Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Doe hier de slaaptest!

Heeft u wel eens slaapproblemen of last van snurken, vermoeidheid of concentratieproblemen?
Doe dan onderstaande medisch erkende slaaptest van Dokter.nl, om ernstige gezondheidsproblemen te voorkomen. De uitslag van de vragenlijst geeft aan of er bij u wel of geen verhoogd risico is op een slaapstoornis.

Geef aan wat op u van toepassing is:

1. U snurkt
Maak a.u.b. een keuze

2. Bent regelmatig vermoeid
Maak a.u.b. een keuze

3. Last van apneus  (door partner vastgestelde ademstops tijdens slaap)
Maak a.u.b. een keuze

4. Hoge bloeddruk
Maak a.u.b. een keuze

5. U heeft duidelijk last van overgewicht (BMI= bodymassindex > 35)
Maak a.u.b. een keuze

6. Ouder dan 50 jaar
Maak a.u.b. een keuze

7. Halsomvang is meer dan 40 cm
Maak a.u.b. een keuze

8. U bent een man
Maak a.u.b. een keuze

Uitslag vragenlijst

Vul hieronder uw naam en e-mailadres in en ontvang binnen enkele ogenblikken per mail de uitslag op uw ingevulde vragenlijst.

Achternaam
Vul a.u.b. uw achternaam in

Uw e-mailadres
Geef a.u.b. een e-mailadres op

Vink a.u.b. de algemene voorwaarden aan

Uw privacy zal te allen tijde gerespecteerd worden. Dat betekent dat er geheimhouding rust op uw persoonlijke en medische gegevens. Uw gegevens zullen dan ook nooit aan derden verstrekt worden.

Ik wil graag gebeld worden door een KNO-arts als er een substantieel risico bestaat op OSAS:

Uw telefoonnummer (optioneel)
Ongeldige invoer

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Linker zaadbal / Liespijn

Linker zaadbal / Liespijn 23 nov 2005 23:36 #1

• Mister D
Ik heb een lichte pijn in mijn lies en af en toe in de balzak aan de linker zijde. Als ik loop of sport heb ik geen problemen. Probleem treedt meestal op tijdens zitten. Als ik zit en duw op de linker zaadbal (richting lies) dan heb ik een pijn (steek) in mijn lies. Die pijn ebt ook meteen weer weg. 's Avonds heb ik er af en toe last van (als ik op de bank dus gezeten heb). Maar als ik ga slapen en 's morgens wakker wordt is er niets aan de hand. Na het plassen (waar ik geen problemen mee heb) heb ik een licht "drukkend" gevoel in de lies. Ik denk dat er iets tussen zaadbal en liesstreek is wat de pijn veroorzaakt. Als ik zit heeft de zaadbal minder ruimte dan tijdens het lopen, dus denk dat het daaraan ligt dat ik pijn heb tijdens zitten. Aan de zaadbal is niets abnormaals te ontdekken (linker/rechter zijde nagenoeg even groot). Iemand idee wat dit is of heeft dit ook gehad? Ben al bij doktor geweest....hij denkt dat het met mijn rug/bekken te maken heeft. Heb rontgen foto's laten maken. Graag reactie van iemand die weet wat dit kan zijn of dit ook gehad heeft. Alvast bedankt voor je reactie.

Re: Linker zaadbal / Liespijn 24 nov 2005 14:40 #2

• Ing
Heel toevallig heeft mijn man dit ook al ruim een week, maar hij is niet zo'n dokterloper. Zou idd wel willen weten of er meer hiervan afweten.

