Dokter.nl

BEL een VERTROUWENSPERSOON - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Het is mogelijk dat u vragen heeft die u liever niet op een publiek forum plaatst, ondanks de anonimiteit van het forum. Misschien heeft u behoefte aan een persoonlijk gesprek of zou u graag met een vertrouwenspersoon/professional over uw problemen willen praten. Voor meer info en beschikbaarheid, klik hier.
extreem veel plassen (1/2) - Medisch Forum - Dokter.nl
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

extreem veel plassen

extreem veel plassen 18 feb 2007 23:49 #1

• thomas
Hoi, ik ben jongen van 24. Ik moet extreem veel plassen. Meer dan 20 keer per dag. Als ik 15 min in mijn bed lig moet ik al opnieuw naar het toilet. Ik drink niet veel dus daaraan ligt het niet. Ook heb ik last van nadruppelen. Als ik plas en ik stop met plassen komt er soms nog urine tevoorschijn. Het is altijd heel gedoe om geen urine in mijn boxer te krijgen. Het is zo moeilijk om mijn penis proper te houden. Ik heb na heel lang twijfelen naar mijn huisdokter geweest, maar hij vond het niet echt een probleem. Enige wat ik te horen kreeg dat sommige mensen meer moeten plassen dan andere mensen. Ik kan me daar niet bij neerleggen. Ik wil minder plassen en wil van dat nadruppelen verlost zijn. Het is gewoon supervervelend. Weet iemand raad?

19 feb 2007 12:08 #2

• Anoniem
Veel plassen kan een symptoom zijn van suikerziekte, maar ook veel mensen moeten vaak plassen omdat het "tussen de oren zit". Ze zijn er dan op gefixeerd en letten er continu op of ze weer moeten plassen, en plassen daardoor vaak. het is dan eigenlijk een beetje dwangmatig, dus daarvoor zou je naar de psycholoog kunnen gaan.

19 feb 2007 12:20 #3

• Anoniem
Meer water drinken.
Hoe raar dat ook lijkt.,zo train je de blaas.

19 feb 2007 12:20 #4

• Anoniem
En het nadruppelen zit dan ook tussen mijn oren? Ik denk het dus niet hoor.

24 feb 2007 09:21 #5

• Ingrid
Het zit wss niet tussen je oren, maar je blaas is er door die gewoonte niet meer an gewend om een beetje vol te zijn en waarschijnlijk ben je daardoor ook te weinig water gaan drinken. Min hint is meer water gaan drinken, het proberen op te houden en zorgen dat je ergens anders mee bezig bent. Dus voetbal, een spannende film of koken oid. Wel thuis, want mocht je het echt niet meer houden dan geeft dat minder problemen, maar wss hou je uren voordat je het echt in je broek doet;Success als je het probeert

Zelfde probleem 20 mei 2007 14:02 #6

• Jaap Luyten
Hi! Ik (27) heb exact hetzelfde probleem. Wanneer ik niet naar de wc ga en het ophoudt begint het te borrelllen in mijn buik en krijg ik buikpijn. Overdag is dit geen probleem, maar 's avonds wordt ik 4 keer wakker omdat ik weer zonodig naar de wc moet. Had hier vroegr nooit last van en ik leef gezond. Zou het dan suikerziekte zijn? Hoorde dat dat niet zoveel voorkomt bij blanke mannen.

Alvast bedankt voor je antwoord!

Groet, Jaap

27 mei 2007 22:59 #7

• Anoniem
Hoi Thomas, je zou ook last kunnen hebben van een overactieve blaas. Dan moet je ook heel vaak naar de wc. Er is van alles over te vinden op het internet, type maar eens in bij een zoekmachine en kijk of je de symptomen herkent.
Ik weet uit eigen ervaring hoe vreselijk het is om zo vaak naar de wc te moeten.
Succes!

extreem veel blazen 11 jun 2007 12:16 #8

• Anoniem
laten testen op suikerziekte en blaasontsteking. als dat het niet is kun je naar de apotheek een een middel voor versterking van je blaas te kopen, dit is een natuurproduct. sterkte! Peggy Sue

