Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Puisten op mijn penis ???

Puisten op mijn penis ??? 19 feb 2007 19:51 #1

• Anoniem
Hallo, ik heb al heel lange kleine bultjes (dezelfde kleur huid) op mijn penis en zelfs witte kleine puntjes op mijn eikel...

Ik dacht altijd dat het zo haarzakjes waren ofzo en soms als je er op drukte kwam er heel weinig wit spul uit (net zoals een puist) maar dacht ik dus dat dit iets te maken had met je haarzakjes

maar deze morgen had ik ontstoken bultje (rood) en als ik er aan pruttelde, kwam er wat meer wit spul uit, net zoals een puist !

Nu is mijn vraag, heb ik echt puisten op mijn penis? Hoe geraak ik eraf,

Die bultjes en witte kleine puntjes op eikel heb ik al heel lang, dus echt zolang dat ik mij kan herinneren, of misschien vanaf de leeftijd dat ik begon te masturberen?
Laatst bewerkt: 27 aug 2011 11:21 door Anoniem1.

Puistjes op penis 17 apr 2007 15:08 #2

• Astrid
Laatst bewerkt: 26 mrt 2010 02:48 door .

Puistjes, Pukkeltjes, Talgkliertjes, Parelketting 18 aug 2007 21:04 #3

• Anoniem
Staat heel veel info op deze site: Het kunnen puistjes zijn, pukkels, haarzakjes...

Die witte puntjes op je eikel heet parelketting. Hier is ook genoeg over te lezen.
Laatst bewerkt: 27 aug 2011 11:16 door Anoniem1.

talgklieren 25 nov 2007 02:25 #4

• nino
dat is heel normaal hoor, ik heb ook van die kleine puntjes. dat zijn gewoon talgklieren die in de huid van je penis zitten. je huid heeft tenslotte talg nodig om soepel te blijven. je moet ze ook niet uitdrukken, zo kunnen ze verder gaan ontsteken en worden ze een puist zoals je dit hebt ervaren. het witte spul dat er uit komt is dus gewoon talg. iedereen heeft deze talgklieren, de een wat meer dan de ander. bij de één zie je ze beter dan bij de ander. niets om je voor te schamen.
let trouwes maar niet op de kinderachtige opmerking van astrid. wat heb je trouwens aan een reactie van een vrouw bij zo een onderwerp.

25 jan 2008 12:56 #5

• anoniem
is dit overdragelijk ik heb het namelijk zelf ook??

Re:Puisten op mijn penis ??? 25 mrt 2010 17:03 #6

• God
Ik kan je zeker verder helpen.
Zoals je dus waarschijnlijk al weet zijn die witte bolletjes de talkklieren die smeer produceren.
Ik weet niet of je ooit je handen gewassen hebt met antibacteriele zeep, nee je handen wassen is niet de oplossing, maar de antibacterielle zeep wel. Want antibacterielle zeep vernietigd de natuurlijke talglaag op je huid + de schadelijke microben erin en erop. Dus wat echt helpt is elke dag eens antibacteriele zeep hierop gebruiken.
Effect wordt ongeveer zichtbaar na 2 weken.
Pakweg na 1 maand ben je er vanaf, maar je moet het wel blijven gebruiken, pak zowat 1 keer om de 3 dagen vanaf het weg is.

Je moet me maar bedanken wanneer dit je geholpen heeft :)

Re:Puisten op mijn penis ??? 26 mrt 2010 02:51 #7

Re:Puisten op mijn penis ??? 28 mrt 2010 19:48 #8

Plekjes, zweertjes en bultjes op de penis komen zeer vaak voor en zijn in de meeste gevallen onschuldig en hoeven niet behandeld te worden. Soms is zo’n plekje wel zorgelijk en dan is het belangrijk dat een dokter het plekje onderzoekt.

Plekjes en bultjes op de penis worden verdeeld in groepen op basis van het uiterlijk: ulcera (zweertjes), papulae (bultjes) en plaques (grotere verheven plekjes).

