Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

pijn achter mijn linker ribben

pijn achter mijn linker ribben 27 feb 2006 19:04 #1

• Jeannette
Hallo,

Ik heb sinds vandaag een rare pijn achter mijn linker ribben, onder mijn borst. Het is net alsof er iets klem zit tussen mijn ribben. Dat kan niet denk ik, maar zo kan ik het het beste uitleggen.. Het is geen constante pijn, maar als ik me beweeg of anders ga zitten en zelfs als ik adem dan doet het daar pijn. En het zakt weer af als ik me verzet. Weet iemand wat dit kan zijn? Ik ben niet gevallen ofzoiets. Ik kreeg er ineens last 's ochtends na het douchen. Ik dacht na 1 pijnscheut dat het wel op zou houden, maar het gaat de hele dag al zo. Het duurt nog maar een dag, maar ik vraag me gewoon af waar het
vandaan komt..

Dankje voor je reactie!

Groetjes, Jeannette

pijn achter linkerribben 27 feb 2006 19:30 #2

• reina
wat ik bij jou lees, doet mij denken aan wat ik pas terug ook had.
pijn achter de borst bij bepaalde bewegingen, als ik in bed lag was het ook niet leuk. Ik lag op het laatst met eeb kussen onder de borst om die te steunen, dan voelde ik even minder pijn.
Hoesten en lachen deed ook veel pijn.
Ik ben naar de huisarts geweest ( dacht zelf misschien is er wel wat ernstigs met mijn borst ). De huisarts dacht dat het een verrekte tussenribspier was. Dit kwam bij mij waarschijnlijk omdat ik net een maand zooltjes in mijn schoenen heb en daardoor de stand van je lichaam veranderd.
Het werd inderdaad langzaam aan minder en nu is het gelukkig over.
Hopenlijk voor lou is het ook zoiets. Erg pijnlijk, maar het gaat over

pijn 06 mrt 2006 23:09 #3

• Tanja
Ik ben vandaag naar de dokter geweest en zat met dezelfde pijn als jullie. Ik heb een tussenribspierontsteking. Heel pijnlijk en hopelijk gaat het snel weer over want ik kan bijna niet slapen van de pijn.
Laatst bewerkt: 19 apr 2011 09:21 door Anoniem1.

pijn in borst en rug 05 apr 2006 23:24 #4

• paul
ja ik heb ook pijn onder mijn borst aan de linkse kant en rug pijn ik weet niet hoe dat komt en kort ademig ik ben nog niet naar de dokter geweest ik denk de hele tuid dat ik dood kan gaan dat is niet leuk ik wil er van af maar ik wil geen stommen mediceinen gebruiken en al die bij werkingen wat je er van krijgt wie kan wat advies geven wat ik moet doen alvast bedankt

pijn 07 apr 2006 18:39 #5

• marcello
Jeanette, ik heb jou verhaal gelezen. Ik heb sinds 4 jaar pijn, problemen met ademhaling en nog meer pijn op verschillende plekken. Als het nou geen ontsteking is, dan moet je eens gaan denken aan een borstwervel die niet helemaal goed zit. Aan deze wervels zitten ook de ribben waardoor je ook pijn rond je borstbeen kan krijgen. Als je verder ook nog pijn krijgt aan de zijkant van je hals dan weet je zeker dat het een borstwervel is, want aan de eerste rib zitten de scaleni (hals) spieren.
Misschien heb je er wat aan.
Groetjes Marcello

tussenribspier 20 okt 2006 19:24 #6

• inkie47
Sinds anderhalve week heb ik pijn aan de linkerkant van mijn ribben en sinds 3 dagen heeft zich een soort pijnlijkeverdikking met knobbels gevormd. Doet alleen pijn als ik met mijn linker arm over mijn hoofd naar rechts beweeg. Wie herkent dit?

pijn 19 nov 2006 14:02 #7

• celleke
tussenribspierontstekin

hallo tanja.
hoe zijn ze er achter gekomen bij jouw ?
ik loop nu al meer dan 8 maanden met pijn constant bij mijn
ribben en spieren.
als het niet links is het wel rechts.
ook veel last van spieren die maar blijven bewegen (bibberende spieren)
pijn is gekomen van linker kant onder mijn ribben.
ik weet het niet meer, pijn is zeer vaak aanwezig, vaak op 1 plaats maar als dat niet is er wel pijn op een andere plaats.

kan jij zeggen hoe de arts bij jouw op die uitslag is gekomen .

cellke

08 okt 2007 13:51 #8

• melissa
hallo
ik ben melissa heb nu al een week last van mijn ribbenkast, helemaal rondomheen, dokter zegt dat het een onsteking is in me ribben. heb nu al 2 verschillende medicijnen gehad naproxen en ibuprofen en allebei hielpen niet, nu krijg ik medicijn nummer 3. noem mezelf al de apotheker.
en de pijn lijkt juist steeds pijnlijker te worden alsof er iemand met een mes steeds tussen me ribben zit te duwen.