Re:extreem veel plassen 06 okt 2008 02:00 #9

• ricky
je moet wat minder vrijen

ik weet vrij wel zeker dat daar aan ligt

Laat je niet afschepen met: het zit tussen je oren 08 jul 2009 21:12 #10

• J. Verhoef
Beste Thomas,

Wat een vreemde mensen die allemaal reageren op je bericht, en wat een vreemde reacties. Het ZOU iets met seks te maken kunnen hebben, maar uit de gegevens die je ons gegeven hebt valt dat helemaal niet op te maken. Ik vind het ook vreemd dat mensen het meteen gooien op: "het zit tussen je oren".

Als je bij de dokter komt en zegt dat je meer dan 20 keer op een dag moet plassen, en heel veel last daarvan hebt en van nadruppelen, vind ik het een beetje vreemd dat je dokter zegt: 'het zit tussen je oren' en je wegstuurt. Een bloedsuiker-testje (diabetes) is zo gedaan en de dokter zou, als jij zo met dit probleem blijft zitten, best een keer een potje urine in kunnen sturen naar het laboratorium om te laten testen op een aantal veel-voorkomende urineweginfecties. Ik zou proberen nadrukkelijk aan te geven bij de dokter dat je het je echt dwarszit en dat je graag getest wilt worden op een paar veel-voorkomende blaas/urinewegaandoeningen of diabetes, omdat je je daar zorgen over maakt. Als de dokter je dan alsnog wegstuurt, dan zou ik een andere dokter vragen, want een dokter moet rekening houden met jouw zorgen/wensen. De dokter is er immers om de patient te helpen met zijn lichamelijke problemen, of ze nou psychisch aangelegd zijn of niet. Ik zou niet meteen aan psychische oorzaken gaan denken, zonder eerst wat (lichamelijk/aanvullend) onderzoek te verrichten.

Misschien is het wél slim om het een keer een aantal dagen op te proberen te houden, voordat je naar de dokter gaat. Zo kun je aangeven bij de dokter dat je zelf ook alles al geprobeerd hebt. Over het nadruppelen: misschien iets langer de tijd nemen daarvoor, of gaan zitten op het toilet en even goed uitschudden, misschien een wc-papiertje erbij pakken? Ook zou ik een aantal dagen bijhouden wat je precies drinkt, zodat de dokter het ook niet kan gooien op: "u drinkt te veel". Schrijf op wat je drinkt op een dag en laat het de dokter zien.

Nog een vraagje: heb je elk van die 20 keren dat je moet plassen veel urine, of komt er elke keer alleen maar een beetje uit, en zit jouw probleem hem er vooral in dat je het GEVOEL hebt dat je moet plassen? Ik kan me voorstellen dat het hoe dan ook heel vervelend is en ik zou me niet laten afschepen met: "het zit tussen de oren". Ik zou als arts eerst de meest voorkomende, relatief makkelijk te behandelen, aandoeningen uitsluiten, voordat je een hulpverlener aanspreekt die niet in ieders verzekeringspakket vergoed wordt.

Mochten de testjes van je urine en je bloedsuiker nou negatief zijn voor infecties of diabetes, kun je altijd nog bij de psycholoog aankloppen. Voordat je dat doet, zou ik ook even nagaan of er een bepaalde stressfactor in je leven is, die je eventueel zelf zou kunnen proberen te verminderen. Misschien dat je psychische stress geuit wordt via lichamelijke klachten, dat komt namelijk vaak voor.

Mocht het nou inderdaad een zwakke blaas zijn, dan kan de dokter daar vast wel wat mee. Ikzelf weet er nog te weinig vanaf om je hier tips over te geven, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat een beetje goede huisarts daar geen oplossingen voor heeft.

Groeten en veel succes,

J. Verhoef (geneeskundestudent).

Re:extreem veel plassen 07 okt 2009 07:56 #11

• Ruud Elfring
Je bent nog erg jong, maar laat je prostaat eens nakijken!

