Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Nadruppelen na het plassen

Nadruppelen na het plassen 19 sep 2005 20:26 #1

• Frank
Ik heb erg last van nadruppelen na het plassen, iemand enig idee hoe dat kan komen en hoe ik er van af kan komen? Het is namelijk erg vervelend, omdat vaak mijn onderbroek nat wordt.

Afvegen werkt enigzins, maar nog niet optimaal.

Re: Nadruppelen na het plassen 19 sep 2005 21:25 #2

• Martijn
Heb ik ook last van...
Laatst bewerkt: 26 mei 2011 10:40 door Anoniem1.

Re: Nadruppelen na het plassen 19 sep 2005 22:32 #3

• Anoniem
Een druiper???
Laatst bewerkt: 13 mei 2011 13:45 door Anoniem1.

Re: Nadruppelen na het plassen 20 sep 2005 03:19 #4

• Anoniem
Nadruppelen is eigenlijk een beetje een oude mannen klacht van de prostaat.
Laatst bewerkt: 13 mei 2011 13:45 door Anoniem1.

Re: Nadruppelen na het plassen 22 sep 2005 17:40 #5

• michel
Ja heb er ook last van. de ene keer is het erger dan de andere keer. ik ben 43 en heb er al een jaar of 4 last van. heb altijd gedacht dat pas na je 50 hier last van kon krijgen. maar schijnbaar ook eerder!
Laatst bewerkt: 13 mei 2011 13:46 door Anoniem1.

Re: Nadruppelen na het plassen 17 okt 2005 20:00 #6

• mvp
ik ben 26 en ik heb het ook,kan je hier wat aan doen ????
ik hoop het wel wat het is echt niet leuk meer!!!!!

17 okt 2005 20:26 #7

• Anoniem
Hoe extreem is dat dan? want ik knijp mijn lul wel uit maar dan is het natuurlijk nog wel een beetje vochtig en komt er soms ook een klein vlekje in men boxers..

Re: Nadruppelen na het plassen 18 okt 2005 19:13 #8

• mvp
mijn boxers word gewoon nat af en toe. soms wel soms niet. weet niet hoe het komt ???
Laatst bewerkt: 13 mei 2011 13:47 door Anoniem1.

Re: Nadruppelen na het plassen 22 okt 2005 22:10 #9

• anoniempje
ik denk dat het vrij algemeen is....
zelf ik (17 jaar) heb er last van zo af en toe....

ja wat is nat, af en toe een paar druppels en ja dat is
na het afvegen....
Laatst bewerkt: 13 mei 2011 13:48 door Anoniem1.

Re: Nadruppelen na het plassen 25 okt 2005 20:48 #10

• Anoniem
Gewoon goed uitplassen, gun er tijd aan. Of gewoon op de pot zitten en zo plassen. Dit werkt 100%.
Laatst bewerkt: 13 mei 2011 13:48 door Anoniem1.

Re: Nadruppelen na het plassen 22 dec 2005 12:15 #11

• Jeroentje
Ik ben 25 en heb het ook. Op de pot zitten helpt natuurlijk niks, want ook dan plas je en kan het nadruppelen. Ik zit ook vaak, maar dit helpt echt niet.

Het is erg lastig. Ik heb zelf iets bedacht, best dom, om het probleem te omzeilen, dat is van een heel klein stukje toiletpapier een bolletje maken en dit net bovenaan je penis in de voorhuid doen, druppelt het dan iets, dan neemt dit papiertje het vocht op...
Laatst bewerkt: 13 mei 2011 13:49 door Anoniem1.

Re: Nadruppelen na het plassen 25 dec 2005 00:11 #12

• een echtgenote
Na het plassen even schudden, even wachten, droogdeppen...droge piemel terug in slip. Komt er dan toch nog een mini druppeltje....ach is zo weer droog. Is natuurlijk een restant dus geen sterk ruikende urine. Vrouwen hebben hier ook wel last van vooral als ze kinderen hebben gekregen. Misschien volgt hier een tip voor een zakenman: er zijn tegenwoordig veel verzorgingsartikelen voor mannen, misschien een inlegkruisje voor de heren????

Re: Nadruppelen na het plassen 25 dec 2005 01:05 #13

• Anoniem
volgens mijn huisarts zou de oorzaak liggen aan het feit, dat de urinebuis minder flexibel is en daardoor blijft er meer urine in de leider vanaf de blaas zitten. Dit komt er na het plassen, uitschudden, nadruppelen nog gewoon wat later uit.
Ik heb soms gewoon een vingerhoedje wat er na het uitdruppelen, afschudden terugtrekken etc. nog uit komt. En dit is door mijn boxer heen in de jeans zichtbaar.