Re: Linker zaadbal / Liespijn 26 nov 2005 08:04 #3

• frank
Hetzelde zeurende gevoel heb ik aan mijn rechter teeltbal en die trekt dan naar de liesstreek. Ik denk dat het komt van mijn sterilisatie.Als het nog een week duurt dan ga ik naar de dokter . Je hoort nog hoe dat is gegaan.
Laatst bewerkt: 02 mei 2011 09:38 door Anoniem1.

zeurend gevoel in rechter teelbal en lies 30 mei 2006 17:56 #4

• jack
Ik heb het zelfde probleem , met een operatie is de rechter bijbal kleiner gemaakt . Jammergenoeg geen verbetering opgetreden. Nu is het zo dat ik al 30 jaar een lichte hernia heb 4/5. Zou dit ook een rol kunnen spelen?

Re: Linker zaadbal / Liespijn 07 jun 2006 17:11 #5

• Tim
heb ook last van het zelfde fysieke probleem. Laatste jaren af en toe last van. Echter nu is het bijna ondoenlijk. Vorige week een dag, vervolgens geen last meer, een weekend flink gesport en nu is het weer terug sinds gister. Soort zeurende stekende pijn welke toeneemt bij lopen. Het is vooral houdingafhankelijk merk ik. Op een fiets laat ik vandaag maar helemaal achterwege.

Het subject is de linkerbal ook, echter niet de bal zelf maar meer de aanhechting Lies. Soort pijnlijke knobbel zit daar.

Dokter: Wat is dat, zit daar een zenuw? Wat kan het zijn....???

Groetjes Tim

draaiende ballen 23 jun 2006 13:57 #6

• ikke
Draaien je ballen niet als je op een bepaalde manier zit? Je merkt dat vanzelf dat je bal veel groter wordt.
Laatst bewerkt: 19 apr 2011 14:07 door Anoniem1.

Re: Linker zaadbal / Liespijn 26 jun 2006 14:00 #7

• matth.
Heb net hetzelfde nu, alleen in men rechterteelbal.
Maar bij mij is het een blijvende lichte pijn, heb het nu al zoon 6dagen.
Normaal ga ik vandaag naar dokter maar tlijkt niet zo dringent doordat pijn beetje verzacht.

Zou echt willen weten wat dit is :(

Rechterbal zittend welleens pijn niet constant 03 jul 2006 08:55 #8

• Niels
Dezelfde symtomen wat is dit?

Re: Linker zaadbal / Liespijn 14 jul 2006 21:29 #9

• frank
EN weet iemand al wat het is ik ben heel benieuwd??????
Laatst bewerkt: 02 mei 2011 09:39 door Anoniem1.

Linker zaadbal / Liespijn 30 jul 2006 22:48 #10

• Anoniem
heb exact hetzelfde gehad, en soms nog steeds.
ben er mee naar de dokter geweest. toen hij m'n bal iets omhoog drukte (richting lies) voelde ik dezelfde pijn. volgens hem is er de oorzaak dat mn bal weleens een beetje te ver omhoog schiet, naar de lies toe. als die daar een tijdje zit gaat dit irriteren, wat de pijn veroorzaakt. dit kan bijv een keer snachts gebeuren als je er geen erg in hebt.
hier kan je niet zoveel aan doen, alleen je door een operatie de bal vast kunnen laten zetten. maar dat schijnt geen pretje te zijn

Re: Linker zaadbal / Liespijn 16 aug 2006 16:26 #11

• luc
Ook ik heb last van een zeurende linker teelbal. Heb allerlei onderzoeken gehad bij de uroloog: rontgenfoto's, echo van de ballen, urine-, zaad- en bloedonderzoek. Er is niets te vinden volgens de uroloog, het zou een inactieve prostaatontsteking met bijbalontsteking kunnen zijn. Ook had ik enkele weken lang bloed bij de zaadlozing (veroorzaakt door prostaatontsteking) maar dit is vanzelf weer overgegaan. Heb ook 3 maanden lang medicijnen gehad om het bekkenbodem te ontspannen maar dat heeft geen baat gehad. Heb alleen last van de bijwerkingen gehad zoals inwendige zaadlozingen (het sperma schiet dan de blaas in i.p.v. door de urinewegen naar buiten) Nu 5 maanden later heb ik nog steeds last van die linker teelbal. Vooral 's avonds als ik op de bank zit en soms ook 's nachts. De pijn straalt vaak uit naar de liesstreek en naar het linker bovenbeen, soms tot in de kuit toe. De uroloog(vrouw) zei dus dat ze niets meer voor me kon betekenen en werd ik naar huis gestuurd. Kreeg wel enkele tips mee: veel drinken, goed uitplassen en een regelmatige zaadlozing zodat eventuele bacterien naar buiten vloeien. Ook zei ze dat stress pijnlijke ballen bij mannen kan veroorzaken.