Re:extreem veel plassen 07 okt 2009 11:32 #12

• Anoniem

Re:extreem veel plassen 13 okt 2009 18:46 #13

• tom
Ik heb exact hetzelfde probleem. Al sinds mijn pubertijd. Al moet ik eerlijk toegeven dat er een tendens waar te nemen valt. Zo heb ik vooral last bij alcohol, water en koffie. Na vele opmerkingen van vrienden heb ik een tijdje geleden beslist om met dit probleem naar de huisarts te lopen. Hij heeft wel een bloedproef gedaan maar deze was negatief. Het enige wat hij kon aanraden was, als je weet dat je bij die dranken last hebt, drink dat dan niet ... Eerlijk gezegd was ik niet heel tevreden met dat antwoord, maar ja, wie twijfelt er nu aan zijn dokter?

Re:extreem veel plassen 09 nov 2009 00:58 #14

• Fred
Alcohol is een sterk gif dat liever door het lichaam wordt uitgescheiden, en de uitscheiding geschiedt voornamelijk via de urine. Ik vind de keuze van de huisarts plausibel: met gif en vaker plassen, of zonder gif en een normaal plaspatroon. Simpel toch?!

Re:extreem veel plassen 20 nov 2009 00:05 #15

• Anoniem

Re:extreem veel plassen 05 mei 2010 20:30 #16

• Anoniem

Re:extreem veel plassen 15 aug 2010 23:19 #17

• Anoniem
Lees ook:

Te vaak plassen
www.dokter.nl/index.php/Nieren-blaas-uri...te-vaak-plassen.html

Vaak plassen en geen blaasontsteking
www.dokter.nl/index.php/Kinderen/164483-...blaasontsteking.html

Vaak plassen, plotselinge drang, zwakke straal
www.dokter.nl/index.php/Nieren-blaas-uri...wakke-straalenz.html

Plassen, hoe vaak?
www.dokter.nl/index.php/Nieren-blaas-uri...lassen-hoe-vaak.html

Vermoeid, veel plassen, hoofdpijn?
www.dokter.nl/index.php/Vermoeidheid/204...assen-hoofdpijn.html

Veel plassen vooral snachts en dorst
www.dokter.nl/index.php/Diabetes/173255-...nachts-en-dorst.html

Ontzettend vaak plassen
www.dokter.nl/index.php/Kinderen/163669-...nd-vaak-plassen.html

Migraine en vaak plassen?
www.dokter.nl/index.php/Hersenen-zenuwen...en-vaak-plassen.html

Vaak plassen, misselijk, honger
www.dokter.nl/index.php/Overige-onderwer...isselijk-Honger.html

Vaak plassen, afscheiding
www.dokter.nl/index.php/Menstruatie/2239...sen/afscheiding.html

Vaak plassen, sinds 5 dagen
www.dokter.nl/index.php/Nieren-blaas-uri...04-vaak-plassen.html

Veel plassen, buikklachten, duizelig
www.dokter.nl/index.php/Vermoeidheid/174...ig-buikklachten.html

Te vaak plassen, om de 5 min paar druppels
www.dokter.nl/index.php/Nieren-blaas-uri...n-paar-druppels.html

Veel plassen, niet uitgeplast
www.dokter.nl/index.php/Nieren-blaas-uri...95-veel-plassen.html

Veel plassen, al 4 jaar
www.dokter.nl/index.php/Nieren-blaas-uri...50-Veel-plassen.html

Veel plassen, 3x per uur
www.dokter.nl/index.php/Nieren-blaas-uri...77-veel-plassen.html

Vaak aandrang plassen
www.dokter.nl/index.php/Nieren-blaas-uri...andrang-plassen.html

Vaak naar WC, donkere urine
www.dokter.nl/index.php/Nieren-blaas-uri...vaak-naar-de-wc.html

Vaak kleine beetjes plassen
www.dokter.nl/index.php/Menstruatie/2259...beetjes-plassen.html

Dikwijls plassen, 63 jaar
www.dokter.nl/index.php/Nieren-blaas-uri...ikwijls-plassen.html

Overactieve blaas
www.dokter.nl/index.php/Nieren-blaas-uri...eractieve-blaas.html

Re:extreem veel plassen 15 aug 2010 23:22 #18

• Overactieve blaas
Onze afdeling verricht wetenschappelijk onderzoek naar onder andere oorzaken van en behandelingsopties voor overactieve blaasklachten.

