Schaamhaar scheren

  • #1

    Goedemiddag,

    Ik scheer mijn schaamhaar tijdens het douchen met anti-irritatie scheerschuim (met 0% alcohol) en met een goed scheermes. Ik scheer altijd met de richting mee en doe na het scheren nog wat anti-irritatie aftershave of (vanzelfsprekend ook geen alcohol). Aftershave en scheerschuim zijn van hetzelfde merk met als gevolg dat ik totaal geen last heb de dagen hierna.

    Mijn penis en balzak scheer ik op dezelfde manier, alleen dan tegen de richting in. Hiervan heb ik achteraf nooit last.

    Echter, als ik mijn [u]schaamhaar[/u] tegen de richting in scheer (wat ik graag doe omdat het resultaat dan erg glad is, veel gladder dan wanneer ik het met de richting mee scheer) heb ik de volgende dag en de paar dagen daarna erg veel irritatie op die plek, dat zich uit in jeuk en rode plekjes. Ik vraag mij af hoe dit komt. Ik gebruik weliswaar goede scheer-producten die irritatie juist dienen te voorkomen.

    Kan iemand mij hiermee helpen?

    #2

    Omdat je tegen de richting van de haar scheert, trekt de haar de huid iets naar boven en ontstaan er aan de basis van de haar hele kleine wondjes of irritaties op de huid.

    #3

    als je regelmatig je balzak en penis scheert (elke week 1x )dan heb je na enkele weken geen last meer van irritatie.mijn vraag is hoe oud ben jij?

    #4

    Bedankt voor jullie reacties. Als ik zo Tandor's antwoord lees lijkt het mij niet vanzelfsprekend dat ik na enkele weken geen last meer zou hebben (@Anoniem). Ik heb het namelijk ook al vaak genoeg tegen de richting in geprobeerd, met continu hetzelfde resultaat.

    Wat doet mijn leeftijd er toe?

    #5

    Je leeftijd doet er volgens mij ook niet aan toe.
    Ik scheer me al meer dan 40 jaar en heb als ik het in de verkeerde richting doe nog steeds zo nu en dan last van irritaties. Het heeft ook te maken met de lengte van de stoppeltjes. Ik heb wel gemerkt dat wanneer ik olie gebruik om me te scheren er minder last van heb.

Het onderwerp ‘Schaamhaar scheren’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief