Dokter.nl

BEL een VERTROUWENSPERSOON - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Het is mogelijk dat u vragen heeft die u liever niet op een publiek forum plaatst, ondanks de anonimiteit van het forum. Misschien heeft u behoefte aan een persoonlijk gesprek of zou u graag met een vertrouwenspersoon/professional over uw problemen willen praten. Voor meer info en beschikbaarheid, klik hier.
Puistje (1/1) - Medisch Forum - Dokter.nl
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Puistje

Puistje 26 apr 2005 21:36 #1

• Anoniem
Ik heb een puistje op mijn piemel. Het ziet er ongeveer uit als gewoon een puist op bijvoorbeeld mijn neus, maar dan veel steviger. Ik krijg 'm niet uitgeknepen! Ik schaam me er wel een beetje voor (ik ben 18).
Laatst bewerkt: 12 aug 2011 12:22 door Anoniem1.

Re: Puistje 12 mei 2005 14:49 #2

• tjah anoniem...
Bedoel je dat het ook beetje aanvoelt als een heel klein steentje, en (soms) ook pijn doet als je um probeert "uit te knijpen"? Daar heb ik namelijk last van, maar kan iemand daar op antwoorden, zo onnodig om daar een nieuwe vraag van te maken
Laatst bewerkt: 12 aug 2011 12:19 door Anoniem1.

13 mei 2005 02:06 #3

• Anoniem
Gewoon een (steen)puist zoals die overal kan ontstaan, dus ook op je penis, wachten tot die rijp is of uitknijpen, in geval van een abces, moet alle rotzooi eruit, anders kan het terug komen.
Zo nodig een gaasje met trekzalf erop, gaat die ook goed en helemaal weg.

Als de puist open is, is de pijn weg, want dan is de druk eraf.

16 mei 2005 16:36 #4

• tjah anoniem...
ik denk dat je gelijk hebt, er is een beetje zooi uit gekomen, het was wit, nou is de pijn weg en het plekje is bijna helemaal weg
:D kortom, ik=blij

17 mei 2005 05:03 #5

• Anoniem
tjah anoniem, mocht het op dezelfde plaats terugkomen, let dan op met uiknijpen, al het witte spul moet eruit, is het vloeibaar dan is het nog vers als het waren, is het spul al vaster dan is het al wat ingedroogd.

Als het vloeibaar is, zorg dan dat je alles wegknijpt, tot het wat bloed, zodat ook alles weg is, in dat spul zitten namelijk niet alleen dode cellen, maar ook nog levende..en bacterien, dus alle prut weg en even goed schoonmaken, just in case.

ben blij dat je er vanaf bent, wees zuinig op je gereedschap.

Puistje op penis 25 mei 2005 16:12 #6

• John
Hoe kan je zien dat die 'rijp' is? Of is dat een gekke vraag?
Laatst bewerkt: 12 aug 2011 12:19 door Anoniem1.

02 jun 2005 18:07 #7

• Anoniem
Aanvankelijk glanst de huid op de puist, dit komt omdat de huid dan strak gespannen staat en de puist in grootte toeneemt, op een gegeven moment gaat de bovenkant aanvoelen als een blaar, je merkt dan ook dat er bovenop nauwelijks gevoel in de huid zit.
Soms gaat het bovenste huidlaagje ook vervellen, met een heet gemaakte naald of speld kun je er een klein gaatje in prikken, zoals ik al zei voel je dat niet, de pus komt er dan snel uit, verder kun je hem dan uitknijpen, echter als de puist dieper onder de huid ligt kan dit gaatje te klein zijn en komt de puist dus weer terug, als je dit merkt dan kun je het beste wachten tot die zelf openbarst (met een heet bad kun je goed weken waardoor dit sneller gebeurt).

Of nadat je het gaatje hebt gemaakt een gaasje met wat trekzalf (bij drogist te koop) erop en elke dag verversen, op een gegeven moment zie je dat er geen vuil meer op het gaasje komt en ziet het wondje er mooi babyroze uit.

Ik hoop dat je hiermee uit de voeten kunt, zo'n puistje is lastig en pijnlijk, maar verder kan het geen kwaad hoor, soms voel je je ook wat misselijk en heb je verhoging..dit kan allemaal door zo'n abces komen.

Meer dan een goede hygiene kun je niet doen, via een haartje kun je al zo'n abces krijgen, dus pech als je ervoor gevoelig blijkt te zijn...
beterschap.

03 jun 2005 13:54 #8

• John
Harstikke bedankt voor je reactie!!!

Ik had hem maandag (proberen) uit te knijpen.
Is denk ik gedeeltelijk gelukt, er kwam alleen een beetje bloed uit.
Ben elke dag nog 1 x extra in bad gegaan. Het lijkt nu een stik minder, maar ik wete niet of het helemaal weg is gegaan, misschien moet ik hem nog verder uitknijpen ik weet het niet.
Ik zal vamiddag die zalf eens gaan halen, en dan paar daen afwachten.

