Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Moe ,misselijk/beroerd, vaak ziek, hoofdpijn, duizelig, koor

Moe ,misselijk/beroerd, vaak ziek, hoofdpijn, duizelig, koor 07 mei 2007 11:29 #1

• Iris
Hoi,

4 jaar geleden had ik vraag last van duizeligheid en moeheid ik ben toen naar de huisarts gegaan hij heeft mijn bloed geprikt op bloedarmoede en er kwam niks uit
Ik ben zo een beetje 3 jaar lang gaan doorsukkelen met duizeiligheid en moeheid en heb nog een paar keer bloed getest maar toen kwam er weer niks uit, mijn huisarts zijn conclusie was "het ligt aan je leeftijd".

Nu wordt het steeds erger ik ben bijv al in 2 maanden 3x ziek geweest soms zelfs meer dan heb ik vaak koorts, ben ik duizelig, moe, geef ik over, beroerd (misselijk) en heb ik erge hoofdpijn.
Ik ben een half jaar geleden naar het ziekenhuis geweest, hier is bloed geprikt en onderzocht voor alles wat ze maar konden onderzoeken en weer...kwam er niks uit.

Ik wordt ook steeds vaker snachts wakker met heftige misselijkheid en kots dan soms wel 5x in een nacht en ben daarna heel tijd ziek.

Ik ben vaker naar de huisarts geweest maar hij blijft maar zeggen dat ik in de puberfase zit, mijn lichaam verandert en dat brengt nadelen met zich mee...maar ik kan me toch niet zo ziek veoelen steeds omdat ik "groei"?

Over mezelf ik ben 16 jaar, sport genoeg, rook niet, drink niet vaak alcohol, ben nergens allergisch voor (zover ik het weet), slik de pil, vrij veilig, eet genoeg (behalve als ik me ziek voel dan eet ik bijna niks), drink zo'n 2 liter per dag en heb af en toe stress ( ivm examenjaar school maar nooit erg lang)

Herkent iemand dit en weet iemand of ik behalve bloedprikken ook andere onderzoeken kan laten doen?

Alvast bedankt,
Iris

07 mei 2007 12:50 #2

• maria
bloed prikken alleen is niet genoeg, ga eens naar een andere arts of een acupuncturist(ook arts) of naar een homeopatische arts, er zal toch een reden zijn dat je je soms zo beroerd voelt!

07 mei 2007 15:19 #3

• Anoniem
wat klote voor je :O

mijn nichtje had dat ook heel vaak, veel kotsen en misselijk enzo, die bleek heel vreemd allegisch voor de huisdieren en dat maakte dat ze echt gewoon 1x in de week de hele nacht ziek was.

terwijl die beesten er altijd waren....

hoop dat je er iets aan hebt, zo neit
heeel veeel succes en beterschap

07 mei 2007 16:22 #4

• Anoniem
Misschien is een goede psycholoog iets voor je? Psychische zaken kunnen fysiek behoorlijk dwars zitten. Dat heet psychosomatiek, en daarbij valt er in het algemeen niet lichamelihjks afwijkends in je bloed te vinden.

25 mei 2007 21:18 #5

• nel
hoi Iris

ikzelf ben 49 en heb dezelfde klachten als jij ,ik zit in de overgang,ik heb die klachten sinds ik met de overgang ben begonnen.

dus jouw huisarts kan weleens gelijk hebben dat het bij jou ligt aan je puberfase.

groetjes nel

LYME? 18 sep 2007 14:22 #6

• Rene
Heb je al eens gedacht aan de ziekte van Lyme? Check eens www.lymenet.nl

S6 en sterkte.

14 nov 2007 13:42 #7

• Anoniem
heee,

ik heb daar ook last van!
ben heel veel moe en kan s'avonds niet in slaap komen
overdag heb ik amper energie en heb vaak dat 't lijkt
alsof ik dronken ben ofzo of in ieder geval aangeschoten.
echt heel iritant. maar niet dat ik moet overgeven.
ben wel heel misselijk.

heb begon met dat ik vaak moe was.
m'n ouders dachten dan ik gewoon lui was.
maar toen heb ik toch maar bloed geprikt en er kwam uit dat er pfeiffer in me bloed was gevonden maar niet meer actief was.
voor de rest was mijn suiker en alles helemaal goed.

ik voel me nog steeds heel moe en duizelig en ben laatst week thuis gebleven van school.

ben laatst weer naar dokter geweest en het zou aan m'n hormonen kunnen liggen omdat ik net als jou werd gezegd in de groei ben enzo en dat nog stabiel moet worden.
ik zit trouwens nog niet aan de pil.
maar denk er wel over omdat dat miss helpt? (Kben 15 jaar)

mijn conditie is trouwens niet slecht maar ook niet super, met sporten kan ik gewoon mee komen zeg maar.
voor de rest eet ik goed en slaap opzich ook wel goed alleen kan zo moeilijk in slaap komen. mijn ouders denken dat het aan m'n slaappatroon ligt.
nja ik weet het niet hoor.

herken jij hier verder nog wat in ?

groetjes,

moe....... 08 feb 2008 18:56 #8

• ...........
Hoi Iris,
Ik herken mezelf in je klachten. Ik ben ook heel vaak geprikt en alles was goed. Door op interzet te zoeken, kwam ik op een site voor B12 tekort. Heb mijn dokter gevraagd om dat te prikken. Bingo!! Mijn B12 was echt te laag.
sterkte

09 feb 2008 15:44 #9

• Jules
Ik zou eens laten uitzoeken of het aan de pil ligt die je slikt!

heey 06 mrt 2008 20:00 #10

• larissa
heey ik was vroeger nooit ziek,
maar nu heel erg vaak.

10 mrt 2008 17:04 #11

• femke
ik herken deze klachten. er werd bij mij gezegd virus op evenwichtsorgaan. klachten waren heel heftig en bleven aanwezig en ik ben toch nog maar weer eens naar de ha gegaan. bloedtest gehad en hieruit bleek een laag vitamine b12 gehalte bovenop virusinfectie evenwichtsorgaan! huisarts wilde hier eerst niks aan doen maar ik heb hem overtuigd dat dit behandeld moet worden. krijg nu injecties. hoop dat het gauw minder wordt! vooral dat gekke gevoel in het hoofd, die duizelingen en extreme moeheid breken je op! hopelijk kom jij achter de reden van je klachten. laat nog even weten hoe of wat. gr femke

19 apr 2008 21:22 #12

• beata
je huisarts kan misschien gelijk hebben, maar net zo goed heeft hij het verkeerd ingeschat.
De duizeligheid en misselijkheid kunnen komen door heel verschillende aandoeningen!
Ik wil niet zeggen, dat je huisarts zich vergist! Maar bij zo veel klachten moet wel iets ondernomen worden. Over de duizeligheid + misselijkheid weet ik, dat het door griep/oorontsteking kan komen, of kan het iets met ziekte van Lyme te maken hebben. Bij door mij genoemde klachten zoeken ze ook wel eens naar tumor. Het is dus al een hele lijst van onderzoeken: CT-scan, MRI-scan, evenwichtsorgaan onderzoek (daarvoor moet je bij KNO arts), voor de ziekte van Lyme moet je bloedonderzoek hebben, bij nek letsel(whiplash) moet je naar fysio... Ik raad je wel aan om bij je huisarts misschien wat meer aandringen en/of second opinion te vragen bij iemand anders. Voor de zekerheid!
Als je hiermee niet verder komt, raad ik je een uitgebreide zoektocht op internet.

sterkte en succes

Re:Moe ,misselijk/beroerd, vaak ziek, hoofdpijn, duizelig, koor 23 jul 2009 22:37 #13

• ineke
Hoi Ga terug naar de huisarts en laat een algeheel onderzoek doen.laat je verwijzen naar het ziekenhuis.
sta erop dat ze je op alles onderzoeken,ze zijn dit verplicht

Re:Moe ,misselijk/beroerd, vaak ziek, hoofdpijn, duizelig, koor 23 jul 2009 22:46 #14

• Chantalle
Algehele malaise kan ook in verband staan met een psychische aandoening zoals een depressie of ernstige vermoeidheid. Probeer over deze onderwerpen open en eerlijk met de huisarts te spreken zodat ook die richting onderzocht kan worden.

Re:Moe ,misselijk/beroerd, vaak ziek, hoofdpijn, duizelig, koor 11 aug 2009 15:41 #15

• wendy
Laten we het risico maar niet nemen dat het stress is. Of pubertijddingetje. Pfaiffer opnieuw laten checken, bloedbezinking amandelen klierkoorts? schildklierafwijking ga zo door checken die handel want langdurige vermoeidheid kan bij verwaarlozing chronisch worden en dat is een domper op je leven! Eerst goed onderzoeken voor men iemand naar een psych stuurt!

Re:Moe ,misselijk/beroerd, vaak ziek, hoofdpijn, duizelig, koor 11 aug 2009 16:11 #16

• Erik
Natuurlijk word er eerst naar een somatische aandoening gezocht, naar de mogelijke oorzaken zoals jij die onder andere opnoemt. Hiertoe laat de huisarts de basale bloedvariabelen onderzoeken.

Indien dit niets oplevert is het voor de patiënt niet onverstandig ook psychische aandoeningen te overwegen, en bespreekbaar te maken, omdat het voor de huisarts regelmatig lastig blijkt deze mogelijke oorzaken binnen 10 minuten te diagnosticeren.

Met andere woorden, als de huisarts op dood spoor zit, schroom dan niet jezelf kwetsbaar op te stellen en de huisarts te helpen bij de zoektocht naar de oorzaak van je vermoeidheid.

Re:Moe ,misselijk/beroerd, vaak ziek, hoofdpijn, duizelig, koor 02 sep 2009 11:19 #17

• Vera
Hey
Ik herken mezelf hier ook in.
Ik heb al een paar weken, sinds ik in een achtbaan heb gezeten, en daarna een aantal keer flauwgevallen ben, heel erg duizelig. De dokter zij ook dat het aan het evenwichtsorgaan ligt of aan de hormonen. Alleen dit duurd inmiddels wel heel lang. In de tussentijd ben ik nog een keer flauwgevallen. En ga ik halve dagen naar school. Maar als ik uit school kom ben ik heel duizelig, en moe.

2 keer bloedtesten gedaan maar kwam niets uit!

Hb het nu nog steeds! (ben 14)

Xx

Re:Moe ,misselijk/beroerd, vaak ziek, hoofdpijn, d 02 sep 2009 13:59 #18

• brenda A
Vera, omdat jij het hebt sinds de achtbaan, zou je eens even naar je nek moeten laten kijken, misschien is er een wervel verschoven en die kan ook deze klachten geven.
je kunt hiervoor naar een Chiropractor of Manueel Therapeut.
Sterkte, Brenda

Re:Moe ,misselijk/beroerd, vaak ziek, hoofdpijn, duizelig, koor 23 sep 2009 11:27 #19

• anita
hallo,
ik ben ook vaak misselijk,duizelig en heb koorts
maar ik heb allemaal onderzoeken gehad bloed onderzoeken enz
zelfs een soa test hebben ze gedaan
was helemaal niks uitgekomen
ik ben heel vaak moe ook
en denk dan hoe komt dat toch ik ben nog jong!!
ik ben 29 jaar
als ik me niet goed voel
en ik doe me ogen dicht
en ik loop bijvoorbeeld
dan ga ik altijd naar rechts
ik denk dat ik toch maar weer naar de dokter ga
groetjes Anita

Re:Moe ,misselijk/beroerd, vaak ziek, hoofdpijn, duizelig, koor 23 sep 2009 14:02 #20

• Marianne
Hai Anita, je zegt dat je al veel onderzoeken hebt gehad, dus waarom verwacht je daar dan nu nog steeds een oplossing van?

Kan het niet zijn dat je je gewoon niet lekker voelt, dat er bijvoorbeeld dingen gebeurt zijn waardoor je niet lekker in je vel zit, en dat je je daardoor lichamelijk slechter voelt dan je eigenlijk zou willen?

Re:Moe ,misselijk/beroerd, vaak ziek, hoofdpijn, duizelig, koor 24 sep 2009 12:34 #21

• anita
ja dat zou ook kunnen ze hebben bloed geprikt ik wist niet dat spanningen zoveel kon doen dan lichamelijk :(
want ik voel me dus echt niet goed
morgen ga ik nog een keer naar de dokter
en dan kijken we wel wat ze zegt

Re:Moe ,misselijk/beroerd, vaak ziek, hoofdpijn, duizelig, koor 24 sep 2009 12:44 #22

Volgens mij ligt het aan DE PIL.

Mss kan je er niet goed tegen .

Re:Moe ,misselijk/beroerd, vaak ziek, hoofdpijn, duizelig, koor 28 sep 2009 09:14 #23

• anita
nee aan de pil kan het niet liggen die gebruik ik al niet meer
maar er zit dus een hele grote prop in me oor
daardoor werd ik dus misselijk duizelig hoofdpijn enz
dus soms is het iets heel makkelijks
terwijl je je er super ziek van door kan voelen
groetjes Anita

Re:Moe ,misselijk/beroerd, vaak ziek, hoofdpijn, duizelig, koor 28 sep 2009 21:16 #24

• marloes
heej
ik heb echt precies hetzelfde ben nu 15 over een paar weken 16
heb er echt ontzetend last van soms zie ik ook alles voor mijn ogen trekken en kan ik bijna niet lopen, mijn ouders zeggen dan dat ik me aanstel ook al heb ik hoge koorts erbij, naar de dokter mag ik ook niet

Re:Moe ,misselijk/beroerd, vaak ziek, hoofdpijn, duizelig, koor 29 sep 2009 01:56 #25

• Ineke
Wat vreemd! Dat heb ik nog nooit gehoord, een ziek kind dat van haar ouders niet naar de huisarts mag. Trouwens, je hoeft helemaal geen toestemming te hebben als je naar de huisarts wilt volgens mij. Weet iemand wat de rechten zijn van kinderen bij de huisarts, en ook wat betreft de zwijgplicht van de huisarts? Ik vind dat je naar de huisarts moet gaan in ieder geval, en je ouders begrijp ik niet. Wat is de reden dat je niet van je ouders naar de huisarts mag?
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op