10 okt 2007 00:32 #9

• touchie
ook ik heb dezelfde klachten. links onder de ribbenboog, straalt uit naar mijn zij en rug.. kan soms niet zitten ervan. of ik ga op de bank zitten helemaal links in het hoekje met een kussen en zakt het wat af. het is net of er wat zit ofzo..
vind het ook wat eng. vorige week naar de dokter geweest en dacht aan mijn ribben (ik kwam eigenlijk voor mijn hoesten) van het hoesten. hij heeft nog gevoeld maar het zit onder de ribben..
vrijdag ga ik weer heen, maar ondertussen maak ik me gek. heb gegoogled en kwam op de milt uit ? op die plek heb ik pijn... maar wat zou het kunnen zijn?
raar ook dat er nu veel mensen last van hebben.. zal het bij de griepvirus horen die rond gaat nu ?

pijn achter mijn linker ribben 22 nov 2007 12:51 #10

• nelleke
Ik ben er voor het eerst kennis mee gemaakt toen ik op zekere dag cola aan het drinke was.
Op eens kreeg ik een naar en pijnlijk gevoel onder de linkerribbenboog.
Ik ben er mee naar de dokter geweest. Deze kwam met de volgende diagnose.
Onder de ribbenboog aan de linkerkant zit een stukje darm, een kronkel.
Deze wordt ook wel zwanenhals genoemd. Daar kan heel makkelijk lucht in gaan zitten omdat dit het hoogste punt is in de darmen. Als er dat iets langs moet kan dit een naar en verveld gevoel geven.

Door de griep heb ik er wel meer last van dan normaal.

Bij mij is het ook latijd een zwakke plek. Met stres/spanning e.d. moet die plek het ook altijd ontgelden.

pijn tussen mijn linker achter ribben 23 nov 2007 06:29 #11

• freddy
ik heb af en toe pijn tussen mijn linker achter ribben,wat zou dat zijn ,als ik aanval krijg doet het pijn,ik ben bij de dokter geweest krijg ik iburofen(600) heb ik een week ingenomen maar de pijn blijft ,volgens de dokter is dat spierpijn?

Re:pijn achter mijn linker ribben 10 jun 2008 18:34 #12

• Deltafan!
Hai,
Ik las je berichtje want ik was aan het googlen op internet!! opzoek naar een oplossing voor mijn pijn!!
ik zie dat niemand heir echt een oplossing heeft!!
ik loop nu inmiddels 3 jaar met rugklachten!
dus ook 3 jaar met ribklachten de laatste tijd is het een stuk erger geworden soms ook dat ik echt zulke pijn op de borst krij dat ik moet snakken naar adem! de 5de rib is ook het pijnlijkste! t lijkt dan net alsof ik tussen twee betonnen platen sta plat gedrukt! loop nu inmiddel 2 jaar bij de fysio en heb in de tussentijd ook 1 jaar bij de chiropracticor gelopen!!
Niks helpt!!
Nu gaan ze verder kijken of het echt aan de spieren ligt! deFysio weet zich eigenlijk geen raad en bergrijpt er niks van! ( weet ook niet welke behandeling goed is voor mij omdat er geen oorzaak is) geen ongeluk gehad geen trap of iets anders..
moest afgelopen vrijdag Thorax foto voor eventueel een gezwel of iets?! .. vandaag uitslag Was niks op de te zien alles was geod geen gezwel geen breukje niks!!
Dus ik wordt eigenlijk beetje gek ervan dat het zo lang duurt voordat het over gaat! en dat er maar geen oplossing en verklaring voor is!
vandaag is de pijn echt VRESLIJK!!
ik ga volgende week weer naar de dokter! om te vragen of hij niet iets weet om te doen!! dan maar een ct scan ofzo!! ik wil gewoon weten wat er mis is zodat iemand mij van deze vreselijke zeurende pijn kan afhelpen!!

Heeft inmiddels iemand al een oplossing gevonden voor zijn/haar probleem?

Ik zou het graag willen weten!