Mensen die van het overactieve blaas syndroom (OAB) last hebben, hebben klachten van plots sterke aandrang die gepaard kan gaan met ongewild urine verlies. Bovendien moeten ze vaak plassen.

Dit ziektebeeld komt volgens sommige recente onderzoeken in westerse wereld bij ongeveer 17 % van de algemene bevolking ouder dan 40 jaar voor.

Het doel van de verschillende onderzoeken is het vinden van nieuwe behandelingsmogelijkheden voor het overactieve blaas syndroom.

Lees verder op: www.ikmoetvaakplassen.nl

Drang om te plassen 31 okt 2010 22:48 #19

• Eef
Hallo,

Ik heb de verschillende verhalen en meningen gelezen bij dit onderwerp. Maar het is mij nog niet helemaal duidelijk.
Ik heb ook het probleem dat ik vaak moet plassen. En dat merk ik voornamelijk als ik in de trein of bus zit. Dan kan ik het, voor mijn gevoel, haast niet op houden.
Ik hoor dan verschillende verhalen dat het tussen mijn oren zit, want als ik in die trein of bus stap, denk ik te veel aan 'als ik maar niet hoef te plassen'.
Ik ben hier ooit mee naar de dokter geweest en die zei dat het door stress kwam. En ik heb toen medicijnen gekregen en die hielpen overigens wel.
Maar ik heb dus nu weer veel last van dit probleem en ik wil niet weer die medicijnen hebben.
Herkent iemand deze problemen en heeft iemand een oplossing/conclusie?

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,

Eef

Re:extreem veel plassen 02 nov 2010 21:24 #20

• Michel
Welk medicijn heb je destijds gekregen? En wat was de diagnose van de dokter?

Re:extreem veel plassen 05 nov 2010 20:23 #21

• Louise
Het kan deze keer toch een andere oorzaak hebben die dezelfde symptomen geeft? Kan je bijvoorbeeld een urineweginfectie hebben?

Re:extreem veel plassen 25 mei 2011 21:34 #22

Re:Drang om te plassen 26 mei 2011 19:36 #23

• t
Hallo Eef. Ik herken wel je vraag / verhaal hier maar ik weet niet of ik het voor je kan op lossen. Ik ben naar een reform winkel gegaan met mijn klacht en dat ik moet vaak plassen en dat ik bang ben dat ik ergens kom / ben waar geen wc is en dan doet het plassen zeer. Ze zij dat ik mijn blaas niet leeg plaste, en toen vroeg ze of wat erna kwam (druppels of meer) iets meer. oke zij ze. Dit hebben vele mannen en ik heb er iets voor gekregen namelijk kruiden voor de prostaat.
Laatst bewerkt: 26 mei 2011 21:15 door Anoniem.

Re:extreem veel plassen 16 dec 2012 21:43 #24

• henk
herken het probleem, ik moet soms om het kwartier,
als ik ergens naar toe moet ga ik eerst plassenook alohef ik niet, bang dat er ergens geen wc is.maar
heb nu de hele dag een vervwelend gevoelin de penis
en dat maakt me zenuwachtig. Op alles is controle
verricht en is goed bevonden, heb nu vesicare
Ik leef met je mee want het is oer vervelend

Re:extreem veel plassen 17 dec 2012 14:54 #25

Cranberry ondersteunt de functie van de blaas.
Moderators: Cheers, Tandor
BEL een VERTROUWENSPERSOON - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Het is mogelijk dat u vragen heeft die u liever niet op een publiek forum plaatst, ondanks de anonimiteit van het forum. Misschien heeft u behoefte aan een persoonlijk gesprek of zou u graag met een vertrouwenspersoon/professional over uw problemen willen praten. Voor meer info en beschikbaarheid, klik hier.

Vind Dokter op