen. En ik moet eerlijk zeggen, nu ook 3x per dag trouw ibuprofen slik, is de pijn wel minder, vooral overdag.

Ik ben in afwachting van een plan van aanpak van de fysiotherapeut. Zelf denk ik dat het uit zal draaien op injectie(s) met ontstekingsremmer in combinatie met orthopedie en/of manuele therapie.
Moderators: Cheers, Tandor
BEL een VERTROUWENSPERSOON - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Het is mogelijk dat u vragen heeft die u liever niet op een publiek forum plaatst, ondanks de anonimiteit van het forum. Misschien heeft u behoefte aan een persoonlijk gesprek of zou u graag met een vertrouwenspersoon/professional over uw problemen willen praten. Voor meer info en beschikbaarheid, klik hier.

Vind Dokter op