21 aug 2006 17:30 #12

• mister T
Ik heb iets vergelijkbaars sinds gisteravond...

Geen pijn, maar een raar gevoel in mijn rechterbal (die inderdaad uitsraalt naar de lies). Het doet niet echt pijn, maar ja, het zijn wel je b?llen, dus je maakt je toch direct zorgen! Het meeste voel ik die rechterbal als ik fiets of met mn benen gekruist zit. Het zorgt verder niet voor een ander gevoel bij het klaarkomen.

Als kind heb ik een liesbreuk gehad, ben nu 28, toen was ik 3 ofzo. Ik heb al heel vaak gekeken en gevoeld sinsds gisterenavond: er is g??n knobbeltje en g??n verkleuring. Verder heb ik geen rugklachten.

Ik wacht nog even en als het dan niet over is of minder is geworden ga ik naar de dokter.

Weet iemand misschien hoe je teelbal-, prostaatkanker herkent?

Re: Linker zaadbal / Liespijn 02 sep 2006 21:05 #13

• Rob
Zit net het net af te struinen omdat ik dus ook pijn in mijn linker bal heb, kom ik op dit forum uit. Ook bij mij lijkt het afhankelijk van houding. Meestal krijg ik het bij het zitten. Vrijen plassen ed zijn geen probleem. De dokter kon er ook niets van bakken, afspraak bij de uroloog, maar dat duurt nog 4 weken... zucht!
Hoopte op het net wat te vinden hierover, maar helaas ook hier nog geen antwoorden gevonden wat het zou kunnen zijn. ff afwachten dan maar
Laatst bewerkt: 02 mei 2011 09:39 door Anoniem1.

Ondersteuning 05 sep 2006 23:47 #14

• M 24
Waarschijnlijk op dezelfde manier als jullie hier terecht gekomen en het stelt me toch enigzins gerust om te lezen dat er veel meer mensen last hebben van dit probleem.
Het is een lichte zingende pijn en vooral aan het einde van de dag.
Straalt vanuit de rechter teelbal naar de lies, hier bevind zich ook een knobbeltje
die op momenten gevoelig kan zijn. Als je er op drukt zachtjes dan geeft
het een stekende pijn als een wondje.
Dacht in eerste instantie (enorme doemgedachte) dat het door de straling van de
mobiele telefoon kwam aangezien ik deze altijd in m'n rechterbroekzak draag.
Nu ik dit hier allemaal lees ben ik ook bang dat het aan m'n houding ligt en het feit dat ik
s'nachts ook extreme druk op m'n tanden uitoefen. (weer gelezen op een ander
forum). Daarnaast begreep ik dat als roker zijnde deze klachten ook kunnen voorkomen.
Heb een zittend beroep en denk ook dat het daarmee te maken heeft.
Aanstaande vrijdag heb ik een afspraak bij de huisarts mocht het nou zo zijn dat ik
wat meer te weten kom dan zal ik het hier ook nog even posten.
Iedereen succes ermee en fingers crossed dat het niks ernstigs is aangezien je zelf vanaf het eerste moment de diagnose kanker stelt.
Begrijp nu dat dit gelukkig niet het geval hoeft te zijn dus hopelijk heb ik me druk gemaakt om niks.

Pijn in linker liesstreek 20 sep 2006 10:24 #15

• Ivan 32 jaar
Voor nu al 1 jaar geleden ben ik bij mijn huisarts gekomen met pijn in de linker bal. Hij dacht aan een linkerbijbal ontsteking en schreef daar dan ook medicijnen voor uit. Na de kuur bleef de pijn onveranderd. Ben weer terug gegaan en zodoende heeft de huisarts me doorgestuurd naar de uruloog. Zoals vele al in dit forum omschrijven zit er tussen linker bal en linker lies ook bij mij een knobbeltje onderhuids. Het lijkt me zelf een soort vetknobbel en heb dan ook het idee dat dat juist een afknelling veroorzaakt. Het gekke is dat ik begin dit jaar urologische testen, zoals echo ballen en liesstreek, heb gehad. Bloed is gecontroleerd en resultaat is dat urologisch alles in orde zou zijn. Maar bij de echo gaan ze met dat scandeel over je huid en de behandelend arts zei toe al tegen een assistente "kijk daar zie je een mooie verkleving" Maar juist op die plek zit dat "knobbeltje" en mijn hartslag is op dat punt in de lies ook goed te voelen. De uroloog stuurde me naar de reumatoloog want zo vond hij dat het misschien wel eens daar van kon komen. Reumatologische testen gehad, maar ook daar is alles in orde.
Nu dat ik er al goed 1 jaar mee loop wordt ik er langzaam maar zeker wel moe van dat het probleem en pijn er elke dag weer is. Gelukkig slaap ik 'snachts wel goed maar wordt vaak wakker omdat mijn linker been niet goed ligt want dan komt de pijn weer opzetten. Zoals ook overdag als ik teveel zit. Ook dan begint het eerst in mijn lies te "branden" en dan te kloppen en uiteindelijk moet ik van houding veranderen. Maar als ik te lang op de benen sta ook dan steek het in de lies. Wat soms wel helpt is tegendruk in de lies, dmv mijn hand in de lies te drukken.
Een bijkomend probleem is dat, gelukkig het plassen geen pijn doet, maar ik kan het niet lang meer ophouden. Of dat dit van het probleem uit de liesstreek komt wet ik dus niet, ben geen dokter. Maar het is wel irritant want daarbij komen dan steken in de onderrug bij. Al met al dus heel vervelend. Als de pijnen te veel worden neem ik diclofenac 100.
Ik heb nu al begrepen dat bij veel gebruik van dit medicijn er maagproblemen kunnen komen.
Ik hoop dat een arts die het hier leest mij en alle anderen wellicht verder kan helpen.

Lees graag een reactie.

Linkerbal en zeurende pijn omderbuik 21 sep 2006 22:58 #16

• TomTom31
Ik heb sinds een week zeurende pijn in mijn ballen en onderbuik, van de week zelfs een beetje bloed in mijn zaadlozing. Ik schrok me rot. Tijdens het plassen heb ik de ene keer een brandend gevoel en de andere keer voel ik niks. In het verleden had ik al vaker last van mijn linkerbal, maar dat ging vanzelf steeds over, nu lijkt het wel erger te worden. Wie kan mij zeggen wat het kan zijn en hoe dit op te lossen is?

Re: Linker zaadbal / Liespijn 20 nov 2006 20:00 #17

• barry
blij dat ik niet de enige ben... ga donderdag naar de dokter, volgens mij zit het meer in mijn bijbal... zal wel even laten weten hoe het afloopt.
Laatst bewerkt: 02 mei 2011 09:40 door Anoniem1.

