Dokter.nl

BEL een VERTROUWENSPERSOON - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Het is mogelijk dat u vragen heeft die u liever niet op een publiek forum plaatst, ondanks de anonimiteit van het forum. Misschien heeft u behoefte aan een persoonlijk gesprek of zou u graag met een vertrouwenspersoon/professional over uw problemen willen praten. Voor meer info en beschikbaarheid, klik hier.
rode vlekjes, kleine rode stippeltjes op eikel, droge eikel (1/3) - Medisch Forum - Dokter.nl
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

rode vlekjes, kleine rode stippeltjes op eikel, droge eikel

rode vlekjes, kleine rode stippeltjes op eikel, droge eikel 01 apr 2006 13:31 #1

• neut
Ik heb nu 1,5 maand last van vage klachten: een droge eikel, kleine ronde vlekjes, rode stippeltjes, schilfertjes en jeuk op mijn eikel.

Omdat dit steeds terug kwam, had ik bij de apotheek een schimmel crème gekocht. Deze hielp niet. Van de HA heb ik een sterkere crème gekregen. Deze crème verergerde alles alleen maar!

Toen kwam ik er zelf achter dat ik op mijn enkel, onder een korstje van een oude wond, een ontsteking had zitten. (Ik had mijn enkel heel hard gestoten).

Ik kon mij herinneren dat in de bijsluiter stond dat je dan geen zalf mag smeren... Ik wacht nu dus tot het wondje op mijn enkel weer geheeld is, en misschien begin ik dan maar weer met smeren van crème op mijn eikel.

Maar weet iemand misschien wat ik heb?
(Ik drink niet, ik rook niet, ik blow wel).
Laatst bewerkt: 14 jul 2011 09:52 door Anoniem1.

19 apr 2006 04:16 #2

• dr piepie
Candida (schimmelinfectie)

Candida is een gistcel die een schimmelinfectie kan veroorzaken. Deze gistcel ontstaat door een verstoring in de balans van de gist-huishouding in het lichaam. Door verminderde weerstand kan de gistcel zich gaan vermenigvuldigen en verschillende klachten veroorzaken. Zo kunnen er pijnlijke, witte plekjes in de mond gevormd worden (spruw genoemd) en ook in de vagina kan een schimmelinfectie ontstaan en klachten geven. In de vagina ontstaat dan een brokkelige, zuur-ruikende afscheiding en ook is jeuk of een branderig gevoel mogelijk.

Candida kan dus van binnen uit ontstaan, maar ook overgedragen worden op de partner. De partner krijgt de schimmelinfectie dan wel in de vorm van een geslachtsziekte (SOA). Bij de man leidt candida tot klachten als jeuk, rode puntjes op de eikel of een schilferige, droge eikel.

17 mei 2006 22:54 #3

• daan
ik ben er benieuwd ik heb na de laatse keer sex de penis niet schoon gemaakt,
omdat ik las had van een klein scheurtje in het toompje,en was dus bang dat dit misschien uit kon scheuren.
dus ben ik er van af gebleven.
nou zat er onder de voorhuid een hoop smegma,kan dit misschien een reden zijn waarom ik een soortgelijk van rode stippeltjes/vlekjes op de eikel heb zitten,
en gaat dit nog over?
ik moet dit echt weten want ik ben nu even nergens zeker van, en schaam me om er voor naar een dokter of arts te gaan.

29 mei 2006 18:58 #4

• Ik
Geeeft iemand nog ff antwoord op de vraag van daaan?? Want daar hebben meer mensen last van!

30 mei 2006 07:45 #5

• Anoniem
Ik zou het onder de douche met goed warm water proberen schoon te maken. Proberen de eikel stukje voor stukje na achter te duwen en schoon te maken. Of deppen met uitgekookt water. Het is in iedergeval wel een ontsteking of een infectie en dat moet wel schoon gemaakt worden anders gaat het zowiezo niet weg.

succes ermee

09 jun 2006 01:26 #6

• Anoniem
Ik heb hier sinds gisteren ook last van. Net alsof de eikel aan het vervellen is.
Het kan best candida / schimmelinfectie zijn.

Ik heb net een kuur achter de rug van Amoxicilline/clavulaanzuur Disp 500/125 PCH
(peneceline) tegen een wond in mijn hand, kan dit hier misschien van komen?

Mocht dit een infectie zijn, gaat dit vanzelf over en hoe moet je het anders bestrijden?

09 jun 2006 13:00 #7

• me
Het klinkt mss raar,
maar voor mijn zoontje (lang geleden)
heeft de arts me oogzalf voorgeschreven,
je kent ze wel, de hele kleine tubetjes Terra-Cortril.
Ze ontsmetten, verdoven en gaan de eventuele bacteries goed te lijf.
Doe na elk wasje en plasje ??n druppel op je blote eikel
en trek er dan de voorhuid over.
Echt waar!
Natuurlijk moet je jezelf met zoiets niet blijven behelpen,
wanneer het niet betert,
naar de dokter!
Het gaat tenslotte over een 'kostbaar' stuk h

23 sep 2006 00:29 #8

• Anoniem
Ik heb last van het zelfde, en heb eveneens een amoxicilline-clavulaanzuur achter de rug. De eikel is echter niet droog maar vettig, en er zit veel smegma, hoe goed ik het ook was het komt steeds weer terug. Tijdens de sex jeukt het nogal en dat vinden mijn vriendin en ik nogal vervelend. Gaat dit gauw weer over?

Re: 15 okt 2008 20:45 #9

• Klaas
Je zou het eens met Tea Tree Oil kunnen schoon maken. Ik had ook dit probleem. Ben op aanraden van de arts besneden maar toch bleef ik problemen houden. Ik heb daarna iedere dag 's morgens de huid ingesmeerd met Tea Tree Oil en tot mijn verbazing is het probleem nu zo goed als weg.
Het is gewoon een natuurproduct en je kunt het krijgen bij de drogist.
Je kunt het voor verschillende doeleinden gebruiken. Er zit een beschrijving bij. Kijk anders maar eens op internet.

Succes

Re:rode vlekjes, kleine rode stippeltjes op eikel, droge eikel 08 jul 2009 13:55 #10

• ikke
hoi,
ik had een vraag,
mijn vriend heeft sinds kort een rode en pijlijke eikel, helemaal na de seks.
nou heb ik zelf ook na mijn 2 bevallingen al jaren last van een terug keerdende schimmelinfectie, kan het zijn dat hij daar nu ook last van heeft?
b.v.d
gr

Re:rode vlekjes, kleine rode stippeltjes op eikel, droge eikel 08 jul 2009 13:56 #11

• Anoniem

Re:rode vlekjes, kleine rode stippeltjes op eikel, droge eikel 08 jul 2009 13:57 #12

• Moh
Hallo,

Ik had sex gehad met een meisje eind januarie had daarna meteen flink pijn in me balzak 3 dagen later puistjes erop die waren makelijk weg te werken met azijn,

Toen was het weg toen ik klaar kwam kreeg ik alleen onder me penis een soort van pijn een uurtje en was weer weg een maand later werdt het erger en kreeg ik ook last van mijn balzak

ik naar de huisarts geweest soa test gedaan urine hiv niks uitgekomen

Ik gevraagd of het een schimmeltje was maar ze zeggen van niet maar het is rimpelig en gloeid af en toe

Bijbal onstekking gehad is nu weg door antibiotica

een week vrij gehad nergens last van

Nu werk ik weer in de winkel en voelt me eikel een beetje droog aan maar mijn dokter ziet er geen verband mee maar het moet een schimmeltje zijn of het is droog het ziet er rood uit tegen de achter huid aan en het is een beetje rimpelig smeer er nu vasline op maar dat helpt ook niet echt

Iemand een idee want ben het een beetje zat

Re:rode vlekjes, kleine rode stippeltjes op eikel, droge eikel 08 jul 2009 13:57 #13

• Anoniem
De huisarts heeft je lichamelijk onderzocht, de huisarts heeft onderzoek gedaan naar SOA's, de huisarts heeft een diagnose gesteld op epididymitis, je bent hiervoor behandeld, en je maakt je nu weer zorgen. Er is uit herhaaldelijk onderzoek niets ernstigs gebleken, dus het lijkt mij verstandig de richting van de huisarts te volgen en het een tijdje met rust te laten en er niet zo op te letten. Mocht je er over een paar weken toch weer last van hebben of als de klachten snel erger worden, ga dan weer terug naar de huisarts, en tot die tijd even met rust laten dus.