Bedankt voor hetlezen van mijn bericht!

Re:pijn achter mijn linker ribben 17 aug 2008 21:00 #13

• Linda
Hey iedereen!
Ik wéét wat pijn is, geloof me! Ik sukkel reeds jàren met tussenribspierontstekingen en vind geen oplossing, frustrerend hè!!
Het is als het ware alsof men met een mes tussen mijn ribben steekt! Eens deftig inademen is onmogelijk...men kàn niet door de pijn. Ik vertik het pijnstillers of ontstekingsremmers te slikken, maar wanneer het echt ondraaglijk wordt, zwicht ik ... al ben ik een taaie tante,hoor!
Ik heb het vooral aan de rechterkant, heel soms aan de linkerzijde!
Véééél water drinken lijkt soms een beetje te helpen.Dat zuivert en voert giftige afvalstoffen weg. Wanner ik door omstandigheden eens wat minder gedronken had, kreeg ik kort nadien weer een aanval(toeval of niet!??. Maar ik zou er zo graag voorgoed van verlost worden!! Als je nachtenlang niet slaapt van de pijn, overdag met moeite je huishouden kan runnen...dan voel je je een wrak en werkt dit serieus op je systeem,hoor! Hoeveel dagen die ik al verspild heb doordat ik gewoonweg niet kàn van die ellendige pijn!!!! Iemand die dit nog nooit had, weet niet waarover we praten...het is gewoon verschrikkelijk. Ik heb al meerdere keren verbanden gelegd met Zweedse kruiden, maar het lijkt maar even te helpen en ik had het gevoel dat ik imuun werd hiervoor. het is ook amelijk omslachtig allemaal...een pilletje nemen is makkelijker,hoor. Maar nogmaals: die slik ik haast nooit, omdat ik vrees voor al die nare bijwerkingen, de nieren enz...
Een vriendin raadde me net aan traumeelpilletjes te nemen; van de natuurwinkel. Dàt ga ik eens proberen! Wie weet helpt dit??!
Mocht er iemand nog iets anders kennen...graag een seintje, want àlle tips zijn welkom!
groetjes!

Re:pijn achter mijn linker ribben 29 aug 2008 21:25 #14

• sanne
Wat ik nu lees is het zelfde wat ik heb ik ben wel 10 maar het doet heel erg pijn ik weet nie wat het is maar ik denk dat het het zlefde is en ik heb het niet aleen daar weten julie wat het is?

xx sanne

Re:pijn achter mijn linker ribben 08 sep 2008 21:52 #15

• Bianca
Ook ik heb er sinds kort last van, mijn huisarts zegt ook dat het een tussenribspier is die ik verrekt heb.

Dit kan een paar weken, tot maanden duren. Erg vervelend, maar die spier krijgt ook nooit rust dus genezen is een zeer lang proces!!

Re:pijn achter mijn linker ribben 29 dec 2008 13:16 #16

• anoniem
wellicht een vitamine b12 tekort, google maar eens

Re:pijn achter mijn linker ribben 04 apr 2009 15:21 #17

• sandra
Hee.. ik lees net jullie berichten en ik heb precies hetzelfde. Ik heb vooral de last onder mijn linkerribben kast aan de voorkant. Het lijken net messensteken. Het komt en soms gaat het ook weer weg. Het is verschillend. Ik ben er mee naar de dokter geweest. Maar die kon niks vinden en schreef mij pijnstillers voor. Deze heb ik niet gebruikt omdat ik weet dat het niet helpt. Ik heb er nu al ongeveer 3 jaar last van. En ik denk dat ik weet waar het aan ligt. Als ik rechtop ga zitten trekt de pijn een beetje weg. Dus het kan zijn dat je krom loopt en dat je ribben dan tegen je maag steken. Ik denk dat ik weer naar de dokter ga.

groetjes

Re:pijn achter mijn linker ribben 06 apr 2009 18:03 #18

• Guinie
Ik heb ook last van pijn achter m'n linkerribben, is dat dan 'n verrekte tussenribspier..? Ben er niet mee naar de dokter geweest.
Het begon vrijdag opeens, deed echt pijn. Zaterdag was het wat minder, en zondag weer wat minder. Vandaag heb ik er nauwelijks meer last van, alleen bij inspanningen. Nu zeurt het alleen nog 'n beetje.
Toch raar dat zoveel mensen het hebben..