Linker zaadbal 29 nov 2006 22:12 #18

• TomTom31
Beste Luc en Barry, bedankt voor jullie reactie. Wat is jullie leeftijd (als ik vragen mag) en hoe ging het onderzoek bij de dokter? Alvast dank voor jullie antwoord. PS: Ik ben 31jr

linker balk groter en liespijn 01 dec 2006 14:40 #19

• pipo
ik heb die last ook gehad ik ben naar dokter geweest hij kon niet helemaal zeggen wat het was daarom direct moest iok naar zieken huis daar bleek het om teelbal kanker te gaan ik ben nu geholpen en alles gaat goed wel 1 bal minder maar ja niks aan te doen en ik had er tog 2 maar ga zo snel mogelijk naar dokter want als het te lang duurt en het is teelbal kanker dan kan het door zaaien dus zet er maar spoed achter groetjes en veel succes pipo

08 dec 2006 17:11 #20

• Anoniem
Ik herken veel van de bovengenoemde klachten mbt liespijn en pijn vanuit de ballen. Het lijkt bij mij meer op pijn vanuit de bijbal. Ook is het niet echt stekende pijn, maar meer een drukkend, zeurderig gevoel. De gevoeligheid wordt bij mij juist minder bij strakke kleding en na een warm bad. Herkent iemand dit. Wat zijn de klachten bij bijbalontsteking of prostaatontsteking? Ik heb namelijk een bepaald vermoeden dat het een soort chronische vorm is van een van beide genoemde kwaaltjes. Het komt nl ook eens in de zoveel tijd terug.

knobbel 08 dec 2006 21:11 #21

• snuitje
ben een jaar geleden gesteriliseert heb nu sinds kort een knobbel in mijn bal zak denk zelf dat dat daar van komt

ook pijn in mijn linkerteelbal 25 dec 2006 18:28 #22

• bart
Ik heb sinds enkele weken last van mijn linkerteelbal. Ook zo'n zeurende,drukkende pijn.
Opmerkelijk is ook dat de linkerteelbal hoger hangt en in verticale richting naar mijn lies toe, terwijl mijn rechterbal veel lager en losser hangt waardoor ie veel groter lijkt.
Tijdens het vrijen net voor het klaarkomen trekt mijn linkerbal zich bijna halfweg in mijn lies wat geen prettig gevoel is.
Volgende week heb ik een afspraak met een uroloog in het ziekenhuis, ik maak me echt zorgen.

pijn linkerbal 11 jan 2007 23:38 #23

• Anoniem
ik heb ook last van mijn linker bal eigenlijk alleen s avonds. Ik las eerder ergens dat het door stress kan komen en sinds ik geopereerd moet worden aan mijn knie heb ik allerlei kwaaltjes. Ik heb er ook vooral last van als ik op bed op mn zij lig. Zolang ik me kan herinneren heb ik er ook last van sinds ik een laptop heb en die wel eens op mn schoot heb. Ik zie dit meer als rare toevallen want mijn linker bal kruipt ietsjes verder naar mijn lies toe waar het schijnt te irriteren. Ik ondervind er toch wel dergelijk last van en zou dus graag een advies willen. Maar omdat deze mensen slechts geld willen aftroggelen van je en hier niet reageren moet ik het dus met jullie ervaringen doen. Over 2 week word ik geopereerd en als het na de operatie aan houd waar ik wel van uit ga zal ik ook maar eens een bezoekje aan de huisarts brengen.
Maar kan mischien alvast iemand van jullie me vertellen wat het probleem zou kunnen zijn en beter nog de oplossing aangezien ik niet gesteld ben op pijn aan bijn testikels

alvast bedankt Peter

16 feb 2007 09:27 #24

• Dave
Sinds gister heb ik bijna hetzelfde probleem
Ik heb echt een steekende pijn vanuit mijn linkerbal naar mijn linker zij... ik verga van de pijn..
Alleen is het af en toe.
Misschien toch maar even naar de dokter...

Bijbal 16 feb 2007 13:57 #25

• Jan
Ikheb het zelfde ook een gevoelige linkerbal met een pijn naar mijn rug en bovenbeen
Mij is verteld Dat het een chronische bijontsteking is gekomen na mijn sterilisatie.
Ik moet geopereerd maar ik ben een beetje huiverig.
s'morgens als ik opsta is het net of je een trap in je zak krijg (niet lekker dus).
Ik hoop dat ik wat meer duidelijkheid in de zaak heb gegeven.

Groeten Jan
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op