Re:rode vlekjes, kleine rode stippeltjes op eikel, droge eikel 08 jul 2009 13:58 #14

• Anoniem
gister begon opeens mijn eikel te jeuken ik had 2 dagen terug sex gehad en heb me dus niet kunnen douchen omdat me been is gebroken..en was dus vergeten schoon te maken... maar er zaten allemaal rode vlekjes onderhuids op mijn eikel en voorhuidje aan de binnekant... heb het toen schoongemaakt maar het zit er nu nog steeds maar wel minder dan eerst......
aleen nu ik weer kijk lijkt het ook net of er een nieuwe huidt over heen komt want er zitten allemaal van die witte vliesjes aan die ik er zo af kan halen net of het viezichheid is ..?

wat moet ik doen kan iemand mij helpen

Re:rode vlekjes, kleine rode stippeltjes op eikel, droge eikel 08 jul 2009 13:59 #15

• Anoniem
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen,
Ik ging net even naar de wc en zie tot mijn verbazing een rode vlek op mijn penis, een erg droog gebied. Er omheen zijn wat kleine rode stipjes? Wat ik wel moet zeggen is dat ik deze laaste week(ivm vakantie) erg vaak seks heb gehad, en niet altijd goed schoon heb gemaakt...

Het jeuk niet echt,alleen ik erger me er wel aan!
Mijn vriendin en ik hebben elkaar ontmaagd, en we doen het onveilig. Bijde hebben we alleen nog gezoend voor dat we iets hadden.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat deze droge/rode vlek is?

Re:rode vlekjes, kleine rode stippeltjes op eikel, droge eikel 08 jul 2009 13:59 #16

• Anoniem
De rode kleine stipjes zijn niet echt weg, maar iets minder geworden, alleen bij sommige komt er nu een wit kopje(Echt mini) een soort puistje zou je zeggen.
Nog steeds geen last van pijn of erge jeuk ofzo.
Plassen enzo gaat prima, maar heb dit nu al een paar dagen en wil er vanaf, wie kan mij helpen?

Re:rode vlekjes, kleine rode stippeltjes op eikel, droge eikel 08 jul 2009 13:59 #17

• Anoniem
Toch even naar de huisarts gaan. Misschien is het een schimmelinfectie, maar misschien toch een SOA.

Re:rode vlekjes, kleine rode stippeltjes op eikel, droge eikel 08 jul 2009 14:00 #18

• Anoniem
een tijd geleden heb ik een besnijdenis gehad, wegens een onsteking aan de eikel. Daarna uiteraard een erg gevoelige eikel voor een tijdje. Dat werd minder, maar toch nog af en toe weer dat gevoel.
Eikel is ook rood gevlekt lichtelijk, en ik heb er de hele dag last van. Af en toe vervelt ie ook. Destijds ook soa onderzoek gehad, alles negatief.
Voor de rest geen klachten. Meestal gaat het weer weg, maar nu lijkt het niet echt weg te gaan. Iemand een idee? Maar weer soa test doen? Sex zonder condoom heb ik niet

Re:rode vlekjes, kleine rode stippeltjes op eikel, droge eikel 08 jul 2009 14:00 #19

• Anoniem
daarbij zijn ook mijn liezen rood, geiritteerd en van achter heb ik ook last van irritatie

Re:rode vlekjes, kleine rode stippeltjes op eikel, droge eikel 08 jul 2009 14:01 #20

