slecht zien en flitsen zien

Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

Verberg bmi test

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • op 90% van de vragen een antwoord
    • 100% gratis
    • Geen account nodig
    • Anoniem

hallo,
    afgelopen zaterdag dacht ik eerst dat ik te lang in de zon had gekeken, want in het centrum van mijn gezichtsveld zag ik niets. na even met een donkere doek op de ogen gelegen te hebben stond ik op, maar merkte dat ik duizelig was, bijna niets zag maar wel veel blauwe, rode en groene flitsen zag (nou ja, mijn hersenen registreerden dat…). ik ben maar weer gaan liggen met de verwachting dat dit mijn eerste migraine aanval was. maar er volgde geen hoofdijn! een uurtje later was alles weer normaal. weet iemand wat dit was? kan bij migraine de hoofdpijn uitblijven of was dit iets anders?
    alvast bedankt voor een reactie,
    elske

Reactie
    ”Anonymous” wrote:
    hallo,
    afgelopen zaterdag dacht ik eerst dat ik te lang in de zon had gekeken, want in het centrum van mijn gezichtsveld zag ik niets. na even met een donkere doek op de ogen gelegen te hebben stond ik op, maar merkte dat ik duizelig was, bijna niets zag maar wel veel blauwe, rode en groene flitsen zag (nou ja, mijn hersenen registreerden dat…). ik ben maar weer gaan liggen met de verwachting dat dit mijn eerste migraine aanval was. maar er volgde geen hoofdijn! een uurtje later was alles weer normaal. weet iemand wat dit was? kan bij migraine de hoofdpijn uitblijven of was dit iets anders?
    alvast bedankt voor een reactie,
    elske

Reactie

ja bij migrane kan inderdaad hoofdpijn uitblijven heb er zelf waak last van zie dan ineens er veel schitteringen voor de ogen na een tijdje trekt het weg en dan ben ik een beetje beroerd
    wat helpt is een paracentamol en even rustig liggen

Reactie
    ”karina” wrote:
    ja bij migrane kan inderdaad hoofdpijn uitblijven heb er zelf waak last van zie dan ineens er veel schitteringen voor de ogen na een tijdje trekt het weg en dan ben ik een beetje beroerd
    wat helpt is een paracentamol en even rustig liggen

Hoi

ja klopt ik had dit gister ook ineens op mijn werk! mijn hele beeld in mijn rechter ooghoek trilde n ik zag daar een soort zwarte vlek wat steeds erger begon te trillen en een halve cirkel. Het duurde ongeveer 15 minuten en toen was het weer weg. Ik voelde me daarna ook licht beroerd met iets hoofdpijn maar niet heel erg. Ik ben vorige jaar een keer bij de oogarts geweest omdat ik toen in de ochtend een soort van flitsen in mijn oog had. Dit was volgens hem ook soort migraine. Wat ik gisteren had dus ook! Het blijft eng maar goed de arts zegt dat het geen kwaad kan.

Groetjes Chantal

Reactie

nou dan vind ik het allemaal niet zo erg! was ook wel spannend en als het niets ernstigs is… gelukkig maar! nou maar hopen dat het niet gebeurt met 120 op de snelweg…
    elske

Reactie
    Reactie

Ik zie dat dit al tien jaar geleden is, maar ja. Ik had ook zoiets vanmorgen. Gekke flitsen in m’n ogen. Moest iets schrijven, maar zag niet goed genoeg ervoor. Erna praatte ik met de mevrouw bij wie ik was en draaide woorden om en kon op andere woorden niet komen. Hoorde mezelf praten en dacht: dit klopt niet! Nu nog ietsje hoofdpijn, is niet erger geweest, gewoon n beetje dof gevoel….

Reactie
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Reageer op: slecht zien en flitsen zien

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een medisch consult. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief
Dokter.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Je geeft door gebruik te blijven maken van deze website, of door op 'ga verder' te klikken, toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.
Ga verder