Hoop echt dat het weg gaat, is echt een raar en vies gezicht ik heb dat nog nooit gehad.

27 nov 2005 18:21 #9

• Anoniem
hallo, ik heb ook een puist ofzoiets op men penis, maar het zit niet op men penis maar tussen penis en velleke denk ik :s het is zo hard als een steen en als ik eraan kom doet het pijn. Ik heb bang om naar de dokter te gaan en om ze uitteknijpen ofzo. Ik heb het gisteren pas opgemerkt mar kan dit kwaad? en hoe krijg ik ze weg
en het is geen soa ofzo he ben nog maar 14

12 dec 2005 15:12 #10

• Bart
Ik heb ook een soort puistje gehad op me penis.
Trekzalf gehaald maar dat helpte niets.
Ben uiteindelijk toch maar naar de huisarts gegaan, die heeft hem opengemaakt en ( deels ) uitegeknepen.

Bij mij ging het om een onschuldig talg kliertje. Helaas is het niet helemaal weg getrokken en is het nog wel zicht baar.

Ik heb de keuze om het in het ziekenhuis helemaal weg te laten snijden, maar ja ik denk dat ik het maar laat zitten, ik heb er geen pijn of niks aan, en vindt het niet echt storend.

Succes ermee]

Re:Puistje 16 nov 2010 12:15 #11

• Bas
Jongens, puistjes op de penis zijn vaak hartstikke normaal, 1 op de zoveel jongens heeft hier last van..

Haarzakjes kunnen ook wel eens ontstoken raken bijvoorbeeld na het scheren. Het beste is gewoon een zalfje te halen of gewoon goed schoon te houden. Het is soms heel verleidelijk om er toch aan te zitten maar probeer dit niet te doen, deze gaan namelijk vanzelf na verloop van tijd weer weg.

Als je het echt niet vertrouwt gewoon naar de dokter gaan. Maar snap wel: Als je nog nooit sex hebt gehad kan het ook geen soa zijn.

Re:Puistje 10 apr 2013 17:03 #12

• anoniemos
ach ik schrok alweer, dankjullie wel voor de info en als ik in de toekomst geen last meer wil hebben van ontstoken haarzakjes en steenpuisten op mijn penis... kan ik het dus het beste goed schoonhouden?

Re:Puistje 19 apr 2013 17:45 #13

• anoniem
ik heb dit ook een puistje maar weet het niet zeker het doet niet veel pijn als ik eraan kom maar ik ben pas 13
en ik vind het schaamtelijk om naar de dokter te gaan

Re:Puistje 22 apr 2013 16:56 #14

Je kunt proberen 'm uit te knijpen, maar vaak verdwijnen ze weer vanzelf.

Groet Har

Re: Puistje 07 dec 2013 19:21 #15

• Anoniem
Ik heb het ook en er kwam witte spul uit heb alles schoongemaakt wat moet ik nu doen? Help!!

Puistje 07 dec 2013 20:26 #16

• Tandor1
Je moet verder niets meer doen. Gewoon met rust laten.

Puistje 07 dec 2013 20:51 #17

• Anoniem
Dank

Puistje 15 feb 2014 01:27 #18

• Anoniem
ik heb dus juist dat ik hem volledig uitgeknepen had er kwam ook bloed uit maar volgende dag groeide hij weer ik heb nu het probleem dat t indd een steentje is en ter grote van een erwt, moet ik hem dan toch weg laten snijden of duurt het nog wat langer heb hem nu al 4 dagen?!

Puistje 15 feb 2014 01:30 #19

Je zou nog een paar dagen kunnen wachten om te zien of hij nog verder rijpt. Als dat zo is zou je nog een keer kunnen uitdrukken. Als hij zo blijft als nu ga dan even naar je huisarts.

Puistje 17 feb 2014 19:56 #20

• Anoniem
Hallo'

Ik heb een week een rood puistje op mijn penis, heb hem al 1x uitgeknepen tot het bloed eruit kwam. Alleen hij is nu wat groter geworden, wat kan ik het beste doen

Mvg graag en bedankt

Puistje 17 feb 2014 20:22 #21

Het kan een ontstoken talgkliertje zijn of een ontstoken haarzakje door een ingegroeide haar. Dat kan ik zo natuurlijk ongezien niet beoordelen. Bekijk het even een paar dagen of het ook daadwerkelijk een puistje wordt. als dat zo is kun je nog eens proberen het uit te knijpen.

Puistje 18 feb 2014 23:07 #22

• Anoniem
Ik heb hem al eens eerder uitgeknepen, alleen toen kwam hij weer terug. Moet ik hiervoor naar de dokter gaan?

Bedankt voor de reactie!

Puistje 18 feb 2014 23:08 #23

Dan zou je even naar de huisarts kunnen gaan. Die kan het even open maken en goed schoon maken. Dan ben je daar vanaf.

Puistje 18 feb 2014 23:12 #24

• Anoniem
Oke bedankt voor alle info !
Moderators: Cheers, Tandor

Vind Dokter op