Gesprongen ader in oog

Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

Mijn vader heeft regelmatig dat er een adertje knapt in zijn oog. Het doet geen pijn maar het ziet er niet uit. Ook komt er geen bloed uit. Het gebeurt het vaakst wanneer hij stevig hoest of bukt, dus dat er druk op komt. Weet iemand of dit schadelijk is op lange duur of moet hij toch echt naar de dokter.
    Bij voorbaat dank voor de antwoorden.

Met vriendelijke groet Jaap Z

Reactie
    ”Jaap wrote:
    Mijn vader heeft regelmatig dat er een adertje knapt in zijn oog. Het doet geen pijn maar het ziet er niet uit. Ook komt er geen bloed uit. Het gebeurt het vaakst wanneer hij stevig hoest of bukt, dus dat er druk op komt. Weet iemand of dit schadelijk is op lange duur of moet hij toch echt naar de dokter.

Er is niets aan te doen, Jaap.
    Het schijnt ook niet schadelijk te zijn.
    Het verdwijnt altijd vanzelf weer, maar het duurt behoorlijk lang voor al dat bloed weer weggetrokken is.
    Het oogt behoorlijk ‘eng’, dat is zeker zo!
    Sterkte met je vader.
    Groet

Reactie

In ieder geval naar een arts gaan en je bloed laten meten, de oorzak kan een te hoge suikergehoud in het bloed zijn.

”Anonymous” wrote:
    ”Jaap wrote:

Er is niets aan te doen, Jaap.
    Het schijnt ook niet schadelijk te zijn.
    Het verdwijnt altijd vanzelf weer, maar het duurt behoorlijk lang voor al dat bloed weer weggetrokken is.
    Het oogt behoorlijk ‘eng’, dat is zeker zo!
    Sterkte met je vader.
    Groet[/quote]

Reactie

Mijn baby van 8 maanden oud heeft wel eens gesprongen aders. Kan dat kwaad?
    Betekent dit dat er druk op haar hoofdje staat?

Reactie

ik heb nu ook een gesprongen ader in men oog , komt omdat ik ziek was en vaak moest overgeven , best een grote maarja 🙁 gaat vanzalf weg hoop ik . heb et nu 3 dagen maar het lijkt wel of hij iets groter is geworden kan het me natuurlijk verbeelden

Reactie

een gesprongen ader gaat vanzelf weer over en is ook onschuldig, maar als dit vaak gebeurd zou ik de bloeddruk en glucosewaarde laten controleren! Brenda

Reactie

hallo
    mijn moeder heeft nu al een paar keer
    een rode vlek in het hoek van de oog
    Het doet niet echt pijn en ziet ook niet slechter door, maar vind het raar dat het steeds terug komt
    Het komt steeds op dezelfde plek, in hetzelfde oog
    Volgens mijn moeder is het geen gesprongen addertje maar miss is het iets anders wat steeds weer terug komt.
    Weet iemand er misschien raad mee
    Alvast bedankt

Reactie

gebruikt ze bloedverdunners?

Reactie

Ik heb dat nu ook. Een gesprongen ader. Bijna mijn hele oog is rood!
    Is er echt niks tegen te doen? Zodat het eerder weggaat?
    Mijn moeder adviseerde me om even geen make-up op de doen. Zou dat helpen?
    Ik heb wel precies aan die kant van mijn oog, ook hoofdpijn aan die kant. En mijn oog blijft tranen. Ook is het nog groter geworden dan gisteren. Het raakt bijna mijn iris aan. Is dat gevaarlijk?
    Alvast bedankt!

Reactie

mirjam, bij jou lijkt het meer op een oogntsteking ipv een gesprongen ader, meer rood en hoofdpijn.
    als het pijn doet, maar even naar de huisarts,dan krijg je er druppels/zalf voor.
    beterschap Brenda

Reactie

brenda A schrijft:

mirjam, bij jou lijkt het meer op een oogntsteking ipv een gesprongen ader, meer rood en hoofdpijn.
    als het pijn doet, maar even naar de huisarts,dan krijg je er druppels/zalf voor.
    beterschap Brenda

Dankjewel! Ik zal het voorleggen aan mijn ouders. 😉

Reactie

Hier is meer aan de hand. Deze vraag is niet geschikt voor beoordeling op een forum. Laat uw oog door een arts beoordelen.

Reactie

Ik heb nu al ongeveer een jaar aan de buitenkant van mijn linkeroog enkele gesprongen aders. Zeg nu aub niet van ‘ga naar de dokter’ want ik heb al meerdere ophtalmologen bezocht voor dit probleem. Altijd zeggen ze ‘neem deze druppeltjes enkele weken en kom dan eens terug’.
    Het gaat hier over Opatanol, Allergan, enkele druppels met cortisone die ik maar max een week mocht gebruiken, etc..
    Ik heb ook hooikoorts en heb eigenlijk al enkele jaren wat adertjes zichtbaar tijdens de hooikoortsperiode maar nooit zo hard zichtbaar als nu, en deze waren er het hele jaar…
    Het brandt niet, ik voel er niets van maar het is na een tijdje zeer frustrerend om dagelijks op te staan en te hopen dat de aders weg zijn…

De artsen begrijpen het ook niet
    nu wil ik vragen of iemand hier ook ervaring mee heeft gehad (met gesprongen aders/bloedvaatjes OP LANGE TERMIJN) en hoe is het afgelopen.

Reactie

Langdurige en herhaalde vaatverwijding als gevolg van hooikoorts kan op den duur permanente verwijding van deze bloedvaatjes veroorzaken. Dit lijkt mij met name een cosmetisch probleem.

Reactie

Hey kan je hier nog iets meer over vertellen want dat ‘permanent’ schrikt mij af :S

Reactie
Reageer op: Gesprongen ader in oog
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief
Dokter.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Je geeft door gebruik te blijven maken van deze website, of door op 'ga verder' te klikken, toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.
Ga verder