Zweertjes worden bijna altijd veroorzaakt door een infectie. Het is belangrijk met een zweertje altijd naar een dokter te gaan want een enkel zweertje kan syfilis (nl.wikipedia.org/wiki/Syfilis), lymphogranuloma venereum (nl.wikipedia.org/wiki/Lymfogranuloma_venereum) en penis kanker (nl.wikipedia.org/wiki/Plaveiselcelcarcinoom) zijn. Meerdere zweertjes bij elkaar kan wijzen op genitale herpes (nl.wikipedia.org/wiki/Genitale_herpes), syfilis (nl.wikipedia.org/wiki/Syfilis, aften (nl.wikipedia.org/wiki/Aften), pemphigus (nl.wikipedia.org/wiki/Pemphigus), of de ziekte van Behçet (nl.wikipedia.org/wiki/Ziekte_van_Behçet).

Papulae (nl.wikipedia.org/wiki/Papel) zijn meestal onschuldig maar enkele soorten moeten wel door een dokter worden gezien: waterwratjes (nl.wikipedia.org/wiki/Molluscum_contagiosum), talgklieren (nl.wikipedia.org/wiki/Talgklier), parelketting (nl.wikipedia.org/wiki/Pearly_Penile_Papules), plekjes van Fordyce (nl.wikipedia.org/wiki/Plekjes_van_Fordyce), psoriasis (nl.wikipedia.org/wiki/Psoriasis), of genitale wratjes (nl.wikipedia.org/wiki/Genitale_wratten)

Plaques zijn meestal onschuldig maar kunnen ernstig zijn. De mogelijke diagnosen zijn balanitis (nl.wikipedia.org/wiki/Balanitis), morbus bowen (nl.wikipedia.org/wiki/Morbus_Bowen), lichen sclerosus (nl.wikipedia.org/wiki/Lichen_sclerosus), psoriasis (nl.wikipedia.org/wiki/Psoriasis) en eczeem (nl.wikipedia.org/wiki/Eczeem).

Ga bij twijfel even naar de huisarts. Bedenk dat de huisarts wel vaker een penis heeft gezien dus schaamte is geen goede reden om niet te gaan.

Re:HELP 15 mei 2010 14:47 #9

• jongen van 14
ik heb hier momenteel zelf ook last van. ik heb het hele internet afgezocht naar oplossingen en overal kom ik tot de conclusie dat het na ongeveer 2 weken over zal gaan en anders zal het er gewoon blijven als een klein bobeltje dat een meetje raar aanvoelt. dit alles is natuurlijk wel vervelend maar echt erg is het niet en je kun nog gewoon seks hebben.

verder is het niet nodig om het te behandelen maar als je dat echt wilt kun je er natuurlijk altijd nog een docter bij halen.

Re:Puisten op mijn penis ??? 25 aug 2010 17:16 #10

• Anoniem

Re:Puisten op mijn penis ??? 14 feb 2012 13:50 #11

• Lodewijk
Dit is heel normaal.
ik ben zelf al 45 jaar in het vak dokter van geslachts Vermingen.
Dat wat jij hebt is heel normaal bij jongens.
Je hebt namelijk talgklieren en hieronder een kleine beschrijving. Deze klieren scheiden een vettige stof af: talg. Dit is huidsmeer die - vaak samen met haartjes - aan de oppervlakte komt en ervoor zorgt dat zowel de huid en haartjes wat vettig en soepel blijven. Overactieve talgklieren komen bij jongens meestal voor in de buurt van neus, gelaat, borst, rug en de geslachtsdelen.

Talgklieren bij tieners

Bij tieners produceren de talgklieren meer talg dan nodig, dit komt door de productie van de geslachtshormonen. Dit kan duidelijk zichtbaar zijn in de vorm van kleine witte puntjes of bultjes op de balzak, penis, eikel of voorhuid. Dit is een normaal verschijnsel. Deze witte bultjes zijn een natuurlijk onderdeel van de huid. Met ouder worden verminderen ze meestal wel in aantal.

dus maak je geen zorgen het gaat weer weg.
Lodewijk
Laatst bewerkt: 14 feb 2012 13:55 door Anoniem1.