Re:pijn achter mijn linker ribben 07 apr 2009 02:14 #19

• Jeroen
Pijn op de borst dient altijd door een arts beoordeeld te worden. Mogelijk worden de klachten veroorzaakt door het hart. Het hart ligt ook achter de linker ribben. Hartklachten kunnen de oorzaak zijn van een voortijdig overlijden. Indien de oorzaak tijdig wordt ontdent en een goede diagnsoe wordt gesteld, kan er een goede behandeling volgen waarmee uw klachten worden verholpen.

Re:pijn achter mijn linker ribben 07 apr 2009 02:15 #20

• Jeroen
Bij een acuut hartinfarct voelt de patiënt een beklemmende, drukkende of benauwende pijn op de borst, midden op de borst of iets naar links. Men beschrijft dit wel alsof er een band om de borst wordt gesnoerd. De pijn kan uitstralen naar de rug, de armen of naar de onderkaak. De pijn duurt ook in rust langer dan vijf minuten. De verschijnselen kunnen gepaard gaan met zweten en misselijkheid en een gevoel van onrust en angst. Het is belangrijk om direct het alarmnummer 1-1-2 te bellen.

Het komt soms voor dat er een zogenaamd 'stil infarct' optreedt. De patiënt ervaart dan tijdens het optreden van het hartinfarct niet de hierboven genoemde duidelijke (pijn)klachten.

www.hartstichting.nl/go/default.asp?mID=5544&rID=1901

Re:pijn achter mijn linker ribben 07 apr 2009 18:27 #21

• Guinie
Ik heb er nauwelijks last meer van na een paar dagen, alleen als ik plotseling een beweging maak, of me erg inspan.

Re:pijn achter mijn linker ribben 08 apr 2009 01:38 #22

• Marjan
Is het jullie ook opgevallen dat de meesten die gereageerd hebben, vrouwen zijn ?
Als dat klopt van dat vitamine B12 tekort, ik heb gelezen dat langdurig de anticonceptiepil nemen, een tekort aan vit B12 kan veroorzaken. Ik vind alleen op google niet direct het verband tussen de vitamines en de pijn aan de ribben.
Die verrekte pijn ! :-/

Re:pijn achter mijn linker ribben 15 mei 2009 19:00 #23

• Angie
Ik heb precies hetzelfde, heb het nu al 5 maanden en komt en gaat met vlagen maar meastal wel dagelijks (ben wel onderrug patient maar ribpijn had ik eigenlijk nog nooit gehad). paar maanden geleden was er een rib zomaar verschoven 9en weer terug gezet, vreselijke pijn) en sindsdien blijft alles gevoelig , steken). Niemnd weet eigenlijk wat het is , ook de huisarts niet... lees hier nu eigenlijk voor het eerst over tussenribspierontsteking. Ga ik maar eens onderzoeken.

Alle tips zijn welkom en iedereen veel sterkte er mee!!!

Re:pijn achter mijn linker ribben 16 mei 2009 00:31 #24

• Marieke
Hoe is je algehele conditie? Sport je voldoende en eet je gezond? Het lichaam is een samenspel van allerlei factoren die met elkaar te maken hebben, en het begint allemaal bij de basis, gezond leven dus. Misschien een open deur, maar toch. Als je bijvoorbeeld veel overgewicht hebt, ontstaan deze klachten eerder...

Re:pijn achter mijn linker ribben 05 jun 2009 15:46 #25

• mike
het zijn echt niet alleen vrouwen, hellaas,,,want dan had ik het niet gehad!
ik loopt nu al 8 maanden met een pijnlijke borst!
wat uitstraalt naar me ribben!
pijn met niezen, hoesten, liggen , tillen, duwen !
werk op het moment halve dagen,,, ik kan gewoon niet meer!
kijk eens op het syndroom van tietse!
dit word vaak niet herkend,,,als je die bobbel niet hebt tussen je ribben,
ik vreet wel pillen en wel 9 per dag!
met codeine/parasetamol /diclofinac
het is en blijft eng op elke keer zo'n pijn te hebben! je denkt echt dat je kapot gaat!
heb rontgen laten maken ,,,bloed testen,,,bloed testen,,,,en nu gaan ze een botscan doen!
als je er maar lang genoeg mee loopt,,,,dan duurt het zo'n pijn ,,,dat de buren wel de dokter bellen na al dat geschreeuw!!
jaaah erg vervelend allemaal!!
zit te denken om naar een prive kliniek te gaan,
daar moet je tenminste niet 4 weken wachten,totdat je aan de beurt bent,,,en onderzoeken ze je grondig!!
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op