Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

gezwollen ooglid

gezwollen ooglid 29 feb 2004 09:19 #1

• eva
ik heb sinds gister een gezwollen en pijnlijk ooglid. Als ik op mn ooglid druk doet dit pijn . Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn.
bij voorbaat dank

Re: gezwollen ooglid 18 mrt 2004 16:49 #2

• Anoniem
ik heb dat ook, mijn ouders zeggen dat het een patschijt is maar dat is denk ik een erg informele conclusie
Laatst bewerkt: 27 mei 2011 12:19 door Anoniem1.

Gezwollen ooglid 14 nov 2004 17:42 #3

• Anoniem
Ik heb dat ook sinds gisteravond. Bij het oogknipperen doet dat zeer. Het is een stuk dikker vergeleken met het andere ooglid. Ook doet het pijn als je erop drukt. Het lijkt net alsof er een soort van knobbeltje in zit.
Wat voor medicatie gebruik je daarvoor ?

Groetjes van een lotgenoot :cry:

dik ooglid 09 mei 2005 21:32 #4

• bb
jep, dat heb ik dus ook ;( mijn boveste gedeelte langs de wimpers is wat dik en lijkt opgezwolle. ik ga er niet op drukke.

Re: dik ooglid 18 jun 2005 22:38 #5

• Anoniem
heb dit ook gehad, erg gevoelig en rood en dik. ik ben er mee naar de arts gegaan naar een paar dagen en die concludeerde een onstoken ooglid, ik heb er een antibiotica zalfje voor gekregen en binnen no time (na 1 dag al merkbaar) was ik er vanaf.

21 jul 2005 12:15 #6

• Anoniem
Ik heb precies hetzelfde, maar ik denk niet dat het onstoken is want het is helemaal niet rood, het is al1 dik en pijnlijk :?

Re:gezwollen ooglid 29 jul 2009 12:49 #7

• Anoniem
Waarschijnlijk een strontje?

Re:gezwollen ooglid 30 jul 2009 00:31 #8

• Anoniem

Re:gezwollen ooglid 30 jul 2009 00:59 #9

• Anoniem
Een chalazion is een chronische, granulomateuze ontsteking van een kliertje in het ooglid, de klier van Meibom. Het ontstaat doordat de afvoergang van deze klier is afgesloten. Het is vaak een complicatie van een acute infectie van een kliertje van Meibom, een hordeolum internum, dat niet gelijk te stellen is aan een hordeolum externum, dat ook wel als strontje of stiegje bekend staat. Naast een hordeolum internum moet differentiaaldiagnostisch ook gedacht worden aan een carcinoom van een kliertje van Meibom.

Strontje, chalazion, hordoleum: www.dokter.nl/index.php/Ogen/203484-Chalazion-hordoleum.html

Re: gezwollen oog 14 aug 2009 09:57 #10

• Stephanie
Anoniem schrijft:
Ik heb precies hetzelfde, maar ik denk niet dat het onstoken is want het is helemaal niet rood, het is al1 dik en pijnlijk :?

ik heb exact hetzelfde, vanmorgen werd ik wakker en het was opgezwollen en pijnlijk, maar niet rood. Hoe is het bij jou weggegaan want ik zie dat het al een tijdje geleden is.
Danku

Re: gezwollen oog 29 aug 2009 13:24 #11

• lynn
heb het ook al 2 keer gehad. ik ben er bij de dokter mee geweest en die heeft mij een oogzalf gegeven. daarna was het snel genezen. max. 3 dagen ong. geen paniek dus!

Re:gezwollen ooglid 14 okt 2009 20:23 #12

• N.
Hoi allemaal,

IK heb nu al een 3 maanden last van opgezwolle oogleden. Ik ben naar de huisarts geweest en die zegt dat er met mijn oog niks aan de hand is. Ik ga morgen mijn bloed prikken om te kijken of ik ergens allergisch voor ben. Heeft er niemand tips voor me bijvoorbeeld: een cremetje hiervoor. Ik vind het heel vervelend het verpest zoweat me hele gezicht. Ik hoop gauw wat hierover te horen.

