Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

lekkende nier

lekkende nier 26 apr 2006 19:13 #1

• Gea
wie kan mij iets vertellen over een lekkende nier. ik kan er niks over vinden namelijk en ik wil graag weten wat een lekkende nier inhoud en of het ernstig is en of er wat aan te doen is

02 mei 2006 17:49 #2

• Yvonne
Heb je al eens gekeken op de site van de Nierstichting?

Succes.

Re:lekkende nier 27 sep 2011 10:25 #3

• veurink
ik weet ook dat ik lekkende nieren heb ze lekken eiwit maar weet ook niet wat ik hier mee moet.heb altijd last van de onderbuik en in de zij maar de huisarts geeft geen advies wat te doen

Re:lekkende nier 11 mrt 2013 15:29 #4

Re:lekkende nier 11 mrt 2013 15:34 #5

Wat is nierfilterontsteking?
Bij nierfilterontsteking worden de nier­filters zodanig beschadigd dat de kleine gaatjes in de filters nu gaten worden. Door deze gaten kunnen nuttige stoffen zoals eiwitten en bloedcellen weglekken. Normaal worden deze tegengehouden. Het weglekken van eiwitten en bloed­cellen is kenmerkend voor nierfilter­ontsteking. Soms kan de beschadiging tot gevolg hebben dat nierfilters verschrompelen en uitvallen. Ook de haarvaatjes gaan hierbij te gronde. Hoe meer filters en haarvaatjes te gronde gaan, hoe moeilijker het wordt om het bloed goed te zuiveren.

Bron/Lees verder
www.nierstichting.nl/asset/folders/10nierfilterontsteking.pdf

lekkende nier 15 okt 2013 22:11 #6

• Anoniem
Ook ik heb lekkende nieren en zucht waar je ook kijkt of wat je ook vraagt een duidelijk antwoord krijg je niet, alleen wat uiteindelijk het gevolg kan gaan zijn.
Maar wat moet je ondertussen doen, gewoon afwachten en maar kijken wat het vonnis is na een ondertussen jaarlijkse bloed en urine controle.
Dit jaar voor het eerst bij de huisarts voor deze controle (voor deze tijd half jaarlijks bij de internist en 1x met een jaar er tussen) en ik wist op voorhand al dat het mis zou gaan.
Internist netjes aan de huisarts doorgegeven wat de waarde mochten zijn, met de uitdrukkelijke melding als er veranderingen waren (verhogingen) ik weer terug naar hem moest.
Bel je voor de uitslag,de assistente meteen stil want uh ja uw waarde zijn te hoog, klopt zeg ik maar ze moeten vergeleken worden met de waardes die de internist doorgegeven heeft, en als ze dan hoger zijn ja dan is het niet goed.
Moet u toch even bij de dokter komen,ok doen we dat,kom je bij de huisarts (goh waarom moet je altijd zo lang bij de huisarts wachten, nou misschien omdat de assistente niet even doorgegeven heeft dat de waardes vergeleken moeten worden)dus wordt dat pas gedaan als ik daar ben, heen en weer klikken want kan geen 2 schermen tegelijk instellen.(zo jammer) en ja hoor Kalium is hoger dan het de laatste keer was, dus ik zeg datt is niet goed en moet ik terug.
Uh ja nou ja uh weet ik niet, uh uh uh en uh, dus ik zeg zal ik zelf even naar de internist bellen om te vragen wat we hier nu mee moeten, uh ja dat kan u doen maar uh ja u moet toch weer bloedprikken en urine inleveren ? ja klopt maar dat is nu 1 x per jaar en ik ga geen jaar wachten dacht ik zo.
Uh nee, zullen we dan over een maand nog eens bloedprikken en kijken of het nog hetzelfde is ? Nou ja lijkt me wel verstandig
Kijk wat ik niet begrijp je krijgt te horen dat je een chronische nieraandoening hebt, omdat ik er zelf totaal geen verstand van heb (heb een ander vak geleerd) vertrouw je op mensen die er wel voor geleerd hebben dus als zei zeggen je moet elk half jaar en nu dan elk jaar urine en bloed afgeven om de waardes te meten en dan gaan ze er zo mee om, dan ben ik er zo een beetje klaar mee.
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op