Re: Nadruppelen na het plassen 25 dec 2005 02:04 #14

• Anoniem
als vrouwen hier last van hebben kunnen ze hun bekkenbodemspieren trainen, heren wat is er te doen aan een niet flexibele urinebuis...het is bljkbaar meer als een druppel.....de echtgenote geeft het op na navraag bij haar echtgenoot.....

Re: Nadruppelen na het plassen 26 mrt 2006 22:32 #15

• joentje
ook een tijdje gehad. wat helpt is het volgende : zorg ervoor dat je voorhuid helemaal naar achteren getrokken is en houd je plas even op. je merkt dat er druk op komt te staan en laat hem na het plassen even hangen.. schud hem dan even heen en weer en dat helpt bij mij wel

druppelen... 16 jul 2007 21:42 #16

• anon
Ik heb hier ook al langere tijd last van.. ik ben nu bijna 21.... en ik vind het vreselijk irritant.... na het plassen..... ook al blijf ik een paar minuten uitdruppelen... dan ga je weer verder met je werk of wat ook... en dan voel je nog een paar druppels eruit komen erna.... maakt je boxer nat en dit maakt ook onzeker bij het slapen met je vriendin enzo :(

Natte boxe 19 jul 2007 08:50 #17

• NoName
Hallo,
Hoe lang ik ook blijf nadruppen, schudden, trekken, deppen, opsta en weer ga zitten, etc.
Altijd als ik opsta en mijn broek aan doe, komt er toch nog een druppel of twee.

Verekte lastig ik ben 27

Greets
Noname

23 jul 2007 22:52 #18

• ...
Hallo,

Ik heb ook al lange tijd last van nadruppelen, en ik doe het volgende: Ik trek de voorhuid tijdens het plassen helemaal over mijn eikel, na het plassen schud ik een paar keer met mijn piemel, en trek de voorhuid een paar keer op en neer over de eikel, daarna leg ik mijn piemel rechtop in mijn boxer. Zo kan er niets nadruppelen in mijn boxer. Je moet natuurlijk wel strakken onderbroeken hebben, want bij lossen onderbroeken gaat dat niet zo goed.
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.
Greatzzz

24 jul 2007 19:13 #19

• Anoniem
laatste advies is niet slim, erg onfris,
je moet juist je voorhuid tijdens het plassen naar achter houden..hychiene kwestie..

01 mei 2008 21:07 #20

• Pietjepenis
Heb hier ook last van!

Moet ik hiermee naar de dokter of is dit gewoon!?

03 mei 2008 13:11 #21

• diede
Hoi ! Jah had ik dus ook wel 'last' van maar ik druk nu na het plassen ff op het stukje tussen mijn anus en ballen....daarmee druk ik denk ik de laatste druppels er gewoon uit en zo ben ik van het nadruppelen af. Ben op het idee gekomen eigenlijk doordat er na het rukken ook altijd nog later wat zaad uitkwam ook dat pers ik er op deze manier uit zodat ik dan niet later met van die stomme zaadvlekken in mijn boxer loop!

Re: Nadruppelen na het plassen 10 jul 2008 17:58 #22

• Robin
Ik heb hier ook wel eens last van.
en ik ben nu nog maar 14 jr.
ik ben er ook al mee naar de huisarts geweest,
die zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken.

Gr robin

Re:Nadruppelen na het plassen 09 sep 2008 20:34 #23

• Lotgenoot
:o goed ik ben dus niet de enige. En inderdaad het "als ik mijn broek omhoog trek en dicht doe... precies dan" Shit nog net effe zo'n natrekking.

Ik ga dat van het drukken achter mijn zak is een tijdje proberen :)

Re:Nadruppelen na het plassen 26 mrt 2009 12:26 #24

• anoniem
dit is een probleem van bekkenbodemspier... ik heb hier ook last van en ik heb een tijdje bij een fysio gelopen ..erg lastig krijg je zo'n aparaat in je achterste en dan checken ze je spanning.. t blijkt dus bij mij dat mijn basis spanning al te hoog is..blijkbaar trek ik hem constant aan ..

en t is zo dat bij plassen moet je hem loslaten of zo en als je klaar bent trek je hem aan of het is net andersom dat kan ook zijn... ik deed het in ieder geval verkeerd.. dus net andersom...

blijkt dat vertegenwoordigers en chauffeurs (beroeps) hier vaker last van hebben doordat wij geforceerd gaan plassen... ben nu aan het tanken laat ik dan nu maar gaan plassen dan heb ik geen probleem met mijn volgende afspraak en zo komt het er dan langzaam in ...

ik ben niet verder gegaan met die therapie het schoot niet erg op...dus ik druppel nog steeds na erg vervelend..

Re:Nadruppelen na het plassen 26 mrt 2009 12:31 #25

• Klaar
Bekkenbodem trainingen hebben pas effect op termijn. Het is dus onverstandig om deze behandeling tussentijds te stoppen.
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op