• Anoniem
heb nu al 1,5 maand last van vage klachten, begon met jeuk op eikel met schilfertjes ging bijna weg en kwam daarna telkens heel licht terug toen heb ik zalfje gehaald bij apotheek voor schimmels en dat een week gebruikt maar hielp niet, toen heb ik bij huisars zalf gekregen met iets sterkere samenstelling wat ik maar paar dagen mocht gebruiken maar dat verergerd de klachten eigenlijk, toen kwam ik er achter dat ik op mijn enkel onder een korstje van een oude wond (gestoten aan een stuk straatstaal)een onsteking had zitten en ik kan me herrineren vanuit de bijsluiter dat je dan geen zalf mag smeren.
ik wacht nu tot wondkje op mijn enkel weer dicht zit wat al bijna zo is en mischien begin ik dan maar weer met smeren .
weet iemand mischien wat ik heb?
ik drink, niet rook ,niet blow wel.

Re:rode vlekjes, kleine rode stippeltjes op eikel, droge eikel 08 jul 2009 14:01 #21

• Anoniem
eikel natuurlijk,maar mijn idee was omdat ik mischien wondje op mijn enkel heb is mijn algehele weerstand niet goed?

Re:rode vlekjes, kleine rode stippeltjes op eikel, droge eikel 08 jul 2009 14:02 #22

• Anoniem
Candida (schimmelinfectie)

Candida is een gistcel die een schimmelinfectie kan veroorzaken. Deze gistcel ontstaat door een verstoring in de balans van de gist-huishouding in het lichaam. Door verminderde weerstand kan de gistcel zich gaan vermenigvuldigen en verschillende klachten veroorzaken. Zo kunnen er pijnlijke, witte plekjes in de mond gevormd worden (spruw genoemd) en ook in de vagina kan een schimmelinfectie ontstaan en klachten geven. In de vagina ontstaat dan een brokkelige, zuur-ruikende afscheiding en ook is jeuk of een branderig gevoel mogelijk.

Candida kan dus van binnen uit ontstaan, maar ook overgedragen worden op de partner. De partner krijgt de schimmelinfectie dan wel in de vorm van een geslachtsziekte (SOA). Bij de man leidt candida tot klachten als jeuk, rode puntjes op de eikel of een schilferige, droge eikel.

Re:rode vlekjes, kleine rode stippeltjes op eikel, droge eikel 28 jul 2009 01:34 #23

• Anoniem

Re:rode vlekjes, kleine rode stippeltjes op eikel, droge eikel 15 okt 2009 23:51 #24

• Anoniem
Eerst schilfertjes en jeuk, nu droge eikel met rode vlekjes:

www.dokter.nl/index.php/SOA-overigen/130...et-rode-vlekjes.html

Schimmelinfectie bij mannen:

www.dokter.nl/index.php/SOA-overigen/129...ctie-bij-mannen.html
Laatst bewerkt: 14 jul 2011 09:41 door Anoniem1.

Re:rode vlekjes, kleine rode stippeltjes op eikel, droge eikel 02 nov 2009 23:53 #25

• anoniem
hallo wie kan mij helpen??

Ik heb gister sex gehad met me vriendin en er zitten nu opeens rode plekjes op me onderhuid vlak bij me eikel het jeukt heel erg en het is best rood heb het wels vaker gehad maar toen was het zo weer weg wat kan het zijn? heeft me vriendin wat of ik wat ik weet is dat zij nog nooit geneukt had en ik ook niet ik snap echt niet wat het kan zijn had na de sex gelijk me penis gewassen omdat ik het als eerder gehad had.
Moderators: Cheers, Tandor
BEL een VERTROUWENSPERSOON - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Het is mogelijk dat u vragen heeft die u liever niet op een publiek forum plaatst, ondanks de anonimiteit van het forum. Misschien heeft u behoefte aan een persoonlijk gesprek of zou u graag met een vertrouwenspersoon/professional over uw problemen willen praten. Voor meer info en beschikbaarheid, klik hier.

Vind Dokter op