Re:Puisten op mijn penis ??? 13 apr 2012 16:30 #12

• F
Echt bedankt voor die tip met antibactriele ontsmetting voor je handen.....
Ga ik zeker uitproberen.
Ondanks het natuurlijk geen kwaad kan ziet het er natuurlijk niet zo lekker uit. Zeker rond dat gebied;)
Succes allemaal

Re:Puisten op mijn penis ??? 02 jun 2012 13:15 #13

• Anoniem!
Heej, ik heb het ook op me penis en ik kan me ook hinderenden dat ik het ook vanaf dat ik me self masturbeer heb. en als ik er in knijp komt er ook een beetje wit uit (soort puntje) maarja het sit ook bij mij schaamhaar daar so precies er boven en er komt dan een haartje uit dus ik dacht meschien dat het door mij schaam haar komt.

Re:Puisten op mijn penis ??? 02 jun 2012 13:28 #14

• Anoonieem
Ik heb een hele grote puist op mn penis:

www4.picturepush.com/photo/a/8391027/img/8391027.png

Moet ik hiermee naar de dokter? Ik heb dit al een aantal keren gehad. De bult zelf is niet hard en het voelt alsof het is gevuld met vocht. Het is wel erg pijnlijk.

Re:Puisten op mijn penis ??? 03 jun 2012 10:58 #15

Heb je ook koorts, dan naar de dokter ja. Anders verdwijnt die puist vanzelf wel weer, net als de vorige keren. Ik zou er niet zelf aan zitten te pruttelen.

Re:Puisten op mijn penis ??? 03 jun 2012 12:22 #16

• anoniem pers
wat voor soort antibacteriele zeep is dat ? en waar vind je deze ?

Re:Puisten op mijn penis ??? 03 jun 2012 13:16 #17

je zou sebamed kunnen proberen.

Re:Puisten op mijn penis ??? 27 jun 2012 00:14 #18

• Anoniem
Hallo,
Ik heb het zelfde voor als u, maar niet op mn eikel gewoon op de penis zelf.
Ik zou er heel graag vanaf geraken maar dan zou ik ook willen weten hoe.
Als u of iemand anders weet wie het weet hoe ik er af kan geraken zou je me een groot plezier doen.
mvg

Re:Puisten op mijn penis ??? 17 jul 2012 21:04 #19

• anoniem
Hallo , ik heb ook zo een bultje op me penis , al een paar dagen het begon zeer rood en pijnlijk te worden heb het eens proberen uit te duwen en dan kwam er wit spul uit maar nu is er een soort korstje op de top van de bult gekomen maar die is nu gebarsten en toen ik het onder water stak en terug droogde kwam er beetje bloed uit . Is dit normaal en wat moet ik doen?

Re:Puisten op mijn penis ??? 18 jul 2012 11:02 #20

Zo'n puistje verdwijnt vanzelf wel weer. Of je kan 'm uitknijpen.

Re:Puisten op mijn penis ??? 04 apr 2013 22:52 #21

• Hendrik
Wat voor soort Sebamed moet ik gebruiken en als ik het gebruik moet ik dat dan onder het douchen doen????

Re:Puisten op mijn penis ??? 04 apr 2013 22:55 #22

Koop het spul en lees de bijsluiter. Op de fles!

Re:Puisten op mijn penis ??? 15 apr 2013 23:57 #23

• anoniem
waar kan je die sebamed kopen? ik heb het ook en nu zie ik dat het niet erg is maar het ziet er niet lekker uit dus ik wil er graag van af en ik las al dat het kan met bijv: sebamed maar ik vraag me of waar ik dat kan kopen en of het wel helemaal verdwijnd...

Re:Puisten op mijn penis ??? 16 apr 2013 00:52 #24

Drogist en apotheek.

Re:Puisten op mijn penis ??? 05 jun 2013 16:57 #25

• skip
ik heb ook zo iets aleen niet wit
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op