Re:gezwollen ooglid 14 okt 2009 20:26 #13

• Anoniem

Re:gezwollen ooglid 04 jan 2010 10:48 #14

• naomi
ik heb sinds gisteren last van mijn onderste ooglid het is een beetje opgezwollen, als ik knipper met mijn oog doet dat pijn.

Re:gezwollen ooglid 08 feb 2010 09:59 #15

• Anoniem

Re:gezwollen ooglid 05 mrt 2010 01:27 #16

• nerdie07
Jah ik heb precies hetzelfde geval.Ik ga morgen maar naar de dokter, kijken wat die ervan zegt.
Mijn onderste ooglid, helemaal rood, en doet pijn als ik erop druk :(.

Re:gezwollen ooglid 05 mrt 2010 01:33 #17

• Simon
Verstandig. Laat je weten welke diagnose de huisarts stelt, en welke behandeling je krijgt?

Re:gezwollen ooglid 25 apr 2010 22:40 #18

• shirley
Hallo, ik heb een vraagje. Mijn vriend heeft een opgezwollen ooglid aan 1 kant. Het lijkt op een blaar en het doet geen pijn, ook niet als ik er op druk. Het jeukt daarentegen wel. Het is tevens binnen een uurtje gebeurd en maak me een beetje zorgen. Iemand enig idee wat het is?

Re:gezwollen ooglid 22 jun 2010 11:10 #19

• anon!em
Is het geen muggenbeet?

Re:gezwollen ooglid 22 jun 2010 16:11 #20

• Lisa
Ja, dat vind ik ook logischer, als het zo snel gebeurd is, dan is het vast een muggebult die vanzelf wel weer weg zal trekken. Een strontje is toch wat anders met andere kenmerken.

Re:gezwollen ooglid 24 jul 2010 12:42 #21

• marieke
mijn beste oplossing in een washandje goed koud maken met water, eventueel even in de vriezer en tegen je oog aanhouden, maar niet drukken. (2 x half uurtje, tussendoor 1 of 2 keer opnieuw koud maken)naar de dokter gaan heeft voor mij nooit zin, want meestal krijg ik dan een of ander stom zalfje dat ze ook voor de meest uiteenlopende andere problemen meegeven. ik ga het nu ook ff proberen met een theezakje, :P

Re:gezwollen ooglid 18 sep 2010 13:13 #22

• Joffrey
Als je zomers een ventilator aanzet, en er dus mee slaapt kan dat ook zorgen voor een gezwollen ooglid. Daar is echter bijzonder weinig aan te doen.
Laatst bewerkt: 18 sep 2010 13:16 door .

Re:gezwollen ooglid 06 okt 2010 08:50 #23

• jolanda
Na een paar weken een beetje exceem op mn beide oogleden kreeg ik gisteravond opeens een enorm dik ooglid echt hij groeide met de minuut toch even h h post gebeld dacht aan allergie koelen met ijs vanochtend wel minder maar nog wel gezwollen nu ibuprofen genomen.

Re:gezwollen ooglid 07 okt 2010 19:28 #24

• Anoniem
Exceem verzwakt de huid waardoor en gemakkelijker bacteriën in de huid kunnen komen die gaan ontsteken. Hiermee ga je naar de huisarts voor controle en eventueel een zalfje (antibioticum: nl.wikipedia.org/wiki/Antibioticum) dat de bacterie kan doden. Als de zwelling vanzelf al afneemt, dan is jouw eigen afweer misschien zo sterk dat het de bacterie verslagen heeft.

Re:gezwollen ooglid 16 okt 2010 08:35 #25

• Yomi
:o ik heb het ook sins gisteren ik heb het juist uit geknepen maar nu heeft dat bolle een raare vorm aan genomen
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op